Turkulaisia odottajia?

Lääkärikäynneistä: tuossa kesäkuun alkupuolella oli lääkäri eka kerran ja elokuussa tosiaan pitäisi jo synnyttää... eli ei niistä kovin tiukasti ainakaan henkilökunta pidä kiinni enkä itsekään älynnyt olla niin kovasti lääkärin perään. Joudun lievien sokereiden takia vielä kerran ultraan tuossa parin viikon kuluttua, siinäpä sitten hoituu sen niin sanottu kolmas ensisynnyttäjän lääkärikerta!

Eipä tuo lääkärittömyys niin harmita, mutta se vähän kylläkin kun ensi neuvolakäynnillä on kaiken kaikkiaan jo viides terkkaritäti johon pitäisi tutustua. Kolmas neuvola jo ja kesäajan takia tietty ollut pari kertaa sijaisia...

Tuntuu ihan hölmöltä, että aletaan jo elää niitä viikkoja kohta että vauva voisi tulla niin halutessaan. Parempi olisikin tietysti että ei vielä tulisi muutamaan viikkoon, en millään näytä saavan noita vaatteita pestyä ja laitettua hoitopöydän laatikoihin... eipä ole vielä sänkyä eikä turvakaukaloakaan. Mieskin on reissutöissä eikä ole kuin kaikkiaan 12 päivänä kotonakaan enää ennen laskettua aikaa. Tähtäile siinä sitten - HÖ!!!
 
liirah Ei sen PITÄIS sitä tarkoittaa, että vaikka TYKSissä ollaan hoidoissa oltu, että meiltä vois noin vaan lääkärikäynnit pois jättää, kun ei mulla ole sen varhaisultran jälkeen edes mitään käyntejä TYKSissä ollu. Mutta selvitetään molemmat asiaa ens vkolla kun mennään neuvolaan..

Ekalla käynnillä multa ainaki käytiin läpi noi kaikki leikkaukset ja allergiat yms sairaudet ja otettiin verikokeet ja sain purkin virtsanäytettä varten, punnittiin, katottiin verenpaine ja siel kans se virtsanäyte mikä otetaan joka kerta. Sit varatttiin np-ultra ja seuraava käynti ja kuunneltiin sydänääniä ja kokeili kohdunkasvua. Tollasta ainakin mulla..

Mulla on tuol nyt pannukakkutaikina turpoomassa. Saa nähdä mitä siittäkin tulee :LOL:

Enkä edelleenkään ole siivonnu saati tyviväriä laittanu, pesukoneen sentään sain päälle, kunhan sais viel pyykit kuivuu. Ei vaan jaksa, on ollu koko pvän sellanen vetopois olo |O |O |O Ei tunnu liirah se väsy hellittävän koskaan kokonaan.. Välillä on toki tosi energisia päiviä eikä väsytä, mut musta alkaa tuntuu et mun hemoglobiini on laskenu, yölläkin ku vessaan menin niin meinasin pyörtyä.. Vaadin ton hb:n ottamista kans neuvolassa kyl. On se kumma ku kaikesta pitäs kaikki tietää ite ja kaikkee pitäs osata vaatia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
PrincessOfAcco Kiitos tiedosta. Mä olen ensisynnyttäjä ja siks olen vähän ihmetelly tätä toimintaa, mut eiköhän se selviä, ku ens to menen neuvolaan.
Juu ei se mitään, sulla on siis todennäköisesti yksi lääkärikäynti joka raskauskolmanneksella, niin mulla ainakin oli parisen vuotta sitten kun ekaa odotin. Ja just viime neuvolassa mulle kätilö sanoi että ensisynnyttäjillä systeemi on edelleen se sama. Jos sulle ei meinata muuten antaa niitä ja haluat ne, niin kysy niitä, koska kolme sinun pitäisi olla oikeutettu saamaan. Nyt on vaan se viikolla 36, kun lähinnä katotaan että onko vauvalla tilaa tulla jne... Sain silti esim allergialääkereseptin neuvolalääkäriltä, niin että hnä kirjoitti reseptin kun tuli neuvolaan ja sain sen sitten hakea, en edes tavannut koko lääkäriä, etukäteen kätilö vaan tarkisti että mikä lääke mulle sopii ja ettei oo allergioita, muita lääkkeitä yms...
 
