Turkulaisia odottajia?

Heissan pitkästä aikaa...

Kuuden aikaan kotiuduttu Treelta. 2vkoa lomasta menny jo ja 2 olis vielä jäljellä. Näille kahdelle vikalle vkolle ei ole ihmeepiä suunnitelmia, aattelin olla ja levätä.

Oikein paljon onnea amalia07:lle vauvasta :)

Ja MaMi 07:lle jaksamista :hug:

Kävin sitte turkoosit Brion Happyt tilaamassa, kyl Oz babyssa ihan kaikkia värejä oli saatavilla, en tie sit miksei ole nettisivuilla enää kaikkia. Ne pinkit oli vaan jotenki liian vaaleet ja oranssit sit taas liian räikeet niin päädyin niihin turkooseihin sitte. Ens vkolla pitäs saada ne sitte.

Liziskalle myös onnittelut hyvistä uutisista.

Heikistä oli puhetta, tekee muitakin ultria ku pelkkää np-ultraa, ainaki mua on ultrannu muutenki..

Mitäs piti vielä kommentoida, ei muista, dementia :LOL:

Tääällä vointi hyvä ja sellaisena vois pysyäkin..

Sanna ja Nipsu 26+4
 
Tervehdys Turun toverit!
Kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa... Olen siis turkulainen 28v. esikoisen odottaja ja LA on 12.3. Kuulisin mielelläni toisten kokemuksia ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Itselleni jäi vähän huono maku: kesti vajaa puoli tuntia, ei punnitusta eikä verenpaineenmittausta. Muutenkin aika köyhä tapaaminen. Ultra on 29.8. enkä millään enää jaksaisi odottaa!!!!
Eelis 10+5 =)
 
Moi Eelis ja tervetuloa joukkoon.

Missäs päin käyt neuvolassa? Aika outoa ettei punnittu eikä mitattu paineita ja olit noin vähän aikaa.

Mulla ekalla kerralla meni muistaakseni joku 1.5h-2h siellä, kun käytiin kaikki mahd. jutut läpi. Mulla nyt noita kaikkia leikkauksia yms niin paljon et niiden käymiseen meni jo aika paljon aikaa, mut kyllä mä normaalistiki olen sen oman tädin kanssa neuvolakäynnillä varmaan tunnin verran.

Eli käytiin kaikki sairaudet/leikkaukset läpi, muutenki terveydentilaa, punnittiin, otettiin verenpaine, otettiin verikokeet ja virtsanäyte ja sain purkin kotona otettavaa virtsanäytettä varten, jonka toimitin seuraavana aamuna. Sai nipun kaikkia lippulappuja, kertoili raskaudenajan seurannoista, varattiin np-ultra, kuunneltiin sydänäänet..Hmmm, olisko ollu muuta..No joka tapauksessa sellanen kunnon perusselvitys kaikesta.. Sattuks sulla olee siellä joku sijainen vai oliko ihan se normi täti? Outoa kyllä :hug:

Mulla olis 30.8 istukasta ultra. Ainakin tuolla 4D-ultrassa sano se lääkäri että todella alhaalla on istukka, mut ei sitä pysty niin hyvin paikallistaa mahanpäältä ultratessa.. Jos se ei oo noussu niin sitte on vissiin taas uus ultra ja alkaa vissiin sit olee sektion paikka jos ei ala nousee, mutta mietitään niitä sitte lähempänä..

Pitäs lähtee ostaa säilytyslaatikoita yms niin sais ton makkarin pikkuhiljaa kuntoon ja vkonloppuna laitetaan kai laminaatitkin ja sitte saaki vauvan tavaroita alkaa roudaa siskolta tänne meille..

Sanna ja Nipsu 26+5
 
Käyn Maarian terveysasemalla. Täti kyseli vaan sairaudet ja kertoi lyhyesti ultrista ja varasi ajan. Verikokeeseen jouduin menemään Käsityöläiskadun labraan. Sitä en tiedä, onko täti vain sijainen, mutta aikaa oli varannut mulle vain puoli tuntia, ja sillä oli kiire kun oli 10 minuuttia myöhässä aikataulusta. Kaikki ystävät muilla paikkakunnilla oli ihan ihmeissään näin nopeasta käynnistä. Jospa seuraavan kerran käynti (lääkäri paikalla) olisi perusteellisempi. Onnekseni olen saanut seurata läheltä siskojeni (olen yhteensä 7:n lapsen täti) raskauksia. Muuten olisin jäänyt ihan tyhjän päälle.

