Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

Heippa,
Emmaa, SPR lähettää neuvolaan aina tositteen verikokeesta, josta näkee sinun tiitterisi ja neuvolan täti tulee antaa sen sinulle ja tarvittaessa ottaa itsellensä kopion. Jos sinulla on sama neuvolatäti kun tässä raskaudessa häneltä löytyy SPR:n toimittamat tositteet, myös viime raskaudesta. Pyydä ne häneltä. Mutta epäilen, kyllä että miehelläsi ei ole k-tekijää. Tietäisit kyllä siitä. Sinun pitää silti saada varmuus siitä onko lapsesi k-positivinen sillä silloin sinut laitetaan lähetteellä Yliopistolliseen. Tavalliset keskussairaalat eivät tee näin vaativia seurantoja, ammattitaito ei riitä. Pidäthän huolen, koska jos sikiö anemisoituu eikä sitä ennakkoon oteta huomioon niin...en halua missään nimessä sinua pelotella vaan olen hengessä mukana täydestä sydämestä. Selvität asian heti huomenna, joohan. Vaikka minulla ensimmäisessä raskaudessa huomattiin tämä kell, ei se johtanut mihinkään muuhun paitsi että minun tiitteriarvoja seurattiin. Korkeimmillaan ne kävi 256:ssa vaikka mitään hätää ei ollut, koska sikiö ei ollut k-positiivinen.

Lapsivedestäkö kell sinulta tutkittiin? Kuka tai siis missä tutkimus on tehty? Onko SPR tehnyt sen? Voit soittaa SPR:n ja kysyä sieltä tietojasi nro 09 580 1272 pyydä osastolle veriryhmäosasto /neuvolanäytetutkimukset. Sieltä saat ainakin tiedon tiittereistä, ja ne neuvovat eteenpäin kun haluat tiedon lapsivesinäytteestä, ja en nyt muutakaan tiedä kuka kell:in tutkii kuin SPR. Ja ei SPR jätä kell tutkimuksia kysymysten varaan vaan selvittävät viimeiseen asti tuloksen. Tiedot kell tapauksista menee aina lähimpään yliopistolliseen ja siellä on miitinki, jossa asia keskustellaan. Tietenkin se edellyttää, että oma lääkärisi on laittanut asian eteenpäin.
Itse olen Porista päin ja kävin Turussa hoidettavana, ei tullut onneksi noin pitkää välimatkaa mutta ihan tarpeeksi. Millä rv:lla olet nyt?

Stoppis Meillä on sama heterotsygootti eli 50%, tosin meillä tuli 4xperäkkäin huonompi vaihtoehto. Onko sikötä tutkittu? Sille äidille, jolla oli anti-c tehtiin muistaakseni 3 tai 4 punasolusiirtoa raskauden aikana ja tyttö syntyi rv 37 tai 38 kaikki meni hyvin, mutta hemoglobiinii kävi alle 90. Mutta sinulle kanssa samta ole hereillä ja kysele lääkäriltäsi. Sinä kuulut myös mielestäni yliopistollisen sairaalaan piiriin. Tiitterit nousee loppua kohden, minulla auttoi kiovig hoito. Anti-c on lievempi kuin kell jos nyt voi näin ilmaista. Mitä useampi raskaus sitä voimakkaammin vasta-aineet kehittyy. Ollaan kuulolla, olen hengessä mukana.
 
niknel Muistaakseni Spr tutki verestä tuon Kell:in ja kun se sieltä sitten ilmaantui niin menin oys:siin lapsivesipunktioon. Oysissa sitten ravasin kontrolleissa joissa seurattiin MCA-virtausta. Pitänee huomena ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soitella Spr:ään. Nyt on menossa rv 13+0 =)
 
*nieleskelee järkyttyneenä* :hug: kaikille tarvitseville.

Huomenna olisi taas verikoepäivä, tähän asti tiitterit olleet nolla..mutta aina hiukan hirvittää tulokset, löysivät viimeksi myös tunnistamattoman vasta-aineen jo olemassa olleen E:en lisäksi.
Tän raskauden ( 10. ) lisäbonuksia verensokerin heittelehtivyys, nyt myös verenpaine nousussa ja supistelu rajoittaa jo kaupassa käymistäkin... viikkoja kohta 33... eikä mahan kutinakaan taida hyvä oire olla...
 
