"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Vissyn kuulumisia odotellaan kuumeisesti :) Todennäköisesti niin onnenhuumassaan sairaalassa että :heart:

ANTEEKSI KAIKILLE ETTEN OLE KIRJOITELLUT JA NYT KIRJOITAN JOKA PAIKKAAN SAMAT JUTUT...

Tänne ei kuulu mitään kertomisen arvoista mutta,

joku saattaa varmaan ajatella että aina vaan valitan kun tänne kirjoitan, no anyways kirjoitan kumminkin. (kirjoitin samat jo kerhoon fb)
Mulla on todennäköisesti kummassakin ranteessa jännetupen tulehdukset!?, pidän rannetukia koko ajan, pojalla 3 korvatulehdus 4kk sisään ja tällä kertaa kummassakin korvassa, vatsa hällä ihan löysällä Amorionista ja sit tää meidän uusi pentu on ihan hirvee riiviö...
Mä oon niinku niin väsynyt, jos mies ei anna mulle perjantaina naistenpäivänä mitään lahjaa tai en saa nukkua viikonloppuna niin mä saan varmaan burn outin.

No nyt mun vasen ranne on siinä kunnossa etten voi tehdä sillä mitään, en pääse lääkäriin kun en uskalla ajaa autoa, en meinannut saada lastenhoito apua mutta nyt mun sisko tulee onneksi suoraan koulusta mut pelastamaan.
Nyt on myös eka kerta kun tekee mieli tupakkaa niin hiivatisti että varmaan polttaisin jos talosta löytyisi!!!

Hih, sit viel kaikki "raskausvaivat" päälle ni johan on räjähtänyt emäntä...Miehen työkaveri varmaan katsoi ihmeissään kun kävivät meillä, mies kun oli unohtanut taas puhelimen
Kiitos ja anteeksi

Epa ja Bingo 19+2
 
Epa: Sitä vartenhan tälläinen purkupaikka on, että voi jakaa kaikki hyvät, sekä huonot fiilikset :) Toivottavasti teillä helpottaa :heart:

Eilen oli mulla se lääkärineuvola: syke löytyi ja alkio vastasi viikkoja 7+0 :heart: Se tarkoittaa sitä, että LA olisi päivää ennen mun syntymäpäivää :D Pidän nyt kuitenkin itselläni LA:na tuon 21.10 np-ultraan saakka, missä sitten varmistuu asia. Huono uutinen oli se, että mulla oli taas virtsassa sokeria :( Täytyy mennä sokerirasitukseen jo viikolla 12-14. YÖK.

kääkkis ja sisu 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kääkkis, onnittelut sykkeestä!!

Mä jouduin sokerirasitukseen kans jo heti alussa koska neuvolalääkäri päätti että mulla on raskausdiabetes :rolleyes: noh, ei ollu, mutta koska neuvolalääkäri oli siitä ollu niin varma ja laittanu mut sokereitten takia jos sairaalaan seurattavaks niin mittailen nyt kerta viikkoon sokereita ja jos muutoksia ennen seuraavaa rasitusta tulee niin otan suoraan yhteyttä sairaalaan niin katsotaan mitä on tehtävissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:

28.2.2013
lenkkari 27v / Ensimmäinen / MKS **tyttölupaus**

23.4.2013
hintriikka 25v/ Ensimmäinen/ OYS

5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

23.8.2013
Ambrosia 27v / Ensimmäinen / HYS / Tyttöolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ OAS

21.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS



Muistossa mukana :hug:
Bambini
Miss_piggy
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Synnytyskertomus:
To 28.2. aamulla masusta kuuluu naps ja vettä holahtaa. Jään odottelemaan supistuksia. Jotain lieviä tuntemuksia harvakseltaan. Nukun päiväunet, yritän rentoutua, käyn kuumassa suihkussa. Illalla 18 aikaan mennään synnärille. Käyrille piirtyy supistuksia noin 30min välein. Kanavaa 2cm ja sormelle auki. Supistukset tuntuvat napakampina mutta väli harvenee tuntiin. Saan kipupiikin ja yöksi nukkumaan.

Pe 1.3. Sairaalan sänky oli myrkkyä selälleni. Selkäkipu ja krampit pahenevat supistusten yhteydessä, joita vauhditetaan nyt cytoilla. Suihkussa pallon päällä selkäoireet pysyvät kunnossa ja pystyn hengittelemään supistusten läpi rennosti. Suihkussa supistukset tuntuivat ylävatsalla. Supistuksia 15min välein. Suihkun ulkopuolella pallon päällä oleilu suht siedettävää, mutta selkäkivut palaavat. Käyrillä olo selän takia yhtä helvettiä. Käyn vähän väliä suihkussa. Koko päivän saldo: Kanavaa sentti, auki 2cm. Yöksi kipupiikki.

