Turkulaisia odottajia?

Ozia voin kyllä suositella lämpimästi. Käytiin noissa kahdessa muussakin eli Johannassa ja Lastentarvikkeessa. Ekassa myyjä oli semmonen vanhempi täti ja puhu hyyyyyvin hitaasti ja lempeästi hymillen koko ajan. :headwall: Että alko ottaa päähän, kun oon ite tämmönen vähän sähäkämpi tyyppi! Lastentarvikkeessa kukaan taas ei vaivautunu tuleen esitteleen meille vaunuja vaikka haahuiltiin siellä ku orvot pirut. Aateltiin sitte ettei ne varmaan tarvi meidän vähäisiä killinkejä... Raisiossakin on muuten joku vaunukauppa siinä Teräskadulla Lidlin lähellä.

Oottepa te maksanee huimia hintoja uä:stä :eek: Onks niistä jo Kelan korvaukset pois? Mulle makso Ava:ssa korvausten jälkeen n.60 e, eikä se muuten ainaka mikään halpis paikka ollu. (Mutta ei tätä silti voi rahassa mitata :heart: )

Pinkeärouva ja Lintu :wave:
 
Tänään käytiin tuolla Oz:issa ja oli tosi hyvää palvelua. Sellanen nuori nainen tuli heti kysyy tarviinko apua ja sit ku en oikeen muuta osannu sanoa, ku et tarvin yhdistelmät ja talvella tulevat käyttöön niin alko esittelee. Ne Brion Happyt oli kyl kivat ja sit ne Urban junglen vaunut, sellaset kolmipyöräiset. Vähän nyt sit täytyy miettii, mut äkkii ku Briot kuulemma nyt saa 2vkossa mut noi Urban Junglet kestää. Bugaboo:t taas ei ollu mun makuun eli noista kahdesta varmaan valitsen sitte. Noi Bugaboot kyl liikku tosi näppärästi, mut ei oikeen vaan miellyttäny silmää.

Mulla makso musta Medisonarissa np-ultra joku 70e kun halusin mennä ennen varsinaista kunnan np-ultraan kattoo et kaverilla kaikki hyvin. Oli vaan kaikkeen menoo siinä niin halusin varmistuksen että kaikki ok ja sit pysty jo kertoo ihmisille et odottaa vauvaa ku ties kaiken olevan kunnossa.

Tänään löyty sopivan värinen ja hintainen laminaatti vihdoinkin, tossa Itäharjun K-Raudassa kävin ja löyty pähkinän väristä ja vieläpä tarjouksessa, tarttee äkkii mennä hakee pois kun nyt sain mitattuakin ton makkarin niin tietää paljon sitä tarvii. Ja tiskikoneen ajattelin tilata Gigantin nettisivuilta kun niillä liikkeessä ei sitä mallia ole ja muissa kaupoissa maksaa yli 500e sellaset kapeet tiskikoneet, tänne ku ei sellanen normikoko valitettavasti mahdu. Niitä nyt sais tosi halvalla, mut ei voi mitään. Mä VIHAAAN tiskaamista ja ku siihen tiskikoneeseen joskus on tottunut niin on tuskaa olla ilman.

Mut nyt pitää sit mennä tiskaamaan, kun ei konetta vielä ole :(

Sanna ja Nipsu 20+5
 
http://www.brio.fi/BRIO_NET/Suomi/Strollers/STROLLERS/Prams/Products/36451

Eli tuolta löytyy noi Happyt ja kysyn nyt teiltäkin mielipidettä, että voiko turkoosin värisenä ottaa kun ei ole sukupuolesta tietoa? Noihin saa valita kopan ja ratasosan erivärillä jos haluu.

