Väkivaltaepäily ym.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
3-vuotias poikani sanoo että isä lyö häntä. Ei mitään jälkiä. Jos puheista saa selvää, olisi läpsäissyt päähän tms. Ilmeisesti tapahtunut vain kerran tai mistäs sitä tietää. Ei osaa paikantaa milloin ja missä tapahtunut, ilmeisesti ovat olleet kahdestaan. Jos tämä on siis totta.

Isä on maahanmuuttaja. Lapsi syntyi lyhyen suhteen päätteeksi ja erosimme kun tulin raskaaksi. Hän halusi tulla Suomeen. Meillä on yhteishuoltajuus. Isällä on huumetausta, mietoja huumeita ilmeisesti. Lopetti kokonaan jo kun olimme yhdessä. Ei tietysti mitään varmuutta ettei olisi voinut uudestaan aloittaa. On myös mm. myynyt huumeita ja epäilen että taustoissa on muutakin rikollista.

Suomessa opiskellut suomea ja nyt on koulussa. Hoitaa asiansa ja lapsen hoitaa keskinkertaisesti. Sanoo että lapsi on hänelle kaikki kaikessa, mutta ei osallistu rahallisesti esim. kuin minimielareiden kautta.

Nyt isä on alkanut tehdä pimeitä töitä ja ilmeisesti tekee nyt ilmaiseksi jossain töitä. Ei siksi voi enää ottaa poikaa joka toinen viikonloppu vaan haluaa hänet ihan milloin sattuu, ilmoittaa vain paria päivää ennen. Kaikki pk-ajat menee sekaisin. Isän kanssa ei voi mistään keskustella, hirveä riita heti. Siksi välillä olen antanut lasta lyhyelläkin varoitusajalla.

Kun isä muutti Suomeen, halusin että lastensuojelu tarkistaa olot. Heidän mukaansa kaikki oli ok, ja siksi olen lasta sinne antanut. Lapsen hoito myös sujunut ok niin kauan kun mistään ei synny riitaa. Isä on muslimi, hyväksyy ettei esim. ympärileikata mutta haluaa opettaa pojan olemaan syömättä sianlihaa ja kieltämään kaiken alkoholin käytön (isompana). Itse en koe tätä terveenä. Kulttuuri kieltää myös mm.teini-ikäisten seurustelusuhteet. En halua tällaisia asioita poikani elämään.

Otan ma yhteyttä lastensuojeluun jotta kaikki voidaan selvittää. En haluaisi myös mitään haukkumis-rasismiaaltoa tähän ketjuun vaan kokemuksia, vinkkejä ja vertaistukea. Olen niin kovin yksin aiheen kanssa ja on vasta lauantai.
 
vierailija
Ei se ole lapselle hyväksi jos näytät katkeruutesi tämän isää kohtaan. Lastensuojeluakin kyllä ensisijaisesti kannattaa vaivata vasta sitten, jos meinaa lapsen kehityksen aidosti olevan vaarassa, eikä suinkaan kostomielessä minkään lakikirjaa kuin piru raamattua lukemalla saadun "väkivaltaepäilyn" takia.
 
vierailija
Onnea ja hyvää jatkoa teille. Älä ole rasisti. Ymmärrä sen miehen kulttuuria. Siellä niillä ei asiat katsos ole kuten täällä on tapana. Ole kohtelias ja ymmärrä häntä. Hyvää jatkoa tosiaan teille. Olkoon onni myötä.
 

Yhteistyössä