Vauva vuodelle 2016 <3

Wellmu, mulla on Samsungissa Ovia ja aluksi laitoin sinne vain kuukautisten alkupäivän, mut nyt sovellus on kyllä vieny mukanaan... :D

Eli täällä OmaAurinkoinen, ikää jo 32 ja mies useita vuosia vanhempi. Esikoisella (mulle) olis lupa tulla, vaikka vähän on vielä tätä kiertoa varottu kun la tulis oleen vuoden viimesillä päivillä. Mutta jos ois tärpänny niin sitten ois. Tuskin kuitenkaan. Vauvakuume on ollu mulla vuosia kova, mutta ilman miestä puuhiin ollu vähän hankala alkaa. Yhteistä elämää meillä takana nyt reilu vuosi ja alusta asti on ollu selvää, että yhteistä perhettä halutaan kunhan arki tasoittuu ja arki mulla ja miehen lapsilla alkaa sujuun reippaasti. Tässä sitä nyt sitten ollaan, jännittyneenä tulevaisuutta odotellen :)

OmaAurinkoinen, 32v ya4/15
 
Hei! Liitynpäs minäkin mukaan :) Ikää on 30v. ja toinen lapsi ois toiveissa. Meillä on siis tyttö 2/14. Nyt kun yöt on saatu vihdoin nukkumista varten niin uskallan haaveilla jo pikkukakkosesta :)

Aluksi puhuimme miehen kanssa että jätettäisiin ehkäisy pois kesällä mutta miehen toiveesta, aloitimme yrityksen nyt :D Ja mullehan se sopii paremmin kuin hyvin! Vauvakuume on vaivannut jo tovin :) Nyt menossa tylsät päivät kun menkat on vielä menossa.

Eli piitu85 /30v / ya 4/15 2.lapsi
 
Täällä kans tais juna just ajaa ohi 2015-vauvahaaveesta :p Vielä on muutama päivä aikaa plussata mutta usko hiipunu tässä reilun 10kk:n yrityksen aikana. Kirjottelin aiemmin vauva haaveissa 2015, harvakseltaan tosin ku oli niin hiljanen ryhmä.

Itte oon (ens viikolla) 35v ja mies 24v. Oonko mää vanhin täällä?? :D Mulla on ennestään kesällä 12v täyttävä poika.

Alotettiin yritys viime kesäkuussa ja sillon läks hormoonikierukka. Raskaaks tulin melkein heti ja se meni kesken melko alussa :( laskettu aika ois ollu nyt huhtikuussa.. Sen jälkeen ei sitte ookkaan tapahtunu mitään. Kohta alkaa yk12. Kierto on säännöllinen, ovisplussakin löytyy tikuilla joka kk.

Nyt on kp 24/27 ja todnäk dpo8. Tosin tämä kierto saattaa olla 28pv koska ovis tais olla vasta kp16. Yleensä se on päivän pari aiemmin.

Vivi Hellion/35v/ya 6-2014/ 2.lapsi, eka yhteinen
 
Viimeksi muokattu:
kka
Liitynpä mukaan remmiin kun tuolla Yrityksen odottajissa on kovin hiljaista :)

Meidän on avopuolison kanssa tarkoitus jättää ehkäisy pois loppukesästä, saa tosin nähdä jaksaako sinne asti odottaa ;) Haaveissa olisi siis saada ensimmäinen lapsemme vuonna 2016.

Mä olen 24-vuotias ja miehellä on ikää 28 vuotta. Jotenkin on koko ajan sellainen jännä kutkutus vatsanpohjassa kun pian sitä suurinta unelmaansa pääsee vihdoin toteuttamaan!
 
Tervetuloa uudet! :) Kyllähän se piti sitten eilen ostaa raskaustesti, jossa on ihan päiväystäkin jäljellä, ja tehdä se tänä aamuna. Nega taas. Eli täytyy uskoa, että kierto on vain venynyt nyt jostain tuntemattomasta syystä. Täytyy nyt rauhassa oottaa. Vähän jo kutkuttaa, että jos aloitettaiskin varsinainen yritys jo toukokuussa, eikä kesäkuussa..Katsotaan mitä mies tuumaa..;)
Onko kellään kierron loppu lähellä ja testailun aika? :) Kertokaahan fiiliksiä!
 
