Tytär kysyy lestadiolaiselta opettaja-isältään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tavallinen fontti riittää, me ei monet tarvita vielä lukulaseja.
Häntäluusta, kopsaan toiselta sivulta kun laiskottaa...
"Häntäluu toimii kriittisenä ankkuripaikkana useille tärkeille lihasryhmille. Häntäluun poisto-operaation läpikäyneillä ihmisillä on ollut merkittäviä ongelmia istumisessa ja seisomaan nousemisessa, ongelmia synnyttämisessä, ja ongelmia pidätyskyvyssä. "
Mua huvittaa sun kommentti että meillä uskovilla ei ole mitään. Meillähän on kokonainen Jumala.
Eikö ole pikemminkin niin, että sulla ei ole mitään? :rolleyes:
Psalmi 23 sanoo se hyvin: "Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu."
Kenelle vastasit? Monta vierailijaa on tässä mun lisäksi ollut.
"Ei minulta mitään puutu" viittaa siihen, kuinka luonnossa kaikki kiertää inkaikkisesti ja ihmisen täytyy tyytyä siihen mitä "ylhäältä" annetaan. Mitä se on? Hiilen ja veden kiertokulkua! Usein olen nähnyt, et teidän porukoissa ei haluta tuntea niitä asioita - mutta voin olla väärässäkin... Voihan olla, että täytyy tehdä yhtä näyttääkseen siltä, että ei ainakaan mikään "piipertäjä" ole. Siihenkö teidät on kasvatettu? En tiedä. t.paula
 
Kenelle vastasit? Monta vierailijaa on tässä mun lisäksi ollut.
"Ei minulta mitään puutu" viittaa siihen, kuinka luonnossa kaikki kiertää inkaikkisesti ja ihmisen täytyy tyytyä siihen mitä "ylhäältä" annetaan. Mitä se on? Hiilen ja veden kiertokulkua! Usein olen nähnyt, et teidän porukoissa ei haluta tuntea niitä asioita - mutta voin olla väärässäkin... Voihan olla, että täytyy tehdä yhtä näyttääkseen siltä, että ei ainakaan mikään "piipertäjä" ole. Siihenkö teidät on kasvatettu? En tiedä. t.paula
Sä et taaskaan tajua mitään.
Ķristinuskoon kuuluu luonto, mut se on vaan yksi asia.

Sä et saa ihmissuhteita, työpaikkaa, askareita tehtyä, autoa ja asuntoa hommattua, syöpää voitettua jonkun retiisin avulla.
Terveellisedti syövä voi olla yksinäinen, työtön, masentunut jne. kun taas jollain lisäaineruokia popsivalla voi olla asiat loistavasti. Esim.ihmissuhdetaidot on nykyisin todella tärkeässä asemassa.

Mua oikein raivostutti kun eräässä ketjussa sanoit itsaria hautovalle ihmiselle että syö kurkumaa.
Siinäkö kaikki? Kurkuma? Ihmiselle joka on saanut turpiinsa elämässä oikein kunnolla ja kokee epäonnistuneensa monella elämänalueella?
Mä sanon että jos mä olisin ollut sen ketjun aloittaja niin olisin itkenyt raivosta.

Sä olet pilannut mun innostusta puhtaaseen ruokaan ja luontoon, en uskalla niistä kirjoittaa kun vedät ne johonkin ufo-tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No sun ei kannata päätäsi vaivata noilla asioilla enempää. Kurkumaa käyttää moni muukin, mutta en tosiaan tiennyt, et voisi olla joillekin kynnyskysymys - nepalilaisessa ruoassa se on jokapäiväinen aines ja kasvaa kukkapurkissakin ihan mukavaksi viherkasviksi, jopa meillä:)
http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/2009/07/luomukanaa.html

