TYKS hoidot 2013!

Heippa kaikille pitkästä aikaa!:wave:

En oo saanu kirjoitettua, vaikka käyn kyllä seurailemassa täällä, mut hiljaista on ollut teidän muittenkin osalta... Kovasti iloisia plussauutisia oon toivonu ja ootellu teiltä!:heart:

Tosi kurja toi Nirppasen tilanne! :( Tsemppiä, toivottavasti pääset kuitenki pian taas yrittämään, ja tärppäilee yhtä hyvin ku tähänkin asti :) :hug:

Hannuliinille kans tsemppiä kovasti, ja tosiaan positiivista, ettei jäädä kattelemaan ja odottelemaan, vaan siirrytään hoidoissa eteenpäin reippaasti.

Mitäs Sansulle kuuluu? :)

(.) Täällä vedellään aika loppusuoralla, reilu kuukausi aikaa laskettuun aikaan. Kaikki on menny hienosti tähän asti ainakin, ja esikoinen pitää niin kiireisenä, etten meinaa ehtiä laittaa tulokasta varten mitään valmiiks, toisin ku ekaa odotellessa ;)

Kaikille oikein hyvää alkanutta vuotta, toivottavasti se tuo kaikille sen hartaasti odotetun plussan!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Hannuliinille tsemppiä pistohoidille, onneksi lääkäri suostu lääkettä vaihtaa jollei clomit kerran toiminut... toivotaan plussaa pian teille ++++++:whistle:

nirppanen pahoittelut keskenmenosta ja toivottavasti kohtu saadaan tyhjäksi kaikesta ylimääräisestä ja yritys pääsee taas käyntiin.. :hug:

Tervetuloa uusille :D


Täällä huutelee siis entinen sansu86 :D nick lakkasi toimimasta joten uudella kirjoittelen mut tunnistan kyllä jos vanhalla nick kutsuu..

Täällä luomukierto. kuukautisten pitäisi alkaa ens ke jos menee oviksen mukaan, mutta koska luomu on kyseessä niin mun kropasta ei tiedä kuinka tulee käymään. jos täti tulee niin saan tyksistä uudet ohjeet ja reseptit ja jos oonkin sattumoisin raskaana pääsen sinne ultraan..

Pistohoitoja meille suunnittelivat mut niistä nyt kieltäytysin ja pyysin et kevyemmillä saataisiin kokeilla viellä. minulla on jalkaleikkaus tulossa alku vuodesta jossain vaiheessa niin en viitsi kroppaa kauhiasti sekoittaa ennen sitä....


Hannuliini mitkä pistolääkkeet sait? ja mitä ne noin kustansi ? oon utelias jos niihin jousumme viel


Niin ja seralle tsemppiä loppu raskauteen ja ja tulehan sit tarinoimaan meille synnytyksen kulku ja muutenkin saa tulla vierailulle
 
Viimeksi muokattu:
mulla puregon 50yksikköä näin alkuun kun ei haluta montaa follia kerralla, ja sit sain pregnylin, se on sit se irrotuspiikki jos siihen päädytään, ton puregonin hain eilen apteekista niin kelakorvauksen jälkeen jäi itel maksettavaksi noin. 100€, ja tota toista en viel ottanut mut se on vissiin halvempi kuin toi puregon. Se lääkäri kysys mult heti et onks pistämisestä puhuttu ennen kuin edes oli ultralla kattonut, mut sit sanos heti et nyt puhutaan siitä. et jos mulla clomit olis nostanut sinne 3tbl päivässä niin suurin riski olis sit ollu se et kohdun limakalvo olis ohentunut liikaa ja eihän siihenkään mikään tartu. ja kuulemma niillä on käytetty tota annosta jos on viel enemmän liikakiloja kuin mulla, et mullahan ei oo enää kuin n.10kg ekstraa ja sekin tässä kyl lähtee viel pois..
 
Pikainen viesti vain, kirjoittelen myöhemmin paremmalla ajalla lisää...

