Turussa lapsiystävällisiä asuinalueita?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
teisu harmaana
ite asun nättinummessa ja todella tykkään.. rauhallista seutua.. sitten hirvensalo on kans kivaa seutua... kans vissiin ilpoinen, ispoinen, harittu-alue on hyvää..muita en oikein tiedä, kun ei ole kokemusta.. mutta ehdottomat ei on varissuo, lauste, halinen, pansio..
 
portsalainen
Portsa ehdottomasti erittäin lapsiystävällinen! Martti myös.

Ehdottoman iso EI: Varissuo, Lauste, Pääskyvuori, Jyrkkälä. Kysy keneltä vaan Turkua tuntevalta, niin nämä ko ei selittelyjä kaipaa.
 
portsalainen
Juu, Perno eli osa Pansiota ehdottoman ei myös. Esimerkiksi Varissuo ollut uutisissa kun siellä rikoksia tialstollisesti hurjasti. Varissuo myös koko Suomen kansainvälisin alue, mitä maahanmuuttajiin tulee.
 
"vieras"
hirvensalossa asutaan, kivaa, nättiä ja rauhallista seutua mutta

päivähoitotilanne kaaoksessa
wa koulussa osa luokista on parakeissa
isot ruuhkat aamuisin ja iltapäivisin saareen ja takas
käärmeitä paljon, koulun pihallakin
 
se saattaa paljon riippua siitä,mihin päin mitäkin aluetta osuu. Varissuollakin tiedän kasvaneen ihan terveitä ihmisiä tyytyväisinä kodeissaan. Jäkärlään en vältttämättä suoraan kehottaisi muuttamaan, mutta suurin osa siitäkin kaupunginosasta on ihan mukavaa ja rauhallista. Jos Turkuun päin on muuttamassa, niin suosittelen harkitsemaan myös ympäristökuntia, joissa esim. kunnallispolitiikka ja palvelut ovat toimivampia ja matka usein keskustaan ihan sama kuin jostain lähiöistä.
 
"vieras"
Jos Turkuun päin on muuttamassa, niin suosittelen harkitsemaan myös ympäristökuntia, joissa esim. kunnallispolitiikka ja palvelut ovat toimivampia ja matka usein keskustaan ihan sama kuin jostain lähiöistä.
Tämä on totta, mutta yksi vahva plussa Turulle on, että bussissa pääsee lastenvaunujen kanssa kulkemaan ilmaiseksi.

Noita alueita tossa on jo tullut listattuakin ja lisää löytyy plussalta haulla. Tää kysymys toistuu aika ajoin. Omia tuttuja on kyllä asunut noilla pahamaineisilla alueillakin ja silti ihan täyspäisiä ovat, eikä kenellekään ole sattunut sattumaan mitään kummempaa kuin ns. paremmilla alueilla asuville.
 
"vieras"
Oletko hankkimassa omaa asuntoa vai oletko muuttamassa vuokralle ja millaista hintatasoa olet ajatellut? Tietyillä alueilla ei varsinaisia vuokra-asuntoja ole, ainoastaan joitakin yksityisten vuokraamia, sitten on alueita, joilla ei omistusasuntoja löydy lainkaan (kuten tuo Jyrkkälä, jonka maine tuntuu olevan paranemaan päin siitä mitä joskus oli).

Päivähoitotilanteen ennustaan huononevan kaikkialla ja jonoja ennustetaan.
 
se saattaa paljon riippua siitä,mihin päin mitäkin aluetta osuu. Varissuollakin tiedän kasvaneen ihan terveitä ihmisiä tyytyväisinä kodeissaan. Jäkärlään en vältttämättä suoraan kehottaisi muuttamaan, mutta suurin osa siitäkin kaupunginosasta on ihan mukavaa ja rauhallista. Jos Turkuun päin on muuttamassa, niin suosittelen harkitsemaan myös ympäristökuntia, joissa esim. kunnallispolitiikka ja palvelut ovat toimivampia ja matka usein keskustaan ihan sama kuin jostain lähiöistä.
Olen samaa mieltä, että kannattaa katsella ympäristöstä ja jos ihan Turkuun haluaa niin tosiaan Portsa ja Martti. Hirvensaloon ei mutta Kakskertaan kyllä.
 
asdad
Portsa ehdottomasti erittäin lapsiystävällinen! Martti myös.