Et pysty omaksumaan samana päivänä kaikkea, joten syö mitä lystäät - oma asia meilläkin, mutta fosfaatit edelleen aiheuttaa masennusta - sulatejuustoissa, makkaroissa, lihatuotteissa ym. Ei ihmiset osaa enää ruotsia sen vertaa et katsoisi sen ohjelman fosfat i maten ylearkistosta. Luomu on pilattu lisäaineilla, hanavesissä on lääkejäämiä niin paljon, että lapsista tulee intersukupuolisia jne: siinä on tämän systeemin tulos, mikä tosiaan on ihmisten kehittelemä. Ei kurkuma siihen kaikkeen auta, mutta migreeninestolääkkeitä en ole kokeillut kertaakaan, vaikka ne on 4 kertaa mulle määrätty - monelle muulle kans, luulisin. Kurkumalla saa kipuja pois, olen yrittänyt sanoa, mutta sehän ei enää olekaan uskonasia, vaan puhdasta politiikkaa, olette todistaneet ihan porukalla - enkä ole äänestänyt vuosikymmeniin ketään, tiedoksi samaan hengenvetoon:ninja:
 
No sun ei kannata päätäsi vaivata noilla asioilla enempää. Kurkumaa käyttää moni muukin, mutta en tosiaan tiennyt, et voisi olla joillekin kynnyskysymys - nepalilaisessa ruoassa se on jokapäiväinen aines ja kasvaa kukkapurkissakin ihan mukavaksi viherkasviksi, jopa meillä:)
http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/2009/07/luomukanaa.html

Et pysty omaksumaan samana päivänä kaikkea, joten syö mitä lystäät - oma asia meilläkin, mutta fosfaatit edelleen aiheuttaa masennusta - sulatejuustoissa, makkaroissa, lihatuotteissa ym. Ei ihmiset osaa enää ruotsia sen vertaa et katsoisi sen ohjelman fosfat i maten ylearkistosta. Luomu on pilattu lisäaineilla, hanavesissä on lääkejäämiä niin paljon, että lapsista tulee intersukupuolisia jne: siinä on tämän systeemin tulos, mikä tosiaan on ihmisten kehittelemä. Ei kurkuma siihen kaikkeen auta, mutta migreeninestolääkkeitä en ole kokeillut kertaakaan, vaikka ne on 4 kertaa mulle määrätty - monelle muulle kans, luulisin. Kurkumalla saa kipuja pois, olen yrittänyt sanoa, mutta sehän ei enää olekaan uskonasia, vaan puhdasta politiikkaa, olette todistaneet ihan porukalla - enkä ole äänestänyt vuosikymmeniin ketään, tiedoksi samaan hengenvetoon:ninja:
Vai niin. Ei kuulu tähän ketjuun joten poistu.

Sun rakkaat kurkumat ja vuorovedet eivät ole opettaneet sua käyttäytymään ja olemaan ihmisiksi. Ne ei opeta taitoja pärjätä elämässä.

Tungetko useinkin väkisin tilanteisiin joihin et ole tervetullut? Meetkö häihin kuokkavieraaksi ja vaahtoat väkisin ihmisille kun tää linnapaisti ei ole luomua?

Mä en voi pakottaa sua olemaan pois ketjuista koska tää on avoin keskustelupalsta. Mutta voin vaan vedota suhun että jos sulla on tilannetajua niin kierrät ainakin mun ketjut kaukaa. Vaikka niissä välillä puhuttaisiinkin luonnosta.
Onnistuuko?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ufotaso on sun omassa päässä - niistä en ole ikinä maininnut sanaakaan enkä ole katsonut edes ohjelmia, missä niistä kerrotaan. Niitä ei ole olemassa, mutta ei ole ilmaisia elokuviakaan. Mutta luontodokumentiti kannattaa katsoa kaikki, kun kuvauslaitteet ovat niin kehittyneet, ettei meidän isovanhemmat koskaan ole voineet saada samaa tietoa, mitä me olemme. Aloita vaikka tästä, mikä on vielä tuoreessa muistissa:
http://areena.yle.fi/1-2208248?autoplay=true
Ne voi katsoa moneen kertaan, mutta ainakin 1 kerta kannattaa katsoa isolta näytöltä ja mielellään pimeässä. Kerro vaikka, mitä mieltä olit siitä - kun olet katsonut loppuun saakka ja ymmärtänyt asiat. Mitä et voinut ymmärtää, olis *kiva* kuulla kans - jostakin sekin johtuu --tai juontaa, jos sen sanan paremmin ymmärtääo_O
 
