Turkulaisia odottajia?

sanna-78: meillä maksoi 153e 4d-ultra, kun oli oma dvd-levy mukana. Lääkäri kysyi alussa, että tiedetäänkö kumpi tulossa ja saako hän sanoa. :heart: Oli tosi hyvä lääkäri medisonarissa kattoi kaikki rakenteet aluksi, että kaikki on kunnossa. Tunnin kesti se ultraus.

Kunnalisen rakenne ultrassa kysyttiin lopussa, että kumpikohan mahtaa olla tulossa. Mulla oli kyllä alusta asti sellainen tunne, että tyttö se on...en tiedä oliko joku äidinvaisto... :LOL:

Nyt juomaan aamukahvia ja syömään aamupalaa! tänään mennäänki kattomaan kesäteatteriin peter pania! =)
 
Moi PrincessOfAcco ja tervetuloa. Ei tää ketju kauheen kauaa täällä ole ollu, lisään sut kans tonne listalle.

amalia07 Olis teillä mies vai nainen ultraamassa? Ainaki se yks vanhempi mies on tosi mukava ja selittää kunnolla jne.

Mulla Terveystalolla n. 40min aika, sanottiin puhelimessa, et yleensä toi 40min riittää. Menee kauemmin jos menee ja mulle loppujen lopuks ihan sama mitä maksaa, kun sinne 4D-ultraan haluan, jo ihan oman mielenrauhanki takia, kun toi rakenneultra on kuitenki vika kunnan tarjoama ellen nyt siittä istukasta sitte joudu ultraan mut kuitenkii..

Jospa kans menis tekee aamupalaa. Pitäs lähtee siskon luo, kun täti ei kuulemma koskaan käy kylässä. Siskolla on siis 3 lasta ja ne oli sanonu noin =)

Sanna ja potkunyrkkeilijä-Nipsu 19+4
 
sanna-78: meillä oli mies ultraamassa...Halusin kanssa ihan oman mielenrauhan takia käydä 4d-ultrassa. ku pelkäsin aika paljon, että löytyy jotain, mutta onneksi pelkäsin turhaan!! Nyt on ihana kattella välillä dvd:tä =)

Otetaan tänään veljenpoikani mukaan kesäteatteriin. Tää on nyt kolmas kesä peräkkäin, kun mennään kesäteatteriin. Veljenpojallani on vaan kauhea murhe, jos meiän vauva sattuu syntymään samana päivänä, kun hän on syntyny niin miten hänen synttäreidensä käy! :LOL: Ihania noi pienten murheet!
 
amalia07 On siinä murhetta kerrakseen veljenpojallasi =) =) =)

Mäki just kotiuduin siskon luota, sain taas lukee joku 20 kirjaa ainakin tälle nuorimmalle, täyttää 3v. tänä vuonna. Siskolla siis 3 poikaa, 3v, 5v, ja 7v. Ja toki nuorin tekee kaiken mitä tää keskimmäinenki ja samat lelut pitää olla samaan aikaan jne. Mut kirjoja luettiin sit kaksistaan nuorimman kanssa.

Siskon mies luetteli mitä kaikkee tavaraa ne mulle antaa vauvaa varten ja puolessa väliin listaa totesin että mä tarvin jonku 5h+k kämpän että ne kaikki mahtuu :LOL:

Jospa menis suihkuun kun täynnä pientä karvaa ku leikkasin siskon poikien hiukset samalla.
 
Juuri tultiin kotiin kesäteatterista...Kyllä oli hauska se peter pan! :LOL:
kannattaa mennä katsomaan!

Nyt tarttis yehä iltapalaa ja laittaa jalat ylös,kun ovat niin turvoksissa. Mulla on tosi paha turvotus ja mikään ei auta siihen! :( tiistaina taas neuvolaan. hauskaa illan jatkoa kaikille!
 
moikkis!
nyt on aamuvuorot tehty ja synttärit juhlittu, mun tekemä voileipäkakku oli menestys!!! :D hiukka mua jänskätti et millasta tulee mut hyvää tuli.
ja voi herranisä miten paha olo ihmisellä voi olla? aina kun on vähänkin pystyasennossa niin alan yökkää, nyt hain koneen sohval ja kirjtan tätäkin makuuvaltani. :LOL: onko teillä muilla niin että jos syö palankin liikaa leipää niin alkaa oksettaa? mulla on maksimi joku puolikas kananrintapala ja ehkä desi riisiä esim, jos ton enemmän syön niin oksennus tulee tai ainakin yökötys. tää on kamalaa kun välillä nälissään syö niin kamalasti (kuten tänään synttäreillä) et alkaa oksettaa. ja sit kun se ei mene ohi se olo ollenkaan. :x

onko jollain kotona sellanen kotidoppler? mä kun niin haluaisin sellasen.. ;) ja mitä vaunuja te muut otte kattonu? ja muita tavaroita?
 