La 2.3. Selkä ihan paskana. Sairaalan sängystä ei vaan löydy käypää asentoa teki sitten vaikka mitä tyynypatentteja. Ei supistele. Lääkärin tarkastuksessa reunat ja 3-4cm auki. Tuntuu vauvan pää ja kalvorakkoa. Lääkäri päättää synnytyssaliin siirrosta ja kalvorakon irroituksesta. Ronkliminen voimisti supistuksia, jotka pahensivat taas selkäkipua ja selkä alkoi krampata esim wc-pöntöllä istuessa. Huusin kuin hyeena kivusta vessassa, vaikkei supistusta ollut juuri silloin. Tunne vastaa samaa kuin kova suonenveto esim pohkeessa, mutta tuntui selkälihaksissa ja pakaroissa. wc asioinnista ei tullut mitään. Sain peräruiskeen ja menin takaisin suihkuun. Pallon päällä sain pissattua jotenkuten ja siitä noustua pöntölle kakkosasialle. Samalla pöntöön molskahti jotain. Verta limaa ja vettä.

Sitten saliin. Ja siellä todettiin kalvorakon hävinneen ja vesien menneen myös alhaalta. 4cm auki vähän kanavaa. Aloitetaan oksitosiini-infuusio ja se on yhtä helvettiä selän kanssa.Kyselen kätilöltä, että olenko minä vain näin kipuherkkä vai miksi tämä sattuu ihan saatanasti. Kätilö sanoo että synnytys sattuu ja antaa ilokaasun. Ilokaasun voimalla jaksan sinnitellä läpi kuusituntisen oksitosiini-infuusiourakan, josta ei mitään hyötyä. Tilanne kohdun suulla tismalleen sama kuin aamulla. Illaksi kipupiikit ja nukkumaan. Supistuksia ei yöllä tule. Mutta ei tule kyllä oikein nukkumisestakaan mitään, kun selkä krampaa joka kyljen käännöllä.

Su 3.3. Tilanne kohdunsuulla edellen sama. Aloitetaan uusi oksitosiini infuusio ja kivut lyö päälle heti kovina. Joudun pyytämään välillä lupaa irroittautua koneesta että pääsen kuumaan suihkuun. Saan suihkussa pallon päällä vähän pissattuakin. Pöntölle en uskalla istua koska se koskee ihan saatanasti. Onneksi käyrät saadaan otettua myös pallon päällä salissa ja istun siinä hengitellen ilokaasua. Supistuksia piirtyy noin 6-9min välein, ovat lyhyitä ja teräviä, mutta selkäkramppi jatkuu supistusta pidempään eikä oikestaan hellitä ennen uutta supistusta. 4 tunnin infuusion jälkeen, tilanne kohdun suulla edelleen sama. 4cm auki vähän kanavaa. Kätilö ja lääkäri päättävät lopettaa infuusion ja munut siirretään takaisin osastolle. Saan cytot ja kidutus jatkuu osastolla. Saan kipupiikkejä ja vietän aikaani lähinnä kuumassa suihkussa pallon päällä, tullen sieltä vain käyrille kitumaan. Ja käyriähän otetaan tuntitolkulla ja supistuksia piirtyy vain 30min välein. Muttakun selkä kramppaa kokoajan. Illalla tulee odella kovakourainen gyne, joka pyörittelee ja venyttelee kohdun suuta ja tarkistaa lantion. Sanoi tilaa olevan hyvin ja pitäis mahtua isokin lapsi. Katsotaan kuulema aamulla tilannetta ja sektion mahdollisuuskin on. En saa enää syödä iltapalan jälkeen.