vierailija
Unohtui sanoa, että kurkumasta syödään se mukula, eikä lehtiä. Mukula tarkoittaa sitä juurta. En mie sitä asiaa ole keksinyt itse, vaan lukenut muiden kokemuksia - mutta käytän itsekin, enkä ole sivuvaikutuksia huomannut. Ja tiedoksi tämäkin: se värjää keltaiseksi astiat ja vaatteet sitten, jos joku muu kokeilee, eikä se välttämättä lähde pois pesussa:
http://www.healwithfood.org/health-benefits/turmeric-root-powder.php
 
vierailija
Vai niin. Ei kuulu tähän ketjuun joten poistu.

Sun rakkaat kurkumat ja vuorovedet eivät ole opettaneet sua käyttäytymään ja olemaan ihmisiksi. Ne ei opeta taitoja pärjätä elämässä.

Tungetko useinkin väkisin tilanteisiin joihin et ole tervetullut? Meetkö häihin kuokkavieraaksi ja vaahtoat väkisin ihmisille kun tää linnapaisti ei ole luomua?

Mä en voi pakottaa sua olemaan pois ketjuista koska tää on avoin keskustelupalsta. Mutta voin vaan vedota suhun että jos sulla on tilannetajua niin kierrät ainakin mun ketjut kaukaa. Vaikka niissä välillä puhuttaisiinkin luonnosta.
Onnistuuko?
Tilannetajua? Mitä tuosta ymmärrät?
https://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkisto/2016/08/tiedote-2016-08-05-09-21-18-379403
 
vierailija
ei voi muuta kuin ihmetellä tämän viherpiipertäjä new age pölvästin touhuja. Aina paikalla vaikka kukaan ei halua. Etkö osaa keskustella oikeasti, vai onko sinulla jokin häiriötila?
Ota vaikkapa jotain rohtoa siihe, jos sitten helpottaisi.
Tietenkin sinusta voisi ajaa demonit ja riivaajat ulos, niin pääsisit selville vesille.
Ne kun teettävät sinulla tuota tiettyä toimintaa, joka ei ole enää ihmiselle ominaista, vaan pakkomielteistä. Pelkät valkosipulit ja naulat ei enää auta.
 
vierailija
Olen opetellut kuunkierron mukaista puutarhaviljelyä nyt pari vuotta enkä voi ainakaan huonona pitää. Anne Pöyhösen oppien mukaan tyhjennettiin kaivo pumppaamalla pellolle kupuran kuun aikaan rarikin kertaa eikä sen jälkeen ole vesi loppunut siitä kertaakaan, vaikka sitä on käytetty huoletta mattojen pesuun ym. Ei siis ole mitään newagea, mitä en tunne ollenkaan, vaan omia kokeiluja toisten ohjekirjoista:)
Näyttää toimivan niin miten kirjoissa lukee, mutta harmittelenkin usein sitä, ettei ne asiat ole perimätietona tulleet meille saakka. Missä vaiheessa on jäänyt tuo arvokas tieto pois - oppikirjoissa sitä ei ainakaan ole ollut. Vesi loppuu kaivosta, jos sitä vääränä päivän kuunkiertoa kaivaa. Jos sitä alkaa säästää, käy kuten äidinmaidolle; sen tulo ehtyy:-(
 
Atte von Attesson
Tavallinen fontti riittää, me ei monet tarvita vielä lukulaseja.

