"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

terveterve! minäpä tulen kans tänne :)
kävin tänään varhaisultrassa oman mielenrauhan säilyttämisen vuoksi (neuvola vasta 25.9!) ja tadaa, siellä näky kaikki mitä pitiki, sydämenlyönnistä lähtien :heart:
6+2 sano olevan viikot nyt.
 
Jee, kivaa! :)

Mulla on laskennallisesti nyt 4+3. Piti alkaa tänään uus liikuntaharrastus, mutta mulla on pahoinvointi jo voimistunut sille mittapuulle (alkoi siis jo n. viikko sitten), että just tällä hetkellä kotoa lähteminen ei tuu kysymykseenkää! Pahoinvointi on kovin ailahtelevaa eli tunnin päästä saattaa olo olla kovinkon "normaali". Pitää varmaan yrittää syödä pitkin päivää jotain, vaikka ei tekis yhtään mieli.
Lisäksi armoton väsymys on nostanut päätään, haukottelin tänään varmaan minuutin välein koko työpäivän =)

Missä muuten kävit hintriikka ultrassa ja paljonko kustansi?
 
No moi... ensimmäinen kyseisen pinon plussaaja ilmoittautuu tässä :)
Tänään onkin poksumispäivä ja viikoilla 15+0 menossa. Np-ultrakin jo takanapäin samoin alkupahoinvoinnit ja väsymykset... 3kk kestänyt "24/7-krapula" vihdoin ohi.

Mukavaa elo-syyskuunvaihdetta kaikille
Vissyliini 15+0
 
Kävin meri-oulun neuvolassa ja makso 50e. Ja Oli kyllä tosi mukava se nainen :)
Mulla kans väsyttää kokoajan ja oksennuski meinaa lentää varsinki aamusin erittäin helposti, paha ku mulla alkaa työt aina 5.00 nii täällä sitte oksennus kurkussa yrittää tehä jotaki :D no, en valita ku kerta kuuluu asiaan!
 
Varovaisesti meiki tälle puolen siirryn, kaikki vielä NIIN alussa :heart: Oireita on kaikkien vatsatuntemusten lisäksi suun kuivuutta ja janoa, ja öisin jos joutuu vessassa käymään tulee kamalan paha olo.. Aamut ja päivät ok ja kahvikin vielä maistuu :) Pitää itelläki miettiä tuota ar-ultraa sit joskus 7+ viikolla, ois nii mukava nähä et tuol oikeesti on joku.

panzkus 4+1
 
Heippa kaikki! Panzkus, mahtavaa, että olet nyt täällä, olin varma että tulisit pian perässä:)

En ole kirjoitellut mihinkään ketjuun plussauksen jälkeen, lähinnä lueskellut muiden juttuja. Mutta ehkä tänne "vanhojen kamujen" sekaan voi muutaman rivin laittaa... :) Toisaalta pyrin myös hieman rajoittamaan palstoilla roikkumista, sen verran paljon huolta erilaiset tarinat minussa herättivät.

Itselläni alkuraskaus on sujunut hyvin - vain lievää ällötystä ja rinnatkin kipeät vain painellessa. Nyt on se vaihe, että ruokaa ei tee juuri mieli, mutta menee kyllä alas jos alan popsia. Kahvi ei maistu lainkaan - vihreä piparminttutee sen sijaan on loistavaa!

Ainut "ongelma" on järkyttävä turvotus. En tosiaan puhu nyt mistään pienestä pöhötyksestä vaan ihan sellaisesta pieneltä vesimeloonilta näyttävästä mahasta. Rupesi jo mietityttämään, pitäisikö tuosta kysäistä joltain terveydenhuollon ammattilaiselta...masu on nyt illalla varsinkin kivikova ja megaiso. Ehkäpä jonkinlainen vhh-ruokavalio auttaisi?

Kävin ar-ultrassa tällä viikolla ja sikiö (niin, lääkäri puhui jo sikiöstä) vastasi viikkoja 8+0, sydän löi 179 bpm. <3 Nyt voin huokaista hetkeksi helpotuksesta!

Mukavaa odotusaikaa kaikille!!!

Kamis 8+0
 
Heissan!

Mä sain ekan neuvola ajan vähän yli kolmen viikon päähän, jolloin siis menossa 8+jotain. Yritetäänkö silloin löytää sydänääniä vai ollaanko vaan siinä oletuksessa, että "kaveri on varmaan mukana matkassa"?! Vai pitääkö odottaa sinne ekaan ultraan (viikon 12 tienoillako?!), että nähdään onko koko otusta edes olemassa. Meinaan vaan, että jos se näin menee, että pitää odottaa vielä hikiset 6vk ennen ku saa tietää, että kasvaako siellä edes kukaan, aion kyllä ottaa huomenna puhelimen käteen ja soittaa sen ar ultran yksityiselle.
 
Täällä taitaa olla toistaiseksi vielä melko rauhallista... Tohon Mi&Ma:n kysymykseen hankala vastata kun neuvoloissa on tosi paljon paikkakuntakohtaisia eroja...

Mutta mulla eka nauvolassa (6+5) täytettiin tietoja ja otettiin pituus ja paino ja pissa ja verenpaine ja hemoglobiini. Toka neuvola varattiin viikon päähän (7+6)ja neuvolalääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen, jossa varmistettiin että alkio on siellä missä pitääkin. Lisäksi se mitattiin ja määritettiin raskauden kesto ja tarkistettiin että sydän lyö. Lääkäri myös uusi ja vaihtoi lääkereseptit raskauteen sopiviksi. Sitte terkan kanssa käytiin läpi äitiyspoliinliittyvät asiat, teki lähetteen seulontaverikokeeseen ja np-ultraan. Verikoe otettiin 9+0 ja np-ultra oli 12+4.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon emily90! :)

edit: täällä on ollut aika hiljaista ja itsekään en oo jaksanu juuri kirjoitella saatikka surffata netissä. Eka neuvola 1,5 viikon päästä. Pahoinvointia on ollut, mutta ei mitään hirveyksiä ja väsymystä, lisäksi verenpaine on ilmeisesti laskenut sillä on huimannut muutamana päivänä aika rajustikin. Päänsärky on ollut inhottava, mutta se voi johtua osin kireistä hartioista. Syödä ja juoda pitää muistaa tasaisin väliajoin tai muuten tulee tooosi surkee olo ja kiukkukin.
 
Viimeksi muokattu:
onnea emily90lle! :)
itehän soitin neuvolaan olikohan jotaki rv5+? ja varhaisultrassa kävin rv6+2 (siellä näky sydän) ja eilen rv10 kävin ensimmäisessä neuvolassa jossa kuulu kovasti hakkaava sydän <3 vähän meinas jännittää että kuuluuko vai ei mutta kuulu! harmi vain ku mies ei päässy sinne matkaan..
 
Joo varasin jo sen neuvolan :) 10.10 on eka neuvola :p onko teillä niin että aina pääsee varhaisultraan jos haluaa? kun esikkoa odottaessa pääsin kun en tiennyt yhtää koska saanut alkunsa koska oli niin epäsäännöllinen kierto :) olis kiva päästä nytkin ettei tavitsis odotella sinne rv12 asti :/ mitäs jokos teillä muilla on pahoinvointi alkanut? mulla iltasin ja aamusin etova olo ja hajut ällöttää ja toisinaan tekee jotain mieli sitten seuraavana päivänä se ällöttääkin :D ja onko muita oireita? :) itsellä rinnat tosi arat ja mieli aaltoilee jatkuvasti :D

rv.4+6
 
Huonoa oloaa pukkaaaa... hohhoooh :D ei esikoisesta ollu tämmöstä kokoaikasta ällötystä :S täällä ei ilmeisesti oo hirveen aktiivista porukkaa :/ ku mua huvittas höpötellä raskauden iloista ja oloista :D
 
Tsemppiä huonoihin oloihin emily90, kyllä ne siitä ajan kanssa helpottaa... Alkuun tuntu että ei millään ja sitten vaan yhtenä päivänä huomaa että hitsi olohan onki ollu jo hyvä monta päivää ja vatta toimii ja energiaa piisaa... On se vaan aika hassua ku ensi pitää kärvistellä...

Vissyliini 20+0 POKS!
 
Mukavaa maanataita!!
Rakenneultrasta hyvillämielin kotiuduttu. Kaikki elintärkeät palikat juuri niillä paikoilla kuin pitikin ja kaikki toiminnassa kuten kuuluu. Pikkuinen paripäivää laskettua ikäänsä edellä, mutta LA.ta ei sen takia muuteltu.. Painoarvio 385g. Sukupuolen selvittäminen oli sitten hupaisaa, pienellä oli nimittäin käsi haarovälissä ja siellä pelattiin pip-peliä:LOL: Eli poika-lupaus tupsahti meidän perheeseen.:heart:

Vissyliini 20+4
 
Heiii!

Ei ole tullut lueskeltua palstaa sitten yhtään! Kaikki jaksaminen menee niin totaalisesti arjen pyörittämiseen!

Onnea Vissyliini, kuulostaa upealta. Meillä eka ultra tulossa ens viikolla. Millään ei malttais odottaa.. toisaalta vähä jänskättää, että mitä siellä näkyy (tosin jos keho ja mieli huiputtaa näin reilulla kädellä, niin siinähän sitten eletään hyvässä uskossa) :D
 

Yhteistyössä