"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet



Pidetään hengissä, koetataan ainakin. Vaikkei minullakaan mitään ihmeellistä asiaa ole, tuossa nyt viimeisimmät kuvat vertailuna keskenään. ;)

Täällä ollaan oltu koko päivä ulkona pihatöissä. Alkaa hieman paikoissa tuntumaan, lonkissa varsinkin. Ihmeen mukavasti sitä vielä pystyy kottikärryjä nostelemaan peräkärryille ja kyykkimään roskakasojen vierellä. Tuli kuusiaitakin leikattua (pääasiassa kyllä miehen toimesta).

Mulla tosiaan ollut koko ajan poikaolo, ja meillä on tuleva pinnasänky täynnä poikien värisiä vaatteita. Ultrassa nyt kuitenkin todettiin, että tyttö tulossa, ja olen nyt alkanut haalia vaaleanpunaisia vaatteita, vaikka edelleen se poikaolo jossain takaraivossa jyskyttää.. :whistle: Jotenkin epäilen enemmän ultratulosta kuin omaa oloani :rolleyes: Vaikka olishan se oma prinsessa vallan ihana ja odotettu, mutta millä hitolla saan tämän "poikaoloilun" loppumaan :LOL:

Hei, on mulla asiaakin. Perhevalmennus Meinaatteko/oletteko osallistuneet niihin? Me oltiin ensimmäisessä, mutta oli niin turha, että seuraava jätettiin väliin. Ja nyt olisi taas ensi viikolla aiheena "lapsivuodeaika". Ei kiinnostaisi mennä, koska netistä saa varmasti enemmän tietoa kuin neuvolan "luen suoraan kirjasta"-sessiosta.

Amiraali ja papulainen 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
perhevalmennuksesta - mua ei kiinnostanu tippaakaan ja miehellähän jo muksu entuudstaan niin ei ilmottauduttu. Lisäks ei oltais normaalisti ees ehditty niihin kun ajat oli niin aikaisin :)

Meillä ois ollu synnäriin tutustuminen suoraan sairaalan puolesta, joetn sekin ratkaisi asian. Ja en usko että seuraavassakaan raskaudessa haluan mennä. Veikkaan että sillon asia pysyy pidemään omana tietona kuin nyt. Sinne rakenneultraan saakka, koska tää kolaus oli jotain niin kamalaa :(
Se tästä puuttuis että olis perhevalmennukesssa tutustunut ihaniin ihmisiin ja joutuis seuraamaan niiden mahankasvatteluita vierestä :(
 
Heippa pitkästä aikaa!

En ole niin hirveästi roikkunut täällä palstoilla vaan enemmän tuolla fb marraskuun-ryhmässä kun tuntuu välillä tuo marraskuunryhmä täällä vähän turhan hmm...riitaiselta ;)

Meillä on tulossa ensimmäinen ultra tiistaina ja rakenneultrankin aika jo tiedetään kesäkuulle :) Kaikki on mennyt tähän asti paremmin kuin hyvin ja vointikin on mitä parhain.

Perhevalmennuksiinvarmaankin mennään vaikka itsestä tuntuu jo nyt vähän turhilta. Mutta ehkä niistä on enemmän sitten hyötyä tuolle miehekkeelle, joka kuitenkin vähemmän netin maailmassa näitä asioita opiskelee. Meillä valmennukset menevät pitkälle loppukesään/syksyyn.

Fyssariaika pitäis varata ensi kuussa. Mitäs siellä fyssarin luona tehdään? Neukkulatäti puhui että "siellä katsotaan asentoja ym." ja mieshän heti innostui ajatuksesta ;)

Eikö totta tosiaan ole muita plussanneita vauvahaaveista tullut vai, eivätkö vain ole tänne löytäneet?