Mulla on nyt kierron puoliväli aikalailla menossa, oviksen mielestäni bongasin tuossa muutama päivä sitten, tosin vieläkin tosi runsasta valkovuotoa. Mutta ootellaan nyt vielä neljä päivää, josko posti sitten tois mun testit niin pääsee testaamaan. :D

eli todella tylsät kuulumiset :D
 
Mie voisin kans tulla tänne. Ikkää mulla on 35, yritys on alakanu tuossa vuojen alussa ja ennestään on kaks ihanaa mukeloa. Kuopus on vasta vajaa 9kk ja imetys on vahavasti kuviossa mukana eikä mulla oo vielä ees menkat alakanu.. Mutta kovasti aion saaha vauvan ens vuonna ko tänä vuonna en ehtiny :D

Joo elikkä mie lähinnä tässä oottelen kierron käynnistymistä. Ja kuumeilen hiki päässä samalla. Raskaustestejä oon teheny miljoonan ja nyt alakanu mettästään ovista. Pieni kutina on että ehkä mahollisesti tässä kevvään/kesän aikana saisin ne menkat ja heti ko ne tullee, niin alakaa kyllä kunnon yritys ;)

Vivi Hellion voitin sinut vanahuuessa! ;)
 
Minulla kans tylsän kuulumiset. Ovulaatio oli pääsiäisen tienoilla, tarkkaa päivää en osaa sanoa, kun tikutettu ei ole. Mut omien laskujen ja limojen ;) määrästä päätellen oli pääsiäisenä. Tässä tietenkin kovasti kuuntelee kehoaan jos jotain oireita saiain pongattua. Ja siis tietenkin olenkin! Vaikka virallisesti jos hedelmöitys on tapahtunut niin kiinnitys ei vielä. Saas nähdä. Saan testata aikasintaan 20.4plääh..... Monta päivää siis vielä.
 
Täällä oviksen pitäis tulla parin päivän sisään ;). Menin sit kuitenkin ostamaan niitä ovistestejä, vaikkei pitänyt eikä tarvettakaan suuremmin ole, kun kierto ja ovikset on aika säännöllisiä. Möö. Tänään kp 13/28-29. :)
 
Mä voisin myös tulla tänne. Oon 28v ja kuumeilen kolmannesta. Kaksi tyttöä löytyy 5/09 ja 5/12. Mies näyttänyt hieman vihreää valoa mun vauvatoiveelle ja puhunu että kuopuksen synttäreiden jälkeen voisi antaa vauvan tulla. Tällä hetkellä mulla ei ehkäisyä. Juuri loppu vikat pillerit enkä alkanu reseptiä uusimaan kuukauden takia ?
 
miss_piggy
Ei mullakaan Gelee Royalet vaikuttaneet aikoinaan mitenkään muuten kun että sain niiden syömsien jälkeen sen keskenmenon joten en enää söisi niitä kyllä, ihan vaan varmuuden vuoksi. Suosittelen ennemmin tilalle vehnäalkioöljyä jota otetaan 2tl/pvä ja greippimehua kittasin itse ainakin paljon :)

Imettäminenhän on muuten aika tehokas ehkäisykeino, ainakin jostain näin luin, jos joku täällä vielä imettää :D Meillä tosiaan ei oo sen kummemmin suunniteltu että milloin ehkäisy lopetetaan, mutta ei nyt vielä kuitenkaan.

Välillä on ollut aika raskasta tuon 1-vuotiaan kanssa kun yöt on olleet huonoja. Tyyliin viime viikolla meni useampi yö niin, että saattoi valvoa yöllä 2-3 tuntia putkeen ennen kuin nukahti ja silloinkin mun viereen, joten toista ei nyt jaksaisi kyllä tällaisessa tilanteessa. Nyt on taas yöt menneet paremmin.

Jos ja kun yritys taas joskus alkaa silleen kunnolla, niin luulen että mulla ei ovulaatiota tule ilman jotain hormonaalista avustusta kun kuukautiskiertokin on ollut viimeiset 20 vuotta ihan mitä sattuu.. Ajattelinkin että odottelen sitten muutaman kierron että käynnistyykö kierrot kunnolla ja sitten lampsin yksityiselle gynelle pyytämään taas reseptiä clomifeneihin tms jos pco pääsee taas jylläämään..
 
kka
Mä se en malttanut millään odottaa vaan tilasin tänään läjän ovis- ja raskaustestejä :D

Muutaman päivän päästä pääsen aloittamaan vikan minipillerilevyn, sen jälkeen sitten mennään kumilla niin kauan kun siltä tuntuu. Jännä päästä taas olemaan ilman hormonaalista ehkäisyä, pillereitä on tullut napsittua kuitenkin 5,5 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI VAUVASTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle (jos mahdollista) PUNAISENA, kiitos!