Yritän kovasti heräillä tähän aamuun...maha-asukki piti mut hereillä melkein koko yön! en tiedä mitkä bileet mahto olla meneillä hänellä!! :LOL: Veljenpojalle aamupuuroa keittämään ja sitten lähetäänki seikkailupuistoon!

 
onnellinen-77 oliks TYKSissä hoidoissa? Satuitko tonne lapsettomuuspuolelle joskus kirjoittaa kun siel oli se ketju Turun hoidoista? Vai muistanko ihan väärin.. Mun kohdalla lääkärit on ollu ihan ihmeissään, kun mulla paha endo ja ekan IVF:n tuoresiirto tuotti tulosta, saan olla todella kiitollinen ja olenkin, mun kullasta :heart:

amalia07
No hän vissiin harjoitteli bailaamista jo valmiiks, yöihminen kato joraa öisin :LOL: :LOL: :LOL:

liirah Hyvä että sun vaivannäkö palkittiin ja kakut oli menestys :)

Itellä vapaapvä ja tänään PITI olla niin aurinkoista vaan eipä näytä olevan. On siis ilm. siivouspvä tänään sitte.

Pakko alkaa muutenki tekee tilaa kun siskon luota saa niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hirveesti tota vauvan tavaraa. Hyvä se vaan on niin ei tarvii ite ostaa ja äiti lupas mulle vaunut ostaa.

Sanna ja Nipsu 19+5
 
Sanna-78 olin Tyksis hoidoissa ja olen kyllä kirjotellu tonne lapsettomuus puolelle ja antanut kommentia tyksin hoidoista. Itellä todettiin nestepussi oikean munajohtimen vieressä, joka oli yhteydessä munajohtimeen. Tästä syystä ne siellä tyksissä epäili etten tule luonnostaan raskaaksi ja alkionsiirrot ei onnistu. Se munajohdin ja nestepussi poistettiin viime syksynä ja sen jälkeen
toisella alkionsiirto kerralla tärppäs =)
 
mulla kanssa vapaapäivä, heitin miehen töihin ja oli niin paha olo, sittn pysähdyin tampereentien prismalle kauppaan ja ostin kaikkea hyvää, vesimelonia, herneitä, mansikoita ja pommacia. :LOL: pommac tekee aina hyvän olon.
ja mansikoista, mä sitten saman tien kysyin että mitä torjunta-ainetta te oikein käytätte niin kuulemma ei käytä sitä mikä on ollut otsikoissa sikiövauroiden takia ja mä ainankin uskoin sitä vanhaa tätiä koska jos joku osaa niin hyvin valehdella kun katsoo silmiin niin tarvii se sillon palkita! :LOL: ihan kaikkia en kyllä syönyt, herneitä oon vetänyt varmaan 2 litraa ja koht vois mennä leikkaa kylmää vesimelonia. aah.. ja ottaa lasillsien pommacia. :D
 

Tänään neuvolassa tuli käytyä.

sf-mitta oli 35,5 (3viikko sitten oli 31)
verenpaine 122/66
liikkeet ++
raivotarjonnassa oli
paino noussu viime kerrasta 4kg ihmetteli sitä. ei oo noussu niin paljon ikinä. Sanoi osan johtuvan turvotuksesta.

Mulla niin paljon turvotusta ettei mee kengät jalkaan enään ja ei pysty käveleen oikein ja kaikkea olen kokeillut ja mikään ei auta tähän!! hermot meinaa mennä.

Tänään mennään hakemaan hoitopöytä ja sitten saanki laittaa sen kaappiin ja laatikoihin vauvanvaatteet sitä olen odotellutkin jo!!

nyt lepäileen. tuntuu pahalle istua pitkään!
 
Nyt vasta löysin teidät, pääsenkö mukaan? Olen entinen turkulainen, asunut ½ vuotta n.7km päästä Turusta joten aika lähellä :) Ikää on 34v, toinen lapsi tulossa (esikoinen poika 1v4kk) ja la on 15.1.2008.

