Uskonnollista logiikkaa illan ratoksi :)

Takarivistä, iltaa
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24288019:
Minä taas vastustan hautojen palvontaa juuri sen ristiinnaulitun tyypin takia.
Minä taas en periaatteessa vastusta mitään pelkästään periaatteen vuoksi :D

Hautatulet eivät muuten liity kristinuskoon.
 
Dechs saa vastaukset kysymyksiinsä ja häntä hämmentäviin asioihin, kunhan hän vain ensin rukoilee ja ottaa Jeesuksen vastaan vapahtajanaan. Tai ainakin lakkaa kyselemästä ja ihmettelemästä.
Käykö joku muu yhtä pöljä jumalolento? Niitä kun on muutamia tuhansia, aika ylimielistä heittää vain yksi vaihtoehdoksi :( Onko ok jos otan Xenun sydämeeni? Olen kuullut paljon hyvää skientologiasta. Ovat hakanneet uskovaisia omassa pelissään jo vuodesta 1953.

No, taisitpa kuitenkin laskea leikkiä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24203744:
Eihän hautojen palvonta (eli esi-isien henkien miellyttäminen) edes liity kristinuskoon. Oikeastaan päinvastoin.
Minä näen tuon esi-isien muistamisen vain tapana pitää asiat perspektiivissä: ennen meitä oli ihmisiä, jotka elivät oman elämänsä ja meidän jälkeemmekin tulee olemaan.

Täysin uskonnoista riippumatta.
 
Pelse & puuppi
1. Moos. 4:15 -- Kain merkitään, jotta muut ihmiset käsittäisivät hänen olevan Jumalan suojelema. Jumala katsoo toimeenpiteen tarpeelliseksi siitäkin huolimatta, että Raamattu ilmoittaa maailmassa tällöin elänneen vain kolme ihmistä (Aatami, Eeva ja Kain).

2. Moos. 28:34-35 -- Jumala ilmoittaa että pyhään paikkaan astuminen ilman kelloja saattaa johtaa kuolemanrangaistukseen.

5. Moos. 1:1 -- Mooses puhuu koko Israelin, arviolta kaksimiljoonaiselle kansalle, samanaikaisesti.

2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

1. Moos. 2:16-17 "Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: ... hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
1. Moos. 5:5 ilmoittaa Aatamin eläneen karkoituksen jälkeen 930-vuotiaaksi.
 
Pelse & puuppi
Muutama yksiselitteinen seikka vielä. Kate Perryn laulun sanoin: You change your mind
Like a girl changes clothes.

You're yes then you're no

5. Moos. 24:16 "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa."

2. Moos. 20:5 "Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat"

You're in and you're out

San. 10:27 "Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät."

Job. 21:7-9 "Miksi jumalattomat saavat elää, vanheta, jopa voimassa vahvistua? Heidän sukunsa on vankkana heidän edessään, heidän jälkeläisensä heidän silmäinsä alla. Heidän kotinsa ovat rauhassa, kauhuista kaukana; ei satu heihin Jumalan vitsa."

You're up and you're down

Matt. 27:46,50 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henke
nsä.

Luuk. 23:46 "Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä."

You're wrong when it's right

2. Sam. 24:1 "Mutta Herran viha syttyi taas Israelia kohtaan, niin että hän yllytti Daavidin heitä vastaan, sanoen: Mene ja laske Israel ja Juuda."

1. Aik. 21:1 "Mutta Saatana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin."

It's black and it's white

Joh. 1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt"
2. Moos. 33:20 "Ja Jumala sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.'
2. Moos. 33:11 "Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
1. Moos. 32:30 "... minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut"

We fight, we break up, We kiss, we make up

3. Moos. 20:17, 5. Moos. 27:20-23 -- Jumala kieltää avioliitot veljien ja sisarusten välillä.

1. Moos. 17:15-16, 20:11-12, 22:17 -- Jumala siunaa Abrahamin avioliiton sisarensa kanssa.
 
Kiitokset Pelse & puupille, noiden innoittamana lisätty listaan seuraava. Erityisesti pidin tuosta Katy Perry -tulkinnasta :D

Jumala sanoi, että hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman. Aatami ja Eeva söivät ja elivät.. Kun Jumala sanoi "sinä päivänä", ei hän tietenkään tarkoittanut, että juuri sinä päivänä kuolisi. Se symboloi jotakin muuta päivää.
 
Kiitokset Pelse & puupille, noiden innoittamana lisätty listaan seuraava. Erityisesti pidin tuosta Katy Perry -tulkinnasta :D

Jumala sanoi, että hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman. Aatami ja Eeva söivät ja elivät.. Kun Jumala sanoi "sinä päivänä", ei hän tietenkään tarkoittanut, että juuri sinä päivänä kuolisi. Se symboloi jotakin muuta päivää.
Mä olen aina ajatellut, että Jumala tarkoitti tuossa yhteydessä jotain muunlaista kuolemaa. Tiedätkö, sellaista, kun sanotaan, että joku on sisältä kuollut. Ehkä ihmisistä kuoli silloin jokin tärkeä juttu.

Tai vaihtoehtoisesti "sinä päivänä" tarkoittaa "siitä päivästä lähtien".

