typerintä mitä sinulta on kysytty?

Esikoisen saatuani joka ikinen puolituttukin kysyi tavatessa heti onnittelujen jälkeen "Riittääkö maito?" Kesti jonkin aikaa ennenkuin tajusin sen olevan paikallista small talkia ja oikeastaan siihen ei vastausta odotettukaan.

Kerran vastasin puhelimeen (olin vajaa 3-kymppinen), Aku Ankan lehtimyyjä soitti ja kysyi onko äitiä tai isää kotona. Vastasin ettei nyt ole, ja tämä lopetti puhelun.


 
vuh
Tämä tuli vielä mieleen... Mun sisko tuli viime elokuun alussa käymään Helsingistä meillä täällä pohjoisessa. Kelit eivät olleet täällä just silloin samanlaista hellettä kuin Etelä-Suomessa, ja kun ajeltiin lentokentältä kotiin, niin sisko kysyi, että niin mikä vuodenaika täällä oikein nyt on?! =) =) =)
 
tää oli melko yleinen vuoropuhelu mun ja puolituntemattomien ihmisten välillä ku vielä juoksin nuorena ja nättinä tuol paikallises: -Ootsä joku missi? -No en kyl oo. -Ootsä sit koripalloilija?? -Emmä oo sitäkää. -No MITÄ sä sit teet???
jepjep, pitkät naiset on aina poikkeuksetta missejä tahi vähintään korismimmejä :D Välillä ku oikein kyllästyin tohon jatkuvaan kyselyyn ni selittelin pokkana missimaailman iloista ja suruista, tai sit kerroin kuinka seuraavan päivän matsin yllätysperuuntumisen ansiosta pääsin tälläviisiin nollaamaan päätä baariin :whistle: :D Mun korviin noi on ne typerimmät mitä mult on kyselty :xmas:
 
Esikoisen allergiatestissä hoitaja kysy, että "mikäs eläin se pupu nyt olikaan?" (Olin vastannut, että meillä on 2 eläintä, 2 pupua.)

Oli muuten pokassa pitelemistä, että juu kaneja ovat. Tyttökin katto tätiä ihan että hääh. :eek:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Tässä nyt tämmöinen typerä kokemus, ei pelkkä kysymys...


Minulla on vakituinen työsuhde ollut vuodesta 1988. Opiskeli uuden ammatin terveydellisistä syistä. Uudelleen sijoitusneuvottelut venyivät minusta riippumattomista syistä reilu 2 kk valmistelun jälkeen. Minun piti ilmoittautua työkkäriin (jossa en siis ollut koskaan ennen asioinut) saadaseni päivärahat kyseiseltä ajalta. Asun eri kunnassa kuin työnantajakuntani. Töitä toki olisin voinut ottaa vastaan, mutta ensisijaisesti olin oman työnantajani käytettävissä. Virallisesti en ollut työtön vaan lähinnä lomautettu epämääriseksi ajaksi. Työkkärin virkailija ei millään tajunnut tätä kuviota. Ammatikseni määritteli jonkun laitokapulaisen ja lisätietoihin kirjoitti lähihoitaja. Ei löytänyt muuta joka vastaisi koulutustani... Maatalouslomittajan ammatista oli lääkärintodistus etten sitä voi enää tehdä.
Virkailija esitteli minulle, vastavalmistuneelle, että voisin mennä harjoittelijaksi jonnekin. Tekemään siis harjoittelijana sitä työtä johon juuri olin valmistunut :headwall: :headwall: :headwall: . Millään hän ei tajunnut sitä, että varmasti tulen sijoittumaan omassa kunnassani (eiväthä he olisi voineet pitää sijaisia lainkaan, jos minut olisi irtisanottu).