Tämä raskaus on hyvin paljon erilaisempi kun mitä esikoisen kohdalla oli. Nyt olen voinut pahoin 24h vrk ja uupumus on valtaisa. Hengästyn pienimmästäkin ja olo on kaikkea muuta kun hyvä..Olen hoitovapaalla ja töihin pitäisi mennä takaisin elokuun alussa. Olen menossa takaisin, pomo ehkei vaan tykkää oikein hyvää kun ehdin olla töissä n.3½-4kk ennen äitiysloman (kesälomat pidän myös ehkä ensin pois) alkua, hih =)

Edellisessä raskaudessa sain raskausmyrkytyksen, joten synnytys käynnistettiin 37+3, nyt sitten jännäilen uusiutuuko tuo kamala tila! Taustasta vielä sen verran että takana on kaksi km ja paha endo.

Huomenna on np-ultra, jännää!
 
Uusi ilmoittautuu vielä!!

Heippa kaikille! Me ollaankin Sanna kirjoiteltu molemmat tuonne marrasmasuihin, mutta kiva kun perustit turkulaisille oman odotuskanavan!

Eli oon turkulainen nummenpakkalainen ja odotan toista lasta, la 30.11. Ikää 31 vuotta.
 
Heippa hei vanessa ja ulappa ja tervetuloa.

ulappa musta ihan kiva saada myös turkulaisten mielipiteitä odotukseen ja Turun asioihin niin siks perustin tän, marrasmasuissa saa sitte "valtakunnallista tietoo" .

Heti utelen sulta vanessa, että oletko ihan luomuna tullu raskaaks pahasta endosta huolimatta? Mä en 7v. aikana ole kertaakaan tullu raskaaks ja nythän sitte tehtiinki IVF.

liirah noi sun kauppaostokset kuulosti kyl niiiiiiiiiiiin hyviltä, alko heti tekee mieli meloonia ja pommacia =)

Mä kävin tänään ruokkiksella torilta ostaa herneitä, kattelin mä niitä mansikoitakin siinä mut päädyin sit vaan herneisiin. 2l ostin ja ei menny kauaa ku olin kaikki syöny, ei pystyny lopettaa syömistä ku kerran aloitti :LOL:

amalia07 toi turvotus on varmaan kauheeta ja sit ku on viel ollu niin kuumakin, tosin mua ei ole kuumuus haitannu, onneks. Toivotaan, että turvotus hellittää, ei oo varmasti kivaa kun ei mitään jaksa/pysty tekemään :hug:

Mulla on VIHDOINKIN huomenna rakenneultra, kyllä sitä onki odotettu.

Tänään ei olla mahassa riehuttu niin paljon ku eilen, tosin olen kyl kokoajan melk. ollu liikenteessakin, että voi olla sit illalla ku nukkuu pitäs mennä, et alkaa jortsut vauvalla =) Tossa aamuyöllä ku vessassa kävin ja takas sänkyyn menin, niin kauhee potkiminen alko, olin vissiin väärässä asennossa ja vaihdoin kylkee niin heti rauhoittu.

Jospa menis iteki vähän rauhoittuu ja makaa sohvalle.

Sanna ja Nipsu 19+6
 
No vihdoin, alkoi nimittäin pieni öklötys ja pahoinvointi. Johan mä jotain oireita kaipailinkin -ja nyt kun olen kaksi tuntia kokenut näitä oireita, niin tajuan etten oikeasti kaipaa tätä huonoa oloa ollenkaan. Ei pitäis toivoa, kun se toteutuu kumminkin :) Liziska 6+0
 
Kiitos Sanna tervetuloa toivotuksista :) Olen tosiaan tullut ihan luomuna raskaaksi ja vielä erittäin nopeasti...Lääkärit eivät joskus v.2000 paikkeila antaneet mulle juurikaan toivoa, mutta kaikkien ihmetykseksi olen raskautunut 4x hyvin hyvin nopeasti. Olin myös jo varautunut hoitoihin, jopa adoptiosivut olivat tulleet tutuiksi. Kun tapasin mieheni kerroin hänellekin etten välttämättä saa normaalilla tavalla lapsia.

Jee, tänään on np-ultra! Jännittää! En millään jaksaisi odottaa, vielä melkein 4h. Menen Medisonariin, sillä meidän neuvolassa ei ole ultrausmahdollisuuksia, joten ovat ostaneet palveluita Medisonarissa.

Kun asuin Turussa kävin pääterveysaseman yhteydessä ultrassa ja se oli aina ilmaista, nyt joudun pulittamaan sekä np-ultrasta että rakenteesta 22?. Esikoisen kanssa kävimme Medisonarissa 4D ultrassa, sinne on tarkoitus taas syksymmällä suunnistaa.

Haluatteko tietää sukupuolen etukäteen? Mä haluan!
 
