Välillä ärsyttää nämä lapsen pukemisessa neuvojat

  • Viestiketjun aloittaja "Tiutu"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiutu"
Varmaan ihan hyvää tarkoittavat mutta välillä tuntuu, että neuvoja ja sättimistä tulee kokoajan.

Tänään tulimme bussilla kotiin. Vajaa 2 v lapsi inhoaa pitää hanskoja ja ottaa ne ensimmäisenä pois kun päästään bussiin. Tänäänkin oti hanskat pois heti ja minä nostin ne rattaiden tavarakoriin ennen kun menin maksamaan kun etuovesta tuli porukkaa sisälle. Kun olen maksamassa kuulen kun joku muori lässyttää lapselleni "voi voi miten sinulle ei ole laitettu hanskoja ollenkaan käteen. Eikö se äiti yhtään ajattele, että pienet sormet paleltuvat hetkessä jne".

Toinen kun olimme kummitädilläni tässä yhtenä pakkaspäivänä ja olimme lähdössä. Puen yleensä aina ensin lapselle haalarin ja kengät. Haalarin jätän auki kun laitan kypärämyssyn alle. Sitten puen itseni ja kun olen saanut omat kamppeet päälle ja olemme lähtövalmiita laitan lapselle hanskat, myssyt ja haalarin kiinni. Kun puin itselleni takkia ja kenkiä aloitti kummitätini minulle kamalan saarnan, että enkö yhtään ajattele kun olen viemässä lapsen kovaan pakkaseen haalari auki ja ilman myssyä ja hanskoja.

Muutama päivä sitten kävimme kaupassa bussilla. Bussi pysähtyy aivan kaupan oven eteen eli kävelemme suoraan jalkakäytävän yli ja ovesta sisälle. Lapsi oli halunnut bussissa myssyt pois ja laitoin vain kypärämyssyn päähän kun menimme bussista kauppaan. samaan aikaan kauppaan tuli joku mummoikäinen sisälle ja alkoi saarnaamaan minulle, että vaikka on nollakeli niin kyllä pienelle lapselle täytyy laittaa kunnon myssy eikä tuollaista ohutta leparetta mistä menee tuuli heti läpi.

Juu, joskus vaan tuntuu, että näitä ohjeita tulee joka suunnasta ja sitten tuntee itsensä huonoksi äidiksi vaikka ei tarvetta olisikaan.
 
"laalaa"
Missähän outolandiassa sä oikein asut?

Sä voit avata suusi ja sanoa että puet lapsesi niin juuri kuin haluat. Että vieraan tädin on aivan turha tulla pätemään. Meneepähän kituset kiinni.
 
Ei ole kukaan tullut avautumaan, vaikka lapseni kulkee välillä ilman pipoa tai hanskoja just jotkut siirtymät autolta ym. Muutenkin usein kevyemmin puettu kuin monet lapset, koska yleensä valittaa vain kuumuutta eikä palele herkästi...
 
"jen"
En mäkään ole koskaan saanut kuulla mitään neuvoja :eek: Tuntuu että välillä ihmiset ei välitä! Meillä 1v oli saanut riuhdottua -17 asteessa hanskat pois ja kadotettua ne matkan varrella - eikä kukaan sanonut. Käännyin takaisin jossain vaiheessa ja yksi hanska löytyi kilometrin päästä bussipysäkin edestä missä oli kourallinen ihmisiä kun mentiin siitä ohi ja toinen kaupan edestä.... Huoh. Olisi kiva jos joku olisi huikannut, tai edes matkan varrella ihmetellyt "missä lapses hanskat".
 
No mä oon kuullut moista nipotusta vaan omalta äidiltäni. :D Aina löytää jotain kritisoitavaa lasten pukeutumisesta. Kauheen haloon nostaa jos lapsilla ei oo hanskoja. Vitsailee et kohta ne otetaan huostaan :D

Kuljetaan paljon autolla ja just niin että autosta suoraan johonki sisälle jne, joten monesti ei oo esim hanskoja lapsilla ollenkaan kun ne itekin repii ne pois alta aikayksikön. Joskus on esim joku vähän kevyempi takki vaan eikä toppahaalaria päällä vaikka ois kylmäkin.

Tietty jos ulos ulos mennään niin on sään mukaiset systeemit päällä aina.

Mutta eipä oo kukaan muu huomauttanut pukeutumisesta koskaan. :)
 

Yhteistyössä