Nirppanen, onpas kurja juttu! Kokemusta kyllä on kaavinnoista ihan liikaakin, sen vuoksi tässäkin jamassa ollaan (dg siis Ashermanin syndrooma), mutta ei tosin siirtojen aikaan. Voisin kuvitella, että katsellaan ekat menkat sen jälkeen ja muutenkin, että kohtu ehtii toipua toimenpiteestä. Jos kaikki menee hyvin, ei sen suurempaa tai kovin pitkää parantelua edes tarvitse. Tosi hyvä juttu, että katsovat sen hysteroskopiassa, sillä on suuri merkitys, etteivät lähde sokeana kaapimaan. Ja toivotaan, ettei varsinaisesti edes tarvitse kaapia vaan voivat täsmänä ottaa hellemmin juuri siitä kohdasta missä materiaa on. Toivotaan oikein pikaista aikaa, eihän sitä pitkäksi aikaa edes sinne voi jättääkään ettei tue tulehdusta. Ja sitten pikaista jatkoa hoidoille!

Täällä ei mitään, ensi kierrosta tarkoitus ilmoittautua IVF:n. Tammikuu meni heti huti kun prolaktiini oli liian korkea mutta taisi olla vain hetkellinen häiriö. Odottelen nyt uusia tuloksia mutta uskon niiden olevan ok.

Tsempit kaikille tasapuolisesti, palailen taas pian!
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Meillä piikitelly jatkuu ainakin torstaihin asti sillo uus ultra ja sitten meen aamulla labraan ennen kuin meen vastaanotolle et katotaa et onks joku hormooni lähtenyt nousuun. Tänään sattus ihan älyttömästi ultra tuntus ihan siltä kuin alapäätä olis runnottu oikeen urakalla. mua vähän mietityttää sitä et montako päivää tota piikki hommaa voi todellisuudessa jatkaa yhdellä kertaa. mut kyl se tän päivänen lääkäri meinas et saadaan se ovulaatio viel aikaan.
 
Tänään tehtiin päätös, että lopetetaan toistaiseksi toi pistos homma, kun lääkäri haluaa katsoa uudestaa samat labrat, jotka on vuos sitten otettu, kun niissä on aikamoisia heittoja. Et 6 viikkoo mennään nyt ilman mitään sen ihmempää hormonia kun muuten ne labrat ei oo luotettavia. Ja sit puhui myös siitä että jos mulla olis vielä kaiken tän muun lisäks niin joka häikkä hotmoonien säätelyssä. Ja myös ehdotti sitä et voidaan myös harkita niiden pco rakkuloiden polttoa, jolloin kuulemma raskautuminen olis helpompaa ja siihen et yhdistetään nää pistoshoidot jollain muulla lääkkeellä..
 
Tsemppiä hannuliinille, toivottavasti labrat on kunnossa!

Sellainen kysymys kaikille, että onko kenelläkään ollut Elonva käytössä IVF:ssä?? Yritin etsiä kokemuksia netistä mutta tosi nihkeästi löytyi. Sain sen käsityksen ettei se ole kovin montaa vuotta ollut käytössä. Mietin vain sitä, että kun se on se pitkävaikutteinen eli pistetään kerran ja muistaakseni 7 päivän päästä ultrataan ja lääkäri silloin sanoi, että tarpeen mukaan jatketaan sitten Puregonilla päivittäin, niin onko se melkein varma ettei se yksi Elonva pistos riitä? Kun en haluaisi ostaa turhaan Puregonia, jos en sitä tarvitsekaan. Mutta toisaalta en uskalla jättää Puregonin ostamista sitten yhden päivän varaan jos sitä pitääkin tilata. Mutta musta tuntuu aika optimistiselta ajatella, että se yksi pistos oikeasti riittäisi. Kuinka pitkään noin keskimääräisesti niitä rakkuloita kasvatellaan? On toki todella yksilöllistä mutta miten teillä on ollut?
 
