Turkulaisia odottajia?

liirah Oikein paljon onnea naimisiin menon johdosta.. Ja varmaan jännityksestä yms johtu ne sun supparit, jos niitä ei sen jälk. ole ollu.. Sulla sit varmaan taas aikastetaan tota LA:ta jos noin paljon taas oli heittoa ultrassa =) Mulla ei ole ollu ku se 1 pvä joka mun mielestä on alunperinki laskettu väärin. Tosin mulla nyt tehtiin IVF, että on tarkkaan tiedossa hedelmöitysajankohta..

En osaa edelleenkään asennoitua,et huomenna pitää mennä töihin. Toivottavasti en vaan lyö kelloa kiinni ja jatka unia :LOL:

:wave:

Sanna ja Nipsu 28+4
 
Pikaseen vaan kysyisin, että tietääkö joku Maarian neuvolan asiakkaista, koska se vakkari neuvolantäti tulee takaisin vuorotteluvapaalta?
Kauheesti tekstiä tullut:Linnulle onnea sektioon, luin sun jutun tuolta synnytys puolelta ja vaikee kuvitella että Turussa olisi noin helv.vaikea sektiota saada. Onneksi nyt sentään joku suostuu auttamaan hädässä. Nyt pitää mennä ! Piippu 33+4
 
Hellou!
Eka työpvä loman jälkeen takana, eikä ollu kauheen mukavaa. Supisteli ja muutenki oli huono istua vaikka kuin vaihto paikkaa ja asentoa. Katotaan huomenna uusiks mikä olo ja jos ei ala helpottaa niin sitte soitan neuvolaan kyllä.. Tosin tänään tuli aika paljon tavaraa mitä piti purkaa, et jos huomen olis rauhallisempi pvä sitte..

Mä luin kans noi Linnun sektio-tekstit ja johan on kummaan toimintaa.. Kukakohan naislääkäri siel on mahtanut oikeen olla?!

Jospa iltapalaa menis syömään.

Sanna ja Nipsu 28+5
 
Heipä hei, olen lukenut teidän viestejä, tosi mukavaa kuulla kuulumisia. Täällä vatsaa vähän nippailee, varsinkin iltaisin. Ei varmaan tarvitse huolestua, mut mitähän ne voisi olla? Tänään tilattu rakenneultra-aika viikolle 41 ja nyt jännittää jo etukäteen... Viime kerta kun oli niin epäonninen vuosi sitten. Huomenna on yks iso tentti ja täällä mä vaan istun koneella... Mitenköhän tämä huono omatunto oikein helpottaisi :/ t. Liziska ja pieni 14+6
 
heipä hei pitkästä aikaa! Toivottavasti kaikki voivat hyvin. B)

Sellaista asiaa lähdin tässä kirjoittelemaan ja ihmettelemään, että mulla viikkoja kasassa 32+6 ja katselin tuossa neuvolakorttia ja tosiaan, 4 kertaa olen tähän mennessä ollut neuvolatädin vastaanotolla + npultra ja rakenneultra. Minusta tuo 4 kertaa on melkoisen vähän. Lääkärineuvolaa ei ole ollut kertaakaan eikä vissiin olekaan ennenkuin synnytystapa-arvio vkolla 36. Kyllä minä sentään esikoista odottaessa huomattavasti useammin neuvolassa kävin. Jos odottaisin kolmatta lasta, niin ei varmaan otettaisi neuvolaan lainkaan, suoraan synnyttämään vaan! :LOL: :LOL: :kieh
 

Moikka!

Piti oikein alkaa laskuhommiin kun luin motkottajan viestin. Mulla on neuvolatädin kanssa tapaamisia ollut yhteensä 6 ja huomenna meen taas. Lääkärin oon tavannut kaksi kertaa ja sit noi 2 ultraa eli np ja rakenne. Voi olla että käytännöt vaihtelee vähän paikkakunnankin mukaan, mä asuin alkuraskauden ajan Porissa ja siellä siis kävin 3 kertaa neuvolassa, noi ultrat ja kerran lääkärillä.
Esikoista odottavat varmaan otetaan tarkempaan tarkasteluun.Mäntymäessä neuvolantäti sanoi, että nyt loppuraskauden aikana tavataan kerran kahdessa viikossa ja sit lääkäri vielä viikolla 36. Mut aika vähältä toi 4 kuulostaa. Mitä siellä synnytystapa-arviossa tehdään? Ultrataanko enää loppuraskaudessa?
Jaahas, pitäis soittaa palkanlaskijalle, pitää ihan kerätä tsemppiä siihen- sen verran tiukka täti on...
Hyviä vointeja kaikille!
 
