V"**un päiväkoti käytäntö!!!

  • Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Perhe ei välttämättä edes kaipaa muita tukitoimia kuin sen, että isompi lapsi pääsee päiväkotiin. Sekin on jo lastensuojelullinen tukitoimi. Miksi tehdä kärpäsestä härkänen?
AIVAN :flower: :flower: :flower: Eli kyseessä on lastensuojelullinen tukitoimi. Ja näitä oli jo silloin, kun ei subjektiivista päivähoito-oikeutta oltu vielä keksittykään.

 
vieras
Miksi päiväkoti on aina ratkaisu perheen ongelmiin?? Miksei kodinhoitajaa kotiin??? Yksi selväjärkinen kodinhoitaja pistäis kyllä perheen asiat paremmin kuntoon kuin iso ja meluisa päiväkotiryhmä!!!

Tuntuu siltä, että päiväkotipaikkoja kuluttavat työssäkäyvien jälkikasvun lisäksi A) vauvalomalla olevat ja B) sosiaalitapaukset (ja kielenkehitys ym.). Vauvalomalla oleviin ehkä auttaisi se, että sisaruksesta kotona maksettaisiin tuntuva korvaus. Eli olisi taloudellisesti paljon kannattavampaa hoitaa kotona. Ja päivähoidosta joutuisi maksamaan todellisten kustannusten mukaan eli paaaljon enemmän kuin nyt. Sosiaalitapaukset voisi hoitaa perhepäivähoidossa tai hoitaja kotiin. Kielenkehitykseen ym. auttaisi osa-aikahoito tai säännöllinen kerho tms.

Siis, äiti kotona, lapset kotona. Mutta lisää yhteistä toimintaa pihoille ja puistoihin ja lisää säännöllisiä kerhoja ym. virikkeitä isommille lapsille. Ja päivähoitopaikat niille, jotka käyvät töissä.
 
vieras
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(
Hyvä kysymys. Yhteisöllisyys olisi aika kova juttu, mutta sellaista ei nykyäidit varmaan edes halua. Neuvolat? Ei taida resurssit riittää. Ehkä se olisi hyvä, että kaikki lapset otettaisiin 6 kk iässä yhteiskunnan huostaan ja jokainen voisi sitten tietyt testit kiitettävästi läpäistyään anoa lapsiaan kotihoitoon. Näin kärjistettynä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(
Hyvä kysymys. Yhteisöllisyys olisi aika kova juttu, mutta sellaista ei nykyäidit varmaan edes halua. Neuvolat? Ei taida resurssit riittää. Ehkä se olisi hyvä, että kaikki lapset otettaisiin 6 kk iässä yhteiskunnan huostaan ja jokainen voisi sitten tietyt testit kiitettävästi läpäistyään anoa lapsiaan kotihoitoon. Näin kärjistettynä.
Päiväkodit ON nykyajan yhteisöllisyyttä! Ei kai se niiden onnettomien virikelapsien äitien vika ole, että maailma on nykyään tällainen ettei edes naapureita tunneta, pihallekaan ei uskallatenaviaan yksin päästää kuten kolmekymmentä vuotta sitten kun joku hullu saattaa hyvinkin tulla ja viedä

Maailma muuttuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(


Onko avun tarve todellinen jos ei kehtaa sitä hakea? Tuskin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(


Onko avun tarve todellinen jos ei kehtaa sitä hakea? Tuskin.
No sinähän sen näemä tiedät :headwall: Juurikn tällaiset kommentit ja arvostelut sen kuule tekee että jotkut ei tohdi hakea apua -naapurit alkaa puhua ties mitä, palstamammat haukkuu ja niin edespäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(


Onko avun tarve todellinen jos ei kehtaa sitä hakea? Tuskin.
monesti on. sitä leimaa vaan ei moni halua otsaansa. tietäsitte mitä kaikkea mäkin oon saanut kuulla siitä hyvästä että hain apua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(


Onko avun tarve todellinen jos ei kehtaa sitä hakea? Tuskin.
monesti on. sitä leimaa vaan ei moni halua otsaansa. tietäsitte mitä kaikkea mäkin oon saanut kuulla siitä hyvästä että hain apua.