Häntäluusta, kopsaan toiselta sivulta kun laiskottaa...
"Häntäluu toimii kriittisenä ankkuripaikkana useille tärkeille lihasryhmille. Häntäluun poisto-operaation läpikäyneillä ihmisillä on ollut merkittäviä ongelmia istumisessa ja seisomaan nousemisessa, ongelmia synnyttämisessä, ja ongelmia pidätyskyvyssä. "

Mua huvittaa sun kommentti että meillä uskovilla ei ole mitään. Meillähän on kokonainen Jumala.
Eikö ole pikemminkin niin, että sulla ei ole mitään? :rolleyes:
Psalmi 23 sanoo se hyvin: "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."
Jaa-has, täti käskyttää :sneaky:. Kyllä siellä sinun satukirjassasikin on otsikot esim lihavoituja, siinä toin hihhuleilta lainaamani mietelmän paremmin esiin.

Noh, asiaan. Lainaamassasi tiedossa ei ole mitään uutta, en sitä ole kieltänyt. Tottakai se toimii edelleen ankkuripaikkana samoille lihaksille, vaikka häntä on surkastunut tarpeettomana, koska puusta maahan laskeuduttua, ja kahdelle jalalle noustessa häntä jäi tarpeettomaksi.

Tässä saat tieteellisiin tosiasioihin perustuvan lainauksen Wikistä:

"Häntäluu (lat.os coccygis) on ihmisen neljän tai viiden alimman nikaman muodostama kokonaisuus, joka aikuisilla on normaalisti luutunut yhtenäiseksi luuksi. Lapsilla nikamat ovat vielä erillisiä, joten heillä varsinaista häntäluuta ei vielä ole.

Häntäluu on surkastuma eli jäänne niiltä ajoilta, jolloin ihmisen esivanhemmilla oli vielä häntä. Esimerkiksi Charles Darwin piti häntäluuta todisteena siitä, että ihminen on kehittynyt hännällisistä eläimistä. Vaikka häntäluu onkin surkastuma, sillä on monien muiden surkastumien tavoin nykyäänkin tehtäviä.

Sen tiedetään olevan kiinnittymäkohta yhdeksälle lihakselle, ja se toimii myös eräänlaisena iskunvaimentimena istuutuessa. Häntäluun päälle kaatuminen voi aiheuttaa kovaa ja pitkäänkin jatkuvaa kipua, joka jatkuu usein viikosta pariin kuukauteen"


"Kokonainen jumala" :eek: No missä? Jos se on kokonainen, niin sen tietysti pystyy näyttämään! Tee se pliis :whistle: Eli ei teillä edelleenkään ole mitään muuta, kuin mielikuvitusolento pääkopissanne. Tai helkkarin monta erilaista, riippuu keneltä ikinä kysyy. Varsinainen sotien aiheuttaja ainakin on ollut, ja homma vaan yltyy juuri nyt.... Siis maailman ykköpahis suoraan sanoen :mad:

Meillä on sitävastoin hyvin paljon. Todisteina fossiilit, kasvien ja eläinten evoluutio (jatkuu muuten tietysti edelleen), geeniteknologia, evoluutiobiologia, lääketiede etc.

Geenien suureen samankaltaisuuteen jätit sitten vastaamatta....

Atte sanoo muuten paremmin, jotain konkreettista taas tarujen sijaan:

"Minä olen oma paimeneni, ei minulta mitään puutu"

-Atte-

ps. eli nykyaikaistettuna: "Olen Oy Minä Ab:n toimitusjohtaja" :cool:
 
vierailija
vierailija
Saattoi tulla vähän eri mielikuva asiasta... Otsikko on sama, mutta tekstit ei mene suoraan sinne.

Tiesit kai, että aspiriini on tehty pajusta? On se, mutta siitäkin tuolla on oma aihe:
https://freepathways.wordpress.com/2013/08/05/pajunkoytta/
Hurjaa miten ihmisille saatetaan kieroilla ja kertoa keksittyjä juttuja, ja tämä pätee heidän mielessään vuosikausia!
Ja tätä pidetään uskontona. Huh huh!
 
vierailija
Sä et taaskaan tajua mitään.
Ķristinuskoon kuuluu luonto, mut se on vaan yksi asia.