Ilmoitin sitten työkkäriin kun minulla alkoi työt. Aloin tekemään yökön sijaisuutta. Olin ollut ekan yön viidestä töissä ja olin nukkumassa. Herään puhelimen soimiseen ja vastaan. oman kotikuntani lomasihteeri (maatalouspuolen siis) soittaa ja kysyy töihin. Työkkäristä oli saanut tietoni. Kerroin olevani kyllä omalla työnantajallani (mainitsin kunnan nimen) töissä, nykyisin hoitajana ja olleeni yön töissä ja olevani vielä neljä seuraavaa ja työt jatkuu sitä rataa.... Soittaja sitten selitti ettei hän yöksi tarvitsekaan vaan päiväksi työntekijää. Uudestaan sanoin, että minulla on vakituinen työsuhde naapurikuntaan ja teen nykyin hoitajan töitä. Kerroin syyn miksi olin opiskellut uuden ammatin. Edelleen soittaja vänkäsi kun työkkäri antoi minun tiedot ja sanoi, että minä olen käytettävissä, kyllä minun täytyy mennä xxx paikkaan lomittamaan kun siellä on sairasloma. Minä jo aloin hermostua ja ärähdin ettei se tuo pitäjän raja minun sairauksia poista. Jos minä en siis saa lomituushommia tehdä xxx kunnassa kun ei terveys kestä, niin ei se sitten kestä tälläkään puolella. Painotin että minulla todellakin on vakituinen työsuhde edelleen voimassa, ollut yli 10 vuotta, joten kyllä minä teen ne työt mitä minun työnantaja määrää. Soittaja suuttui ja sanoi soittavansa työkkäriin ja minä en saa mistään rahaa. Sanoin toki minä palkkani saan omasta kunnastani ja murisin, että pakko minunkin on joskus nukkua, toivoton päivänjatkot ja länttäsin luurin kiinni.
Ei mennyt montaa minuuttia kun työkkäristä soitetaan ja kysytään miksi en mennyt töihin :D . Kyselin sitten, että mikä h*elvetin kansalaisvelvollisuus minun on tehdä kahta työtä ja tehdä työtä jota en saa edes tehdä. Virkailija vähän ihmetteli ja menimme tietoni läpi. Minun töihin menoilmoitukseni oli kirjattu kyllä, mutta samalla minut oli kirjattu työttömöksi työnhakijaksi. Ykkösammattinani oli tuo maatalouslomittaja :headwall: . Eniten virkailija ihmetteli sitä miten se hoitajan työ oli merkattu. Kerroin ettei merkkaaja ollut löytänyt muuta sopivaa kohtaa... Ihan selkeästi sieltä kyllä löytyi minun ammattinimike :whistle: . Siellä oli vielä muutakin sotkua niissä tiedoissa.

Se mikä koko sopassa ihmetyttä, että alunperin asioitani hoitanut virkailija oli pitkään töissä ollut ihminen ja muutenkin ihan taitava työntekijä, joten miten ihmeessä hän sai tietoni ihan sekaisin. Mitä tulee siihen (työhön)soittajaan niin hän on aina ollut vähän v-mäisen ihmisen maineessa ja itsekin otatellut hänen kanssaan omaan maatalouteen liittyvistä asioista joten oli ihan nautinto vähän matsata :D .
 
Joo, mulla kans tällänen oppilas opettaja aiheinen episodi, kun päiväkodista soitettiin, että tytöllä on migreenikohtaus ja pitäs niinku luonnollisesti hakee kipee lapsi kotio.. minä sitten ilmoittamaan tästä opettejalle ja sanomaan, että lähden, opettaja fiksuna siihen kysymään, että "minkäslainen mies minulla on.." ??? siis täh, mitä siihen sit voi vastata muuta kun, että pitkä ja hoikkahan se.. :LOL:
 
Äitipolilla muutama viikko sitten käydessäni kätilö kysyi aivan yhtäkkiä "Pärjäätkö pääsi kanssa?" Aloin nauramaan kun olin melko hämmästynyt kyseisestä puun takaa tulleesta kysymyksestä. Vastasin sitten siihen että "juu koen suurimman osan ajasta pärjääväni. "

Jälkeenpäin jäin vaan miettimään että mitäköhän mahtoi tarkoittaa...
 