Eelis
 
Nyt on sitten käynnistyaika varattuna. Jos en omin neuvoin jakaudu, niin 29.8 TYKS:iin sisälle heti aamusta ja samalla aloitetaan käynnistely. Näin ainakin lupasi täti puhelimessa. Ihan hyvä tietää, ettei tarvi enää syyskuulle asti odotella.

Aamulla kävin neuvolassa oman tädin vastaanotolla. Nyt vasta huomasin, että hän on kätilö ei terveydenhoitaja
Arvioi vauvan kooksi 3,5 kiloa ja pituutta kuulema riittää. Ja sijaisen tekemät sf-mitat heittivät häränpyllyä, nyt sf 38 ja pää tuntuu ihan selvästi, joten laskeutumisesta ei ole tietoakaan.

Torstaina on taas uusi käynti, mutta nyt vaan tarkkaillaan verenpainetta ja sykettä.
 
eelis, mulla on kans jotenkin huono maku tosta omasta neuvolatätistä. sijainen oli aivan mahtava, mut tää oma on jotenkin.. tyly. ja sitten meen seuraavaks neuvolaan 22.10!!!!!!! siis lähes kahden kuukauden päästä! ihan kun jotenkaan ei haluais mua sinne, kun yritin kysellä et eiks nyt aikasemmin muka ois aikaa ni se vaan päätti et turhaa sitä on koko aikaa juosta siellä. tosi tympee!!!!!

nyt on viikko lomaa, ja tällä viikon lomalla pitäisi koiranpentujen syntyä. tässä ootellaan ihan kuumeisina, tänään koira lopetti syömisen joka vois merkata synnytyksen lähentymistä. ja mä saan olla kätilö! :D

häistä alkaa olee stressiäkin jo, siihen aikaa vajaa 2 viikkoa. ens la on mun polttarit ja ottaa yks kaaso päähän enemmän kun laki sallii! se ei vaan tajua et se oon MÄ joka menee naimisiin, ei hän. ARGH!!!

nyt tulee tällänen todella meitä lähentävä kysymys; :D
miten teijän vatsat toimii? mulla kun on ollu viikon jo ripulilla ja lääkärissä puhhuin siitä ni nainen vaan totes et kun on näin lämmintä ni maha menee sekaisin. varsinkin kun raskaana olevat ei muista syödä tarpeeksi suolaa ja juoda vettä. mä syön joka apäivä noin 10 tomaattia SUOLALLA ja juon pari kol litraa, jollen vettä, ni ainakin mustaherukkamehua.

oonkohan mä nyt valittanut tarpeeksi? :LOL: :LOL: kiitos kun kuuntelitte!!! :D
 
Heippa Eelis, me asustetaan ilmeisesti samalla suunnalla, ja taitaa tuo neuvolan tätikin olla sama kaveri. Kun toukokuussa kävin neuvolassa eka kertaa, siellä oli aivan mahtava täti, joka sitten tietenkin jäi heti sen jälkeen vuorotteluvapaalle.. Ja tilalle tuli tämä toinen, joka mun kokemusten mukaan on ihan mukava, mutta jotenkin ..hmm.. hajamielinen ehkä? Viime viikon tiistaina mulle oli varattu neuvola-aika, odottelin siellä aulassa kun mun kännykkä soi: siellä tämä hoitaja kertoi että oli ihan unohtanut mainita että tiistaisin hän onkin Paattisten neuvolassa :whistle: No, en sitten päässyt neuvolaan. Uusi aika on nyt keskiviikkona, että ei siihen nyt maailma kaadu mutta harmitti kuitenkin. Ja silloin kun olin hänen vastaanotollaan ensimmäistä kertaa, niin päädyttiin että tulen neuvolaan seuraavan kerran kolmen vko:n kuluttua. Jostain käsittämättömästä syystä hän ei sitä aikaa voinut varata siltä istumalta vaan käski mun soittaa ja varata sen ajan kolmen, neljän päivän päästä :/ Että mä olen tosiaan tullut siihen tulokseen että se on melkoinen sählä, mitään pahaa tarkoittamatta.
ilmeisesti tuolla Maarian terveysasemalla ei ole omaa labraa ku saadaan juosta noiden näytteiden kanssa muualla. Onneksi en ole joutunut ku yhdet näytteet antamaan. Tai no, sairaalabakteerilähete on kiltisti odottanut mikron päällä jo toukokuusta asti.. :ashamed:
 