Onpas hannuliini harmillista, että joudutaan nyt noin paljon säätämään : / Mut toivotaan et saatte pian vastauksia ja pääsette jonkinlaiseen päätökseen hoitojen suhteen. Pääsisitte taas hieman kartalle tilanteesta ja jatkosta :)

SusannaO Voithan sä aina soittaa apteekkiin etukäteen ja kysyä, et onhan niillä sitä Puregonia varastossa. Apteekki voi varata sitä sulle sitten nimellä, ettet jää tyhjin käsin jos sitä tarttetkin. Mun nähdäkseni tota pitäis olla ainakin Yliopiston apteekissa varastossa, mut ainahan se on hyvä varmistaa :) Ne kyl ymmärtää kun selität tilanteen, ei nekään varmasti halua et sä ostat turhaan kalliin lääkkeen :)

Onnea Sera2010 loppumetreille!!!!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja mahd. kivuttomasti :D

Sitten omaa napaa. Perjantaina tehtiin se hysteroskopia ja kohtuun oli kuin olikin jotain istukan remmaleita vähän jäänyt. Ne siinä sit poistettiin ja kaikki meni hyvin, jälkivuotokin on loppunu :) Soitin tänään Tyksiin jatkoista ja meinasin lentää persuuksilleni kun sanottiin et seuraavien kuukautisten alkaessa tarttee varata aika! :O Siinä siis kylläkin (onneksi) ultrataan ja katsotaan se kohdun tilanne ensin. Mutta siis että teoriassa siirto olis mahdollinen jo seuraavasta kierrosta :) Koetan kuitenkin asennoitua siihen, että yks välikierto voi tulla (ainakin), ennen ku kohtu on valmis siirtoihin.
 
Jotenkin tuntuu oudolta kun lokakuussa tyksi näytti vihreetä valoa meidän hoidoille ja nyt siitä lähtien menty pettymyksestä pettymykseen, tossa viime viikolla soitin sitten vielä tyksiin siitä meidän jatkosta sitten labrojen jälkeen niin mä ymmärsin niin et joka tapauksessa oltais tekemässä se polttohoito. Mulla on vielä kuukauden verran piinaa edessä ennen kuin tiedetään jatko. Menkkoja tässä odotetaan sunnuntaina laitoin tonne alakertaan viimeisen lugen katotaa koska alkaa vai alkaako ollenkaa. toivon mukaa päästäis jatkamaan hoitoja vielä ennen mahdollista kesätaukoa. Mulla on vielä kotona ne kaikki pistäsmistarvikkeet kun en tajunnut ottaa niitä sinne mukaan kun olin viimisen kerran ultrassa ja jos ja kun meillä jatkuu noi pistokset niin sitten ne on valmiina olemassa täällä.
 
hannuliini, ikävä homma :( Toivotaan parempaa jatkoa ja että vihdoin homma lähtisi vauhdilla rullaamaan!

Nirppanen, hieno homma että hysteroskopia meni hyvin ja hoitoa voitaisiin jatkaa jo seuraavassa kierrossa!! Ikävää, että tavaraa oli sinne jäänyt mutta hyvä, että on nyt hoidettu pois. Pidän täällä peukkuja, että ensi kierrossa pääset siirtoon!

Niin ja kiitos, Nirppanen! No mähän menin ja tilasin sen Puregonin siinä samalla muiden kanssa kun en edes ajatellut sen pidemmälle kunnes vasta seuraavan päivänä juttelin IVF-hoitajan kanssa, joka sanoi ettei kannata ostaa sitä vielä. Ja niinhän sitä luulis, ettei apteekilla olisi mitään sitä vastaan mutta vähän kyllä sain pahaa silmää kun sanoin, etten vielä otakaan sitä... huups... Tykkäsivät huonoa kun nyt ovat "turhaan" tilanneet kalliin lääkkeen ja vannottivat, että haen sen varmasti heiltä jos tarve tulee. Eli tuskin olisivat suostuneet tietoisesti tilaamaan varmuuden vuoksi. Ja koska olen vissiin ainut lisääntymisrajoitteinen tällä alueella kun apteekin täti kovaan ääneen julisti kuinka ei näitä kukaan koskaan täällä tarvitse! No jo on :D

No mutta toinen hutihan meillä tuli kuitenkin eli maaliskuulle siirtyi kun menkat tuli vääränä päivänä... Hieman ketutti aluksi mutta eipä siihen ensi kuuhun pitkä aika ole. Nyt otetaan loppukiertoon Zumenonit kontrolloimaan kierto niin, että saadaan hoito varmasti nyt onnistumaan kahden peruuntumisen jälkeen. Eli hyvä näin. Pistokset alkaa 6.3. Vihdoin!
 
