Turussa lapsiystävällisiä asuinalueita?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Turussa

Ei: Varissuo, Suikkila, Jäkärlä, Jyrkkälä, Pahaniemi, Yli-maaria, Perno, Pansio, Lauste, Huhkola, Kakskerta, Hirvensalo, Pääskyvuori, Uittamo, ylioppilaskylä, Halinen, keskusta

Kyllä: Pläkkikaupunki, Vasaramäki, Ilpoinen, Ispoinen, Kastu, Teräsrautela,

Lähellä Turkua

Ei: Parainen, Raisio, Naantali

Kyllä: Littoinen, Lieto, Masku, Rusko, Kaarina
 
"sasa"
[QUOTE="minä";24857427]Turussa

Ei: Varissuo, Suikkila, Jäkärlä, Jyrkkälä, Pahaniemi, Yli-maaria, Perno, Pansio, Lauste, Huhkola, Kakskerta, Hirvensalo, Pääskyvuori, Uittamo, ylioppilaskylä, Halinen, keskusta

Kyllä: Pläkkikaupunki, Vasaramäki, Ilpoinen, Ispoinen, Kastu, Teräsrautela,

Lähellä Turkua

Ei: Parainen, Raisio, Naantali

Kyllä: Littoinen, Lieto, Masku, Rusko, Kaarina[/QUOTE]

Mielenkiintoinen näkemys. Itse kyllä vaihtaisin Uittamon ja Ilpoisen päinvastoin, eli Uittamo kyllä, Ilpoinen ei
Sekä Parainen kyllä, Kaarina ei

Perusteluja?
 
"SSS"
[QUOTE="minä";24857427]Turussa

Ei: Varissuo, Suikkila, Jäkärlä, Jyrkkälä, Pahaniemi, Yli-maaria, Perno, Pansio, Lauste, Huhkola, Kakskerta, Hirvensalo, Pääskyvuori, Uittamo, ylioppilaskylä, Halinen, keskusta

Kyllä: Pläkkikaupunki, Vasaramäki, Ilpoinen, Ispoinen, Kastu, Teräsrautela,

Lähellä Turkua

Ei: Parainen, Raisio, Naantali

Kyllä: Littoinen, Lieto, Masku, Rusko, Kaarina[/QUOTE]

Miksi IHMEESSÄ ei Uittamo???
 
Raunistula, Kähäri, Portsa, Martti, Nummenmäki, Kuuvuori, Itäharju, Vähä-Heikkilä ovat idyllisiä alueita. Paljon vanhoja (puu)taloja pihoineen ja puutarhoineen ja keskusta ihan liki. Mutta melko tiiviitä, eikä esim. tonttia omakotitalolle käytännössä saa. Jos siis arvostat enemmän sijaintia ja idyllisyyttä kuin omaa isoa pihaa ja uutta (kerros)taloa, niin nämä.

Talon rakentamiseen Hirvensalo (kaunista mutta hankalat kulkuyhteydet), Pohjois-Turku (Yli-Maaria tms), Kohmo tai lähikunnat.

Kaikki Turun lähiöt lienevät ihan ok lapsiperheillekin. Ainakin Hannunniittu, Ispoinen, Nättinummi, Kastu, Suikkila, Jaani ovat rauhallisessa maineessa.

Ainoastaan Varissuo, Lauste, Pansio, Perno, Jäkärlä, Runosmäki, Jyrkkälä, Halinen ja Moisio ovat maineeltaan sellaisia, etten harkitsisi. Mutta useinhan niissä asuvat ovat tyytyväisiä ja kehuvat aluettaan. Asuntojen hinnat ainakin ovat matalat, siellä saa merkittävästi enemmän asuinneliötä samalla rahalla.

Turku noin yleisesti on kiva kaupunki, tervetuloa :)
 
Viimeksi muokattu:
"Päivi"
[QUOTE="minä";24857427]Turussa

Ei: Varissuo, Suikkila, Jäkärlä, Jyrkkälä, Pahaniemi, Yli-maaria, Perno, Pansio, Lauste, Huhkola, Kakskerta, Hirvensalo, Pääskyvuori, Uittamo, ylioppilaskylä, Halinen, keskusta

Kyllä: Pläkkikaupunki, Vasaramäki, Ilpoinen, Ispoinen, Kastu, Teräsrautela,

Lähellä Turkua

Ei: Parainen, Raisio, Naantali

Kyllä: Littoinen, Lieto, Masku, Rusko, Kaarina[/QUOTE]

Miksi ihmeessä ei Yli-Maaria? Rauhallisempaa aluetta Turusta saa hakemalla etsiä, kuitenkin vain 15min ajomatka keskustaan. Bussit kulkee, kauppa valmistumassa. Suosittelen lapsi-perheille, oikea lintu-koto!
 