PrincessOfAcco Täytyy to keskustella neuvolassa lääkäreistä sitte, kiitos vaan infosta :)

Mä käyn valitettavasti Varissuon äippäneuvolassa. Joka kerta nousee karvat pystyyn ku sinne tarvii mennä, yöks. Ei vaan oo toi Varissuo mun paikka vaikka voihan se nykyään olla rauhallisempaa aluetta ku ennen mut silti tulee aina sellanen puistatus ku sinne joutuu menee..

Klo 12 pitäs mennä töihin ja klo 20 asti olla, ihan kivahan se välillä on mennä myöhemmin, vaihtelua ja saa aamulla sit nukkuu vähän pidempään.

Mutta nyt juomaan aamukahvia -> :wave:

Sanna ja Nipsu 21+5
 
Voi kun tämä odottavan aika on pitkä. Ekaan neuvolakäyntiin vielä kolme viikkoa. Sitä ennen meinattiin kuitenkin mennä sinne varhaisultraan Medisonariin. Mille viikolle suosittelette tota varhaisultraa, että siellä jotain elämää olisi sitten näkyvissä?

Mun vointi ollut ihan hyvä. Aamuisin ehkä vähän etova olo, mutta se menee ohi aamupalan jälkeen. Kovasti jo huvittaisi kertoa kaikille masuasukista, mutta ei kuitenkaan vielä, jos vaikka sattuukin jotain...

Niitä vauvanvaatteita edelleen hypistelen ja hamuan. Ne on niin söpöjä. ja tähän mennessä olen ostanut neutraaleja värejä. Ja ostohetkellä pitää aina vaan olla vähän varuillaan ja silmät selässä, ettei vaan vaikka anoppi jostain hyökkää juttusille... :LOL: :LOL:

funny + masuasukki 5+4
 
Itse kun varhais uä:ssä kävin, näkyi sykekin vaikka viikkoja ultran mukaan oli vasta 6+2. Menkkojen mukaan olisi ollut 8+6, mutta mulla noi kierrot heittelikin ihan häränpyllyä. Kyllä sä varmaan voit ensi viikoksi varata ajan, niin varmasti jotain näkyykin. Ei tosiaan kannata mennä liian aikaisin turhaan huolestumaan...
 
Nyt on hoitopöytä koottu ja eiku vaatteita laittamaan sinne. Tänään käytiin ostamassa vaippapaketti tulokasta varten.

Onkos moni ajatellu ruveta käyttämään kestovaippoja? Me ruvetaan käyttämään kertakäyttö, ei ole kunnon kuivaus tiloja pyykille muutenkaan....

Tänään ollut ihan omituinen olo...mahtaiskohan olla synnytys lähestymässä.. =) Neiti on laskeutunut ja painaa tonne alas....muutama supistuskin tullut tänään...saa nähdä kuinka kauan odotellaan vielä! Turvotus on niin kamala ja ei pysty kunnolla kävelemään tai mitään niin olis ihanaa, jos neiti rupeis pikkuhiljaa syntymään.
 
Pansion neuvola on kyllä todella kiva, siellä tosi mukava aika nuori terkka nyt ja siellä on ennenkin ollut mukavia työntekijöitä. Mulla on ainakin siellä ollut aina ihan hyvä hoito ja tutuillakin jotka ovat siellä käyneet. Pansio on vaan kaukana ellei täällä itse asu lähellä. Mulla on kilsa matkaa, niin hyvällä kelillä kävelen sinne ja takaisin niin tulee tehtyä pikku lenkki. Huomenna taas sinne ja ihan tykkään neuvolakäynneistä siellä.!! :D
 
Tykkäsin minäkin Pansiosta ja olisin saanut jatkaakin siellä vaikka muutettiin, mutta tässä missä nyt asutaan, on tuo Mullintien asema niin lähellä, että ajattelin että on järkevämpää ruveta näin loppuajasta käymään siellä... jos vaikka ei pääse autoilemaan sitten viimeisillä viikoilla, kun maha niin iso, että ei sovi ratin ja penkin väliin - nyt varaa vaatetuksesta riippuen vielä hikiset pari senttiä!!

Oleteko hommanneet imetystyynyjä tai onko teillä kellään kokemusta niistä? Minusta imetystyyny ainakin vaikuttaa tosi fiksulta ja kätevältä keksinnöltä, vaan kannattaneeko hommata etukäteen. Jos ei tulekaan maitoa? No voihan sitä pullostakin tyynyllä antaa...