Reija on muuten kätilö, ei lääkäri. Reija on usein hoitajana Heikin np-ultrissa. Reija on ollut pansion äippäneuvolassa muutama vuosi sitten ja on hirmu mukava, hän teki mulle esikon rakenneultran ja oli hoitajana heikin np:ssä...
 
lispetti ja Eelis ihan samat fiilikset täällä! Oon siis saman lafkan asiakkaana. Tää terkka on niin hajamielinen ja hössö, niinkuin lispettikin ilmaisi, ei varmaan tahallaan. Mut ei kovin luotettava kuva tule, kun tää täti unohtaa merkata mun ajanvaraukset, rakenneultran hän sai mulle varattua vasta viikolle 23, eikä muutenkaan ota kantaa yhtään mihinkään. Höh, tyhjän saisi pyytämättäkin. Olenkin aktiivisesti piinannut kysymyksilläni mun "lapsellisia" ystäviäni ja muita samassa tilassa olevia. Ja tietysti roikkunut täällä palstalla :p

lispetti, ymmärsin että tuo vakkaritäti on tulossa takaisin ihan pian. Vuorotteluvapaa kesti kuulemma vaan 3 kk. :heart:
 
Voi kun se vakkari tulisikin takaisin, se oli mukava ja ennenkaikkea vaikutti siltä että tiesi mitä teki. Se tulisi sitten vissiin ensi kuun alussa! Olis se vaan mahtavaa, kun mullakin alkaa varmaan piakkoin noi neuvolakäynnit tihenemään.
 
Ihan pakko on minunkin kommentoida tähän Maarian/Jäkärlän neuvola-asiaan, vaikka valittaminen ei kivaa olekkaan. Kyseinen täti esitti omia sydänääniäni vauvan sykkeenä ja myönsi sittenmmin itsekkin virheensä -tasainen 115 on sanoi vaan (minulla ongelmia nopean pulssin kanssa, mutta vauvalle olisi noilla viikoilla ollut pelottavan alhainen). Pyysin sitten koittamaan omaa sykettäni ranteestani ja samahan se oli. Ei löytänyt vauvan sykettä lopulta olenkaan, eikä sillä Jäkärlän ultaäänellä koko vauvaakaan viikolla 19. Sain sitten lähetteen kiireellisenä Tyksiin... Kaikki oli onneksi ihan kunnossa. Mm. tämän sähläyksen ja muidenkin takia sain vaihdettua koko neuvolan- Siitä kiitos Turun neuvolavastaavalle. Ei vaan paljoa naurattanut... Näissä asiaoissa ei mielestäni ole varaa edes pieniin virheisiin-varmasti tämä odotus on meille kaikille maailman tärkein asia.
 
hapikko Onneks kaikki oli sulla ja vauvallla hyvin :hug: Miten tollanen ihminen voi olla neuvolassa töissä!?

Mut sama juttu on näitten "lääkärien" kanssa. Jotai vastavalmistuneita/harjoittelijoita, jotka ei osaa sanoa mihinkään mitään. Mulla on to lääkärineuvola ja kattoo kuka siellä on, mun tuurilla joko tämä yks pilipali tyttö tai sit Heikki. No mielummin otan Heikin kun se sentään asiansa osaa mut turhapa sitä etukäteen miettiä. Tämä neuvolatädin sijainen ku ei mulle suostunut kerran kertoo kuka lääkäri on paikalla kun aikaa mulle varas, outoa.