Ma 4.3. aamulla sama lääkäri saapuu ja toteaa paikkojen olevankin auki jo 5cm. Yöllä nukkuessa oli jotain tapahtunut kun sain vahvempaa kipulääkettä joka tepsi hieman selkäkipuunkin. Tuumasi että käyhän suihkussa lähdetään saliin. Sain uuden peräruiskeenkin ja yritin tehdä tarpeitani mutta en pystynyt taaskaan olemaan kunnolla pöntöllä. Saliin ja aloitettiin oksitosiinit... Ja voi saakeli että oli tuon selän kanssa ihan kamalaa. Kätilö vaihtui ja paikalle tuli 30-vuotisen kätilöintiuran tehnyt konkari. Katseli hetken käyriä ja mun kropan reaktioita kun krampit oikeasti kouristivat minua siinä sängyllä. Totesi ettei nyt ole kaikki kohdillaan. Synnytykseen ei kuulema kuulu tuollaiset oireet ja krampit ei edes ole yhteydessä supistusaaltoihin. Nyt on jotain muuta pielessä. Minä väännän itkua ilokaasumaskin alla. Kätilö hälytti välittömästi anestesialääkärit paikalle. Sitten tulivat laittamaan epiduraalia. Jouduin vetämään ilokaasua nonstoppina myös epin laiton ajan, että pystyin olemaan siinä kyttyrässä kylkiasennossa, kun selkäkrampit pyrkivät kouristamaan minua taaksepäin notkolle. Epiduraali puudutti sitten vain oikean puolen ja nyt se villi tunne oli kun vain oikea puoli kramppasi. Epiduraalia siirrettiin ja bolustettiin ilman apua. Ajantaju on tässä vaiheessa mennyt. Kohta tuleekin joku lääkäri joka laittaa kohdunkaulaan paraservikaalipuudutuksen. Ja vastoin kaikkia fysiikan lakeja se auttaa. Kaikki kivut hävisivät. Sain syödä mehukeittoa ja nukkua. Paraservikaalin piti auttaa vain 1,5h, mutta se piti minut kivuttomana yli 4 tuntia. Minusta katetroidaan 1,4litraa pissaa!!!Tulee yö ja vuorokausi vaihtuu.

Ti 5.3. Kivut palaavat samoin lääkäri paraservikaalineulansa kanssa ja taas helpottaa. Olen kuulema auennut kivuttomana ollessa reiluun 8cm. Taas unta kaaliin ja oksitosiini laitetaan tauolle. Annetaan kohdun levätä ja aamulla aloitetaan kuulema uudella rytinällä. Aamuyöstä saan taas palaaviin kipuihin paraservikaalin ja lääkäriä jo naurattaa miten se voi auttaa iskiastyyppiseen kipuun ja selän krampaamisen. Ja ei keksi muuta selitystä, kuin että mulla on hermoradat ristissä lantionpohjan, kohdunkaulan ja selän välillä. Aamulla olen auki 8,5-9cm ja saan käydä pesulla ja raikastautua ennen uutta oksitosiini-infuusiota. Kohta tulee kaksi anestesia lääkäriä laittamaan spinaalia. Se auttaa myös ja pitää kivut poissa. Oksitosiinipumpussa on jo ihan eri lukemat kuin tähän asti ja kohtu saa totaalirääkkiä. Ja pian vauva alkaakin painamaan peräsuolta vasten. Lääkäri antaa luvan työnnellä vauvaa alemmas ja samalla kun ponnistan lekuri työtää reunan rippeitä tarjoutuvan osan taakse. Joudun konttausasentoon koska vauva avotarjonnassa. Pinniä käytetään päässä, mutta ei pysy ja kontillaan kuuluu sydänäänet huonosti, mutta homma jatkuu., Minulle on tiputettu glukoosia ja olo on energinen. Ponnistelen supistusten tahtiin jotka voimakkaita, mutta harvassa tulevat noin 6-9cm välen. Spinaalin vaikutus alkaa loppua ja ilokaasun varassa nyt, pyydän seosta kovemmalle ja alan olla melkoisessa ilokaasupölläkässä, kun en oikein tajua mitä tapahtuu. Ihmisiä parveilee ympärillä ja minua kohennellaan kunnon ponnistusasentoon ja jalkoja asetellaan telineille. Spinaalin vaikutus alkaa heiketä. Lääkäri valmistelee imukuppiauttoa ja minä vetelen vaan kaasua ja ponnistelen. Vauvaa pitää saada alemmas ja lekuri yrittää ohjata ponnistuksen suuntaa sormillaan, se vaan häiritsee minua ja rääkäisen: "nyt ota ämmä helvettiin ne sormes sieltä ne häiritsee mun ponnistamista!" Lekuri nostaa säikähtäen kädet pystyyn ja sanoo "en koske en koske, yritin vaan näyttää ponnistuksen suuntaa" Minä parkaisen takais että "eikö se perkeleen suunta oo pihalle päin!" Hommat jatkuu ja kohta ronkkivat taas alapäässä kovin ottein, vetelen ilokaasua ja mietin että mitä helv... Yhtäkkiä varmaan viis kätilöö roikkuu jaloissa ja huutavat että nyt ponnistaponnistaponnista älä luovuta jne.. kauhee huuto ja mekkala ja ilokaasun ansiosta kaikki kuullostaa yhdeltä sekavalta puurolta. Voimaa minulla on ja jaksaisin ponnistaa vaikka maailman tappiin asti. Nou problem sillä saralla. Tunnen tylppää pullistumista alapäässä ja kohta huudetaan että "imukuppi irti, pää on syntynyt" Seuraavaa supistusta ei kuitenkaan joudeta odottamaan koska väliä se 6min ja oksitosiinipumppu on täysillä. Ponnistan ilman supistusta, kätilöt painaa mahan päältä ja lääkäri auttaa hartiat ulos. Ja loputkin pojasta. Veltto poika nostetaan mahan päälle ja virkoaa nopeasti, apgar 6/9.