Niin ja noi maksaa alk. 549e Oz:ssa.
 
me ostetaan varmaankin brio kombit, olen aina halunnut sellaset. :D kuhan nyt vaan tulis joku hyvä väri markkinoille.

siis ette usko, meijän jääkaapis ei oo ku valo! nyt keitän jotain hikisiä kananmunia ku ei muutakaan oo. tai oikeastaan olen kahden vaiheilla joskos lähtis heselle vaan. tosi ärsyttävää tää tällänen, kun ei oo mitään kunnon syötävää. saakeli kun aamul ei jaksa nousta tarpeeks ajois et kerkeis ennen iltavuoroo kauppaan eikä sit tietysti iltavuoron jälkeen kerkee kun pääsee vasta ysiltä. huomenna mä herään tasan klo 9.00 ja meen kupittaan cittariin. ehkä. :LOL:
nyt mun munat paukkuu tuol siihen malliin et taitaa hypätä koht pois kattilasta.

väsyttää....
öitä.
 
liirah Olen sitte ehkä parillinen yksin :LOL: Ja kaikkki asiat mä tässä taloudessa hoidan niin niin...

Minkä väriset kombit sä sit haluaisit? Mä niin ihastuin noihin turkooseihin Happyihin, et tahtoo sellaset ja äitin kanssa meen tossa elokuussa sitte vaunut ostamaan.

Mulla olis jääkaapissa kokonainen ananas, nam nam, vois sitä vetää iltapalaks =)
 
:wave: Vilkuttelen minäkin täällä, Länsinummessa asutaan ja kakkosta odotellaan tänään viikoilla 18+0. Laskettuaika siis 10.12. Mulla ikää 25 v, isännällä 28v ja esikolla 2v.

Vaikka melkeen puolivälissä ollaan, silti vielä väliin mietityttää onko masukilla kaikki hyvin. Ehkäpä vuoden takainen km aiheuttaa näitä mietteitä, mutta niiden kanssa on vaan opittava elämään... Onneksi on ihana neuvolan täti (käyn Ruohonpään neuvolassa) ja tuntuu ymmärtävän näitä pelkoja...

Kaikkia juttuja en vielä ehtinyt/jaksanut lukea :ashamed: mutta paneudun niihin sitten sellaisella ajalla kun ei ole häiriötekijöitä (lue: mies hereillä ;) ).

Mutta mikäli joukkoon mahtuu, mielelläni tulisin. :wave:
 
Tervetuloa Shamandalie. Laitoin sut myös listalle.. Kyllä mäki mietin joka pvä onko mahassa kaikki hyvin, kaippa se kuuluu asiaan ja mulla kun toi 7v. lapsettomuus takana niin kaippa seki vaikuttaa ja mulla myös erittäin ymmärtäväinen ja mukava neuvolatäti :)
 
Huomenta vain kaikille!
Tarkennuksena tuohon laskettuun aikaan, kun se näytti tuolla listalla olevankin, niin päivä olisi tarkkaan 5.9. Eli muutama viikko vielä jäljellä.. :)
Ja sen verran taustatietoa, että perheeseemme kuuluu tietysti minä 26v ja aviomies 29, sekä elokuun alussa 3v täyttävä poika. Lisäksi meillä asustaa kolme poikaa, yksi tavallinen tollo ja kaksi venäjänsinistä, kissaa siis.
Kovasti toivon tyttöä tästä masuasukista, sen verran miesvoittoista tämä perhe alkaa olla. :p
 
Kiitos Lintu lisäinfosta, tiedot korjattu listalle.

Mulla olis vapaapvä, hetki sitte heräsin. Eilen oli joku kunnon potkunyrkkeily-harjoituspvä taas mahassa =) Ja aamulla ku kuuden aikaan kävin vessassa niin sen jälkeen hetken aikaan kauheeta monotusta ja sit ilm. kans alko nukkuu mahassa tms. :)

Tänään olis tasan rv 21 ja ens vkolla neuvolassa saaki sitte ne Kelan paperit ja sit pitää alkaa pyytelee kirjanpitäjältä työtuloselvitysta, on tulot meinaan noussu niin en todellakaan ota v. 2005 verotuksen mukaista äippärahaa.. Niin ja sit saa lähettää sen äippäpakkaus-kaavakkeeenki ja sit saa alkaa hypistelee pieniä vatteita =)