Lauantai 11.4.2015



YK: Yrityskierto
<3: kuinka mones vauva haaveilussa
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäYAYK<3TJOTTaustalla
MooiMama265/14121.
pipiipa21121.
Kinder_Kitty2221.
pumpulipallero291.
tiitu86281.x
Eea283/1526.
Sade_276/152.
jennimarjaana201/1531.
stua277/141.km 3/15
Cosey341/1542.yksi munasarja
Jepulis803/144.
Leonella317/1492.
makau3110/1462.
Equus2911/142.
Unelmoida1.
Wellmu342.
miss_piggy332.
OmaAurinkoinen324/151.
Piitu85304/152.
Vivi Hellion356/142.
kka241.
Pupelaattori351/153.
Puuharakka232.
erica87283.



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
[TR]
 
Ensimmäinen lista julkistettu! :) Voin ottaa vastuukseni sen päivittämisen :) Tarkistakaa vielä, että kaikki tiedot on oikein :) Lisäsin tuonne vielä sarakkeen, josta näkee kuinka mones syntyvä vauva olisi äidille :) Ihanaa, että saatiin listalle näin paljon ihania naisia!!! <3

Muistakaa: Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, mutta jaettu suru on puolikas :) Eli tänne saa ja pitää tulla jakamaan tunteita laidasta laitaan, eihän tämä muuten mikään vertaistukiryhmä olis :) <3

Oma Napa: Täällä täti ilmoittelee tulostaan.. huoh.. kierto jää lyhyeksi, vaan 24päivää (normaalisti 27-28päivää).. Mutta laskurilla huomasin että ov:sta tulee kuluneeksi 10päivää ja viime kierrossakin täti tuli ku dpo oli 10 (näitä kahtaa kertaa ennen en ole ov:sta saanu bongattua ollenkaan).. Hmm.. Uskon/luulen edelleen että jotain vikaa mulla on ton ovuloinnin kanssa.. Onneksi puolentoista viikon päästä on jo aika sinne lääkärille, että jospa jotain selviäis :) Harmittaa ku vuos sitten ajattelin, että meillä olis tähän aikaan jo vauva käsivarsilla.. Mutta ku ei.. Noh, eteenpäin vaan :) Onneksi kissa saa pentuja viikon päästä niin pääsen onneksi karvaisia vauvoja hoitamaan <3

Aurinkoista vloppua!
-MooiMama
 
Heippa,

Täällä uusi vauvakuumeilija. Olen odottanut koska tällainen pino ilmestyy, koska meillä on alkanut yritys tässä kuussa. Ovulaatio olisi n.viikon päästä ja en jaksaisi odottaa, mutta haastavaa tulee pupuilla silloin, koska kärsin aika kovist ovulaatiokivuista. Ei tarvi paljoa tikkuja uitella, kun kivuista tietää koska ovuloi. Tietoja meistä: itse olen 28v ja toinen lapsi haaveissa. Esikoinen on 6v.ihana neiti, joka myös kärsii vauvakuumeesta :D. Mies on 38v.ja tämä olisi meille ensimmäinen yhteinen.

Vähän mietityttää, että onko itse enää hedelmällinen tai onko miehellä simpat kunnossa. Kuume on niin kova ja haaveiltu/ puhuttu yhteisestä lapsesta niin kauan, että nyt kun yritys on virallisesti päällä niin ei jaksaisi enää odottaa. Ja kun kavereille tai muillekaan ei voi asiasta puhua, ettei tulisi niitä jatkuvia kyselyjä mahdollisesta tärpistä. Onneksi tämä ryhmä on olemassa ja käyn täällä lukemassa teidän juttujanne monta kertaa päivässä.

Hyvää viikonloppua kaikille:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: MooiMama
Moikka!

Oon itseasiassa kirjotellut aikasemminkin tänne muutama vuosi takaperin. Silloin suunniteltiin perheen perustamista sen aikasen miehen kanssa. Onneksi kaikki meni läskiksi ja löysin jotain paljon parempaa. <3

Ollaan puhuttu jo perheen perustamisesta ukon kanssa, molemmilla näyttää olevan valtava vauvakuume. Viimeeksi eilisiltana sain kuulla miten hän haluaa miun kanssa perheen. Ja mie olin sulaa vahaa... :D vielä ei olla kuitenkaan päätetty millon jätetään ehkäisy pois. Mutta luulen, että kesän jälkeen. En malta oottaa!