Mä aloin kutoo vauvalle paitaa ja takakappale on jo melk. valmis =) ja monet vanttuut ja parit sukat olen kanssa kutonu. Tollasia pieni kutoo niin nopeeta ja ku vanttuisiin ei ees tuu peukaloa niin sellaset tekee äkkiä. On erivärisiä ja eri kokoisia.

Tänään pitäs toi makkari saada vihdoinki tyhjäks muuttolaatikoista. Tossa viime lokakuussa tänne muutettu ja viel on muutama muuttolaatikko purkamatta :LOL: Tossa viime vkolla sain äitin kanssa pari laatikkoa purettuu, niissä oli astioita.. Eilein kävin ostaa kaappiin tonne makkariin pari laatikkoa mihin saa tavarat laitettuu nätisti, ku tuol on kaikkee piuhaa ja sellasta niin ei ne missään kaapissa pysy jos sinne vaan "heittää".

liirah Kyseli mahan toiminnasta. Mulla oli tossa viime neuvolakäynnin tienoilla eli rv 21-22 aikaan ihan järkky ummetus mut siihen autto sitte Duphalac ja nyt on taas vatsa toiminu suht normaalisti.Mulla ku normaalisti toi suoli tyhjenee sellanen väh. 3 kertaa pvässä ja nyt on ollu "outoo" totutella siihen että ehkä VAIN kerran pvässä :LOL: Mut pääasia kai etä toimii.. Miks sulla muuten on vasta 22.10 seuraava neuvola? Mulla on nyt ollu "pitkä" väli ku on ollu 5 vkoa mut muuten olen käyny 4 vkon välein.

Ruska76 jaksamista. Vko vielä käynnistykseen sitte jos ei itellään lähden käyntiin. :hug:

Eelis toivotaan, että lääkärineuvola on parempi ja hyvä että sulla on kavereilla/sisaruksilla lapsia niin vähän tietää asioista ja voi kysellä. Kyl mäki siskolta kyselen kaikkee, ku hänellä 3 lasta ja kavereilta joilla lapsia ja täältä palstalta saa kans aina hyviä vinkkejä ja vastauksia jne.

lispetti Saaks olla utelias mut miks sulta otettaan sairaalabakteerit? Multa otettiin aikoinaan ku Turkuun muutin ku olin ollu Treella TAYSissa hoidossa.

Vauva taas puskee nahan läpi :heart:

Sanna ja Nipsu 26+6 :heart:
 
Mä tuun TAAS kommaamaan tuosta Maarian/Jäkärlän neukkatädistä... Mä olin saada halvauksen, kun ei 15. viikolla saatu sydänääniä kuuluviin. Eikä ultrallakaan näkynyt yhtään mitään. Mut toi hapikon tapaus kyllä vetää vertoja omillekin kokemuksille. Miten paniikissa itse olisin mahtanut ollakaan... :eek: Onneksi sulla ja vauvalla silti kaikki hyvin :heart:

lispetille vielä; mun sisareni käynyt aikanaan tuolla "kivalla tädillä", ja kehui itsekin kovasti. Mulla kans sama juttu, että onneksi on tulossa takaisin ennen noita tiheneviä loppukolmanneksen käyntejä. En halua mustamaalata nykyistä, mutta joka kerta sieltä lähtiessä on ollut sellainen olo, että jotain jäi taas hampaankoloon :/

Jahans, huomenna vuorossa rakenneultra... Jänskättää ihan mielettömästi! Voi kun mullakin olis ultraajana tuo kovasti ylistetty Reija.... :D
 
sanna, mäkin vähän ihmettelin et miks vasta sillon, mut kun on kuulemma turha siellä koko aikaa juosta. ja sit kun välissä on se rakenneultra ni se on kuulemma yks käynti. itellä on vaan vähän sellanen "jätetty" olo, ihan ku ois nyt oman onnensa nojassa. onneksi tyksistä on saanut ihanaa palvelua ja sinne mä nykyään ensin aina soitankin jos jotain tulee, ne ottaa vaikka ultraan jos sanon et nyt haluaisin tulla kun tuntuu et kaikki ei oo hyvin. :D aivan mahtavaa palvelua!