Aamulla käyty antamassa 4 putkee verta, tuli tossa päivällä soitettua tyksiin ja kysyttyä et onko labra vastauksien kanssa sitten tulossa jatko miten sitten edetään. Siellä heidän tiedoissa oli, että 26.3 olis varattuna aika niiden labra vastauksien kattomiseen, mut se sairaanhoitaja katso, onko aikasemmin aikoja niin sai mut laitettua ens viikon listaa, jos ei mitään kuulu maaliskuun puolen väliin menessä niin sit pitää soittaa sinne uudelleen. pari viikkoa piinaa vielä edessä.
 
Hyvä hannuliini, et sait ajan aikaisemmaks. Odottaminen on aikamoista piinaa.

Täällä on vähän keskustelu hiipunut, vai odotteleeko kaikki vaan? Itse kävin keskiviikkona 5.3 hakemassa 6-soluisen huurunenän kyytiin, ei tarvinnut pitää välikiertoa skopian jälkeen ku limakalvo näytti hyvältä. Ainut huoli on, että siirron yhteydessä lääkäri huomas suttuista eritettä kohdunsuulla, eli joku tulehdus on :( Sain sitten viikon antibioottikuurin (paikallisesti) ja nyt harmittaa jos jotain pahaa sattuukin. Eli ei oo kauheen positiivinen tää piinailuaika! Pöh.
 
On kyllä ollut hiljaista....

Hannuliini, kiva että hoitaja laittoi aikaisemman ajan. Aina parempi.

Nirppanen, ikävä juttu se tulehdus mutta mahtava homma, että huurunenä pääsi näinkin pian kyytiin. Toivotaan, ettei tulehdus aiheuta ongelmia kiinnittymisen suhteen. Toivotaan parasta!! Pidän täällä sulle kovasti peukkuja.

Täällä alkoi pistelyt viime viikolla ja tänään laitoin ekan Orgalutranin. Ke ja pe ultrat, jännittää ihan kamalasti tuleeko tarpeeksi folleja ja miltä limis näyttää... Toivottavasti kaikki menee putkeen (haha) ja punktio koittaisi ensi viikolla ja siirtoonkin asti päästäisiin. Sivuoireita on, väsyttää, väsyttää, väsyttää...

Tsempit kaikille! Mites muilla menee??
 
Mites SusannaO, joko siirto on tehty? :)

Itse kävin tänään verikokeessa ja hcg oli 323, eli positiivinen tulos :) Nyt sit piinaillaan siihen alkuraskauden ultraan, mikä on 10.4. Huh, tätä piinan määrää! Edelleenki jännittää et jotain menee pieleen.
 
nirppanen onnea plussasta :heart:

Ja paljon tsemppiä kaikille hoidossa viel oleville ja piinailijoille



Itse plussasin tänään

[/URL][/IMG]

huomenna soittoa tyksiin et pääsen verikokeille. kilpirauhas arvoista ja veritestiin... täällä ollaan sekaisin mutta onnellisia.. 6 . clomi kuuri toi tuloksen ja toivon et pieni pysyy matkassa
 
Oijoiiii, ompa täällä positiivisia yllätyksiä!! Onnea moon stars ja nirppanen!! :heart: Hienoa ettei moon starsin tarvinnu lähtee rankempiin hoitoihin, ja nirppanen on oikee superhedelmöittyjä! :) Jokaisesta siirrosta plussaa? :)

SusannaO: kovasti tsemppiä, tuuhan kertomaan miten punktio ja siirto jne meni!! :heart:

Oon aina välillä käyny täällä katselemassa, hiljaista on ollut... En oo ehtiny kirjoitella, kiirettä on pitänyt ;) Meille syntyi siis 11.2 tyttö <3 Synnytys oli hurjan nopea, mutta tosi helppo!! Ja siitä asti vauhtia on riittänyt vaavin ja 2-vuotiaan pojan kanssa ;)

Kaikille hyvää kevättä ja tsemppiä vaiheisiinsa tasapuolisesti! Pitäiskö tehdä päivitystä, keitä täällä vielä on?

