Tyttö/Poikavauva?

  • Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti
äitee
Teillä joilla on jo molempaa sukupuolta. Oliko teillä érilaiset raskausoireet ja mielihalut. Mulla on tyttöjä ja näiden tyttöjen odotusaikana mulle maistui kaikki makea ja tuntui että olin ylitunteellinen. Nyt tässä raskaudessa taas suolanen on maistunut ja en ole niin kauheen yliherkkä ollut. Np-ulrassa (tuossa vaiheessa jo..rv silloin 13+jotain) ultraaja arveli mahaasukin olevan ulrauksen perusteella poika, mutta painotti että se ei ole todellakaan varmaa.

Mites muilla? Mitä luulette odotanko nyt sitten poikaa? Vaikka molemmat sukupuolet ovat samalla tavalla tervetulleita!
 
Mulla on molemmat, mut en ole huomannut eroja. Ennen ei oo ollut pahoinvointia, mut nyt on... Mitähän se meinaa =)

Mutta haluisin kysyä... Miten tuossa ultrassa jo näki lääkäri? Mun ultraaja alkoi nauramaan ja sanoi, ettei ole mahdollista vielä sukupuolta nähdä... :eek:
 
äitee
Sukupuolta kysyin ihan uteliaisuuttani. Ultraaja katsoi ja sanoi, että vauva on niin rennossa asennossa, että näkyy hyvin..ja näytti uloketta jalkojen välissä ja sanoi että "pojalle näyttäisi" Mutta painotti, että se on tosi vaikeeta varmaksi sanoa tässä vaiheessa.
 
Mulle myös annettiin sukupuoliarvio np-ultrassa viikolla 13 kun vauva oikein kauniisti levitti haarojansa :) Henkilökohtaiseseti en vain pidä arviota kovinkaan luotettavana noilla viikoilla vielä mutta jospa tänään sukupuoli varmistuisi kun on rakenneultra :)
 
äippä77
mulle maistui suolainen, ja ultrassa kun olin niin lääkäri sanoi että on poika. erotin kyllä itsekkin että onhan sillä vehkeet. :) nyt poika on 8kk, ja kolme tyttöä. kyllä sen itsekin eroittaa kun on ollut tyttöjä ja jos on poika tulossa. ja ultrassa sattuu olemaan hyvässä asennossa että näkyy.
 
j
Tytöstä oksetti joka aamu viikon. Pojasta oli öklö olo aamusta iltaan mutten oksennellut kuitenkaan. Mahan muoto oli myös erilainen. Pojasta kaikki tuli eteen ja tytöstä masu levesi.
 
mä odotan kolmatta, ja kaksi tyttöä ennestään... Tässä raskaudessa oli pahoinvointia, mitä aiemmin ei ole ollut... ja lisäksi muutenkin erilainen "raskausolo"... mutta tämä vesseli se haluaa pitää hulluja jännityksessä loppuun asti nimittäin rv 41+1 mennään |O
 
.............
Eikö pitäisi olla vähintään kolme lasta, jotta voi sanoa onko kyse sukupuolen aiheuttamista eroista vai eroista vain raskauksissa? Totta kai jokainen raskaus voi olla erilainen siitä olkoon sukupuoli mikä tahansa. Aivan kuin vatsanmuoto vaihtelee raskaudesta toiseen.
 
ap (eli äitee)
Alkuperäinen kirjoittaja .............:
Eikö pitäisi olla vähintään kolme lasta, jotta voi sanoa onko kyse sukupuolen aiheuttamista eroista vai eroista vain raskauksissa? Totta kai jokainen raskaus voi olla erilainen siitä olkoon sukupuoli mikä tahansa. Aivan kuin vatsanmuoto vaihtelee raskaudesta toiseen.
Odotan neljättäni.
 
ihan samanlaiset
Eka vauva tyttö ja toka poika, ja raskausajat ihan samanlaisia. Samat mielihalut (suolakurkkuja, salmiakkia ja maitoa), alkuraskaudesta vähän pahoinvointia, kauhea väsymys melkein koko raskausajan. Ainoa suurempi ero, että ekassa turposin loppuraskaudesta kauheasti, toisesta en juuri yhtään. Tämä tosin voi olla myös eri vuodenajan ansiota. Synnytykset menivät aika samalla tavalla ja vauvat olivat syntymämitoiltaan samat.
 
..............
Alkuperäinen kirjoittaja ap (eli äitee):
Alkuperäinen kirjoittaja .............:
Eikö pitäisi olla vähintään kolme lasta, jotta voi sanoa onko kyse sukupuolen aiheuttamista eroista vai eroista vain raskauksissa? Totta kai jokainen raskaus voi olla erilainen siitä olkoon sukupuoli mikä tahansa. Aivan kuin vatsanmuoto vaihtelee raskaudesta toiseen.
Odotan neljättäni.
Osa vannoo tähän, toinen puoli taas sanoo, että raskauksien kulussa on itsessään todella paljon eroja. Tuttavan kaikki neljä raskautta ovat olleet täysin samanlaisia (kolme poikaa, yksi tyttö välissä)

Itselläni keskimmäisestä vedin lihaa, lihaa, lihaa ja kärsin pahoinvoinnista. Olin väsynyt kuin kuolema. Se oli poika. Kolmannen odotus meni suuremmitta kommelluksitta, kuten esikoisenkin joka oli tyttö. Ei pahoinvointia, makeanhimoa kuten esikoisenkin kohdalla. Tuloksena poika.