Sä et saa ihmissuhteita, työpaikkaa, askareita tehtyä, autoa ja asuntoa hommattua, syöpää voitettua jonkun retiisin avulla.
Terveellisedti syövä voi olla yksinäinen, työtön, masentunut jne. kun taas jollain lisäaineruokia popsivalla voi olla asiat loistavasti. Esim.ihmissuhdetaidot on nykyisin todella tärkeässä asemassa.

Mua oikein raivostutti kun eräässä ketjussa sanoit itsaria hautovalle ihmiselle että syö kurkumaa.
Siinäkö kaikki? Kurkuma? Ihmiselle joka on saanut turpiinsa elämässä oikein kunnolla ja kokee epäonnistuneensa monella elämänalueella?
Mä sanon että jos mä olisin ollut sen ketjun aloittaja niin olisin itkenyt raivosta.

Sä olet pilannut mun innostusta puhtaaseen ruokaan ja luontoon, en uskalla niistä kirjoittaa kun vedät ne johonkin ufo-tasolle.
Vaihda noiden retiisien ja kurkumien jne. paikalle Jeesus, niin ymmärrät taas vähän enemmän.
Teissä on niin paljon samaa.
 
vierailija
Mä en Jeesusta tunge läheskään joka ketjuun, mut koitapa etsiä ketju jossa Paula malttaa olla puhumatta rehuista. Niitä on ehkä 1-2.
Siis ei mene perille se moottorisahaöljyn syöttäminen ihmisille, kun eläimet sairastuu niin, että tarvii syöttää Roaccutanea niin, ettei se lihakaan enää ole ihmiselle sopivaa syötävää. Samaa lihaa myydään nyt kiinalaisille kolminkertaisela hinnalla - pääasia, ettei pillerinpyörittäjä menetä saavutettua etua - vai miten asia täytys ymmärtää?

Jeesuksen kuoleman aikaan oli maanjäristys, mut oliko tsunamikin? Sitä olen yrittänyt kysyä usein. Ihminen kun näkee yleensä vain sen mitä haluaa, ei muuta. Sille ei kukaan mitään mahda. Mutta hyvin harva niistä tsunameista on selvinnyt. Katsos:
"Miltei jokaisessa suuressa maanjäristyksessä rannikkovesien sanotaan joutuvan kovaan liikkeeseen. Liike näyttää yleensä, kutenConcepcioninkin tapauksessa, olleen kahdenlaista. Aluksi, heti järistyshetkellä, vesi nousee hitaalla liikkeellä hyvin ylös rannalle ja vetäytyy sitten yhtä rauhallisesti. Toisessa vaiheessa, vähän myöhemmin, koko vesimassa vetäytyy rannikolta ja palaa sitten takaisin erittäin voimakkaina hyökyinä. Ensimmäinen liike näyttää olevan suoraa seurausta maanjäristyksen erilaisesta vaikutuksesta nesteeseen ja kiinteään aineeseen, jolloin niiden keskinäiset tasot häirintyvät hieman. Toinen vaihe on paljon tärkeämpi ilmiö..." - siv 274 kirjassa Beaglen matka -

"Päätellen siitä monimutkaisesta tavasta, jolla maata kohottavat voimat ja purkausvoimat selvästi liittyvät läheisesti toisiinsa, tässä ilmiössä, voimme melko luotettavasti tehdä sen johtopäätöksen, että voimat, jotka hitaasti ja vähän kerrallaan nostavat mantereita, ja voimat, jotka toistuvasti työntävät maanpinnalle vulkaanista ainesta avoimista purkausaukoista, ovat keskenään identtisiä. Monistakin syistä uskon, että tällä rannikkolinjalla tapahtuvat toistuvat vavahdukset johtuvat kerroksien repeämisestä, joka puolestaan on väistämätön seuraus kohonneessa maassa olevista jänitteistä ja nestemäisen kiviaineksen johtumisesta näihin kerroksiin..." -Charles Darwin siv 276 kirjassa Beaglen matka -

Mikäs aika meillä nyt olisi, jos ei olisi aloitettu uutta ajanlaskua aikonaan?
 

Yhteistyössä