  • Tykkää
Reactions: Muumimamma_
Tuli aika lapsivesipunktioon 29.12 ja LKS:ssä tehdään tää toimenpide. Viime raskaudessakin tehtiin (tosin OYS:ssa) ja se onnistui hyvin joten toivotaan että nyt ei tule mitään ongelmia. Jännittäviä aikoja edessä..
 
Mitäs kaikille kuuluu? :wave:

Kävin tuossa äitipolilla kontrollissa, ultrattiin aivovaltimovirtauksia (josta näkee onko vauvalla anemiaa, virtaus kiihtyy jos on). Kaikki kunnossa ja virtaukset ihannetuloksessa :) Nyt tuntui kerrankin olevan lääkäri, joka tietää jotain jostain... Hän sanoi että äärimmäisen harvoin tämä anti-c aiheuttaa raskauden aikana mitään ongelmia! Ja toisekseen nämä tiitterit ei kerro mitään näissä veriryhmävasta-aineissa, vaan rh-vasta-aineissa niillä on merkitystä. Miksiköhän niitä sitten mittaillaan.. Eli tämä virtausten mittaaminen kertoo todellisen tilanteen, joka meillä nyt ainakin siis oikein hyvä =) Kyllä nyt heräsi vähän toiveet siitä, että saadaa ihan normaali vierihoito synnytyksen jälkeen :heart: Seuraava kontrolli ja ultraus rv 32.

stoppis 28+2
 
stoppis onnea hyvistä tuloksista! =) siis mitä, ihan turhaanko sitä pistellään ja otetaan verta kuukausittain.. kiva tietää :eek:

meidän kuulumisista sen verran että kävin siellä lapsivesipunktiossa 29.12 ja viime viikon maanantaina soittelivat tuloksista. kuten jo osasin epäillä niin asukki on k-positiivinen. nyt tässä odotellaan soittoa oys:sta ja tietoa siitä mitä seuraavaksi. tosin kyllähän sen jo tietää että seuraavana mennään todennäköisesti käymään oulussa kontrollissa. hieman vaan pelottaa että miten asukki voi..

emmmaa 18+2
 
Ei kyllä ole mukava ilmoittautua tällaisen asian kanssa :( Mulle selvisi vasta tänään, että raskautta pitäisi seurata muullakin tavoin tarkemmin kuin vain noita tiittereitä. Neuvolassa ei nimittäin tiedetty asiasta mitään ja kun laittoivat lähetteen rakenneultraan, niin eivät ilmoittaneet äippäpolille, että kyse immunosoituneesta äidistä. Minulle oli varattu aika kätilölle ultraan, kun itse sitten älysin soittaa äippäpolille ja ilmoitin, että olen immunosoitunut ja pitäisikö olla lääkäriaika. Ja pitihän se olla lääkärille ja kätilö oli hämmästynyt, ettei heillä tietoa asiasta. Otti asian vakavasti. Nyt sitten viikon päästä aika LKS:aan.

Mulla siis viime keväisen verensiirron vuoksi tullut anti-E vasta-aineita. Ja mies tekijän suhteen heterotsygootti, joten 50% mahdollisuus, että lapsellakin kyseinen tekijä. Tiedättekö, onko sillä merkitystä mitä tekijää vasta-aineita on? Siis onko anti-K tai anti-E helpommin lapsen amenisoitumista aiheuttava kuin esimerkiksi anti-C? Siis menevätkö toiset vasta-aineet helpommin istukan läpi kuin toiset?

Emmmaa: Mullakin hoitopaikkoina LKS ja Oys. Ouluun tulee kyllä matkaa, Rovaniemellekin melkein 200 km yhteensuuntaa ja Ouluun olisiko saman verran lisää? Ei kyllä kauheasti innosta ravaaminen sinne, mutta pakkohan se on, jos tilanne sellaiseksi menee. Ja positiivista tässä on, että näitä tiloja osataan hoitaa. Kunhan neuvolakin ottaisi asian vakavasti...

vilijaami rv 19+2
 
emmmaa joo, en tarkemmin kysellyt, että missä kaikissa vasta-aineissa niillä tiittereillä on merkitystä, mutta ainakaan nyt tässä anti-c:n kanssa ei ole (eikä tässä tyypissä kai muutenkaan ne tasot nouse kovin korkeiksi). Toivottavasti teilläkin kaikki olisi kunnossa!