Multa kysy joskus tuntematon tyyppi kaupungissa keskellä kirkasta päivää neitin kanssa bussia oottaessani että oonko mä viemässä lasta jo takaisin vanhemmilleen, vai koska mun vahtivuoro päättyy.. ois ollut treffeille pyytämässä. Meni kyllä niin pasmat sekasin etten saanut sanaa suustani: toki olen nuori äiti, mutta oikeasti kuka tahansa joka vähänkin kotiäitejä on katsellut ois taatusti tajunnut että lapsen äiti ei kukaan muu voi olla kun minä, tukkä sekaisin, meikit sinnepäin ja suunnilleen likapyykkikorista revityt kuteet niskassa, varusteina hienon muotilaukun sijasta mammakassi, jaloissa ikivanhat, helposti jalkaan laitettavat varvassandaalit.
Tietysti ihan imartelevaa, ei voi muuta näin jälkikäteen todeta.
 
stranger
Ravintolassa erittäin humalainen mies tulee hakemaan tanssimaan. Sanoin kohteliaasti (ja totuudenmukaisesti): "Kiitos ei, en osaa tanssia." Johon mies ilahtuneena vastasi: "Ei se haittaa, en minäkään osaa!" :/ :headwall:
 
Oltiin miehen kanssa joskus kaveripariskunnan luona kyläilemässä . Odotin lasta ja sanoin että mahtaako tulla kaksoset, koska olen kaksonen (siis minulla on kaksossisko). Siihen tämän tuttavapariskunnan mies kysyi ällistyneenä, että niinhän mäkin olen kaksonen miten se tähän vaikuttaa? ( hän on horoskoopiltaan kaksonen) Kaikki olivat ihan että :eek: pelleileekö tuo. Ja parasta oli, kun miehen puoliso alkaa selittään, että kyllähän nyt todellakin tiedät x ja x olevan kaksosia. Tällä miehellä löi siinä kohtaa vielä pahemmin tyhjää kysyi, että mitä se vaikuttaa jos molemmat ovat kaksosia? Puhui siis edelleen horoskoopeista. Jossain vaiheessa tajusi tietää siis hyvinkin minut ja siskoni, ja meni ihan noloksi (ei oikein osaa nauraa itselleen, ja me muut koitimme olla ihan naamat peruslukemilla) Mutta kyllä vähän huvitti.
 
tyttäreni oli 3kk ikäinen kun minulta kysyttiin että olenko värjännyttytöltä kulmakarvat jollain kestovärillä? tyttärelläni kun oli jo siinä iässä tummat ja erottuvat kulmakarvat vaikka hiukset olivatkin vaaleat
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:05 MaRLaSingeR kirjoitti:
Äitipolilla muutama viikko sitten käydessäni kätilö kysyi aivan yhtäkkiä "Pärjäätkö pääsi kanssa?" Aloin nauramaan kun olin melko hämmästynyt kyseisestä puun takaa tulleesta kysymyksestä. Vastasin sitten siihen että "juu koen suurimman osan ajasta pärjääväni. "

Jälkeenpäin jäin vaan miettimään että mitäköhän mahtoi tarkoittaa...
:LOL: :LOL:
 
Taitaa voitto mennä sille setälle yhdessä baarissa, joka vessasta tullessani alkoi juttelemaan kun pysähdyin röökiä sytyttämään..

Mies: "käytsä useinkin vessassa?"

Minä: " :eek: ?"

Mies: "noku olis kiva tavata uudestaankin"

Minä: " :eek: "

Tai sitten toinen vaihtoehto olis kun olin viimeistä päivää töissä ennen ätiyslomaa tuosta Likasta, päällä mulla oli kesämekko, joka oli suht tiukka, ja sit meillä oli uus työntekijä paikalla joka oli siis mun tilalle tulossa, niin yks asiakas kysyi, et miks teitä on kolme?Mä sit sanoin, et tämä X on tulossa mun tilalle, niin se kysyi et miks?Likka syntyi tasan viikko sen jälkeen :whistle:
Mut mulla ei oo kyllä isoa mahaa ollutkaan, ku näytillä käytiin sit myöhemmin, niin muut asiakkaat kyseli et kenen tuo vauva on, eli ei muutkaan ollu huomannu mitään B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 10:00 enga kirjoitti:
vuosia sitten baarissa eräs vanhempi mies yritti vissiin iskeä ja minä olin siis kamun kanssa vaan parilla ja sanoin miehelle et voisitko ystävällisesti häipyä, koska meillä on tässä kaverin kanssa tyttöjen jutut kesken niin tää mies kysy et ollaako me transuja ...siinä vaiheessa ärähdin jo jotain tosi ilkeetä... :whistle:
"jotain"tosi ilkeetä..parilla?Kumma jos on parilla eikä muista muuta ku et sano "JOTAN" ilkeetä :whistle:
 
Meillä nuo typerimmät kysymykset liittyy yleensä noihin meitin koiriin... Viimeksi yksi mies katseli vähän aikaa koiriamme...