Eilen haettiin laminaatit K-raudasta ja pitäs ne tässä nyt sit laittaa niin sais alkaa laittaa kaikkee pikkuhiljaa kuntoon. Kun musta aika on alkanu menee ku siivillä ja sit onki kohta jo marraskuu =)

Tuolla Marrasmasuissa kun kerroin noista Brion Happyista niin kysyttiin et kerrottiinko mulle et niissä on jarruongelmia. Ei kerrottu, onko kokemusta kellään Brioista ja jarruongelmista? Mä olen vaan kuullu et Emmaljungeissa on jarruongelmia ollu, mut kaippa sitä ongelmaa on joka merkillä. Viedään huoltoon sitte jos siltä näyttää.. =) Mä niin ihastuin niihin niin ne mä sit myös haluun ja piste :LOL:

Jospa menis aamukahvit keittää ja sit pitäs lähtee Turvassa käymään viemään toi syntymättömän lapsen vakuutushakemus, ku ne siittä neuvolakortista haluu kopion ja mulla toi mun printteri/kopiokone ei oikeen taas tykkää toimii niin ei voi lähettää papereita eli menen käymään siellä sitte.

Sanna ja Nipsu 21+0 :heart:
 
Sanna en oo noista jarruongelmista kuullu, mutta Brioissa on kuulemma ollut jotain runko-ongelmia ja sitte joissakin pyörissä pinnat on hajonnu ja jouduttu vaihtaan pyörät. Ne kuuluu kaikki kuitenkin takuun piiriin joten korjattavaks vaan jos jotain ilmenee. Yks vian tapanen minka huomasin liikkeessä on niissä uusissa rungoissa kun on ne ns "kevytjarrut" (tai joku vastaava). Eli jos niitä polkasee sillai voimalla niin aisa voi ilmeisesti aika helposti irrota, jossain näytekappaleessa oli ainakin käynyt niin.

Kiva kuulla et joku muukin panikoi onko kaikki mahassa hyvin. Kun on vielä lukenu noita kaikkia kauhujuttuja "olin onnellisesti raskaana 37+6 ja sitten ei sydänääniä kuulunukka". Mä aattelin et josko ekan kolmanneksen jälkeen helpottais mut ei! Tarkkailen jatkuvasti mahaani et kasvaako se (ihan niinku päiväs jotain tapahtuis :LOL: ) ja oon miettiny jo kotidopplerin ostooki... Meilläkin tietty oman säväyksensä tuo taustalla oleva lapsettomuusongelma.

Ei kai tarttee varmaan ruveta taas hommiin kun ruokkis rupee oleen lopuillaan!
 
Sanna78ko täällä listaa päivitteli...? Mut voipi lisätä sinne myös :wave: Taustatietoja sen verran, että ensimmäistä odotellaan maailmaan saapuvaksi 26.12. Itsellä ikää 25, juuri pohjois-Turkuun muutettu (tosin ennenkin ollaan Turussa/ Turun liepeillä asusteltu).
 
Tuli nimimerkin vaihto eteen.