vilijaami olipas teillä ammattitaidoton terkka :/ Mutta hyvä että nyt pääset sitten kuitenkin lääkärin ultraan!!! Joo, kyllä sillä on merkitystä, mitä vasta-ainetta on -> toisissa vasta-aineissa voi olla hyvinkin korkeat pitoisuudet ja tiitterit ilman että vauvalle on vaaraa ja toisissa tyypeissä sitten matalatkin arvot voivat aiheuttaa vauvalle anemian. Näin mulle selitti yksi lääkäri, ja sitten kun kysyin, että mites meidän kohdalla, niin sanoi ettei muista juuri tätä anti-c:n vaikutusta :headwall: *meillä siis muuten toi pikku-c, sitten on myös iso-C, ovat eri asia* Toivottavasti teillä on pätevä lääkäri, joka kans tietäis asioista, kun menette rakenneultraan! :wave:

Tsemppiä kaikille, kyllähän se huolta aiheuttaa, kun monet lääkäritkään ei osaa niitä tietoja antaa :/ Toivottavasti kaikki saadaan kuitenkin terveet lapset ilman suurempia ongelmia! :wave:
 
heippa tännekin!

mites muilla odotus sujuu? täällä olis huomena kontrollikäynti LKS:ssä ja seuraava käynti onkin sitten jo 1.3 Oys:ssa. jännittää ja pelottaa että mitä tuonne mahaan kuuluu.. kovasti asukki kuitenki monottaa sinne ja tänne, varsinkin silloin kun olen laittamassa yöunille :kieh:
 
Hei!

Emmmaa: Minä myös olin 12.2. kontrollikäynnillä LKS:ssa (klo 12:30). Ties vaikka oltais oltu samaan aikaan???

Tilanne on tällä hetkellä ok. Minulla ei ole tarvinnut käydä OYS:ssa, koska verikokeiden tulokset ja ultrat ok. Seuraava ultra kolmen viikon päästä.Pikkuinen pitää hirmuisia potkuharjoituksia just tälläkin hetkellä, joten tuntuu, että pystyy silläkin tavoin seuraamaan pikkuisen vointia.

Neuvolan kanssa on sillä tavoin, että minä vien tietoa sinne päin. Ei ota tilannetta kovin vakavasti. Ihmetteli tiheitä ultrauksia ja puuskahti, että "johan ne sinua siellä juoksuttaa". No, pidän itse itseni ajan tasalla...
 
vilijaami Mulla oli aika klo 13.. Tosin päästiin ultraan vasta varttia vaille kaks ku ajat oli myöhässä.. Onkohan meillä ollu sit sama lääkäri? Sellanen vanhahko, ehkä hieman hajamielinen silmälasipäinen nainen..
Masussa oli kuitenki kaikki hyvin ja kontrollikäynnit kahden viikon välein vuorotellen oulussa ja rovaniemellä.. Painoarviokin oli lähemmäs 600g (rv 22+3) =)
 
Hyvä ettei kellään ole ollut mitään hälyyttävää! =)

Meillä on ollut ultrat rv 20, rv 28 ja rv 32, nyt sitten tihentyy, seuraava jo rv 34 ja sitten rv 36. Ja sitten en tiedä, onko vielä tiheämmin... Kaikki on ollut oikein hyvin tähän saakka, viime viikolla vauvelin painoarvio oli 2180 g :heart: Tässähän alkaa kohta olla jo loppusuora, huih! :D


Toivotaan että meillä kaikilla jatkuu nyt loppuun asti hyvinä tulokset emmmaa ja vilijaami!!!! :wave:

stoppis 33+1
 
Emmmaa Samalta lääkäriltä kuulostaa, hyräili ja puheli itsekseen =) Eli meidän jälkeen taisit tutkittavaksi mennä, koska meidänkin aika oli reilusti myöhässä.. Meillä on suht samat viikot, mulla tuli tänään täyteen rv 24!

stoppisHyvä tietää, että kontrollit tihenee loppua kohti, niin osaa valmistautua siihen, että tutkitaan, vaikka kaikki olisi ok.

Minäkin toivotan onnea meille kaikille, että loppuun asti sujuisi hyvin!
 
Kiitos tästä ketjusta, itse olen O- ja esikoistyttöni syntyi 3/08 A+ merkkisenä. antiD-piikin sain sillon synnytyksen jälkeen mut ei mulle kukaan muuten näistä rh-negoista mitään selittänyt.

Yksi kemiallinen raskaus oli sitten tuossa 4/09, meni kesken heti pari päivää plussatestin jälkeen suunnilleen rv 4, en ollut ehtinyt soittaa neuvolaan, enkä sit soittanutkaan kun tajusin että hedelmöittynyt munasolu on tuskin ehtinyt edes kiinnittyä ja homma oli sillä selvä.

Nyt oon sitten raskaana, rv 7+4, satuin lukemaan Vauvasta miten rh-neg äiti oli saanut jokaisen neljän keskenmenon jälkeen uuden piikin ja paniikki päällä soitin terkkarit ja kaikki läpi että mitä tämä tarkoittaa ja onko nyt tässä uudessa raskaudessa isommat riskit... Konsultoivat lääkäriä ja soittivat sitten että ei ole koska istukkaa ei ole ehtinyt tuossa keskenmenneessä muodostua, eikä alkiolla ole sykettä ollut. Tähän on nyt vaan sitten uskominen.

Mutta pelottaa, kun ei ymmärrä!! Miten maallikko näitä nyt voiskaan ymmärtää. :ashamed: En käsitä miksei kukaan informoinut mitään kun sitä ensimmäistäni synnytin... Olisko se niin iso asia sanoa että hae sitten piikki myös keskenmenon sattuessa.
 
Mama-L Aika paljon varmaan riippuu neuvolasta miten asiasta kerrotaan. Meillä ekassa raskaudessa heti veriryhmän selvittyä kerrottiin tuosta piikistä että juuri synnytyksen jälkeen piikki pitää saada (jos lapsi +) kuin myös keskenmenojen jälkeen. Itse sain piikin tuulimunaraskauden jälkeenkin vaikka siinäkään ei tietääkseni mitään istukkaa tai verenkiertoa ole, jolloin vasta-aineitakaan ei voi syntyä. Riippuu siis varmaan paikkakunnastakin miten "herkästi" piikki keskenmenoissa annetaan. Omalla kohdallani piikkiä pidin jotenkin "turhana" kun mitään vauvaakaan ei ollut missään vaiheessa ollut.

Olen näitä vasta-ainejuttuja vieläkin tutkinut ja esikoisen papereita myös lueskellut vaikka tuo immunisaatiovauvamme on jo yli 3kk. Silmiini osui merkintä esikoisen sairaalapapereista, joissa luki, että jo esikoisemme oli coombs positiivinen eli ymmärtääkseni jotakin vasta-aineista johtuvaa reaktiota oli hänelläkin todettu. En käsitä, miksei sairaalassa tästä esikoisen synnyttyä mainittu, että voi tulla ongelmia myöhemmin tai miksei neuvolassa asiasta puhuttu. Vaikka kaikki menikin hyvin lopulta, niin mielestäni ihmisen pitäisi saada tietää mitä omassa kropassa tapahtuu. :/

Meillä siis tuo marraskuun alussa syntynyt rh-immunisaatiotyttö voi hyvin. Näillä näkymin viimeinen kotrolliverikoe käytiin ottamassa alkuviikosta. Hb on pysynyt hieman alarajan alapuolella, mutta ainakin pysyy vakaana.

Onnea teille kaikille odotukseen ja toivottavasti saatte hyviä uutisia tutkimuksista. :hug:
 
Nostan Tatjanalle tän ketjun :wave:

Mites muuten kaikilla menee? Mä kävin rv 34 viimeksi ultrassa, ja kun kaikki oli hienosti, niin lääkäri sanoi, että on epätodennäköistä, että mitään häikkää enää ilmenisi - eli ei enempää kontrolleja, verikokeet riittää. Seuraava polikäynti rv 39+2 jos olen vielä kasassa =)

stoppis 37+0
 
Tämä ketju on tainnut kupsahtaa? :wave:

Sen verran tulin vielä kertomaan, että nyt rv 38-> käyn verikokeissa 2 krt/viikko, ma ja to. Tästä en tajunnut utsia sen tarkemmin, mutta ilmeisesti nämä on sitä varten, että jos mulle tarvii antaa verta synnytyksessä, niin on sitten oikeanlaista (ne vastaukset kuulemma "voimassa" 5 päivää, siksi aina otettava uudet)?


Vaan aika se käy vähiin, ehkä jo ens to polikäynnillä käynnistellään jos ei ole syntynyt sitä ennen =)

stoppis 38+0
 
Joo, ketjussa on ollut hiljaista. Olen toivonut sen merkitsevän, että kaikilla on asiat hyvin. Minua on ultrailtu kolmen viikon välein ja verikokeet kuukauden välein. Tähän asti kaikki ok. Perjantaina on taas ultrakäynti. Vauveli liikkuu kovasti ja se on lääkärin mukaan yksi merkki hyvinvoinnista :)

vilijaami ja vauveli rv29
 
Hellurei :wave:

Täällä kaikki masussa hyvin =) Ja mukava kuulla että muillakin on kaikki ok =) Kontrollit edelleen kahden viikon välein, seuraava käynti on Oulussa 29.3 ja Rovaniemellä 12.4. Mutta jos tehdään samalla tavalla kuin viime raskaudessa niin viikottaisiin kontrolleihin siirrytään kun tulee rv 30 täyteen. Pitääpä oikeastaan kysellä sitten Oulussa tarkemmin asiasta..

emmmaa ja asukki 28+1
 
Hei, löysin sattumalta tämän ketjun. Minun pieneni on jo 10kk. Syntyi viime toukokuussa kiireisellä sektiolla rv33. Olin valmiiksi etenevän raskausmyrkytyksen vuoksi osastohoidossa, kun havaittiin, että myös titterit olivat koholla, korkeimmillaan tosin vain 36. Pienelle tehtiin aivoultra, jossa todettiin virtauksen nopeuma, joten suunniteltiin kohdunsisäistä punasolun siirtoa. Toimenpideaamuna lääkärikokouksessa kuitenkin päätettiin purkaa raskaus ja hoitaa mahdollinen anemia kohdun ulkopuolella. Syynä nimenomaan se, että raskausmyrkytyksen vuoksi ei ollut takeita, kuinka kauan raskautta olisi voitu jatkaa. Pieni leikattiin ja oli varsin huonokuntoinen ja kalpea. Joutui elvytetyksi ja hengityskoneeseen, sai heti leikkaussalissa punasolupuuroa. Teholla oli muistaakseni 4pv, koko ajan kahdessa valossa, ja sai lääkitystä myös. Olotilan vakiinnuttua muutti vvo:lle ja jatkoi sinivalossa vielä pari päivää, silloin enää yhden valon alla. Yhteensä sairaalassa oloa tuli nelisen viikkoa. Yhden kerran jatkohoitopaikassa jouduttiin antamaan punasoluja, muuten ei hemoglobiinissa ole ollut ongelmaa, viime kontrollissa 136. Ja tämä oli ensimmäinen raskaus, joten aika puun takaa tuli koko juttu.

Tsemppiä kaikille odottajille. Toivotaan, että saatte vielä pitkään pitää pientä mukananne.
 
Huomenta!

Eilisiä kontrollikuulumisia tulin kertoilemaan. Nyt oli MCA-virtausarvo kohonnu. :/ Parikymmentä kertaa sitä mittaili ja pähkäili. Onneksi ei kuitenkaan ollut niin kriittisesti noussu että olisi pitänyt ryhtyä toimenpiteisiin. Nyt alettiin pelaamaan kuitenkin varman päälle ja sovittiin kontrollikäynnit LKSsään 6.4 ja Oysiin 12.4.. Muuten vauvan vointi oli hyvä ja painoarvio oli 1483g (rv 28+6)...

emmmaa ja asukki 29+0
 
emmmaa Voi ei, että oli huonoja uutisia :( Huoli vauvasta tietenkin painaa, mutta kyllä nuo pitkät reissaamisetkin ovat rankkoja. Mutta täällä pohjoisessa kun asuu, niin ei auta kuin sopeutua.
Vauvallahan on ihan mukavasti kokoa jo. Mulla oli ultra viime perjantaina rv 29+2 ja painoarvio 1170g. Ultraaja kyselikin kovasti , että onko aiemmissa ultrissa ollut pienempi kuin viikot edellyttäisivät. Oli hieman huolissaan, koska vasta-aineiden vaikutus saattaa näkyä kasvun hidastumanakin. Vauveli on vain np-ultrassa vastannut viikkoja, muissa ultrissa ollut reilun viikon pienempi kuin raskausviikot edellyttäisivät. Joten seuraava ultra taas 3 viikon kuluttua ja silloin näkee, kuinka kasvaa ja onko kyseessä kasvun hidastuma. Laskeskelin tuossa,että vauveli kasvanut tähän asti noin 100g/vko. Tänään poksuu 30 viikkoa, joten jäljellä olevat 10 viikkoa kertaa 100 g tekee 1 kilon. Eli jos kasvaisi tätä vauhtia, niin syntymäpaino olisi vain himpun verran päälle 2 kiloa! Ja edelliset olleet yli kolme kiloisia. Mutta loppuraskaudessahan lapsi kasvaa paljon, joten ehkä tuo 100 g/vko tässä vaiheessa raskautta on ihan ok.

Äippälomaan kuukausi! Alkaa olla töissä motivaation puutetta:D Ajatukset pyörii vauvassa ja kodin laitossa. Minuun on iskenyt pesänrakennusvietti.

vilijaami ja vauveli rv30
 
Elikkäs meidän poju tosiaan syntyi 1.4 - oli se polikäynti silloin, mutta ei käynnistetty, vaan käynnistyi kalvojen pyörittelyn jälkeen (supistuksia oli epäsäännöllisesti muutenkin ollut sen aamun). 4 tuntia säännöllisiä supistuksia ja 2 min ponnistusta, helppo ja mukava kokemus =)

Vauvan verikokeet otettiin napanuorasta salissa ja todettiin että se joku Coombs tms on positiivinen ja on minun kanssa eri merkkiä sen vasta-aineen suhteen, mikä oli todettu veressä. Varotoimenpiteeksi laitettiin poika sellaiseen valosänkyyn reiluksi vuorokaudeksi - eli ihan osastolla mun sängyn vieressä sai olla, ja imettää sai, kunhan ei yli puolta tuntia ollut pois valosta. Bilirubiinit eivät lähteneet jyrkkään nousuun, vaan nousivat loivasti ja lähtivät laskuun, joten päästiin koko vasta-ainehommelista säikähdyksellä =) Kotiuduttiin sunnuntaina lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen (syntyi alkuillasta, joten tarkastus vasta su). Eli meillä meni tälleen kivasti tämä homma, toivottavasti te muutkin pääsette säikähdyksellä!!!

emmmaa toivottavasti virtaukset ei enää kiihdy, miten uusin kontrolli meni?

vilijaami toivottavasti vauveli on kasvanut hyvin - myöhemmillä viikoilllahan painoa tulee sellaiset 200g/viikko, joten kyllähän vauva vielä ehtii kasvaa ihan hyviin mittoihin! Toivotaan parasta!
 
Heippa kaikille, olen käynyt välillä kurkkimassa mitä kaikille kuuluu. Paljon on tullut lisää juttua.

Emmaa Paljonko MCA-virtaus oli? Lueskelin sairaskertomuksiani ja minulla se oli 31cm/s ja se on ok. Ollut myös alle sen. Minä kävin ultrassa melki koko raskauden ajan vähintään kerran viikossa, loppua kohden kaksikin kertaa. Minua tutkittiin pääasiassa TYKS:ssä. Keskussairaalassa katsottiin lähinnä kontrollina, että kaikki ok ja senkin teki ainoastaan yksi lääkäri, joka siihen valtuutettiin. Ja hän viestitti heti TYKS:iin tulokset. Olen Emmaa muutekin sinua ajatellut, jäit mieleeni. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Sikiölle ei ole siis tehty punasolusiirtoja lainkaan? Hyvä, ettei ole tarvinnut, että kaikki ok. Onko katsottu hemoglobiinia? Vaikka minulla virtaus oli ok, siirtoja tehtiin siltinkin. Olet kuitenkin jo ihan mukavilla viikoilla. :hug: ja jaksamisia. Olehan kuulolla. Ja muista kysellä kaikki mahdollinen mikä askarruttaa ja pyydä, että kaikki mahdollinen tehdään ja tutkitaan. Pyydä katsomaan ultratessa ettei ole nestettä missään. Sitä kertyy ensimmäiseksi sydämen ympärille. Toivottavasti en nyt pelottele mitenkään, en missään nimessä halua. Toivon, että kaikki menee hyvin ja lopputulos on aivan ihana pieni suloinen käärö. Tässä ollaan vaan niin hengessä mukana ja kun on itse käynyt läpi niin paljon kaikkea.
 

Yhteistyössä