Ambrolle osanotto enkelitytöstä :'( Pidä ihana positiivinen mielesi edelleenkin pinnalla :heart:

Mylvinen 12+1
 
moikkamoi!
mie sain raahattua tuon minun miehen jopa ekalle valmennuskerralle. sillon aiheena oli parisuhde ja vanhemmuus. hommahan alko niin, että lattialle oli levitetty nallekortteja, ja niistä piti valita sen hetkistä tunnetta ilmaiseva kortti. no, tämä minun rakas mieshän oli siinä vaiheessa jo lähössä pois sieltä (alunperinki oli vähän sillä mielin, ettei lähe sinne mitään piirileikkejä leikkimään) mutta sain ylipuhuttua ettei lähe ja jätä minua sinne yksin :D olishan se ollu noloa! :)
toisena valmennuskertana meinas tulla pienimuotonen tappelu ennen neuvolaan lähtöä ja päätin että minähän en tuota mörrimöykkyä mukaan ota ja menin yksin. sillon aiheena oli synnytys ja kivunlievitys. periaatteessa ei ollu mitään uutta, koska tiesin jo lähes kaiken sen, mitä siellä sillon puhuttiin.
kolmannelle kerralle en ehtinyt minäkään kun oli kaikenlaista muuta hommaa sinä päivänä. aiheena olis ollu vauvan hoito. toisaalta harmittaa, kun en ollu siellä, mutta eiköhän sitä vauvaa opi hoitamaan ilman tuota opastustaki..??

tosiaan, nyt on menossa 39+5 ja supistuksia on tullu sillon tällön, ei mitenkään kipeitä. tällä viikolla on käyny paljon kylästelijöitä kotipuolesta, ihan kiva kyllä!
ainut, mikä ärsyttää suunnattomasti, on se, että joka päivä joku soittaa ja kysyy että JOKO SIE OOT SYNNYTTÄNY?!? tai itteasiassa lähes kaikki sukulaiset soittaa joka päivä vaan tuota samaa, vaikka oon sanonu, että kyllä minä sitten ilmotan ku lähen tositoimiin.. välillä tuntuu että ne oottaa ja jännittää sitä sairaalaan menoa enemmän ku me ite!

mylvinen: ne on hylänny meät heti plussan saannin jälkeen :)
 
Amiraali: Lähipiirissä yhdelle odottajalle kävi niin, että vauva ultrattii tytöksi, vaikka äidillä itsellään oli tosi vahva poikatunne. Hän piti päänsä ja valmistautui pojan tuloon, niinhän siinä kävi, että poika syntyi :)
Muakin häiritsee kun en ole yhtäkään "enneunta" nähnyt vielä sukupuolesta. Itseasiassa en ole vauvoista nähnyt yhtään unia, enkä tiedä onko se hyvä vai paha juttu : / Kyllä mä aiemmissa raskauksissa olen jotain osviittaa saanut. Poikatunne on oireiden perusteella vahvempi.

hintriikka:llahan tulee lähtö hetkenä minä hyvänsä :D Tsemppiä loppuajalle :heart:

Mulla on huomenna neuvola. Täytyy muistaa kysyä sterilisaatiolähetteestä ja sokerirasituksesta. Nyt voisi se litku pysyä sisällä, mutta pulmia on tullut hampaiden osalta ja en tiedä voinko sitä nestettä juoda kun on niin järjettömän makeaa : / No, huomenna varmaan pohdimme yhdessä mitä tehdään. Hampaiden fiksaus on ensi viikolla ja silloin menee jo rv 15 + , rasitus täytyisi saada sitten kahden viikon päähän.

kääkkis ja sisu 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: hintriikka
Huoh, mä haluan äkkiä takaisin tänne. Haluan asukin mahaani!

Jälkivuoto onneks on nyt loppunu (eka täysin tuhruton vuorokausi takana) joten eiköhän tää tästä.

Jotenkin paluu tässä vaiheessa haaveilijoihin on vaan jotain niin... niin kohtuutonta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heissan, voisin siis siirtyä tänne tuolta haave-pinosta :) Eilen aamulla ekan kerran testattu plussa ja tänään aamulla varmistetu ja selkeältä plussalta näyttää.. Pikkuhiljaa alkaa ehkä uskomaan että se on totta... Laskureiden mukaan laskettu aika tulisi olemaan ilmeisesti 29.12. eli aika viimeistä mahdollisuuksia vuoden 2013 puolella!