Pinkeärouva ja pikku-k 35+0
 
tuo esikoinen on niin avulias että menee viestit taivaantuuliin =D
me asustellaan haritussa, käyn myös mäntymäessä neuvolassa kun liirah kyselit-eikä ole valittamista =) paitsi se sijainen mikä on pari kertaa nyt ollut, voi puuh..
elikkäs oon 20v, poika 08/06 ja mies 26v. sekä kaksi kissaa. ennen haahuilin nikillä zallaah, mutta unohdin passuni ja millon tää ei toiminut taas, joten tein uudet tunnukset =D
toinen raskaus on rankempi kun on jo pieni jaloissa, mulla laskee verenpaineet vaan. viimeks oli jo 98/60 ja sijainen oli oppinut uuden lauseen, koita jaksella =D kun valitin että huimaa, ei jaksa kävellä sitä mäkeä ylös neuvolaan saati kantaa tuota lasta yläkertaan kotiin. meilläkun ei ole hissiä.. saapi nähdä ensikerralla, oliskos ne oma täti tullut jo takas!
 
Uusi ilmoittautuu :)

Itseasiassa olen ex-turkulainen, sillä asustelen nykyään täällä Turun kupeessa maalla, mutta että TYKS on kuitenkin synnytyspaikka. Laskettu aika on np-ultran mukaan 13.12. Ensi viikolla on r-ultra, hippasen kyllä jännittää kuin asiat on, hui!

Esikoista odotellaan, 18+5 menossa. Täällä ainakin neuvolan tätsy sanoi, että 2 lääkärikäyntiä on. Ekalla olinkin silloin np-ultran yhteydessä, toinen on sitten lopussa kun on viimonen ultrakin. Että hiukan sitten eroa Turun systeemin kanssa.

Kyllä vaan kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.. Sitä olevinaan tarkkaileekin itteään ja kaikkia tuntemuksia niin, ettei "normaalisti" huomiois olleskaan! Kohtalaisen hyvin olen ihan voinut, oksentelemisia ei ole ollut, vaikka etomisia ja huonoa oloa on noin niinkuin muuten kyllä piisannut. Väsymys, joka oli aivan jotain käsittämätöntä(!), on pikkuhiljaa kans helpannut. Tänään on kyllä viillellyt tuolla alavattan seudulla.. autsis!

Kesäloma on edessä päin, hyvä, sillä alkaa käyttövaatteita meikäläisellä olla tosi vähän ja sitten ehtis ostoksille! Täytyy mennä tutustumaan mama-osastojen tarjontaan, olenhan mä jotain jo ostanutkin KappAhlista ja H&M:ltä. Vaaville ei olla ostettu vielä mitään. Jotenkin ei vain osaa eikä uskalla.. Tuttuja vauvaperheitä ei oikeastaan ole, joten kaikki pitää hankkia, jos ei nyt ihan uusina niin sitten jostain myyntipalstoilta tms.

Hyvää vointia kaikkille =)
 
Hei vain kaikile!
Onko teistä lähellä laskettua aikaa olevista jo joku käynyt tyksin pelkopolilla tai äippäpolilla muutenkaan? Millaisia ne kätilöt ja lääkärit siellä mahtaa olla? Minulla olisi perjantaina synnytyksestä keskustelu tyksissä siis ja vähän kyllä jännittää millaisen vastaanoton siellä mahtaa saada..
Haluaisin nimittäin ehdottomasti sektion, mutta neuvolalääkärin mielestä vauva on niin pieni kooltaan, ettei sektio olisi tarpeellinen. Ensimmäinen oli hätäsektio kun sydänäänet hävisivät. Ja en kyllä haluaisi kokea mitään vastaavaa enää uudestaan..

Ja muutoin voisin kertoa, että maanantaina kun neuvolassa kävin, niin "kauhukseni" huomasin, että painoa oli tullut huikeat 15kg jo lisää, viikoja on nyt 33, että reippaasti olen itseäni kasvattanut. Toisaalta tavoite olikin se 15kg, mutta onhan tässä noita viikkojakin vielä.. :whistle:
Muutoin kaikki oli ok, maha on kovin pieni ensimmäiseen verrattuna, mutta vauvakin siis varmasti piennenpi kuin tuo ensimmäinen "jötkäle". Kaikki vauvakamat on nyt loppuun hankittu, joten oikeastaan nyt ei muuta kuin odotella, että pieni maailmaan tulee.
Esikoinen toivoo välillä niin kamalasti, että vauva tulisi pian, ja toisinaan huutaa ettei halua olla isoveli! Saas nähdä mikä mieli sitten on kun vauva oikeasti tulee..