:hug:

Nämähän ne räksyttää eniten jotka tajuaa vähiten, koitajättää omaan arvoonsaja ajatella että sinä sentään osaat ajatella sydämellä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodit ON nykyajan yhteisöllisyyttä! Ei kai se niiden onnettomien virikelapsien äitien vika ole, että maailma on nykyään tällainen ettei edes naapureita tunneta, pihallekaan ei uskallatenaviaan yksin päästää kuten kolmekymmentä vuotta sitten kun joku hullu saattaa hyvinkin tulla ja viedä

Maailma muuttuu.
En mä ole kenenkään viaksi mitään ollut pistämässäkään. Mietin vaan, että onko nykyään päiväkodeissa sitten niin hyvä asiantuntemus, että henkilökunta tunnistaa lapsen ja perheen tarpeet? Kun mun likka oli päiväkodissa, niin siellä henkilökunta oli pihalla kuin lumiukot likan erityistarpeista. MUN mahdollisista erityistarpeista päiväkodin henkilökunta ei ikinä edes kysynyt mitään. Mutta ehkä nykyään on pätevämpää porukkaa päiväkodeissa ja henkilökunnalla enemmän aikaa hahmottaa kunkin lapsen ja perheen kokonaistilannetta. Hyvä, jos niin on.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodit ON nykyajan yhteisöllisyyttä! Ei kai se niiden onnettomien virikelapsien äitien vika ole, että maailma on nykyään tällainen ettei edes naapureita tunneta, pihallekaan ei uskallatenaviaan yksin päästää kuten kolmekymmentä vuotta sitten kun joku hullu saattaa hyvinkin tulla ja viedä

Maailma muuttuu.
En mä ole kenenkään viaksi mitään ollut pistämässäkään. Mietin vaan, että onko nykyään päiväkodeissa sitten niin hyvä asiantuntemus, että henkilökunta tunnistaa lapsen ja perheen tarpeet? Kun mun likka oli päiväkodissa, niin siellä henkilökunta oli pihalla kuin lumiukot likan erityistarpeista. MUN mahdollisista erityistarpeista päiväkodin henkilökunta ei ikinä edes kysynyt mitään. Mutta ehkä nykyään on pätevämpää porukkaa päiväkodeissa ja henkilökunnalla enemmän aikaa hahmottaa kunkin lapsen ja perheen kokonaistilannetta. Hyvä, jos niin on.
Tunnistaako se loppuunpalanut äitikään niitä tarpeita ja jos tunnistaakin niinjaksaako niihin vastata?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Onko avun tarve todellinen jos ei kehtaa sitä hakea? Tuskin.
Riippuu varmaan ihmisestä. Mulle ei ole olemassa sellaista asiaa, minkä takia en voisi alasti ryömiä Kauppatorilla keskellä kesäkuista lauantai-iltapäivää kananpaskaa naamassani ja persuksiin tungettuna puukepin päässä Neuvostoliiton lippu, jos se asia olisi lasteni hyvinvoinnin kannalta tarpeellista.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnistaako se loppuunpalanut äitikään niitä tarpeita ja jos tunnistaakin niinjaksaako niihin vastata?
Ei. Mutta mä luulen, että siellä lääkärinvastaanotolla se lääkäri tunnistaa sen paremmin kuin päiväkodin ovella lähihoitaja. Varsinkin, jos se äiti joutuu lääkärille kertomaan, miksi tarvitsee lapselleen hoitopaikan.

Mutta tällä ei ole mitään merkitystä, jos kunnissa ei avohuollon toimenpiteitä lisätä.

 
Tosi kurja tilanne ap:lla. Yhdellä toisessa kaupungissa asuvalla kaverilla on sama edessä; eskari-ikäinen esikoinen sai paikan eri paikasta kuin kaksi pienempää. Ja etäisyyttä päiväkotien välillä on paaaljon.
Todellakin arsesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Onko avun tarve todellinen jos ei kehtaa sitä hakea? Tuskin.
Riippuu varmaan ihmisestä. Mulle ei ole olemassa sellaista asiaa, minkä takia en voisi alasti ryömiä Kauppatorilla keskellä kesäkuista lauantai-iltapäivää kananpaskaa naamassani ja persuksiin tungettuna puukepin päässä Neuvostoliiton lippu, jos se asia olisi lasteni hyvinvoinnin kannalta tarpeellista.
Just joo. Aplodit sulle ja sileen, oi että kun olet hyvä ihminen. Sano nyt suoraan että pyllystäne kaikki muut jotka tuohon ei pysty :headwall:

Miten susta on tullu tommonen? Ennen sä olit symppis, yhtäkkiä susta on tullut ilkeä ja itseäs kovin jalustalle nostava. Jotain sulle on nyt tapahtunut, oot kuin eri ihminen nykyään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnistaako se loppuunpalanut äitikään niitä tarpeita ja jos tunnistaakin niinjaksaako niihin vastata?
Ei. Mutta mä luulen, että siellä lääkärinvastaanotolla se lääkäri tunnistaa sen paremmin kuin päiväkodin ovella lähihoitaja. Varsinkin, jos se äiti joutuu lääkärille kertomaan, miksi tarvitsee lapselleen hoitopaikan.

Mutta tällä ei ole mitään merkitystä, jos kunnissa ei avohuollon toimenpiteitä lisätä.
no joskus sitä ei toki tunnista ammattilainenkaan.. ainakaan minkään lyhyen tapaamisen perusteella. jälkimmäistä komppailen.
 
näinkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(
Hyvä kysymys. Yhteisöllisyys olisi aika kova juttu, mutta sellaista ei nykyäidit varmaan edes halua. Neuvolat? Ei taida resurssit riittää. Ehkä se olisi hyvä, että kaikki lapset otettaisiin 6 kk iässä yhteiskunnan huostaan ja jokainen voisi sitten tietyt testit kiitettävästi läpäistyään anoa lapsiaan kotihoitoon. Näin kärjistettynä.
Päiväkodit ON nykyajan yhteisöllisyyttä! Ei kai se niiden onnettomien virikelapsien äitien vika ole, että maailma on nykyään tällainen ettei edes naapureita tunneta, pihallekaan ei uskallatenaviaan yksin päästää kuten kolmekymmentä vuotta sitten kun joku hullu saattaa hyvinkin tulla ja viedä

Maailma muuttuu.
Siitä vaa sitten naapureihin tutustumaan. Se on ihan meistä itsestämme kiinni. Minäkin voisin jäädä kotiin mätänemään mutta sen sijaan käyn paikoissa ja ängen itseni väkisin ihmisten seuraan jotta tutustuisimme =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just joo. Aplodit sulle ja sileen, oi että kun olet hyvä ihminen. Sano nyt suoraan että pyllystäne kaikki muut jotka tuohon ei pysty :headwall:

Miten susta on tullu tommonen? Ennen sä olit symppis, yhtäkkiä susta on tullut ilkeä ja itseäs kovin jalustalle nostava. Jotain sulle on nyt tapahtunut, oot kuin eri ihminen nykyään.
Mä en mitään aplodeja pyytänyt ja miten niin musta on tullut ilkeä? Ihan yhtä lailla olisin valmis ollut konttaamaan Neuvostoliiton lippu persuksissani lasteni takia jo vuosia sitten. Jos tunnet mun jutut etkä vielä ole tajunnut sitä, että mä olen lasteni takia valmis tekemään lähestulkoon mitä tahansa, niin huonostipa mut tunnet tai sitten tosi huonosti olen itseni tällä palstalla nämä vuodet ilmaissut :(

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai lääkärintodistksella... Kuka ottaa vastuun niistä lapsista ja äideistä / isistä jotka eivät osaa tai kehtaa tai jaksa mennä lkääkäriin ongelmineen? Entä kun kuppi sitten menee nurin? Niin no, saattaahan siinä käydä sitten niin että on niitä lapsia päiväkotja ja kouluja kuormittamassa vähemmän ja toimeentulo/työttömyystuen nostajia samoin...