nyt on ollu kamala hedari.. aah, auttakaa!!!
ai niin ja ripuli taas vaihteeksi! :ashamed:
 
Kiitos kaikille Maarian terkkaria koskevista kommenteista. Toivottavasti tulee toinen täti tilalle... Täti muuten kysyi multa kysyttyään osoitteeni, että minkälaista aluetta tämä mun katuosoitteeni on kun sieltä on niin paljon neuvola-asiakkaita. Eli enpä taida olla suinkaan ainut odottaja näillä main!

liirah
, vatsa toimii oikein mainiosti. Ei tietoa ripulista eikä sen puoleen ummetuksestakaan. Onneksi. Hyviä vointeja!
 
Sanna: Joudun noille sairaalabakteerinäytteille kun olin pari vuotta sitten puolen vuoden reissulla Thaimaassa ja onnistuin järkkäämään itseni muutamaksi päiväksi sairaalaan. Aikaisemminkin olen nämä samat kokeet joutunut tekemään kun olen ollut Helsingin husukessa leikattavana. Ne ei vaan paljoa auta näihin Thaimaan takia otettaviin kokeisiin, valitettavasti.. On meinaan vastenmieliset näytteet! Ja tuntuu että ne näytteenottajatkin on aina ihan vaikeina kun on tottuneet vaan verikokeita ottaan päivät pitkät..

liirah:
Mun vatsa on ollut aika outo. Tosin sitä se on ollut oikeastaan aina, suurimman osan elämästäni on tuntunut siltä kuin ruokavalioni muodostuisi eri kokoisista kivistä.. No mutta nyt raskaana ollessa mulla on maha vuoronperään kivikova ja sitten, johtuen ehkä jostain ruoka-aineesta tai jotain, yhtäkkiä ihan kuralla. Nyt on ollu pari viikkoa taas ihan normaalia vatsankin toiminta. Aina kun tuntuu että vatsa reistaa niin koitan muistaa juoda normaalia enemmän vettä. Ja tietty syödä kuituja, ne kun auttaa sekä kovaan että löysään vatsaan.
 
Niin joo ja sanottakoon vielä, että olin taasen tänään Reijan luona ultraamassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Ei näkynyt merkkejä huulihalkiosta, mutta näytti kylläkin perineen mun huulet ;) Saatiin tosi hyviä kuvia tällä kertaa, kun viimeksi pikkukaveria ujostutti niin kovasti. Saas nyt katsoa nähdäänkö me masuasukki seuraavan kerran sitten laitoksella. Lasketuksi ajaksi on nyt tarjottu kaikkea 18.-21. joulukuuta välillä. Hassua kuinka nopeasti tämä aika kuluu. Vasta mä tein raskaustestin ja istuin tuolla sohvalla posket kirkkaanpunaisina puhelin kourassa ja nyt on viikkoja kasassa melkein 23.
 
liirah vai turha juosta neuvolassa ja vielä esikoisen odottaja, no huh huh, sanon mä. Ihme toimintaa.. Eikä mulla ainakaan rakenneultraa laskettu miksikään yhdeks käynniks vaan sen jälk. menin 2 vkon päästä ihan normi neuvolaan, että sain ne Kelan paperit yms ku vkoja tuli 22 täyteen.. Sinuna soittaisin ja vaatisin päästä aiemmin neuvolaan, tai ainakin mulla on toi 4 vkoa ollu sellanen hyvä väli ja saanu mielenrauhan ku käyny neuvolassa.. Nyt tosin liikkeet tuntuu niin selvästi että iteki tietää että kaikki on hyvin ku vauva "riehuu".