Ehdottoman iso EI: Varissuo, Lauste, Pääskyvuori, Jyrkkälä. Kysy keneltä vaan Turkua tuntevalta, niin nämä ko ei selittelyjä kaipaa.
Mä en kyllä ymmärrä tota Jyrkkälää tossa, vai taasko on ihminen joka tuntee maineen 5 vuotta sitten? Paikka kuitenkin rauhottunu ihan järkyttävästi, ei mulla ainakaan oo mitään valitettavaa Jyrkkälästä, reilu vuosi ollaan täällä asuttu.
 
"..."
Varissuo on mennyt pahempaan suuntaan koko ajan. Itse siellä asuin liki 10 vuotta, kasvatin ihan kelpo nuorukaisenkin siellä. Tunnen myös monia kunnollisia varissuolaisia, mutta itse en ikinä takaisin muuttanut. Vihapuhe tai ei, niin levottomuus on kasvanut sitä mukaa, mitä enemmän ei-suomalaisia on alueelle muuttanut. Voisinpa kertoa monia tositarinoitakin, sekä suomalaisista että ulkomaalaisista, molemmista ryhmistä löytyy hyviä, kunnollisia ihmisiä, mutta koko maan tilastoissakin, suhteutettuna eri maalaisten määrään, ulkomaalaisten rikollisuusprosentit nyt vaan ovat tosi paljon suuremmat kuin natiivikansalaisien! Tämä on ihan faktatietoa, joka löytyy netistäkin etsimällä, eli ei todellakaan mustamaalausta tai vihaa!
 
missä päin
Kannattaa myös asuinaluetta valitessa miettiä, missä päin teidän työt on. Itse asuin lapsuuteni portsassa. Eli ihan keskustan tuntumassa. Kivaa aluetta, mutta kallista. Ja keskustan tuntumassa on liikennettä enemmän. Opiskeluaikoina asuin Vasaramäessä kerrostalossa. Siellä ihastelin aina sitä omakotialuetta. Ei varmaan mitään halvimpia asuntoja myöskään, mutta mielestäni hyvin palvelut ja keskusta lähellä.

Nyt sitten lapsellisena asun Jäkärlässä. Nuoruudessani en ollut ikinä edes käynyt täällä, joten en tiedä millainen menneisyys Jäkärlällä on, mutta ainakin nykyään on erittäin rauhallinen alue. Vuokra-asuntoja on aika vähän, kuten myös kerrostaloja. Omakotitalojen hinnat puoleestaan hyvinkin kohtuulliset. Ala-aste ja tarhoja löytyy, mutta yläasteelle joutuu menemään kauemmaksi. Muuten yhteydet hyvät muualle Turkuun ja lähikuntiin, kun tuo moottoritie ihan vieressä.

Itse en muuttaisi Varissuolle, Pernoon enkä sinne niin monen ihannoimaan Hirvensaloon. Hirvensalo on kyllä rauhallista ja kallista seutua, mutta sieltä saarelta on TASAN YSKI TIE POIS ja voit kuvitella kuinka ruuhkainen tuo on aamuisin ja iltapäivisin. Kun suurin osa saaren ihmisistä lähtee omilla autoilla muualle töihin.
 
täältä päin
Joo tuo hirvensalon ruuhka on tosiaan totta :(
Jos ympäristökunnat kiinnostavat (joista siltipääsee tosi nopeasti Turkuun) esim Kaarina Littoinen verkatehtaan alue, Kuusisto, Piikkiö Rojola-Raadelma, Raisiosta löytyy myös hyviä alueita ja pääsee nopeasti Turkuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Bubble Bob
Porth Arthur
Minä olen uusi portsalainen ja rakastan tätä seutua ja kaikkea mitä tämä edustaa! Ihana paikka kasvattaa lapset! Martti on myös ihana, mutta ei näin paljoa lapsiperheitä eli leikkikavereita lapsille.

Haaveilemme talosta Littoisissa. Se vasta kaunista seutua on. Jos siis Portsaan aikoo, ja puutaloon, kuten suurin osa näistä on, nämä eivät koin isoja ole, keskimäärin 70-85 neliötä 2-3 tasossa, eli moni haaveilee muuttavansa sitten joskus omakotitaloon. Mekin. Littoisten järven rannalle...
 

Yhteistyössä