Oikein mukavia odotushetkiä teille kaikille!! =)
 
me oltiin tänään tänään ekassa neuvolassa! täti, joka oli sijainen oli hirmu mukava!!! aivan ihana tyyppi, toivottavasti myös oma täti on ihana! sanna
kysyin sitten lääkärikäynneistä, kaksi pitäisi olla, mutta niitä voi tulla enemmänkin. ja sitten kysyin joskos voitais kuunnella sydänääniä, täti sanoi siihen että joo, tottakai, mut hän on melkein varma et mitään ei kuulu! no sit alko kuuluu, millon mä jo olin ihan innoissani, kunnes täti sanoi et ne on kyllä sun omat. mut voidaan me niitäkin kuunnella :LOL:
no sit se etsi vielä vähän aikaa ja siellä emidän pikku- mymmyn sydän kuului, syke oli 175- 177. :heart: sitä kuunneltiin siinä sitten, ja isikin oli ihan tippa linssissä. meijän pikku muru!!!! :heart: kuinka paljon voi toista jo rakastaa? :heart:

huomenna meillä on sitten kontrolliultra, johon onkin kiva mennä kun tietää että sydän sykkii, mä kun olin ihan varma et jotain on tapahtunut. voi ihanaa kun näkee pienen murusen huomenna.

sssalla kiva, joku asuu mein kanssa samalla suunnalla! mitäs tykkäät siitä seudusta? me asutaan täs ilpoisissa.
 
Tervetuloa joukkoon Sssalla ja Margaret. Lisäsin teidät listalle.

Sähän oot Sssalla tuolla marrasmasuissa kanssa, ainakin listalla =) Voi olla et ollaan samaan aikaan TYKSissä, mulla LA 21.11.

liirah Kiva että saitte sydänäänet kuuluviin ja onnea huomiseen ultraan. Vai 2 lääkäriä, ok. Mä kysyn to mitä siellä täti sanoo, sijainen seki..

Vihdoinki sain tyvivärit päähän, pitäs pian mennä pesee poiski. Ei sitä kampaajatäti kehtaa enää töissä olla parin sentin tyvikasvulla, saas nähdä miten tällä kertaa vaalenee..

Kauheeta riehumista mahassa taas tänään ollu, ihanaa :heart: Tietää ainakin että kaikki kunnossa kun potkitaan..

Mutta mä meen pesee pääni, palaan myöhemmin paremmin kommentoimaan..

Sanna ja Nipsu 21+6
 
funny Mä olin varhaisultrassa 7+1, TYKSin suositus, että rv7 mennään, että varmasti näkyy jos on joku kotona. Tosin mä nyt tiedän tarkan hedelmöityspäivän, että siinä mielessä helpompi mennä sinne varhaisultraan just tiettynä ajankohtana, mut etköhän sä voin pikku hiljaa parin vkon sisälle sitä aikaa varata.

amalia07 En mä ainakaan aio kestovaippoja alkaa käyttää, ei oo mielenkiintoa sellaseen. Eikä varmaan aikaakaan eikä tiloja kuivata kokoajan pyykkiä. Nytki mulla pyykit kuivuu makkarissa, kun tää on kaksio.

pinkeärouva Eipä ole edes mikään imetystyyny tullu mieleen. Mikäs virka sillä noin niinku käytännössä sitte on?

Sssalla, toivottavasti sun olo paranee :hug: Tuntuu että noita sijaisia neuvolassa ei kiinnosta mikään, ku ne siellä niin vähän aikaa kuitenkin on.. Mä luulen että mulla samanlainen KOITA JAKSAA-täti torstaina ku meen.. Luulen että hemoglobiini laskenu, öisinki ku menee vessaaan niin meinaa pyörtyä ja tänään töissäki huomasin, että ei jaksa kyykkiä jne kauheen kauan, tai alkaa pyörryttää. Voihan se tosta verenpaineestakin johtua, tähän mennessä se vaan on ollu ihan normaali..