Mies: Onko nuo Huskyja?

Mie: Ei, kun Alaskanmalamuutteja.

Mies: Eikö nuo muka oikeesti oo Siperianhuskyja...mitä eroa noilla ja Huskyilla muka sit on?

Öö...mitäs tuohon sit vois sanoo :eek: :LOL: Jotkut kun ei vaan tajua, et ne on ihan täysin eri rotuja...sama ky kysyis, et mitä eroa on toyvillakoiralla ja Napolinmastiffilla...näin jos ajattelee...onhan nekin molemmat koiria...vaikkakin eri rotua... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:56 jemina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 10:00 enga kirjoitti:
vuosia sitten baarissa eräs vanhempi mies yritti vissiin iskeä ja minä olin siis kamun kanssa vaan parilla ja sanoin miehelle et voisitko ystävällisesti häipyä, koska meillä on tässä kaverin kanssa tyttöjen jutut kesken niin tää mies kysy et ollaako me transuja ...siinä vaiheessa ärähdin jo jotain tosi ilkeetä... :whistle:
"jotain"tosi ilkeetä..parilla?Kumma jos on parilla eikä muista muuta ku et sano "JOTAN" ilkeetä :whistle:
No eihän enga missään vaiheessa ole sanonut, ettei muista...jos ei vaan täällä palstalla viitsi niitä ilkeitä sanoja toistella... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:01 Greeata kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:56 jemina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 10:00 enga kirjoitti:
vuosia sitten baarissa eräs vanhempi mies yritti vissiin iskeä ja minä olin siis kamun kanssa vaan parilla ja sanoin miehelle et voisitko ystävällisesti häipyä, koska meillä on tässä kaverin kanssa tyttöjen jutut kesken niin tää mies kysy et ollaako me transuja ...siinä vaiheessa ärähdin jo jotain tosi ilkeetä... :whistle:
"jotain"tosi ilkeetä..parilla?Kumma jos on parilla eikä muista muuta ku et sano "JOTAN" ilkeetä :whistle:
No eihän enga missään vaiheessa ole sanonut, ettei muista...jos ei vaan täällä palstalla viitsi niitä ilkeitä sanoja toistella... :/
niin ja pointtihan oli et mies kysyi olivatko he transuja?
 
Vuosia sitten baarissa ollessani ventovieras mies tuli kysymään "Olenko mä pannut sua joskus?" Mä siihen että "No et todellakaan!" Mies jatkoi "No se vahinko on helppo korjata... Lähde mukaan niin nuolen sua kuin lassie!" :x En muuten lähtenyt :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:46 Meikä kirjoitti:
Vuosia sitten baarissa ollessani ventovieras mies tuli kysymään "Olenko mä pannut sua joskus?" Mä siihen että "No et todellakaan!" Mies jatkoi "No se vahinko on helppo korjata... Lähde mukaan niin nuolen sua kuin lassie!" :x En muuten lähtenyt :saint:
:LOL: :x
 
Vielä tuli mieleen sellanen, kun mä vaihdoin olkkarin huonekalujen järjestystä tossa viime viikolla ihan itsekseni.

Mies tuli koulusta kotio, pysähty keskelle olkkaria, tuuma suu auki:
"Ootsä menny vaihtamaan järjestystä?"

Mie tuumin vaan, että "en suinkaan, itestään ne on paikkoja vaihtanu" :kieh:

must tää oli vaan niin hupaisaa, kun ei täällä nyt muksutkaan noita raskaita sohvia, tasoja tai kirjahyllyjä siirtele... :LOL: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:46 Meikä kirjoitti:
Vuosia sitten baarissa ollessani ventovieras mies tuli kysymään "Olenko mä pannut sua joskus?" Mä siihen että "No et todellakaan!" Mies jatkoi "No se vahinko on helppo korjata... Lähde mukaan niin nuolen sua kuin lassie!" :x En muuten lähtenyt :saint:
Hyi kauhee! :x :kieh:
 

Yhteistyössä