Mitens nuo päivitykset? Laittaako kaikki itse? Osaankohan mä, apua!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ambrosia: :hug: :(

Tervetuloa Klementiini ja onnea plussasta :heart: Kaikki tekevät päivitykset itse :) Se on ihan yllättävän helppo juttu, kun on ohjeet laitettu mukaan, mitkä jopa minä tajusin :)

Mulla oli neuvola tänään ja kaikki hienosti :) Tuntui tyyppi olevan aika vilkkaalla tuulella :D Saatiin tehtyä alustavasti sterilisaatiota varten paperit, lääkäri sitten viimeistelee ne ja terkka ajatteli, että tekevät sektion varmaan 11.10 :) Sokerirasitus täytyy varailla kahden viikon päähän. Oli kyllä hienoa huomata, että myös neuvolan vaaka näytti mulle sitä 2 kg painonpudotusta :D Ei vaan herkut maistu, muuta ei ole muutettu ( tiedän että tämä asia korjaantuu kyllä raskauden myötä..) :)

kääkkis ja sisu 14+3
 
Epa: no eipä oikein ole kummempia tuntemuksia, välistä jotaki kivuttomia supistuksia ja eilen neuvolassa oli puhetta, että kaippa se on limatulppa mikä siellä on NYT VASTA irtoamassa. plaah... ei jaksa oottaa :)
Mylvinen: sitä tässä vaiheessa jo tarviiki paljon :)
Klementtiini: tervetuloa vain ja onneksi olkoon!
Ambrosia: minäki tahon sinut äkkiä tänne takasin :) :hug: joka päivä edelleen oot mielessä! aika jännä, vaikken ees tunne sinua, niin silti mietin päivittäin että mitenhän sulla menee.. :)

meän vuokranantaja on laittanu meän kämpän myyntiin ja eilen kävi joku ostajaehokas kattelemassa. minähän sitten kans pistin tuulemaan ja käytiin myös ite kattomassa uutta asuntoa. toivottavasti saatais!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heip!

Pakkohan se on tänne tulla kirjoittelemaan,kun Ambrosia on niin käskenyt tuolla kuumepuolella! :LOL:

Itse en kovin montaa hetkeä ehtinyt kuumeilemaan,liityin siihen porukkaan vissiin maaliskuussa ja pari viikkoa sitten tein plussatestin. Mutta olette suurin osa kyllä mulle "tuttuja",olen lueskellut sekä kuumepuolella että täällä tätä ketjua. Anteeksi vakoiluni :ashamed:

Meille olisi kolmas lapsukainen tulossa,kaksi poikaa ennestään. LA olisi netin laskureiden mukaan 22.12.2013,eli maailman parasta joululahjaa odotan :heart:
Kovin alussahan tässä vasta ollaan,mutta jaksan toivoa ja uskoa että ihan hyvin tämä tästä jatkuu...loppuun saakka.

Kovasti paljon pahoitteluja menetyksen kokeneille ja tsemppiä jatkoon :hug:

NuNutin ja "Taneli" 5+4
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:

28.2.2013
lenkkari 27v / Ensimmäinen / MKS **tyttölupaus**

23.4.2013
hintriikka 25v/ Ensimmäinen/ OYS

5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ OAS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS



Muistossa mukana :hug:
Bambini
Miss_piggy
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Hintriikalle tsemppiä loppuaikaan ja tsemppiä asunnon etsimiseen! Kuinka kauan kerkesitte asua kyseisessä asunnossa? Jos yli vuoden niin irtisanomis aika on sen 6kk tilanteessa ku tilanteessa. :)

Epa ja Bingo 26+0
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:

28.2.2013
lenkkari 27v / Ensimmäinen / MKS **tyttölupaus**

23.4.2013
hintriikka 25v/ Ensimmäinen/ OYS

5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ OAS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

Muistossa mukana :hug:
Bambini
Miss_piggy
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Osasin ilmeisesti kuitenkin päivittää listan :) Ei se kauhean hankalaa ollut.

Mä en ole yhtään sisäistänyt tätä raskautta ja ihan on olo kuin olisin ekaa odottamassa, niin tehokkaasti on unohtanut kaikki jutut edellisistä odotuksista. Vasta tätä palstaa lukiessa rupesin miettimään että pitäisi varmaan jossain vaiheessa soittaa sinne neuvolaankin ja että niin, oli jotain ruoka-ainerajoituksiakin! Autuaasti olen unohtanut kaikki nämä, kun edellisestä odotuksesta on reilut 3,5 vuotta!