Margaret Mulla on kans kesäloma edessä päin. Koska sulla alkaa ja kauan on lomaa? Mulla alkaa 6.8 ja siittä 4vkoa eteenpäin, sitä kovasti odotellaan jo.

Lintu Eikö sektiota saa omien pelkotilojen takia tai huonojen kokemusten vai onko sitte vaan mentävä normaalisti synnyttämään jos lääkäri niin päättää?

Täällä on tyvi vaalee, tiskit tiskattu, koneellinen pyykkejä pesty ja laitettu kuivuu ja huomiselle töihin salaatti tehty. Vähäks mä olen ollu ahkera tänään :LOL:

Äsken väsytti ihan kauheesti ja totta kai, ku ajattelin, et vois mennä nukkuu, niin väsy meni ohi. Vois silti mennä sänkyyy makoilee josko se uni kuitenkin tulis...

:wave:
 
Moikka,
funnylle vinkiksi omat ultrakokemukseni, eli menin ekaan ultraan viikoilla 6+4 yli viikon ajan jatkuneen pienen ruskean vuodon takia ja ultrassa ei näkynyt vielä sikiötä lainkaan, pelkkä sikiöpussi. Ultraaja oli erittäin kokenut. Sanoi, että on 50% mahdollisuus tuulimunaraskauteen, mutta sanoi, että rauhassa pitää pari viikkoa vielä odotella ennen uutta ultraa. No, sit 8+3 viikoilla löytyi heti sikiö + sydänäänet ja vastasi täysin viikkoja! Turhaan siis panikoitiin... Joten liian aikaisin ei tosiaan kannata mennä, varmaan sillon 7+ viikoilla näkyy vasta 100% varmasti, jos kierto on ollut säännöllinen.

Mulla on perjantaina neuvolassa lääkärintarkastus. Kovasti odotan, että päästäis niitä sydänääniä kuuntelemaan. Mä käyn Välikadulla, vissiin ne kuuntelee sydänäänet joka kertakin, jos pyytää?
 
Mä käyn tällä kertaa Pansiossa neuvolassa (Välikadulla ennen), ja terkka on kyllä aivan ihana ja välittävän tuntuinen tyyppi itsekin. Ainoo miinus, et matkaa on sinne reipas 4km, ei mikään näppärä kävelymatka... Turussa taitaa tosiaan olla aika ruuhkaista, kun useammallakin on pitkähkö matka..? Ihana terkkatäti kyllä pelastaa paljon.
 
Mä käyn tuossa Ruohonpään neuvolassa (ainakin toistaiseksi) ja oon tykännyt. Lastenneuvolasta en siinä pidä, mut äippäneuvola on kiva. :D

Mulla ei imetystyynystä ollut kuin haittaa... Sairaalassa sitä kovin tyrkytti ja tyrkytti, mut en saanut ilman apua sen tyynyn avulla imemistä käyntiin. Kotona sitten koitin niin et otin tytön vaan syliin ja nostin pään puolesta jalkaa vähän ylös niin johan sujui. Ehkä se on tietty tottumiskysymyskin, mutta mä totesin että kun mulla on rinnoissa sen verran kokoa, et tyynyllä tyttö oli liian ylhäällä niin ei onnistunut... Mutta kannattaa kokeilla. :D Ja soveltuu siihen kai mikä tahansa hieman isompi tyyny, en tiedä koska mulla ei ollut millekään tyynylle käyytöä. :D
 
Laitanpa tänneki saman valituksen ku laitoin marrasmasuihin ja lapsettomuuspuolen odottajiin.. Tuun sit illalla lukee muiden jutut tarkemmin..

Oli neuvola äsken, siel oli sijainen. Olin siellä 10min ja kauheeta napinaa vaan siltä muijalta. Oman tädin kanssa olen joku 45min-1h siellä mut nyt 10min.

