Tyhmimpiä juttuja lapsettomalle lapsellisten suista -pinkka.

nt
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
No mua on kanssa hiukan huvittanut nämä "en ole ehtinyt viikkoon suihkuun", "en ehtinyt aamulla harjata hiuksia" tai "en ehdi koskaan meikata"-kommentit... Ihmettelin suuresti ennen omia lapsia, kun lapselliset kaverit heittivät tällaista juttua, että tsiisös, millaista sirkusta se sitten mahtaa oikein lasten kanssa ollakaan. Onneksi todellisuus ei ole ollut ihan tota!
no mullekki sanottiin sillon kun odotin, että eipäs sitä enää suihkuun keretä, eikä hiuksia laiteta saatika meikata. Ja meillä on aina siisti kämppä, niin sitäkin on sitten kuullut sen miljoona kertaa että kun tuo syntyy niin eipä oo enää siistiä. Oikeesti, on edelleen siistiä, meikkaan, ehdin käymään suihkussa, elän kuten ennenki mutta lapsen ehdoilla.
 
useinkuultu tuo "hanki lapsi niin tiiät" ttu ku osan mä opin jo ottamalla kaks sisäkissaa. tosin tuossa väittämässä on varmasti jotain tottakin....

anoppi tosin ottaa päähän usein ja plajon kun se kertoo miehen eessä siitä miten päin helvettiä sen elämä meni ku hankki lapset nuorena :kieh: ex anoppi taas kylvi toiselle veljelle että hankkis jo niitä lapsia (ikää silloin 20-22) ja toiselle (siis sille omalleni) että ei kannata hankkia lapsia ennenku on 40 täyttäny.
 
vieras
Eräs uusi tuttavuus valitti entistä liittoaan, jossa mies ollut paljon poissa kotoa, koska on yrittäjä. Kerroin siitä kuinka mieheni on myös yrittäjä ja aika paljon myös poissa. Tää nainen sanoi: teillä ei sentään ole pieniä lapsia.
No, minä siihen että "ei valitettavasti ole" (eikä tule).

Tuollaisen kommentinhan tosiaan täysin lapseton ja lapsettomaksi jäävä ihminen haluaakin kuulla.
 
aijuu ja yks tuttu valittaa kans että ei kerkee koskaan ikinä suihkuun ja niin pois päin, mutta on niin kiinni tuossa vaistovanhemmuudessa että ei anna lasta isälleen edes silloin ku lapsen isä oli isyyslomalla.

(sanonpahan vielä että olen vaistovanhemuuden kannattaja, mutta rajansa kaikella! )
 
mui
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eräs uusi tuttavuus valitti entistä liittoaan, jossa mies ollut paljon poissa kotoa, koska on yrittäjä. Kerroin siitä kuinka mieheni on myös yrittäjä ja aika paljon myös poissa. Tää nainen sanoi: teillä ei sentään ole pieniä lapsia.
No, minä siihen että "ei valitettavasti ole" (eikä tule).

Tuollaisen kommentinhan tosiaan täysin lapseton ja lapsettomaksi jäävä ihminen haluaakin kuulla.
Tolleen mäkin "lapsellinen" olisin voinut kyllä sanoa (teillä ei sentään ole pieniä lapsia)....niin sitä vaan huomaa aika usein olevansa aika kömpelö, vaikka muuta ite luulis
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eräs uusi tuttavuus valitti entistä liittoaan, jossa mies ollut paljon poissa kotoa, koska on yrittäjä. Kerroin siitä kuinka mieheni on myös yrittäjä ja aika paljon myös poissa. Tää nainen sanoi: teillä ei sentään ole pieniä lapsia.
No, minä siihen että "ei valitettavasti ole" (eikä tule).