Tänään oli neuvolakäynti, rv 35, sf 33cm ja arvot normaalit eikä vauvalla ei minkäänlaista aikomusta tulla ulos ennen aikojaan, jos ajallaankaan..
Levottomat jalat on täällä vaivana aina välistä ja liian tuhti iltapala aiheuttaa närästystä. Eilen jopa seksikin kiinnosti, mutta tämä kerta tais jäädä viimeiseksi aina tuonne jälkitarkastukseen asti
Vuorossa oli viimeinen lääkärineuvola ja kohdunsuu oli sentään jo muuttunut pehmeäksi. Ihan kunnolla lääkäri teki alatutkimuksen ja hyvin sieltä nytkin mahtuu poikanen tulemaan.
Muuten oli turha käynti, vaikka nuori sijaislääkäri meinasi laittaa mut äippäpolille vauvan sykkeiden takia. Syke oli ensin ihan normaali, mutta lääkärin mielestä vauva liikkui liian vähän. Sanoin kyllä, että vauva oli liikkunut koko aamun reippaasti, mutta eihän mun sanomiset riittäneet lääkärille. Joten hän alkoi tökkimään vauvaa ja sai toisen sitten hereille. Ja siitäkös riemu syntyi masussa. Asukki veti sellaista rallia, että sykkeet nousi 200:aan ja lääkäri hermostui täysin Onneks hän pyysi vakiterkkarin paikalle ja terkka sai lääkärin vakuutettua sykkeiden olevan normaaleja moisen herätyksen jälkeen. Vartin jouduin kuitenkin odottamaan ja sitten otettiin uudestaan sykkeet, nyt ne oli 150 ja lääkäri hieman nolona.
Nyt sitten juostaan neuvolassa viikon välein, varmaankin tuonne elokuun loppuun asti. Terkka sanoi, että on hyvä, kun on valmiiksi varautunut yliaikaisuuteen
Kolmet imetysliivit kävin ostamassa KappAhl:sta, ne kun sai kahden hinnalla. Ja samasta kaupasta löyty asu kastejuhliin, tunika ja hame. Nyt kyllä väsyttää oikein kunnolla, mutta täytyy jaksaa lastenohjelmiin saakka; silloin on hyvä vetää torkut, kun poju katsoo tv:tä.
 
Snoopy Tervetuloa!

Listaa päivitttelin ja jos virheitä niin kertokaapa ihmeessä.

Ostin ihanii vauvanvaatteita tänään H&M:ltä ja KappAhlista. HenkkaMaukasta ostin sellasen söpön keltaisin toppaliivin niin menee sitte ens keväänä =) Ja sit ihan perusbodya, raidallista, neutraalin väristä kun ei kaverista kerran tiedä kumpi on.

Ruska76 Sullahan oli mukava neuvolakäynti, ei hemmetti mitä tomintaa taas. Oliks se joku just valmistunut tai valmistumassa oleva "lääkäri" kenties?

Oisku No mä kaiken uhallakin aion ne Briot hankkia ku muista ei ole kauheesti tarjottu mitään pirteitä värejä ja mä en välttämättä haluu mitään perusvärisiä vaunuja.. Niihin sai maaston mukaan valita pyörät jne eli pysyn kannassani :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt on sitte vauvalle haettu vakuutuskin Turvasta, varausmaksu tulee kuulemmma n. 5vkon sisällä maksettavaks.

Mutta jos suihkuun suuntais...

:wave: :wave: :wave:

Sanna ja Nipsu 21+0 :heart:
 
Oliks se joku just valmistunut tai valmistumassa oleva "lääkäri" kenties?
Oli varmaan mua nuorempi ja teki sekä äitiys- että lastenneuvolan lääkärintarkastukset. Onneks on toinen lapsi kyseessä, niin ei hermostu ihan pienistä asioista.

Ja ihan oikein olit ikäni laskenut ;)
 
Täällä on pahoinvoinnit alkaneet. Onneksi ei ole oksennus tullut mutta muuten kurja olo. Olen silti tyytyväinen, että on oireita niin tietää olevansa raskaana. Mietin edelleen sitä varhaisraskauden ultraan menemistä, mutta en osaa päättää. Voisin mennä viikollaa 8 niin sitten ainakin jo näkyisi varmasti masuasukki.
 
moikkis taas! on ollu pari päivää välissä, kun on NIIN raskasta töissä. huominen vielä ja sitten on viikonloppu kokonaan vapaa, ihanaa!!! :D

sanna noista kombeista, mä ajattelin et ne ruskeat ois ollu mun unelmien täyttymys, mut ei en ollukka. sellaiset ruskeat jotka oli myynnissä joskus vuonna 2004 olis ollu mun unelmat. et nyt sitten luultavasti ostetaan beiget tai khakit. muut ei niin sytyttänyt. ja noista brion ongelmista joku josain kirjottikin, kuulemma olisi just jotain jarruongelmaa, mut herraisä, kuka sitä jarrua painaa niin kamalan kovaa? tai siis et ei kuulemma kestä yli 5 kilon painoa eller någonting. :D