"tieto"
[QUOTE="sasa";24857455]Mielenkiintoinen näkemys. Itse kyllä vaihtaisin Uittamon ja Ilpoisen päinvastoin, eli Uittamo kyllä, Ilpoinen ei
Sekä Parainen kyllä, Kaarina ei

Perusteluja?[/QUOTE]

Oletko tietoinen Paraisten nykytilanteesta? Nuoriso riehuu ja rikkoo paikkoja. Todella levotonta.
 
"sasa"
[QUOTE="tieto";24857515]Oletko tietoinen Paraisten nykytilanteesta? Nuoriso riehuu ja rikkoo paikkoja. Todella levotonta.[/QUOTE]

Paraisilla on paljon muutakin kuin keskusta. Ja kunnan puolesta lapsien palvelut toimivat hienosti.
 
Mä sanon vaan omasta kokemuksestani, siis alueista joissa olen itse asunut tai muuten tiedän:) Eli minusta Hannunniittu, Hirvensalo ja Jäkärlä(tietyt alueet poislukien), ovat ihanaa aluetta lapsiperheille. Kuten myös Uittamo ja Vasaramäki. Sellaisia alueita, jotka me kierretään asunnonetsinnässä kaukaa, ovat Lauste, Varissuo, Vaala, Pansio/Perno, Harittu. Pääskyvuoren toinen puoli(hurttivuori) on myös rauhallista ja kivan näköistä. Muista alueista ei olekaan tietoa/kokemusta:)
 
Ilpoinen rauhallisessa maineessa? Minusta aivan kaikkea muuta. Se koulukin on jotain niin...no, jonkun lapsi on tietty siellä ja tykkäävät, joten en jatkakaan enempää.

Ispoinen, Uittamo, Vasaramäki, osa Haritusta, osa Katariinasta, Martti, niistä mä tykkään.

Ehdottomia EI-EI- alueita mulle on Lauste, Varissuo, Pansio-Perno, Halinen.

Rajatapauksia Runosmäki, Vaala.

Kehuttuja, mutta mulla ei kokemusta: Suikkila, Hannunniittu, Pääskyvuori, Itäharju-Nummi.
 
Mä oon asunut näissä lasten/lapsen kanssa:
Raisio: On hyviäkin alueita mutta mulla on sellaiset antipatiat koko kaupunkia kohtaan että en enää muuttais lainkaan.
Hannunniittu: Suht rauhallista mutta siellä oli joku ihme pulsuremmi...
Halinen: No joo, kouluikäisen kanssa en muuttais mutta siellä peremmällä on ihan rauhallista kuitenkin.
Kaarina (Piispanristi): Tykkäsin tosi paljon ja nyt sinne rakennetaan uutta päiväkotiakin niin sekin homma helpottuu.
Suikkila: Sijainniltaan mahtava, rauhallinen paikka ja kiva pieni alakoulu.
Länsikeskus: Tykkäsin kovasti, ei ehkä maailman lapsiystävällisin alue mutta sijainniltaan kans ihan mahtava.
Hirvensalo: Riippuu alueesta mutta tykkään, kamalasti vaan käärmeitä ja päivähoitotilanne kai aika kaaosmainen kans.

Muita minne voisin ehkä kuvitella muuttavani: Littoinen, Martti, Portsa, Kähäri,
Ruohonpää, Pitkämäki, Majakkaranta (poislukien tietyt talot)

Nounou: Varissuo, Lauste, Pansio, Perno, Ilpoinen, Runosmäki, Länsinummi

Sinänsä ihan ok-maineessa ,ja hyvässäkin, olevat Uittamo ja Vasaramäki ovat mun mielestä jostain syystä tosi ankeita.
 