Saas nähdä vieläkö sitä ite joskus pääsee piinailemaan... Ei ainakaan lähivuosiin!! ;)
 
No täällähän on paljon onnellisia uutisia!!

Vau, Nirppanen ja moonstars, valtavasti ONNEA plussista!! Niin huippu homma! Paljon onnea matkaan kummallekin! :heart:

Ja Seralle, lämpimät onnittelut tyttövauvasta! Ihanaa! Hienoa, että kaikki on mennyt hyvin.

Täällä ollaan jännän äärellä, keskiviikkona sain pienen tyypin kyytiin! Tuomiopäivä 2.4, joten nyt vain jännäillään... toivotaan ja toivotaan... Kaikki on mennyt todella hyvin, punktio tosin oli hurja kokemus (tunteet vähän pinnalla kaikesta viime vuosien tapahtumista, purkautui sitten siinä hetkessä...) mutta folleja kerättiin hienot 20, munasoluja saatiin 14 ja niistä 11 hedelmöittyi JA lähti jakaantumaan eli pakkaseen saatiin 10 kaveria. Ja limakalvo kasvoi pistosten myötä paremmin kuin koskaan ja voimme kuulemma olla optimistisia :) Maha on vielä tosi turvonnut ja aika kipeä, alkionsiirron yhteydessä näkyi, että munasarjat vielä aika kookkaat. Ja flunssankin se pukkas, neuroottisena heti pelkään, että vaikuttaa kiinnittymiseen... Mutta ei kai sentään. Nyt vain odotellaan!
 
Mä soitin eilen sinne tyksiin ja kyselin et minkä takia lääkäri ei mulle soittanutkaan ja siellä näkys et lääkäri on sanellut jotain mut ei tiennyt mitä kun se ei oltu vielä kirjotettu puhtaaksi ens viikolla tulee sitten kirje kotiin sen jälkeen ollaan toivon mukaan viisaampia inhottavaa tää ainainen odottaminen. Mut se sairaanhoitaja meinas et kun uus kierto alkaa niin soitto ja todennäkösesti vielä jatkuisi oi-hoidot. Postiivisena asiana pidän sitä et sen sanelun oli tehnyt yks niistä lääkäreistä jotka on sieltä inhimillesestä päästä eikä oo niin kauhean kylmä lääkärin kuin ne muutamat muut jotka oon siellä tavannut. Onneks on viikonloppu edessä ja paljon tekemistä tiedossa niin ei ehdi paljoa tätä asiaa murehtimaan.. Kaipa se plussa meille viel joskus tulee..
 
verikoen tulos tuli eilen. arvo oli 63 ja raja-arvo 68-400 ja ku ovis oli 6.3 niin kulema menen viitearvojen sisän.. viivat vahvistuu hiitaasti mutta tasasesti ja digillä keskiviikkona varmistan ja to verikokeeseen ja pe viimeistään saan tuloksen..
oireita ei pahemmin ole. paitsi ei menkkoja ja jotain pientä kipuilua mahassa ja rinnoissa ja ajottainen huono olo ja huippaus..