jee ensi viikolla mulla on taas ultra!! odotan sitä ihan todella paljon kun tuntuu niin siltä ettei kaikki ookkaan ok, tai jotain. pelkään ihan kamalasti, meilläkin kun lapsettomuutta on takana.
taas näkee kuina paljon muru on kasvanut, viimeksi oli 10 mm. :LOL: tuntuu kanssa jotenkin että aika menee kuin siivillä, siitä kuin tein testin, on nyt jo 5 viikkoa, ja muistan kaiken kuin eilisen. :heart:

onko teillä muuten muilla miten kaverit suhtautunut?
me on kerrottu muutamalle kaverille, toinen oli ihan innoissaan kun kerrottiin, mut nyt ei halua puhua / kuulla koko asiasta. ja ne ei yritä lasta, mies kun ei vielä halua. uskon että ois kyllä puhunu mulle kun tietää mein taustan ja ollaan aina puhuttu kaikesta.
toinen kaveri on sitten ihan innoissaan kyllä. :heart: ja sisko kanssa innoissaan, ainakin osittain, ehkä se että mä olen nuorin sisko saa muut siskot ajattelemaan elämäänsä. olen ensimmäinen kun menee naimisiin ja myöskin luultavasti ainoa. vanhin sisko kun on ollu jo 20 vuotta saman miehen kanssa ja kolme lasta, eikä oo viäkä naimisissa! ja nuorin sisko on sinkku. että kai se saa hiukan ajattelemaan omaa elämää. vaikka mä oon sitä mieltä että jokaisen pitää olla tyytyväinen elämäänsä, juuri sellaisena kuin se on. joskus se tietysti voi olla vaikeaa. :|

pian pääsee nukkumaan, ihanaa!!!
 
Sanna Briot vaan, kaikista noista pikkuvioista huolimatta oon kuullu niistä pääosin pelkkää hyvää. Just tänään keskustelin aiheesta kaverini kanssa jolla Briot on. Ainakin noi meiän Novat vaikuuttaa tosi ketteriltä ja kevyiltä kun vertaa vaikka Emmaljungin yhdistelmiin. Noista jarruista vielä. Mies kokeili Ozissa just niitä mitkä oli rikki ja jessus ku pelästyttiin ku se aisa tippu... Oltiin ihan varmoja et me saatiin se hajalle ja joudutaan maksaan, mut onneks ei kuitenka. Olis ollu hyvä piilokameran sketsi!

Ruska ajattele positiivisesti, ainkin se lääkäri halus olla varma että kaikki on hyvin, ja kutsui vielä kokeneemman ihmisen paikalle tarkistamaan. Mitä jos kaikki ei oliskaan ollu ok, ja se olis vaan ollu tietävinään "juu juu, normaalia on", kun olis pelänny näyttävänsä tyhmältä? :| Ei hyvä sekään, vaikka tietty toikin saattaa pelästyttää. Ainakin meitä raskaana olevia kun muutenkin kammotaan kaikkee!

Mut ihanaa, enää huominen päivä töistä sitte on viikko lomaa. Sit taas viikko töitä ja kaks lomaa. Kiva kun kaikki loma ei oo kerralla, vaan aina on mitä odottaa! Sit mä vaan nukun ja nukun ja nukun...
 
Nyt en jaksa tämän kauempaa koneella olla, mutta joku oli ultran hintoja kai kysellyt?

Mä kävin Kaarinassa Varsinais-Suomen lääkäritalossa(?) varhaisultrassa ja sille hintaa jäi 55e kelakorvauksen jälkeen.