Viimeksi muokattu:
teisu harmaana
mä en tiiä miksi monet ei halua muuttaa länsinummen alueelle.. ite asunu 6 vuotta enkä halua muuttaa täältä poiskaan.. mun mielestä lapsiystävällistä aluetta ja cittari lähellä.. kaupunkiin pääsee bussilla helposti.. päivähoitotilanne on aika kehno, mutta niin taitaa olla muuallaki turussa...
 
harmaana nyt
Puhun vain niistä, missä itse olen asunut:

- Portsa: aivan ihana, jos haluaa puutaloon useaan kerrokseen ja keskustan lähelle. Muutettiin pois lapsen syntyessä, kun vaunujen kanssa oli ihan ylivaikeaa.
- itäinen keskusta / Kupittaa / Nummi alue: Nummella, itäisessä keskustassa ja Kupittaalla, myös Itäharjulla, olisi kivaa. Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin rauhallista. Puutaloasuminen ja omakotiasuminen tietysti hinnoissaan.
- ydinkeskusta: ei lapsiperheelle.
- ympäristökunnat: asutaan nyt Kaarinan puolella Littoisissa. Palvelut pelaa, tosin joukkoliikenteen vuoroja on vähennetty ja päivähoitoon on jonoja, mutta tämä on kai pahempaa vielä Turun puolella. Ainoa huono puoli on tosiaan tuo joukkoliikenteen huono kattavuus, mutta meiltä matkaa Turun keskustaan edelleen alle 10 km ja ihanan rauhallista ja ihan ok hintataso. Ulkoilureitit ym. pelkkää plussaa. :)
- en muuttaisi enää Varissuolle. Olen siellä kasvanut ja asunut pitkään, mutta ihan täyspäinen olen, ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ihminen. ;) En vaan haluaisi, että lapseni käy esim. koulua siellä, kun suurin osa luokasta ei puhu suomea äidinkielenään ja opetuksen taso tietysti määräytyy sitten sen mukaan. Sama koskee Laustetta ym. alueita.
 
huhkolalainen
Pakko kommentoida tätä ketjua, vaikka tämä onkin jo toista kuukautta vanha!! Toivottavasti AP on löytänyt perheelleen sopivan asuinalueen mikäli Turkuun on muuttanut. :) Lähinnä haluan kommentoida "minän" listaa, taitaa kyseinen henkilö asua jossain ihan muualla, kun on ei-puolelle laittanut useita nimenomaan lapsiystävällisiä asuinalueita.

Ihan ensimmäisenä nostaisin kyllä-listalle Huhkolan. Rauhallisempaa ja lapsiystävällisempää aluetta saa etsiä. Itse en muuttaisi mistään hinnasta pois, mutta ellei täältä jossain vaiheessa löydy suurempaa kotia, on muutto välttämätön. Ehdottomasti kyllä suosittelen lapsiperheille!.

Muita kyllä-listalle nousevia olisivat myös Suikkila, Pahaniemi, Yli-maaria, Pääskyvuori, Uittamo, Pläkkikaupunki, länsinummi, Vasaramäki, (Ilpoinen), Ispoinen, Kastu, Teräsrautela.. listaa voisi kyllä jatkaakin! Itse en henkilökohtaisesti muuttaisi Hirvensaloon tai muille saarille. Ovat varmasti lapsiystävällisiä ja rauhallisia asuinalueita, mutta ennenkuin kulkuyhteyksiä on muitakin sen yhden sillan lisäksi, minua ei sinne saa muuttamaan :)
 
Ex-turkulainen
Itse en ole asunut Turussa kuin Jyrkkälässä, ja mulla ei oo yhtään pahaa sanaa sanottavana! Oli tosi rauhallinen paikka asua ja naapuritkin mukavia, sen verran mitä heihin tutustuin. Ei ollut kenestäkään häiriötä, tosin me asuttiin perimmäisessä talossa (Ö) että siellä nyt muutenkin oli varmaan rauhallisinta. A-B talot lähimpänä Jyrkkälän Salea varmaan rauhattomampia kaupan luona tapahtuvan liikenteen ja porukan puolesta (no jotain aika harmittomia juoppoja saattoi pyöriä joskus). Mut ei tarvinnu koskaan pelätä, vaik yksin kuljin välil iltamyöhäänki viel kaupalla pienen lapsen kans. :)
 

Yhteistyössä