Minustakin tuo 4 krt tähän mennessä on vähän. Ensi viikolla sentään aika ja nyt käyntiväliksi tuli sellaiset 3 viikkoa, luultavasti alkaa hieman käynnit tihenemään. Keväällä/kesällä minulla oli kevyesti 2 ja 1/2 kuukauden välejä käynneissä.
Nyt en yhtään muista oliko synnytystapa-arviossa myös ultra? Ainakin sisätutkimus tehtiin ja määriteltiin lantion avaruutta ja tunnusteltiin vauvan kokoa ja asentoa.
 
motkottaja Onks sulla toinen tulossa vai? En mä kyl sitä tajuu et vaiks olis 4. lapsi et miks muka voi vaan vähentää niitä käyntejä. Kai nyt kaikki raskaudet on erilaisia ja pitäis seurata, mut ei nähtävästi.

Itellä nyt 29+0 ja oon käyny 1 kerran neuvolalääkärillä, 5 kertaa terveydenhoitajalla, np- ja rakenneultrassa, kerran munasarjan takia ultrassa ja istukan takia ultrassa. Ja nyt taas ens vkolla neuvolaan terv.hoitajalle ja sit jatkuu käynnit 2 vkon välein. Ja istukasta meen taas ultraan 3 vkon päästä.. Niin ja sitte kävin siellä 4D-ultrassa omasta pussista... Ja lääkärineuvolaki PITÄIS kai olla viel loppuraskaudessa, saa nyt kattoo miten käy.. Ja jos se istukka edelleen kohdunsuulla niin sithän mä saan ainaki lähetteen TYKSiin..

Kaupassa käynti on tuskaa, ku joutu menee yksin. Tai ei se kaupassa olo vaan se kassien nostelu/kantaminen, mut pakko oli mennä yksin..

Töissä nyt 3 pvää ollu ja tänään alko jotenki "ahdistaa". Tuntu ettei saa kunnolla hengitettyä et happi loppuu. Sillon istuin paikallani ja sit ku hetken käveli niin helpotti. En tiedä sitte mistä johtu.. Yks pvä tuli samanlainen olo autossa, oli pakko eka pitää ikkunaa auki ja sit laittaa ilmastointi täysille ja kaikista kylmimmälle ennen ku helpotti..

Nukkuu ei pysty vasemmalla kyljellä, iskii rytmihäiriö. Sanoin siittä neuvolalääkärille mut ei se kuulemma mitään ole. Just joo, selvä se sitte on.. Jos se nyt jatkuu tai alkaa muuten tulee niitä rytmihäiriöitä ni pitää soittaa neuvolaan.

Hoh hoijaa |O Ihanaa, huomenna vapaapvä, jos sais vaikka nukuttuu pitkään.. Vähän on pätkittäistä toi nukkuminen, ku vessassa joutuu 2-4 kertaa yössä ramppaa. Tosin aina saan heti kyl unesta kiinni, mut on se silti sellasta pätkittäistä se nukkuminen. Ilm. totuttelua tulevaan, ku vauva on syntyny tms =)

Sanna ja Nipsu 29+0
 
Sanna-78, kyllä, toista lasta odotan. Toki neuvolaan ja lääkäriin varmasti pääsee useamminkin jos tulee jotakin akuuttia, mutta jotenkin vain jännä ettei sitten tarvitse niin paljon seurata raskautta jos ei ole ensisynnyttäjä.

Ilmarinäiti, laitoin sinulle vastauksen y-viestiin.
 
Sanna-78, nuo rytmihäiriötuntemukset on tosi inhottavia. Kuitenkin suurimmaksi osaksi ihan vaarattomia. Mä olen kärsinyt niitä ennen raskauttakin ja nyt raskauden aikana niitä on tuplasti enemmän. Rytmihäiriö on sen luokan vaiva, että siitä alkaa stressaamaan helposti. Äärimmäisen harvoin ne kuitenkaan on vaarallisia nuorella ihmisellä. Älä siis huolestu!

Mulla on beetasalpaajia ollut käytössä juuri noihin rytmäreihin. Niitä saa ottaa myös raskauden aikana (tasaavat ja hidastavat pulssia). Mulle tosin meni nekin kieltolistalle, kun verenpaine on niin matala. Joudun siis vaivani kanssa vaan kärvistelemään... :/
 
Snoopy Juu se lääkäri sano, että jos ne ei ole joka päiväisiä ja ala normaalia elämää vaivaamaan, niin ei kuulemma ole vaarallisia.. ja ei kannata alkaa tutkii jos ne tosiaan ei häiritse elämää, mut kyl ne välillä vähän häiritsee, mut onneks ne menee ohi ku vaihtaa asentoa.

Sanna ja Nipsu 29+1
 
Mä olen näistä rytmäreistä muissakin ketjuissa jo hölissyt, mut toistan siis vielä itseäni... :whistle:

Kun rytmihäiriö tulee, hermostun siitä ja tuntemus yleensä vaan pahenee ja syke nousee ihan uusiin sfääreihin. Sain kerran neuvon, että rytmärin tullessa kannattaa juoda rauhalliseen tahtiin lasillinen (itselläni tuopillinen) vettä. Se on itselläni toiminut hyvin, ainakin rauhoittavana elementtinä.

Jos sua oikeasti alkaa ne häiritsemään, voit tietysti rytmihäiriön tullessa mennä otattamaan ekg:n. Itselläni noita välistä jääviä/ lisälyöntejä ei ole ikinä saatu "nauhalle". Lääkehoitona on oikeastaan vaan noi b-salpaajat, mut itse en ainakaan niihin enää koske :x Meni verenpaineet sen verran alhaiseksi viimeksi, että tuli überpahaolo.
 
Snoopy Ikäviä noi rytmihäiriöt on kyllä.. Mulla auttaa ku vaihdan asentoa ja jos istuessa tulee niin nousee seisoo ja kävelee vähän niin menee ohi.. Että eiköhän tää tästä, toivottavasti.. Jaksamista sulle ton vaivan kanssa :hug:

Ihanaa aloittaa taas kerran pvä tappelemalla, mut vituttaa ku toinen ei voi tehdä mitään.. olen taas joku 3 pvää pyytäny et veis roskat niin ei.Taaskaan ei voinu ku on kypärä toisessa kädessä ja seli seli seli.. Ja taas kuulemma et joo joo vien illalla. niinpä niin eli mä ne vien ku lähden.. Mä en jaksa odottaa et toinen sais jotai aikaseks jos iteki pystyn asian tekee mut olis se nyt kiva jos vois joskus jotai tehdä mut ei.. Ja ihan siis pikku juttuja mut ku kaikesta saa sanoa 100 kertaa eikä silti tapahdu mitään. Ei kuulemma sais ku kerran sano ja jos kokoajan sanoo niin ei ainakaan mitään tapahdu eli sama se sitte sanonko vai en niin mitään se ei tee.. ja anteeks nyt että valitan, mut ärsyttää..
 
nyt on vaavi syntyny 29.8.07 tuli maailmaan. poika 3630g 52cm
synnytys meni aika nopeesti.. avautumisvaihe kesti 5h 45min ja ponnistus vaan 5min. kätilöki kielsi jopa ponnistamasta yhessä vaiheessa, että ehti laittamaan hanskat käteen.. pikkunen joutu keskolaan sit sylin kautta. ja eilen vasta päästiin kotiin, mutta nyt on kaikki hyvin..
 
onnea mamille!

siis ette arvaa, mentiin tänään sitten ostamaan brio kombeja, kun ne uudet on kamalat niin haluttiin tän vuoden malli. ja niitä ruskeita kombeja ei ollu edes ruotsissa enää! mulle meinas jo lirut päästä housuun ku olin ihna maani myynyt kunnes keksin et teilhän on josain muuallakin myymälä. "joo, jyväskylässä": vastasi se täti. soitti sitten sinne ja siellä oli YHDET! mä sitten et joo me otetaan ne ja maksetaan vaikka heti kokonaan! nyt siten tää mamma sai ne vaunut kun halusinkin. :D

liikkeistä millon te ootte tuntenut ne? kun luulen et olen tuntenut muutamana päivänä, ihan vaan pienen nykäsyn, mut sit kun oikein keskityn niin enää en tunnekaan mitään. ja viikkoja on jo kuitenkin se
17+5 (ultran mukaan 19+1). onko mulla nii paljon läskiä tos mahas etten tunne vai missä vika? ja sitten kun jostain täältä palstalta luin et terve vauva jaksaa liikkua, sairas ei...
 