En siis ihan täysin luota viel :D

SusannaO tsemppiä piinailluun ja plussa heti huhtikuun alkuun :D

seralle onnea hirmusesti tytöstä :heart: millainen synnytys oli?


nirppanen minulla varhaisultra on 14.4 laskettuaika 27.11


moon stars ja ihme 4+2
 
Onnea moon stars sullekin plussasta! :heart: Toivotaan että kaikki menee hyvin :) Mulla on varhaisultra 10.4. ja tietty jo kävin raskauslaskurista tsekkaamassa, että LA olis 26.11 hedelmöityspäivän mukaan :)

Oijoi SusannaO, piinaa piinaa ;) Itsellä onneks meni tuo kaksi viikkoa niin nopeesti, kun toinen viikko oltiin reissussa ja toisen painoin töitä melko tehokkaasti :) Pidän kovasti peukkuja, että tarrais kiinni!!!!! Ja hyvin saitte pakkaseenkin kavereita :) Meillä on nyt vielä yhdessä oljessa kolme alkiota, kaksi alkiota kun ei tässä kierroksessa selvinny sulatuksesta.

Onnea Sera2010 tytöstä!! :flower: Heh, onhan tää aika uskomatonta, et tosiaan kaikista siirroista olen plussannut! Nyt vaan edelleen täällä olen hieman jännän äärellä, kun vaan kaikki menis hyvin. Ei oikein uskalla vielä ihan täysin asennoitua vauvan tuloon, vaikka ajoittain löydänkin itseni selailemasta sisarusrattaita netistä ;)

Kyllä se plussa hannuliini vielä teidätkin löytää! Oot tehnyt uskomattoman duunin tän asian eteen, enkä jaksa hetkeäkään uskoa, että se olis turhaa :)
 
nirppanen meillä on päivä eroa la. mul on 27.11 :D tänään digillä testattu raskaana 2-3 joten edelleen oikeaan suuntaan mennään.. ja vissiinkin mein kissa vaistoaa raskauden.... :D kiehnaa ja kiehnaa... repäisy kivut ja tissi kivut nyt oireina ja kaverina :D
 
Pikaisia päivityksiä...
Vuosi sitten kävin viimeksi TYKS aukiolotutkimuksessa ja jos raskaus ei ala itsellään niin kesän jälkeen taas soittelen hoitoihin aikoja.
No nyt olen saanut itseni suht kasaan ja olisin valmis aloittamaan hoidot. Yrittämistä siis takana ehkä 2,5v. en enää edes muista.

Ajattelin jos tänään varaisin ajan.. Kauhia epävarmuus iski että soitanko ajanvaraukseen vai sairaanhoitajalle. Kun tässä nyt on vuosi väliä. Ja pitäisi jatkaa hoitoja. AInakin joskus kun sinne akuiolotutkimukseen piti mennä, niin piti muistaakseni sairaanhoijalle soittaa.. huoh.. En tiedä.. Kauhean vaikea saada itsestään taas irti hakeutua hoitoihin. Ja tämä olo tuli vasta nyt kun lähdin asiasta kirjoittamaan..
 
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........*1. IVF tammikuu 2014
Maikki1985.....*28.......*1..........*3.3 uusi aloituskäynti. Ja hoidot alkavat...
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F
Heidi13......*36........*1......... Aukiolotutkimus ?
Nirppanen.....*30.......*2.........1.IVF/1.PAS elokuu 2013

PIINAILIJAT:



PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?

Sera2010....*29.....*2....1IVF 5.PAS......LA 18.2



Nyt selvis että aloitamme taas vuoden tauon jälkeen ns kontollikäynnillä jossa katsotaan miten hoidot alkavat. Haluavat kuulla myös meidän kuulumisia.
Nyt ne sitten tosissaan alkavat. Ihan oikeasti hoidot. Hui kauhistus..

Kertokaas muuten muut että otetaanko tyksissä hoitojen aikana kontrolliverikokeita esim kilppariarvot? Vai ovatko nuo aloituslabrat ja niissä kilpparikokeet ainoat?
 
Mulla oli joitakin kilppari arvoja viime labroissa ne oli ihan ok niin ku on yleensä ollut. Meillä jatkuu oi hoidot heti kun menkat alkaa nyt uudella yhdistelmällä letrozol ja siihen otetaan viel mukaan menopur pistokset, jos näillä tulis se ovulaatio ja se plussa.
 

Yhteistyössä