Tuollaisen kommentinhan tosiaan täysin lapseton ja lapsettomaksi jäävä ihminen haluaakin kuulla.
joo kato ku ei oo lapsia niin ei tartte nähä sitä miestäkään... :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Se, ettei ois aikaa meikata aamuisin (tai edes iltapäivällä ), arkimeikki vie viidestä kymmeneen minuuttia, sen verran on jokaisella aikaa! Ja se, että kaikki ulkonäöstä huolehtiminen olisikin yhtäkkiä aivan pinnallista touhua, ja koska on äiti, ei "tarvitse".
mä en taas ymmärrä, että miksi äidit ovat ainoita joiden ei tarvitse. Miksi lapsettomien tarvitsee meikata? Mä en meikkaa kun harvoin (mm.juhliin tai johonkin hienompiin tilaisuuksiin, en esim.kauppaan) ja mun mielestä siihen ei vaikuta se oonko äiti vai enkö.
 
naksu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Se, ettei ois aikaa meikata aamuisin (tai edes iltapäivällä ), arkimeikki vie viidestä kymmeneen minuuttia, sen verran on jokaisella aikaa! Ja se, että kaikki ulkonäöstä huolehtiminen olisikin yhtäkkiä aivan pinnallista touhua, ja koska on äiti, ei "tarvitse".
mä en taas ymmärrä, että miksi äidit ovat ainoita joiden ei tarvitse. Miksi lapsettomien tarvitsee meikata? Mä en meikkaa kun harvoin (mm.juhliin tai johonkin hienompiin tilaisuuksiin, en esim.kauppaan) ja mun mielestä siihen ei vaikuta se oonko äiti vai enkö.
No ei tarvi, ellei halua, tossa oli puhetta siitä ETTEI OLE AIKAA meikata. Toiset on kauniita ilman meikkiä =) tai muuten vaan viihtyy niin. Mutta ne jotka meikkas ennen lasta ja sitten ajan takia lopettaa niin se ehkä on vähän hmm erikoinen valinta (äh miten kirjoittaisin tän järkevästi...en kai mitenkään)
 
kauanko muuten menee ripsarin leivttämiseen?

kai tuoki kuuluu niihin jotka tärkeysjärjestyksessä tehdään, joten jos tuntuu että se on tärkeetä niin sitte se tehään. mut kai mä ymmärrän sit ku mullon lapsia :/
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
kauanko muuten menee ripsarin leivttämiseen?

kai tuoki kuuluu niihin jotka tärkeysjärjestyksessä tehdään, joten jos tuntuu että se on tärkeetä niin sitte se tehään. mut kai mä ymmärrän sit ku mullon lapsia :/
Emmä tiiä kauanko siihen menee, mut liian kauan mulle, ainakin yhtenä aamuna. Huomasin vasta autossa, et olin meikannu vaan toiseen silmään ripsivärin... Ja tää mukula on vasta vatsassa, mitäköhän mahtaa tulla sitten kun on syntynyt???
 
eilen oli kaveri käymässä poikansa kanssa. molemmat TODELLA ihani aihmisiä ja tykkään kun ne tulee meillä käymään. poika oli kuitenkin vähän tavallista villimpi eilen ja ilmeisesti pientä uhmaa ilmassa. siinä sitte höösäsin pojan kanssa ilman sen kummempaa niin kaveri kommentoi "vieläkö on vauvakuume?"

mä tiedän että se oli vitsi, mutta jos ei ois ollu oisin kyllä karjassu!

siis korjaan nyt kaikille lapsellisille tiedoksi: vauvakuumeiset ei oleta että lapset on herttasia ja sulosia ja hiljaa paikalla jatkuvasti vaan riehuminen, juoksentelu, kiljuminen itku ja potku kuuluu asiaan kans. me ei eletä missään vaaleenpunasessa pilvessä, ja tiedetään mihin ollaan päämme pistämässä. varsinkin pitkän odotuksen odotuksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
kauanko muuten menee ripsarin leivttämiseen?

kai tuoki kuuluu niihin jotka tärkeysjärjestyksessä tehdään, joten jos tuntuu että se on tärkeetä niin sitte se tehään. mut kai mä ymmärrän sit ku mullon lapsia :/
Emmä tiiä kauanko siihen menee, mut liian kauan mulle, ainakin yhtenä aamuna. Huomasin vasta autossa, et olin meikannu vaan toiseen silmään ripsivärin... Ja tää mukula on vasta vatsassa, mitäköhän mahtaa tulla sitten kun on syntynyt???
mä teen tuota kans, ja lasta ei oo tulossakaan :D monta kertaa oon tullu "yhellä silmällä" töihin
 

Yhteistyössä