Jospa nyt ryhdistäytyis ja ens kerralla oikeen lukis kaikki jutut ennen kuin alkaa väliin kommentoimaan... :ashamed:
 
No nyt on kaikki luettu... :D

Mäkin kävin reilu vuosi sitten Medisonarissa np-ultrassa, oli ostopalvelu kunnalta kesän ajan. Ja mulla siellä ultrasi mies, ja oli oikein mukava... Meillä silloin 12+4 todettiin rv 11+0 kuollut sikiö, ja sanoi sitten kun oli kaikki paperit ym kirjoittanut, että voidaan ihan rauhassa hetki siinä huoneessa odotella ennen lähtöä jos siltä tuntuu... Ja kun mä näin heti uktrassa ettei sikiö liiku, niin heti tämä sanoi et katsotaan vielä alakautta... Ja kun tulos varmistui, lohdutti ja muistutti että itse asialle ei ole mitään voinut... Asiallista palvelua.. :)

Ja tosiaan, nyt varhaisultrassa käytiin oisko olli Varsinais-Suomen Lääkäritalo (ainakin jotain varsinais-Suomen :LOL: ) ja siellä omavastuu oli55e ja sieltä mukaan sai DVDn. Mukava lääkäri ja asiallinen, mies sielläkin. Ja tuo on siis Kaarinassa, ja mitä mä kyselin niin Turun ympäristössä halvin paikka. Oisko lääkäri ollut Savonlahti tms. Voin tarkastaa mikäli jotakuta kiinnostaa? :D

Mulla menossa nyt 18+4, ja parin viikon päästä on rakenne ultra. Nyt on mieli vähän parempi, kun on alkanut liikkeitä tuntua päivittäin ja tuntuu jo uloskin. Mies tuossa yks ilta oli käsi mun mahalla ja sanoi tuntevansa potkut. :heart: Hyvä hyvä, ei ne liikkeet sitten olleetkaan mun mielikuvituksen tuotetta. :LOL:

Lastentarvikeostoksia mitä ollaan tehty, ollaan tehty tuossa Johannassa. Sieltä ollaan aina saatu kaikkein parhaimmat alennukset ja aina pyytämättä. ;) Esikolle kun ostettiin sänky, patja, kantokassi rattaisiin, hoitoalusta ja jotain, niin saatiin reilu hoitoalustan hinta alennusta. Rattaat kun sieltä myöhemmin ostettiin, saatiin kaupan päälle rengassuojat... Ja nyt kun ostettiin esikolle uusi istuin autoon, saatiin auton kurasuojat kaupan päälle kun kysyttiin mitä ne maksaisi... ;) :D Sinne siis jatkossakin ostoksille suunnataan. :D

Mutta nyt kuullostaa siltä että isäntä ja esikko on tulossa sisälle, mukana tulee sitten vieraat joten taidan mennä tekemään alkuvalmisteluja kahvihyvän kanssa.. :saint:

Shamandalie ja Histamiini 18+4
 
Moikka,
minäkin voisin tänne ilmoittautua, elikkäs esikoista odotteleva turkulaisrouva täällä kirjoittelee... Viikkoja tänään ultran mukaan kasassa 9+0 ja laskettu aika siis 15.2.2008. Meitä olikin jo monta helmikuista täällä, tiedä vaikka ähelletään sit yhtä aikaa ;)

Minä olen 28v. ja mies kohta 30v. Vähän kaikki viel jänskättää ja joutuu miettimään, että onkohan tuolla masussa kaikki hyvin, mutta niin se taitaa olla kaikilla. Aurinkoista illan jatkoa kaikille =)
 
Tervetuloa kaikki uudet :)
Täällä meneillään viikot 5+1. Olo on hyvä, mutta masu ehkä vähän pinkeä. Ruoka maistuu ja olenkin yrittänyt syödä terveellisesti.

Miten aikaisin olette ostelleet vauvanvaatteita ja -tarvikkeita? Voi vitsi, kun en millään meinaa malttaa :headwall: Tänäänkin ostin kaks paitaa ja yhden bodyn, kun olivat vaan niiin söpöjä :ashamed:

Kaikki tähän mennessä ostamani vaatteet ovat olleet neutraalin värisiä, jotta sopivat sitten kummalle tahansa. Vielä ei ole tullut tunnetta siitä, onko asukki tyttö vai poika, joten sitä odotellessa.

[/b] funny + masuasukki 5+1
 

Yhteistyössä