Eipä tarvinnu sitte muuttolaatikoita eilen purkaa. Olin tunnin verran eilen tossa Ispoisten rannalla ja sit iski ekan kerran koko kesänä ihan hemmetin huono olo, koitin varjopaikkaa ettii mut ei löytynyt ja oli pakko tulla kotiin. Sit koitin uudestaan tossa puol kuuden aikaa olla ulkona ja puol tuntii meni ja sama juttu, ihan hirvee olo.. Ja eilen oli aikast kuuma ilma..Noh, onneks tuli nyt vasta ekan kerran tollanen olo auringosta.

lispetti meetkö TYKSiin otattaa ne näytteet? Siellä ainaki välillä on niitä sijaisia/harjoittelijoita, jotka ei edes suonta löydä. Mulla oli yks kerta molemmat kädet ihan mustelmilla, ku yks tyttö vähän koitti verta ottaa. Mua nyt ei haittaa, vaikka sählää jne, kun olen niin tottunut ramppaa kaikenmaailman näytteeenotoissa, mut eipä se kiva näköistä ollu, ku kauheet mustelmat käsissä. Onneks oli talvi =)

Tänään näyttäs olevan synkee pvä jos tänään sitte siivois, kun tulee kynsihuollosta. Oon tykänny pitää oman kynnen päällä geelejä niin ei oo kynnet niin terävät ja kestää töissä ja on kokoajan kivan näköiset, ei tarvi mitään tehdä sit käsille.

Jospa aamupalaa söis..

Sanna ja Nipsu 27+0
 
Onpas tämä alueellinen palsta tosi kiva!!! Luulin olevani ihan yksi noiden neuvolakokemusteni kanssa. Kun noita Maarian/Jäkärlän neuvolakommentteja on niin paljon, niin sattuuko joku muu kuin minä asumaan Yli-Maariassa? Katselen ikkunasta ohikäveleviä ja onpas siellä näkynyt muutama mahakaskin.. jos olisi vaikka täältä tuttuja.. :wave:
 
Hei vaan pitkästä aikaa, täytyi oikein ruveta kommentoimaan noita karmeita neuvolajuttuja - että karmeita ovat!! Mulla toivon mukaan viimeinen neuvolakäynti takana kun laskettu aika mennä hurahti eilen, hahaa! Nyt tietysti jo kovasti odotan että pääsisin synnyttämään ja tutustumaan pikku ihmiseemme, mutta olo on onneksi oikein hyvä niin että sen puolesta kyllä tuntuisi jaksavan (ja koputan puuta, vielähän tässä ehtii vaikka suonikohjuja hommaamaan).
 
Hei vain kaikille minunkin puolestani!

Viimeisiä hetkiä täälläkin elellään, rv 38+, joten alkaa jännät paikat olla! Huomenna menen tyksiin ultraan tarkistuttamaan onko vauva kasvanut vai ei, toivottavasti myös viimein päättävät tuon leikkauspäivän ettei tarvitsisi enää kauheasti jännitellä sitäkään.. Pieniä tumppuja ja töppösiä olen neulonut, täytyisi varmaan laittaa muutkin vauvakamat valmiiksi ja pakata se sairaalakassi pikkuhiljaa.. Esikoinen jo kovasti odottaa pikkuista. Kyselee joka päivä, että joko vauva tulee. Mieli tosin voi muuttua sitten kun oikeasti vauva tulee! ;)

Kannattaa vaihtaa neuvolaa, jos tuntuu ettei saa kunnollista kohtelua, tuntuu noita teidän juttuja lukiessa, että useampikin täti on töissä vähän väärässä paikkaa! Samoin kuin tuolla äippäpolilla tuntuu välillä olevan ihan vääränlaisia lääkäreitä, vaikka asiansa kyllä varmasti hyvin osaavatkin..
Tietysti raskaus herkistää tunteet ja välillä johhonkin tulee varmasti myös ylireagoitua, mutta sen verran iso osa elämää tämä raskausaikakin on, että kyllä siitäkin pitäisi voida nauttia ilman murheita ja ylimääräisiä pelkoja. Joten rohkeasti vain suuta auki. Joskus se voi auttaa.. ;)

Tsemppiä teille kaikille odotukseen!
 