Mielestäni kyseessä on molemmat asiat noista. Sekäettä.
 
Lisätty muutama, ja tämä äiti 45v:n innoittamana:

Tarina perisynnistä, puhuvasta käärmeestä, Aatamista ja Eevasta on monen mielestä symbolinen. Jeesus kuoli ristillä paikatakseen perisynnin jättämän railon Jumalan ja ihmisen yhteydessä. Ihmisen ristiinnaulitseminen symboliikan vuoksi on aivan pätevä periaate.

edit: Jaa katsos, juuri yläpuolisessa viestissä olikin taas selitelty asioita symboliikalla. How fitting :)
 
Viimeksi muokattu:
Nipaa
Näin se taitaa olla,myös Dechsin kohdalla.Raukka ei uskalla.
Kaikkia uskontoja pitää ja saa kritisoida minun mielestä, en tiedä Dechsistä miten hän ajattelee, ehkäpä hän on perehtynyt kristinuskoon ja sentakia kritisoi sitä. Katsokaa tämä elokuva, tässä kritisoidaan kaikkia uskontoja:

Religulous

Starring comedian Bill Maher.

Bill Maher on jenkkiläinen stand up koomikko, televisiojuontaja, poliittinen kommentoija, kirjailija ja näyttelijä. Minä tykkäsin tuosta leffasta.
 
Uskoton kotiäiti
Vitsit dechs sie piristit miun päivää!!! Repeilin niin totaalisesti näitä lukiessa, että ihme (sepä juuri (; ) kun muut vielä nukkuu! :D
Nykyään jos tulee uskonnosta puhe, olen hetken hiljaa, katselen seiniä ja täräytän olevani uskoton kotiäiti, moni katsoo minua hetken pidempään ennen kuin lisään nauraen olevani ateisti... :'D Ihmisiä on niin ihana pelotella, varsinkin aivan niitä himouskovaisia!

"Ateistit eivät usko helvettiin? Kerro ateisteille, että he joutuvat helvettiin!" <--- IHANA!!!!!!!!!!!!
 
Dechs: voisitko kertoa näitä loogisia päätelmiäsi myös muista uskonnoista kuin kristinuskosta?
Kannattaa varmaan lukea tuo aloitusviesti. Siellähän on uskonnosta ihan yleisellä tasolla.

Lisättäköön "ateismi kaatuu" -ketjun innoittamana:

Jumala paransi kihtini! Ai miksi amputoitu käteni ei myös kasvanut takaisin? Ei Jumalalta voi kaikkea saada, hänhän on kaikkivoipa ja hyväntahtoinen.
 
Viimeksi muokattu:
tuota
Kannattaa varmaan lukea tuo aloitusviesti. Siellähän on uskonnosta ihan yleisellä tasolla.

Lisättäköön "ateismi kaatuu" -ketjun innoittamana:

Jumala paransi kihtini! Ai miksi amputoitu käteni ei myös kasvanut takaisin? Ei Jumalalta voi kaikkea saada, hänhän on kaikkivoipa ja hyväntahtoinen.
Kylläpä näyttää olevan lähes kaikki kirjoittamasi nimenomaan kristinuskosta ja kristityistä.Joten älä selitä.
 
Ihan huumoriarvon vuoksi, yhteiseksi iloksi. Olen ihastellut näissä palstan uskonnollisissa keskusteluissa Poen lain paikkansapitävyyttä, ja tuolla on nyt seassa niitä argumenttihelmiä, joita on jäänyt mieleen :)
Huumoria ja huumoria...aika monet lausahdukset olisivat kaivanneet hieman äidillistä täsmennystä mutta hienoa että sait jotain tällaista aikaiseksi, oi viisahin dechs.
 
Kylläpä näyttää olevan lähes kaikki kirjoittamasi nimenomaan kristinuskosta ja kristityistä.Joten älä selitä.
Odotatko kenties, että pyydän anteeksi, että naureskelen etupäässä sille kulttuuriympäristölle, jonka parhaiten tunnen? Olen syvästi pahoillani! Palataan tasapuoliseen uskonnoille naureskeluun, kun Suomessa on tasapuolinen määrä eri uskontokuntien edustajia.

Tajusin juuri, että vasta edellisellä sivulla vastasin samaan ihmettelyyn kristinuskosta. Kuinkahan moneen kertaan pitää vielä? :confused:

Lisätty: Lopunajan merkit ovat ilmassa, maanjäristykset ja ihmisten pahuus ovat lisääntyneet selvästi. Ai tilastojen mukaan maanjäristykset eivät ole lisääntyneet ja rikollisuus on laskussa? Saatanan harhautusta, tilastotieteilijät eivät vain ymmärrä, koska he luottavat faktoihin eivätkä uskoon!
 
Viimeksi muokattu:
Ärsyttävää nää ketjut kun yleensä nää on vain kristinuskoon keskittyviä.
Jokainen luo omat käsityksensä, mutta olen sitä mieltä, että jos vaatii uskovaisia hyväksymään uskonnottoman on itse kyettävä hyväksymään uskovainen. Niinkui isoäitini aina sanoi: " älä vaadi muilta sitä mihin et itse kykyene".
Ei kommenttia muuhun tässä...
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla

Yhteistyössä