liirah Ootko vahingossa kenties valinnu koko testin ja painanu tota neliöö missä on toi B? Ei se oikeen muuten voi olla mustana koko teksti, kai..

Äläkä liirah niitä liikkeitä nyt niin murehdi, kun eiks toiset tunne niitä liikkeitä vasta 20+.. Onks sulla istukka missä? Jos on edessä niin seki kuulemma vaimentaa noita tuntemuksia ja mäki alkuun en tuntenu joka pvä kunnon liikkeitä, mut jos oot huolissas, niin soita neuvolaan ja pyydä et pääset kuuntelee sydänääniä niin saat mielenrauhan :hug:

Just tiskasin eikä ollu kivaa. Alko selkä sattuu.. Ei pääse tohon altaan viereen enää samalla tavalla, ottaa maha kiinni niin joutuu sellasessa ihme asennossa sitte tiskailee..

Jaahas, pian alkaa Salkkarit. Tosin se on ihan tyhmä nykyään ku osa porukkaa yhtäkkii teinejä ja osa porukasta ei oo vanhentunu yhtään.. Oikeen Kauniit ja rohkeet-meininki :LOL:
 
mulla on istukka tos etuseinämäs aika ylhäällä, ja viime pe ja la kun käytiin ultrassa niin vauva perätilassa joten kyl nyt luulis et tuntuis... soitin jo neuvolaan ja huomenna mennään kuuntelee sydänääniä. äh, kohta tarvii lähtee yöks töihin.

musta tuntuu et jos kaikki menee hyvin ja saadaan terve vauva kainaloon talvella ni se kasvaa varmaan josain kuplassa! :LOL:
 
Karmea yö takana.. Pieniä pätkiä unta kerrallaan ja useita melko kivuliaita supistuksia joka välissä. En ole löytänyt mitään sellaista nukkuma-asentoa, jossa vois rauhassa olla. Kyljellään kun nukun niin ilmeisesti nojaudun liikaa vatsan puolelle ja sitten alkaa sattua/ supistaa/ potkia. Tuota potkimistakin oli viime yönä oikein urakalla, mikä on omalla tavallaan ihan mukavaa mutta ehkä mä saisin siitä enemmän iloa irti keskellä päivää ;) Nyt sitten taas reippaana töihin reiluksi kahdeksaksi tunniksi.. |O
 
pitkästä aikaA =) loppusuora häämöttää kohta jo, kiitos riittäis mulle tää odotus =P vauva viihtyy poikittain, mahakin on ruma kun mikä =D tän päivän juossut ympäri turkua etsimässä tietyn väristä pipoa esikolle talveks, muttei löytynyt. Joten päädyin reimalle pistämään kyselyä että onko koko turkuun sitä väriä toimitettu yhtään =D
muutettiin naapuriin isompaan asuntoon, nyt olis luhtitalo kolmio, sauna, oma takapiha ja yläkerrassa parveke.
vauvalle on vaatteita kaivettu jo esiin, mutta ei vielä pesty =) samoin tuplat on hakusessa, katsotaan kuis käy. iskin silmäni tuplajoggereihin :heart:
 
Meille syntyi aivan mielettömän suloinen pikkuinen ja pippurinen pikku tyttö tiistaina 4.9.!
Pikki Hippiäinen on valloittanut olemuksellaan meidän koko perheen! Kaikki voivat siis oikein hyvin, tulimme eilen kotiin ja ensimmäinen yö kotona siis takana. Minulla nyt tuo leikkaushaava vielä vähän arka, mutta olo muutoin aivan loistava!

Niin ja mitat olivat 3250g ja 50cm.

Oikein mukavaa odotusta nyt vielä kerran teille!

Lintu ja Hippiäinen
 

Yhteistyössä