Joutuvat tukkimaan vuotoja alhaalta, tehneet todella ison epparin, josta vuotaa iso suoni. Menetän verta 2,3litraa. Istukkaa irrotellaan tunti ja sitten parsitaan alakerta. Ilokaasua vetelen vieläkin mutta lievemmällä annoksella. Poika on iskällä kengurussa. Synnytys onnellisesti ohi.

Seuraavana päivänä saan punasoluja paikkaamaan verenhukkaa. Epparihaava on siisti, kivuton ja alkanut parantua hyvin. Haavaa kipeämpi on pissatessa kirvelevä pikku nirhauma vastakkaisella puolella.

Synnytys oli siis pitkä ja selkävaivan takia poikkeuksellisen kivulias avautumisvaiheen osalta, mutta lääkittynä hyvin ja ollessani kivuton, ei ongelmia ollut.

Vedet menneenä:85.33h

1.vaihe (alkaen ma 4.3.):23.30h

2.vaihe: 1.03h

3vaihe: 1h
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Vissylle paljon onnea :heart: Luen tuon kertomuksen ajatuksella läpi tässä joku kerta :flower:

Omanapailu
Täällä töissä porskuttelen iltavuorossa, alkoi tuossa näkökentässä mennä mustia palloja kahteenkin kertaan. Verensokeri oli pikamittarilla 3.1. :O Vaikka olen tänään syönyt 3tunnin välein, enkä missään dieetillä ole tällä hetkellä. Vissiin jotain häikkää tuossa insuliinin erityksessä. Kauhulla odotan sokerirasitusta.. Hb oli pikamittarilla töissä 137, RR 126/68, ettei noissa muissa mitään vikaa ollut.

Nyt alkaa vatsa hieman jo enemmän pömpöttää, eikä sisään vedettäessä alamaha suostu enää sisään menemään, vaan jää pömppis esiin. Lähipäivinä ollut kovasti sellaista molemminpuoleista alavatsavihlontaa, kohtu venyy? Myös rinnat kutisevat aivan jatkuvasti, vaikka niitä miten rasvailisi. Yölläkin herää siihen, että kynsin tissejäni :whistle:

Olis kiva kuulla muiden, ihan normikuulumisia. Mistä kohtaa kolottaa ja mitä raskausoireita on tullut tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Amiraali ohoh tota sun verensokeria :O Oliko toi siis kuinka kauan viime syömisen jälkeen?
Mullahan tunti aamupalan jälkeen (puuro) niin verensokerit pyörii jossain 4.2 korvilla joka sekin tuntuu hirmu matalalta, koska esim lounaan jälkeen mitattu arvo keikkuu 6:n korvilla..

Mulla on alkanu ihokuivumaan taas ihan urakalla, kun on ilmat noin kylmiä! Saan lätkiä jo ihan kunnon kosteuttavaa voidetta kropan täyteen, ettei illalla nukkumaan mentäessä oo sellanen olo ku kusiaspesässä yrittäs vetää unta kaaliin :LOL:

2viikkoa seuraavaan neuvolaan ja 2,5viikkoa rakenneultraan. Jänskättää ja ahdistaa kun aika kuluu niin hitaasti nyt! Onneks oon sentään töihin jo päässy ja tervehtynyt niin tulee päivisin tehtyä jotain järkevääkin :)
Ens viikko vielä töitä ja sit alkais talvilomakin, eli kyllä loppupeleissä aika menee hyvinkin äkkiä - alku viikko vaan on sellasta paikallaan polkemista varsinkin jos töissä ottaa joku asia kuppiin ;)

voitas joo aktivoida tätä pinoa vähän lisää, mustakin olis tosi kiva kuulla muiden kuulumisia eri raskausvaiheilta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Heihei kaikki :)
Minä tässä suunnittelin että yrittäisin myös ite kirjotella kuulumisia tänne. Ees kerran pari viikossa. Tai no jos en kuulumisia, niin ees jotaki :)

Tällä hetkellä siis menossa rv34 JO! ( Aijaa.com - rv34 ) alkaa jo pikkuhiljaa itestäki tuntumaan että on tuo masu jo ihan hyvän kokonen. Aikasemmin muut sanonu vaan että onpa iso, omasta mielestä ei oo ollu :)

Sain eilen vihdoin aikaseksi kattoa nuo vauvanvaatteet läpi, mitä oon sukulaisilta saanu. Muuten oli ihan hyvä, mutta vastasyntyneelle ei mitään. Voi piru! Tänään piti mennä käymään kirppikselle kattomaan josko sieltä löytyis jotain, mutta tädää, tässä minä istun edelleen, enkä enää ehi sinne hammaslääkärin takia. Vähän harmittaa tämä oma laiskuus, mutta minkäs teet...onhan tässä näitä päiviä vielä..kai

Mulla ois lääkärille aika 20.3 synnytystapa-arvioon(?). Samalla näkee vauvelin vielä kerran ennen kuin näkee ihan livenä! :heart:

Joko te ootte ostellu paljon tavaroita ja vaatteita ja kaikkia mahollisia juttuja vauvalle?
 
hintriikka, ihana massu!

me saatiin miehen parhaankaverin vaimolta pussillinen vaatteita, joista oli paljon kokoa 56 ja 62 ja osa 50 (heidän kuopus syntyi keskosena)..
mulla on tosin aikaa hankkia niitä vaatteita vielä pitkä kesä :)

Ollaan lisäks saatu pinnasänky (pitää vaan hakea se), sitteri ja vaunut jotka toimii ainakin parvekkeella ja hätätilanteessa muutenkin - jos ei saada ostettua tuoreempia).Nirsous alkanu nostamaan päätään ja nyt ehkä haluaisin vähän tuoreemman kopan :LOL:
Lisäks pitää hakea vielä turvakaukalo, amme+kylpytuki sekä hoitoalusta.
Pinnasängyn mukana saadaan myös lakanoita ym :)

Täällä tosiaan odotellaan liikkeitä vahvasti tuntuvaksi, neuvolaa ja sitä rakenneultraa!
Koska vieläkään ei oikein liikkeet tunnu niin edellen suht epätodellinen olo.
 
Mie oon päässy tähän mennessä aika halvalla näissä ostoksissa. Hoitotason ja turvakaukalon oon joutunu ostamaan, niihin menny hurjat 60e :D Onneksi on nämä sukulaiset tehny lapset ennen minua, niin saa ilmaseksi kaikki muut. Tosin meilläki pinnasänky ja turvakaukalo ja amme ja hoitoalusta edelleen Rovaniemellä... No, pääsiäisenä hakemaan ne kotiin :)

Ambro, mikä viikko sulla on nyt menossa? Mie tunsin ensimmäiset liikkeet 16+3 muistaakseni, tosin en eka ollu varma asiasta, sisko oli ihan varma etten voinu tuntea vielä mitään, mutta väärässäpäs oli :) Tosin seki oli vain semmosta kuplintaa tai elohiiren tuntusta nykimistä :D hmm.. millonkahan mie tunsinkaan semmosia kunnollisia, tai että mieski tunsi.. hmmhmmhmm..
 
Amiraali: Mulla on "normaalitilassa" sokeriarvot tota luokkaa. Sanoivat ainakin viime rasituksen jälkeen että on ihan hyvä arvo, kun ei ollut mitään oirettakaan.

Ei ole Vissyliini kyllä helpolla päässyt : / Onneksi kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin :heart:

Mulla on olot olleet nyt ihan hyvät, eilen alkoi huono olo vasta kahdeksan jälkeen illalla. Olen ottanut merisuolanokareita kielen alle, parantavat oloa ja ennenkaikkea kamalaa suolaisen nälkää... Tuoksut käyvät nenään todella vahvasti :x Tekee mieli juoda vaan maitoa, mikään muu juoma ei oikein uppoa. Yleensä olen juonut vettä ihan reippaasti päivän mittaan, toivottavasti ei tule mitään lihaskramppeja tai muuta vaivaa. Liikunnassa huomasin, etten pysty samaan tahtiin enää tekemään. Väsyn nopeammin ja hengästyttää. Käyn kyllä sitkeästi niin pitkään kun pystyn ja lintsailen sitten vauhdikkaammista jutuista.

kääkkis ja sisu 8+1
 
hintriikka: mulla on 2007 selkä särkynyt tapaturmaisesti ja yksi välilevy on revennyt ja surkastunut ja lievä pullistuma on myös. Vaivaa siis edelleen jos teen jotain epäsopivaa väärässä asennossa, tai niinkuin näköjään nukun vääränlaisessa sängyssä :/
 

Yhteistyössä