Onneks on huomenna se neuvola. Eilenhän mulla ulkona ollessa tuli tosi huono olo ja koko illan oliki sellanen heikko olo..Noh, äsken olin kynsihuollossa ja siis istuin vaan paikallaan niin meinasin pyörtyä. Onneks olin ennen huoltoa käyny hakee pullon Muumia (jossa oli Nipsun kuva =) ) ja sitä sit litkin kokoajan ja helpotti onneks vähän ja oltiin melk. valmiita ku toi pyörrytys iski. Sitte äkkiä ajoin kotiin ja äsken söin mut ei ainakaan vielä ole yhtään parempi olo :(

Niin ja multa tosiaan KERRAN otettu hemoglobiini ja se sillon ekalla kerralla..Niin ja ennen ku tonne huoltoon lähdin niin söin kanssa ettei siittä ollu ainakaan kiinni et alko pyörryttää ettei olis syöny..

Soittivat Oz Babystaki tänään et vaunut saa tulla noutaa =)

pinkeällerouvalle ja Linnulle jaksamista viime hetkiin..

Mut jos menis tohon sohvalle vähän lepäämään..

Sanna ja Nipsu 27+0
 
Pakko taasen kirjoittaa.. Mun piti tänään mennä tuonne paljon puhuttuun neuvolaan, kun en viime viikolla päässyt syystä että hoitaja unohti mainita olevansa Paattisilla sovittuna ajankohtana.. Nooh, tänään sitten puolilta päivin pirisi puhelin ja kukapa siellä ellei tämä samainen hoitsu. Syytä en tiedä mutta kysyi josko voisinkin tulla tämän päivän sijaan vasta huomenna. Onneksi se sopi mulle ihan hyvin kun on sattumalta vapaapäivä, mutta kyllä mua vaan kummastuttaa. Saa nyt katsoa että vieläkö mulle kolmannen kerran soitetaan ja siirretään aikaa ;) Ei muuten mitään mutta haluaisin vaan jo saada ne kelan laput et pääsis tutkimaan äippä-pakkausta.

Hapikko ja kumppanit:
Mä olen niin pöljä ettei Yli-Maaria sano mulle mitään. Asustetaan täällä Jäkärlän rauhallisella reunalla ja hyvin on viihdytty.

Sanna78:
Taidan mennä seuraavaksi(kin) näytteelle tuonne Käsityöläiskadulle kun siellä oli viimeksi mukava ja taitava piikittäjä. Mulla on melkoinen neulakammo. Vaikka ei ne mua nyt kyllä neulalla tuiki, vanupuikolla vaan. Nää on näitä harvoja tilanteita ku valitsisin mielummin verikokeen..
 
Uusi Turkulainen ilmoittautuu! Eli ekaa odotellaan rv 32 tänään plakkarissa eli la 10/07. Oli ihan pakko kantaa kortensa kekoon neuvolavalitukseen.... Käyn samaisessa Maarian neuvolassa ja ihan samaiset fiilikset tädin suhteen kuin muillakin. Ihan kummaa sohellusta, laitteiden (myös atk) käyttötaidottomuutta, asiantuntijuus hieman hakoteillä (tosin ymmärsin, että hän ei näitä neuvolaterkkarin hommia ole tehnyt vuosiin, mutta silti). Itse ekaa odottavana haluaisin epäselviin kysymyksiin vastauksia juuri neuvolasta, mutta hänpä ei juuri mihinkään osaa mitään vastata. Tai jos vastaa, liittää vastaukseen lisäsanan kai/ehkä/luultavimmin... eipä juuri luottoa ole noihin vastauksiin. Lisäksi ihmetyttää harvat neuvolakäynnit, nytkin taukoa käyntien välillä3-4vkoa, samoin esim.hb otettu tasan 2 kertaa, joista toisella kertaa luku alle 100 lisäraudasta huolimatta, joten hiukkasen kummastuttaa nuo rutiinit. Odottelen niiiiiin paljon, että saisin loppumetreillä sen vakiterkan takaisin...
Tosi kiva tämä turkulaisketju. Paljon turkulaisia mammoja näyttää olevan liikkeellä ihan katukuvassakin/sitä jotenkin kiinnittää huomion noihin möhömahoihin :LOL:
Piippu rv32
 

Yhteistyössä