Nimim. Onnellisesti pihalla mitä on tapahtumassa :D
 
NuNutin ja Klementiini sydämellisesti tervetuloa! Ihana saada uusia tälle puolelle, ettei ihan kokonaan ryhmä kuihdu. Ambrolle kiitos haaveilijoiden patistelusta tännepuolelle :D

Neuvolakuulumiset:
Paino +250g/vk (edellinen se surkea 850g/vk)
Hb 130 (139)
Sydänäänet 140-150
Virtsa puhdas
RR 120/66
Sf-mitta huiteli vissiin 21-22cm tietämillä, mitattiin ekaa kertaa.

Kyselin vaivoistani, nimittäin yötöissä alkanut harjoitussupistukset, ja viime yössä niitä riitti aika tavalla. Koko maha oli lopuksi särkevä ja inhottavan tuntuinen, kun kiirettä riitti, eikä ehtinyt levätä. Myöskin pari päivää sitten vessareissulla tuli pyyhkiessä verta paperiin. Neuvolatäti sanoi, että jos vielä parina seuraavana yönä on noin raskasta/supistaa, pitää ottaa yhteyttä sairausloman saamiseksi. Ja verenvuodosta totesi, että liittyy varmaan kohdun kasvuun ja limakalvojen tihkuvuotoon, mutta jos vielä tulee, pitää olla yhteydessä. :| Tuntuu, että olen ihan surkea tapaus, jos joudun jäämään melkein 2kk ennen kesälomaa jo sairauslomalle. Plaah.

Täyttelin tänään äitiysavustus/raha kaavaketta. Jos maanantaina saisi viedyksi postiin ja sitten voikin jäädä odottelemaan ihanuuksia :heart: Kävin tänään (taas!) kirpputorilla ja mukaan tarttui taaskin kasa vaatteita. Nyt alkaa olemaan koossa 50 n. 6 pitkähihaista bodya, ja koossa 56 varmaan 15 bodyä (+ sitten kaikenmaailman potkupuvut ja haalarit) :LOL: En vaan voi mitään.. noita on niin ihana ostella :rolleyes:

Muuten täällä voidaan hyvin. Liikettä on vaihtelevasti, eniten iltayöstä. Mutta ihan selvästi tyypillä on semmosia aktiivisia kausia, jotka menee niin, että 2pv potkitaan ympäri vuorokauden (ja virtsarakon potkiminen on edelleen vissiin se lempijuttu) ja sitten huilataan 3pv ja saadaan "mamma" aivan hermostuneeksi, kun tulee potkua ehkä 3 x pv. :whistle:

Amiraali ja adhd-tyyppi 23+3
 
Viimeksi muokattu:
huomenta kaikille vain!
täällä edelleen yhtenä kappaleena,40+5.. nyyh! minä tahon jo päästä synnyttämään! seuraavan kerran neuvola 2.5, jos ei oo vieläkään tapahtunu mitään. vähän siihen on vielä pitkä aika! onneksi mulla on tuo dopleri täällä kotona, tulisin hulluksi muuten.
onko se sitten niin, että vauva liikkuis vähemmän, ku synnytys on lähellä??

epa: vuosi asuttiin tässä ja 1.6 olis muutto, saatiin uus kämppä keskustasta jee :) harmittaa vaan ku ei ole kuulunu helsingistä mitään, nii piti vielä jäähä tänne ouluun mätänemään :/ no, kyllä me vielä joskus täältä pois päästään! :)
 
Tervetuloa uudet!

Mun palstailut on jäänyt vähille, kun ei ole vain jaksanut mitään. Eilen taisin tuntea ekat potkut. Molemmat monotti niin lujaa, ettei voinut epäillä :heart: Tänään ei ole kyllä tuntunut yhtään mitään. Huomenna oliskin rakenneultra, jännittää... Mutta nyt tuonne ulos ulkoilemaan, kun on ihana ilma.

Sunshine ja pirpanat 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä