Vammaiset oppilaat ulkoilivat ”häkkimäisessä rakennelmassa”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No miten esimerkiksi päiväkotien aidat ovat laillisia?

Ylipäätään tästä nykymeiningistä tulee mieleen, että hirveästi pitää olla kaikenlaisia oikeuksia (varsinkin sellaisilla ryhmillä jotka on julistettu "sorretuiksi vähemmistöiksi"), mutta sitten kun liiallisten vapauksien seurauksena jotain sattuu, niin vastuullisilla tahoilla niitä oikeuksia ei yllättäen olekaan vaan joutuvat tuomiolle.
 
vierailija
Laki tai moraali unohtuu. Ulkoileehan mielenterveyspotilaatkin häkissä, jos nyt ulos edes pääsevät. Ihmiset ei ole kivoja.
No siis kun ei ollut vapaata ulkoilu lupaa. Ni joutu aidatulla pihalla olee ja se kesti jotain vartin. Ei ollu kivaa olla sisällä niin pitkää kun ulkona oli kesä. Vangitkin saa olla tunnin. Lisäks mielisairaalassa ei oo mitään tekemistä . Tai hyvin vähän et tylsistyy ja kerkee ajatella jos ees aivot toimii lääketokkurassa.
 
vierailija
No siis kun ei ollut vapaata ulkoilu lupaa. Ni joutu aidatulla pihalla olee ja se kesti jotain vartin. Ei ollu kivaa olla sisällä niin pitkää kun ulkona oli kesä. Vangitkin saa olla tunnin. Lisäks mielisairaalassa ei oo mitään tekemistä . Tai hyvin vähän et tylsistyy ja kerkee ajatella jos ees aivot toimii lääketokkurassa.
Minä tiedän ja tiesin tämän vallan hyvin. Tiedätkö mitä tarkoittaa, jättää rauhaan.
 
No siis kun ei ollut vapaata ulkoilu lupaa. Ni joutu aidatulla pihalla olee ja se kesti jotain vartin. Ei ollu kivaa olla sisällä niin pitkää kun ulkona oli kesä. Vangitkin saa olla tunnin. Lisäks mielisairaalassa ei oo mitään tekemistä . Tai hyvin vähän et tylsistyy ja kerkee ajatella jos ees aivot toimii lääketokkurassa.
Tuo on kyllä myös todella väärin, aika vähän puhutaan siitä kuinka mielisairaaloissa potilaita kohdellaan, vaikka ilmeisesti sielläkin on tosi pahoja puutteita ja ongelmia.
 
vierailija
Tuo on kyllä myös todella väärin, aika vähän puhutaan siitä kuinka mielisairaaloissa potilaita kohdellaan, vaikka ilmeisesti sielläkin on tosi pahoja puutteita ja ongelmia.
No on ku miksei esim kesällä vois olla pitempään ulkona ja saada potilaalle hyvää mieltä joka vois auttaa parantumisessa ja muuta toimintaa joka lois rytmii eikä olis koko ajan päänsä sisällä. Ko ne suureentuu ne jutut tai anakin mulla näin. Liiikaa aikaa rakentaa ajattelu mallei ja lisää ahdistusta ja kaikkee schaissee. Mut ymmärrän myös sen et esim mun osastolle tuli se helsingin yliaja et joutuu pitää sisällä kun tilanne on tosi paha ja on ihan sekasin. Mut joo toimintaa se kaipais. Kevyemmällä osastolla oli kerta viikos yks jumppa tunti ja sieltä kun sai ulkoilu luvat ni pääs salille ja olla ulkona tosi paljon joka oli iso henkireikä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
No on ku miksei esim kesällä vois olla pitempään ulkona ja saada potilaalle hyvää mieltä joka vois auttaa parantumisessa ja muuta toimintaa joka lois rytmii eikä olis koko ajan päänsä sisällä. Ko ne suureentuu ne jutut tai anakin mulla näin. Liiikaa aikaa rakentaa ajattelu mallei ja lisää ahdistusta ja kaikkee schaissee. Mut ymmärrän myös sen et esim mun osastolle tuli se helsingin yliaja et joutuu pitää sisällä kun tilanne on tosi paha ja on ihan sekasin. Mut joo toimintaa se kaipais. Kevyemmällä osastolla oli kerta viikos yks jumppa tunti ja sieltä kun sai ulkoilu luvat ni pääs salille ja olla ulkona tosi paljon joka oli iso henkireikä.
Toivottavasti henkilökunta oli muuten ystävällisiä?
 
vierailija
Toivottavasti henkilökunta oli muuten ystävällisiä?
No se on sellasta et näkee enempi lääkkeiden annon yhteydessä. Ja sitkun on omahoitajan kaa jutussa. Ne istu paljon kopissaan pelailemassa facebookki pelei. Nojoo oli siellä hyviikin hetkii. Esim nyt maltti on valttia. Olin karannu pari kertaa sielt. Ni siks mut laitettiin kovemmalle osastolle. Mut sit kolmen kuukauden jälkeen tytön synttärien jälkeen sain mennä saatettuna ulos ja hoitaja vaan et elä nyt karkaa. En livistänyt. Mut joo nyt tohon itse aiheeseen. Täytyy lukasta. Tosta poppien jutusta tuli vaan mieleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Miksköhän ne ei rakenna sitä tien vierus aitaa korkeemmaksi et kaikilla lapsilla olis turvallisempi sitten? Tai enemmän aikuisia valvomaan tuota rajaa? Ja hakemaan esi yli menneen jalkapallon lapsi voi tohkeissaan pelin tiimellyksessä unohtaa et voi tulla autoi? Ja kyl mun mielestä kaikki voi olla siellä ulkona samassa läjässä tottuu erinäkösiin ja kokosiin ihmisiin eikä sitä sen kummalisena pidä.
 

Yhteistyössä