Tätä voisi kysellä vähän enemmänkin. Olisi oikeasti mukava saada tähän niitä äitejä, joilla on lapsia enemmän, ja joiden odotuksesta ei ole 25 vuotta :D Aika kun kummasti muuttaa muistoja.
 
vieras
Pakko tähän mainita, että mulle sanottiin ekassa ultrassa, että poika olisi tulossa. Sain myös sellaisen kuvan mukaani jossa sikiö levittää oikein jalkoja ja näytti tosiaan pojalta, mutta toisessa ultrassa näkyi selvästi, että tyttö olisi tulossa.
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja ..............:
Alkuperäinen kirjoittaja ap (eli äitee):
Alkuperäinen kirjoittaja .............:
Eikö pitäisi olla vähintään kolme lasta, jotta voi sanoa onko kyse sukupuolen aiheuttamista eroista vai eroista vain raskauksissa? Totta kai jokainen raskaus voi olla erilainen siitä olkoon sukupuoli mikä tahansa. Aivan kuin vatsanmuoto vaihtelee raskaudesta toiseen.
Odotan neljättäni.
Osa vannoo tähän, toinen puoli taas sanoo, että raskauksien kulussa on itsessään todella paljon eroja. Tuttavan kaikki neljä raskautta ovat olleet täysin samanlaisia (kolme poikaa, yksi tyttö välissä)

Itselläni keskimmäisestä vedin lihaa, lihaa, lihaa ja kärsin pahoinvoinnista. Olin väsynyt kuin kuolema. Se oli poika. Kolmannen odotus meni suuremmitta kommelluksitta, kuten esikoisenkin joka oli tyttö. Ei pahoinvointia, makeanhimoa kuten esikoisenkin kohdalla. Tuloksena poika.

Tätä voisi kysellä vähän enemmänkin. Olisi oikeasti mukava saada tähän niitä äitejä, joilla on lapsia enemmän, ja joiden odotuksesta ei ole 25 vuotta :D Aika kun kummasti muuttaa muistoja.
Niin olisi tosi jännää tietää, voiko oikeasti tulla makean/suolasen syömisellä, mahanmuodolla, tunnetiloilla yms. olla viittavia merkkejä sukupuolesta? :) Kuten itse tuolla alussa jo kerroinkin molemmat on ihan yhtä tervetulleita, mutta ainahan ne tälläset jännitää, kun odotusaikakin on niin pitkä. Ja niin utelias olen. Mutta tosiaan ihan sama kumpi sieltä tulee, vauvahan sieltä joka tapauksessa tulee :)

 
............
http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Tässä on jotain näistä. Olisikohan vähän isommilla otannoilla jo tullut sitten tutkimusta, mene ja tiedä. Mutta on todella kiinnosta aihe. :)

Hei, muuten ap. Onnea odotukseen, rattoisia ja letkeitä päiviä :)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ............:
http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Tässä on jotain näistä. Olisikohan vähän isommilla otannoilla jo tullut sitten tutkimusta, mene ja tiedä. Mutta on todella kiinnosta aihe. :)

Hei, muuten ap. Onnea odotukseen, rattoisia ja letkeitä päiviä :)
Kiitos paljon :) Hyvää ja ihanaa tulevaa kesää sinullekkin! :)
 
vieras
Täältä löytyy kolme kappaletta molempia sukupuolia, ja koskaan en ole oireiden perusteella osannut veikata sukupuolta. Sekä suolainen että makea ovat maistuneet :) . Ultra-arviot ovat sattuneet oikeaan joka kerta, tosin ei vielä noin aikaisin ole ultrattu. Riippuu varmaan laitteista ja ultraajasta, kuinka aikaisin sukupuolen näkee. Olen kuullut ennenkin, että joillekin on annettu oikea arvio jo np-ultrassa.
 
PAULIINA
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Teillä joilla on jo molempaa sukupuolta. Oliko teillä érilaiset raskausoireet ja mielihalut. Mulla on tyttöjä ja näiden tyttöjen odotusaikana mulle maistui kaikki makea ja tuntui että olin ylitunteellinen. Nyt tässä raskaudessa taas suolanen on maistunut ja en ole niin kauheen yliherkkä ollut. Np-ulrassa (tuossa vaiheessa jo..rv silloin 13+jotain) ultraaja arveli mahaasukin olevan ulrauksen perusteella poika, mutta painotti että se ei ole todellakaan varmaa.

Mites muilla? Mitä luulette odotanko nyt sitten poikaa? Vaikka molemmat sukupuolet ovat samalla tavalla tervetulleita!
 

Yhteistyössä