:(
Hyvä kysymys. Yhteisöllisyys olisi aika kova juttu, mutta sellaista ei nykyäidit varmaan edes halua. Neuvolat? Ei taida resurssit riittää. Ehkä se olisi hyvä, että kaikki lapset otettaisiin 6 kk iässä yhteiskunnan huostaan ja jokainen voisi sitten tietyt testit kiitettävästi läpäistyään anoa lapsiaan kotihoitoon. Näin kärjistettynä.
Päiväkodit ON nykyajan yhteisöllisyyttä! Ei kai se niiden onnettomien virikelapsien äitien vika ole, että maailma on nykyään tällainen ettei edes naapureita tunneta, pihallekaan ei uskallatenaviaan yksin päästää kuten kolmekymmentä vuotta sitten kun joku hullu saattaa hyvinkin tulla ja viedä

Maailma muuttuu.
Siitä vaa sitten naapureihin tutustumaan. Se on ihan meistä itsestämme kiinni. Minäkin voisin jäädä kotiin mätänemään mutta sen sijaan käyn paikoissa ja ängen itseni väkisin ihmisten seuraan jotta tutustuisimme =)
Just, ja masentuneetkin vaan ottakaa itteenne niskasta kiinni ja naapuriin kahville, eikös juu :headwall:

Tää palsta tursuaa taas teitä jotka ette nää mitään muuta kuin oman erinomaisen napanne -ja te samat itseäne täynnä olevayt ihmettelette että jotkut voi pahoin ja erakoituu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just joo. Aplodit sulle ja sileen, oi että kun olet hyvä ihminen. Sano nyt suoraan että pyllystäne kaikki muut jotka tuohon ei pysty :headwall:

Miten susta on tullu tommonen? Ennen sä olit symppis, yhtäkkiä susta on tullut ilkeä ja itseäs kovin jalustalle nostava. Jotain sulle on nyt tapahtunut, oot kuin eri ihminen nykyään.
Mä en mitään aplodeja pyytänyt ja miten niin musta on tullut ilkeä? Ihan yhtä lailla olisin valmis ollut konttaamaan Neuvostoliiton lippu persuksissani lasteni takia jo vuosia sitten. Jos tunnet mun jutut etkä vielä ole tajunnut sitä, että mä olen lasteni takia valmis tekemään lähestulkoon mitä tahansa, niin huonostipa mut tunnet tai sitten tosi huonosti olen itseni tällä palstalla nämä vuodet ilmaissut :(

Mutta että samalla nollaat ne joista ei vastaavaan ole, ei ehkä voimat riitä tms. Pointtini ei ollut se, että teet kaikkes lasten eteen vaan se, että jotenkin olet nostamassa ittees muiden yläpuolelle.
 
ainiin, mun pojat joutuu ehkä ensi syksynä eri päiväkoteihin koska paikkoja samasta tarhasta ei ole... enkä syytä virikelapsia :kieh: esikouluun menee kumpikin. päiväkodissa eräs hoitotäti kertoi, että voisin saada kummallekkin pojalle taksikuljetukset koska tarhat sijaitsevat kotoamme kaukana ja kumpikin vielä toisistaan aivan eri puolilla kaupunkia.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
viime keväänä olimme ilman hoitopaikkoja 2-3kk koska tarhat olivat tupaten täynnä, muttei käynyt mielessäkään alkaa syytteleen "virikelapsia" siitä ettei meidän lapsille ollut paikkoja. oonpa täällä aika yksinkertaisen idioottimaisesti ajattelevia vanhempia, että syyttävät virikehoitoa :eek:
oikein on mutta sä voit kuskata niitä pentujasi pitkin kaupunkia jos niin haluat. Mä tosiaan toivon että nää tekosyy viedä lapsi hoitoon paikat loppuu kokonaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
viime keväänä olimme ilman hoitopaikkoja 2-3kk koska tarhat olivat tupaten täynnä, muttei käynyt mielessäkään alkaa syytteleen "virikelapsia" siitä ettei meidän lapsille ollut paikkoja. oonpa täällä aika yksinkertaisen idioottimaisesti ajattelevia vanhempia, että syyttävät virikehoitoa :eek:
oikein on mutta sä voit kuskata niitä pentujasi pitkin kaupunkia jos niin haluat. Mä tosiaan toivon että nää tekosyy viedä lapsi hoitoon paikat loppuu kokonaan.
Mä oon sitä mieltä että sulla on vaan tekosyitä, joten mun mielestä sun lapsille ei hoitopaikkaa :)
 
Ompa kurja tilanne tosiaan. En lukenu koko ketjua mutta käviskö vaikka ryhmis? Oisko niitä lähempänä? Eihän teillä jää mitään muuta aikaa kun työmatkat ja töissäolo jos 3 h suuntaansa menee aikaa. Ei se niin saa olla!!!
 

Yhteistyössä