Uusi tupakkalaki. Olen varmaan pimeä. :D

Olen tosi tyytyväinen tuosta uudesta tupakkalaista, joka tekee tupakoinnista vielä "vaikeampaa". Varsinkin, jos parveketupakointi kielletään.

Marssin siis kauppaan ostamaan korvaustuotteita. Tuo siis motivoi lopettamaan. :)
 
Mä olen kans TOSI tyytyväinen koska en välitä muiden tupakoinnin narinoista tai siitä haittaako se laki niitä. Ainoa mitä tahdon on ettei mun tarvi katsella savuttajia ettei mun itseni tee mieli:). Sitten kynnys aloittaa tupakointi on korkeampi ja tod. näk. mun muksutkaan ei alkaisi ikinä polttamaan jos tupakkaa ei myytäisi kuin pimeenä!
 
Tietyissä asioissa tämä maa on suorastaan hysteerinen, kun sitten OIKEAT ongelmat lakaistaan maton alle.
En tykkää tupakan hajusta, ja kun en itse polta niin en tuosta nyt mitenkään kärsi. Vaikka mukavaahan se olisi kun ei avoimesta parvekkeen ovesta leijailisi naapureiden lemut... MUTTA tuon tupakka-asian ääripäähän viemisen sijaan voisi kiinnittää huomiota välillä muihinkin asioihin.
 
Mulla alkaa pikkuhiljaa tässä hyysäysvaltiossa herätä kysymys että onko tämä kansa aikusia vai pikkulapsia täynnä.. Ihanko sielä päättäjät olis jotaki aikusia jotka paimentaa kakaralaumaa ja keksii millon mitäki sääntöä ja vääntöä, aikusilla ei ole vissin omia aivoja ollenkaan joilla ajatella ko kaikki pittää ajatella valmiiksi ja tehä siitä sitte laki ja säädös.
Eikä vain tästä tupakkahommasta kyse, vaan aika monesta muustaki jutusta.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Mä en oo. Mitä seuraavaks kielletään? Missä on jokaisen valta päättää asioistaan?
Jokainen saa mun puolesta polttaa niin paljon kun jaksaa, kunhan mun ei tarvi sitä savua haistella :) Lakihan ei kiellä ketään polttamasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Mä en oo. Mitä seuraavaks kielletään? Missä on jokaisen valta päättää asioistaan?
Yleisillä paikoilla polttamisen vois kieltää.
Mietin kans että mitä kielletään sit seuraavaks. Kaikki terveydelle haitallinen??

Ja en edelleenkään ymmärrä miks tärkeimmistä asioista ei tehdä lakimuutoksia?
 
leppis
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Olen tosi tyytyväinen tuosta uudesta tupakkalaista, joka tekee tupakoinnista vielä "vaikeampaa". Varsinkin, jos parveketupakointi kielletään.

Marssin siis kauppaan ostamaan korvaustuotteita. Tuo siis motivoi lopettamaan. :)
Oikein! :flower: Mä NIIN odotan, että suurin mahdollinen vääryys, eli naapurin tupakointi parvekkeellaan niin, että savu kulkeutuu meille, kielletään.
 
Kkk
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Olen tosi tyytyväinen tuosta uudesta tupakkalaista, joka tekee tupakoinnista vielä "vaikeampaa". Varsinkin, jos parveketupakointi kielletään.

Marssin siis kauppaan ostamaan korvaustuotteita. Tuo siis motivoi lopettamaan. :)
Oikein! :flower: Mä NIIN odotan, että suurin mahdollinen vääryys, eli naapurin tupakointi parvekkeellaan niin, että savu kulkeutuu meille, kielletään.
Sitten se polttaa sisällä parvekkeen oven suussa, sama tulos.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mulla alkaa pikkuhiljaa tässä hyysäysvaltiossa herätä kysymys että onko tämä kansa aikusia vai pikkulapsia täynnä.. Ihanko sielä päättäjät olis jotaki aikusia jotka paimentaa kakaralaumaa ja keksii millon mitäki sääntöä ja vääntöä, aikusilla ei ole vissin omia aivoja ollenkaan joilla ajatella ko kaikki pittää ajatella valmiiksi ja tehä siitä sitte laki ja säädös.
Eikä vain tästä tupakkahommasta kyse, vaan aika monesta muustaki jutusta.
Useimmat lait joudutaan säätämään pienen vähemmistön kusipäisyyden vuoksi.
 
minä
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Mä en oo. Mitä seuraavaks kielletään? Missä on jokaisen valta päättää asioistaan?
Yleisillä paikoilla polttamisen vois kieltää.
Mietin kans että mitä kielletään sit seuraavaks. Kaikki terveydelle haitallinen??

Ja en edelleenkään ymmärrä miks tärkeimmistä asioista ei tehdä lakimuutoksia?
Tupakkaahan ei ole kielletty, vaan toisia häiritsevä tupakoiminen. Samalla tavalla kuin esim. toisten pihalle kuseskelu on järjestyssäännön vastaista ;)
 
leppis
Alkuperäinen kirjoittaja Kkk:
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Olen tosi tyytyväinen tuosta uudesta tupakkalaista, joka tekee tupakoinnista vielä "vaikeampaa". Varsinkin, jos parveketupakointi kielletään.

Marssin siis kauppaan ostamaan korvaustuotteita. Tuo siis motivoi lopettamaan. :)
Oikein! :flower: Mä NIIN odotan, että suurin mahdollinen vääryys, eli naapurin tupakointi parvekkeellaan niin, että savu kulkeutuu meille, kielletään.
Sitten se polttaa sisällä parvekkeen oven suussa, sama tulos.
Kai se pointti on se, että naapurin ei tarvitse altistua tupakansavulle. Tapahtuipa se parvekkeella tai ovensuussa.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Olen tosi tyytyväinen tuosta uudesta tupakkalaista, joka tekee tupakoinnista vielä "vaikeampaa". Varsinkin, jos parveketupakointi kielletään.

Marssin siis kauppaan ostamaan korvaustuotteita. Tuo siis motivoi lopettamaan. :)
no en mä kyllä tykää siitä että ravintolassa pitää istua yuksin pöydässä kun kaveri menee tupakkapaikalle. itte oot porukassa esim ainuit joka ei polta niin tylsää onjädä yksin pöytään ja toiset ramppaa jatkuvasti tupakilla. MÄLSÄÄ. ja mä käyn ravintoloisaa noin kerran kolmessa vuodessa., Siloin harvoin kun menen kavereiden kanssa ei mua haittaa heidän tupakointinsa pöydässä

ja sisällä tupakointi on myös huono juttu, tuuletuskaavista tulee naapuiiin hajut
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Mä en oo. Mitä seuraavaks kielletään? Missä on jokaisen valta päättää asioistaan?
Yleisillä paikoilla polttamisen vois kieltää.
Mietin kans että mitä kielletään sit seuraavaks. Kaikki terveydelle haitallinen??

Ja en edelleenkään ymmärrä miks tärkeimmistä asioista ei tehdä lakimuutoksia?
Tupakkaahan ei ole kielletty, vaan toisia häiritsevä tupakoiminen. Samalla tavalla kuin esim. toisten pihalle kuseskelu on järjestyssäännön vastaista ;)
Korjaan... mitä seuraavaksi rajoitetaan?

Karkkia saa vain lauantaisin kaupasta? :D
 

Yhteistyössä