unettomuus pistää vihaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen taas herännyt kolmelta kun lapsi herätti, enkä ole saanut unta sen jälkeen. Taustalla on monen vuoden unettomuus mutta viimeiset puoli vuotta olen nukkunut hyvin. Nyt on taas alkanut tulla valvottuja öitä. Syytä en tiedä. Pistää niin vihaksi ja ahdistaa tämmönen. Miksi ihmisen pitää jaksaa ilman unta? Unilääkkeitä en voi terveydellisistä syistä juurikaan käyttää. Kiitos ja anteeksi valitus, halusin vaan avautua jonnekin.
 
vierailija
Olen taas herännyt kolmelta kun lapsi herätti, enkä ole saanut unta sen jälkeen. Taustalla on monen vuoden unettomuus mutta viimeiset puoli vuotta olen nukkunut hyvin. Nyt on taas alkanut tulla valvottuja öitä. Syytä en tiedä. Pistää niin vihaksi ja ahdistaa tämmönen. Miksi ihmisen pitää jaksaa ilman unta? Unilääkkeitä en voi terveydellisistä syistä juurikaan käyttää. Kiitos ja anteeksi valitus, halusin vaan avautua jonnekin.
Minulla ollut samaa esikoisen syntymän jälkeen. Kaikki tunteet kiukusta lamaantumiseen koettu. Auttaisiko sinua Mirtazapin pienellä annoksella. Minulla on auttanut se pääsemään uneettomuuskierteestä eroon molempien lasten syntymän jälkeen. Otan illalla neljännesosan lääkkeestä ja nukahdan hyvin, saan unen päästä kiinni myös hyvin monien yöheräilyjen jälkeen ja aamulla olo virkeä. Lääkityksen olen lopettanut kun lapset täyttäneet vuoden, sitten taas osaa nukkua ilmankin. Mutta jos tämä ei sinulle sovi terveydellisten syiden takia niin paljon tsemppiä! Muuten en oikein osaa neuvoa..
 
vierailija
Olen taas herännyt kolmelta kun lapsi herätti, enkä ole saanut unta sen jälkeen. Taustalla on monen vuoden unettomuus mutta viimeiset puoli vuotta olen nukkunut hyvin. Nyt on taas alkanut tulla valvottuja öitä. Syytä en tiedä. Pistää niin vihaksi ja ahdistaa tämmönen. Miksi ihmisen pitää jaksaa ilman unta? Unilääkkeitä en voi terveydellisistä syistä juurikaan käyttää. Kiitos ja anteeksi valitus, halusin vaan avautua jonnekin.
Lapsi muuttaa tietysti unirytmiä, mutta siihen vaikuttaa niin moni asia... Mullakaan ei ole kokemusta unilääkkeistä - ensimmäistäkään nukahtamistablettia en ole ottanut koskaan, mutta niin vain on pakko todeta, ettei kaikki tarvitse unta yhtä paljon - kaikkien vuosien jälkeen, kun saan antaa unen tulla silloin kun se on tullakseen. Niin se vaan menee, mutta olishan ollut kiva tietää se asia paljon nuorempana.
 

Yhteistyössä