Haluatteko tietää sukupuolen etukäteen?
Ekasta en halunut, mutta neukkatädin ennustus osui oikeaan. Tästä asukista olin rakenteen 3d-ulrassa ja lääkäri kysyi lopuksi,että katsotaanko sukupuoli myös. Vastasin joo, ja tytöltä näytti hänen mielestä. Samoin neukkatäti ennusti sykkeiden mukaan tyttöä. Ja raskausoireet on olleet ihan muuta kuin pojan ollessa mahassa. Lisää ultria ei ole luvassa, jos ei itse kustanna eikä musta tieto sukupuolesta ole 100e:n arvoinen. Ja yhtään punaista vaatetta en osta, ennenkuin asukki on mahasta ulkona ja sukupuoli tiedossa :hug:
 
Hellou!

Se on hieno Vanessa että olet luomuna tullu raskaaks, ei noi hoidot mitään kivoja ole ja onneks mäkään en tarvinnut kun yhden hoitokerran ku tulin raskaaks.

Liziska Se on kyl jännä, et eka kaipaa niitä oireita ja sit ku ne tulee niin toivois että loppuis nyt jo..

Rakenneultrassa olin aamulla ja oli sitte niin vaan siveellinen kaveri ettei viittiny yhtään vilauttaa kumpi on, aikansa se kätilö koitti ultrata josko näyttäs mut ei, piti jalat tiukasti yhdessä ja alko pyllistelee siellä sitte =) Ja kutitteli omia varpaitaan ja muutenki jumppaili ahkerasti ettei meinattu mittojakaan saada otettua.

Kaverilla painoa oli 340g, syke oli 134 ja yhden pvän isompi ku vkoja, niinku joka ultrassa. Mä vähän luulen että TYKSissä on alunperin laitettu yhdellä pvällä liian vähän noita vkoja kun muilla tuntuu punktio pvä olleen 4+0 mut mulla se oli 3+6, että en sitte tiedä, mut samapa tuo pvän heitto nyt on.

Istukka edelleen kohdunsuulla, ei ollu noussu mihinkään ja siittä meen sitte ultraan ku vkoja on 28 eli elokuun lopulla. Sitä ennen mulla on rv25 4D-ultra, että pääsee kattelee vauvaa usein sitte ja jospa hän viitsis vaikka tuolla 4D-ultrassa vähän vilauttaa, mut eiks se nyt ole sit ihan selvä, että tyttö on kun noin siveellisesti käyttäyty?! :LOL: :LOL: :LOL:

Sanna ja Nipsu 20+0
 
ai kun ihanaa kun teistä jo jotkut tietää vauvan sukupuolen. uskallanko myöntää? :ashamed: mä toivon tyttöä, mutta on niin varma olo että poika on. mies taas toivoo poikaa niin pääsee pelaa futista jne. pääasia on että on terve murunen, mutta tyttö ois vaan niin ihana.
mitä te muut? kumpaa toivotte?
 
Onneksi Sanna pääsit yhdellä hoidolla :hug:
Meidän tuttavapiirissä on pariskunta jotka ovat vuosia yrittäneet lasta, käyneet hoidossa mutta ilman tuloksia. Nyt he ovat olleet n.2v adoptiojonossa ja saavat oman vauvan ensi vuonna. On ollut erittäin raskasta seurata heidän prosessiaan samalla kun itse olen raskautunut tuosta noin vaan. Heillä syynä sama tauti kun mullakin, eli endo :(

Oltiin eilen np-ultrassa ja siellä se meidän pikkuinen oli :heart: Vastasi viikkoja ja oli jo ihan pikkuihmisen näköinen! Nt oli 1.6mm, eli tosi hyvä ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Ihanaa :heart: :heart:

Sukupuolesta: valehtelisin jos väittäisin etten hieman toivoisi tyttöä..Kumpi tahansa on kuitenkin lämpimästi tervetullut! Kaipa se vaikuttaa kun on jo yksi poika, niin olisi kiva saada yksi kumpaakin. Oireet viittaavat tyttöön, mutta en silti "luota" siihen sillä raskaudet saattavat olla muutenkin hyvin erilaiset. No, parin kuukauden päästä toivottavasti sukupuoli selvää, kun mennään rakenneultraan!

Mukavaa päivää kaikille!
 
Ai niin, unohdin onnitella Sannaa ihanista ultrakuulumisista =) Toivottavasti se istukka sieltä nousee! Mulla oli etuseinämässä, mutta ei vissiin sitten mitenkään kohdunsuun päällä koska hoitaja ei maininnut mitään.
 

Yhteistyössä