Valitin, ku mulla hirvee ummetus ja turvottaa,että ku normaalisti toi suoli tyhjenee joku 3krt/pvä ja nyt hyvä ku kerran vkossa että ei kivaa. Anto sit jonku esitteen et hae tota apteekista..Noh, tän jälkeeen menin sit vaa'alle ja paino noussu viime kerrasta 1.5kg. No ehkä johtuu siittä, kun ei toi suoli toimi ja luin jostai neuvolan esitteestä et suurin painonnousu ajoittuu vkoille 17-24 ja olen syöny nyt viel normaalia terveellisemmin jne. Niin tää alkaa napisemaan että mä olen ihan liian lihava. Siis mitä?!?!?!?! Mulla on kokonaispaino noussu nyt sit 4.5kg ja paino ennen raskautta ihan normaali eikä mun painoa oikeen voinu edes laittaa noille indekseille, kun sattuu olemaan lihasta, ei läskiä niin ei se mene sitte yks yhteen noitten painoindeksien kanssa... Pitää kuulemma alkaa kattoo mitä syö. Just. Mitäköhän mä sitte söisin ku muutenkin vältän kaikkee rasvaista, karkkeja, jäätelöä jne jne. Syön salaatteja ja hedelmiä, juon paljon vettä jne... Että näin ja ku vanhat housutkin menee edelleen päälle..

Salilla en ole saanu käydä, mikä ottaa päähän suunnattomasti mut olen sit kotona tehny kevyempää jumppaa jne ja koittanu kävellä mahd. paljon.

Verenpaine oli 117/76, sf-mitta 22cm eli yli ylikäyrän menee edelleen. Sydänääniä ku kuunneltiin niin ei suostunu kertoo sykettä, sano vaan että hyvä on.

Sitte noista lääkärikäynneistä, niin ei niistäkään sen enempää suostunu sanomaan muuta ku et ens kerralla on sit lääkärineuvola, mut kiinnostaa kiviäki mennä sinne jos siellä on se mua nuorempi mistään mitään tietämätön tyttö, kun ei sitäkään suostunu sanomaan. Sama juttu ku ultran varas istukasta vkolle 28 niin ei siitäkään lääkäristä sanonu kuka on ja ku oltiin sovittu oman tädin kanssa että mun ei sille yhdelle lääkärille tarvii mennä niin nyt en sit tiedä onko se siellä vai ei. Hyvää toimintaa.

Kelan paperit sentään sain mukaani ja ku liikket tunnen jo kunnolla eikä ole kipuja eikä vuotoja niin eipä jaksa kiinnostaa toi neuvolatoiminta nyt sitte...

Sellanen valitus... Pitäs töihin lähtee hetkenpäästä..

Sanna ja Nipsu 22+1
 
Moikka,

Laitanpa minäkin vähän ihmettelyjä... Olen nyt rv 24+4 ja esim. sf-mittaa ei oo mitattu vielä kertaakaan, vähän oon sitä jo ootellu, että missä vaiheessa rupeaa kattomaan kokoa, ku vatsa alkaa olla ihan koeman kokoinen. Ensi viikolla on neuvolakäynti, ei lääkärikäynti. Silloin saan sentään Kelapaperit yms. ja saan niitä haettua. Mulla on ollu ainoastaan yks varsinainen lääkärikäynti ultrien lisäksi tähän mennessä, lasketaanko ultrat lääkärikäynteihin?

Sanna, aika kumma kommentti painonnoususta, ite oon painanu ennen raskautta 59-60 kg ja nyt on tullu n. 5 kg lisää, ja mun mielestä pitäisi olla ihan normaalia painonnousua toi, riippuukohan sitten siitä kuka milloinkin neuvolassa sitä tarkistaa?? :LOL:

Onko muuten muilla jo synnytysvalmennuksesta kerrottu jotain? Siitä ajattelin nyt ens viikolla kysyä, ku olis ihan kiva jo alkaa sitä synnytyspuoltakin miettiä...

Mutta sellaisia ihmettelyjä tällä kertaa, selkä on vähän kipeä, mutta sinnikkäästi töissä vaan istuskellaan, pomo on onneksi lomalla :)
 
Ohhoh Sanna, kuulostaapa tosi erikoiselta toiminnalta. Ei varmaan jäänyt kivat fiilikset. Ja neuvolan kun pitäisi tukea odottajaa! Mulla on vuorovaikutuksesta sellainen käsitys, että jos tyyppi on kovin epävarma omasta osaamisestaan, hän ei halua sanoa mitään varmaa (kuka on lääkäri, mikä on syke), jottei joudu sanomisistaan vastuuseen myöhemmin.

Eli mahdollisimman ympäripyöreää hölinää ja asiakas pian ulos... Kurjaa, etenkin kun asiakas ajetaan ulos töksähtävillä kommenteilla (lihavuuskommentti mm. aivan järkky, mutta nähtävästi toimi). Voimia sulle!
 

Yhteistyössä