Eli mie oon 24v ja mies 29v, ensimmäinen lapsi molemmille.

En osaa puhelimella laittaa tuota tekstiä punaseks :/
 
Meilläkin on vauvakuume sekä itsellä että miehellä, mutta lisäksi myös miehen nuoremmalla lapsella. Tosin hän kuumeilee vauvaa isälle ja äidille, hiukan vielä vaikeuksia hahmottaa tätä uutta perhekuvioo vaikka mut onki ottanu hyvin bonusaikuiseksi itselleen. Saapa nähdä mitä hän sitten tuumaa jos joskus päästään lapsille kertoon tulevasta pikkuveljestä. Mies ei aio tehdä ku poikia, joten yritän asennoitua jo siihen poikaan. ;) No joo, ite haaveilen kyllä tyttöä, mutta ehkä se poika olis tosiaan parempi kun mieshän ois ihan hömppä jos kahden pojan jälkeen saiskin tytön syliinsä. <3

Meneepä päivät hitaasti, vielä 10 päivää että pääsee tekeen rtestiä! Jos ei siis menkat ehdi alkaa...
 
Täällä tulee alkuviikosta kaksi viikkoa kaavinnasta ja ajattelin testata olisiko raskaustesti jo negatiivinen. Toivottavasti olisi (vaikka sitä aina muuten toivoo että positiivista näyttää :D ) niin pääsisi tästä eteenpäin ja ne menkatkin sieltä sitten vihdoin muutaman viikon sisään tulisi!

Meillä vauvakuume astui taloon hieman salakavalasti. Ei olla kumpikaan varsinaisesti hirveästi kuumeiltu, vaikka aina välillä ollaan puhuttu että "sitten kun meillä on lapsi...". Nyt kuitenkin elämäntilanne (työpaikat ja asunto jne.) on sen verran vakaalla pohjalla niin saisi se lapsi vihdoin tulla. :) Miehen kanssa ollaan jo yhdeksän vuotta oltu yhdessä, kaksi vuotta naimisissa niin olis jo aikakin!
 
Ihanan vilkasta keskustelua! :popcorn: MooiMama mulle voi laittaa tuohon YA kohtaan 01/15. Oii kissanpentuja, oon ihan kissarakas ihminen :heart: Meilläkin on kohta 2v täyttävä poikakissa :heart: Täällä rupee jo menkat olemaan ohi ja vasta kp4 :O en oo yhtään tottunut tämmöseen kun yleensä menkat kestää sen 6-8pv.. Olikos täällä immeisiä jotka syö teroluteja? Miten ne teillä on vaikuttanut kuukautisvuotoon? Stualle pahoittelut keskenmenosta :hug:
 
Viimeksi muokattu:
OmaAurinkoinen minun mies on kans poikaa tekemässä. Mie kyllä jo haluaisin tytön, vaikka en jättäis poikaakaan ottamatta :)

Ääääh, ja vauva heräs taas.. Ihanaa ko ollaan kipeänä eikä tuo vauveli nuku ees kunnon päikkäreitä.. Joo, no ihan just nyt tuntuu että jos tässä olis vielä toinenki vaipatettava ni heippa.

:D
 
Kiitos MooiMama kun teit listan ja jaksat päivitellä! :)

kka Hormonaalisen ehkäisyn lopetus voi olla pienoinen prosessi. Toivottavasti sulla kierto palaa nopsaa raiteilleen! Itekin söin pillereitä ennen esikoista jotain 6 vuotta ja kierto oli ihan sekaisin. Raskaustesti näytti positiivista 7 kk pillereiden lopetuksen jälkeen kp 50! Synnytyksen jälkeen kierto on ollut ihanan tasainen kun kumilla on menty koko tämä kolme vuotta.

outius ja OmaAurinkoinen Ihana kun teillä isommat lapsetkin haaveilee vauvasta. Meillä tuo 3-vuotias ei välitä vauvoista kun ne itkee..:D No ehkä se mieli muuttuu jos saa oman siskon tai veljen syliin. Tosin hän on kyllä sen verran iso, että on tottunut olemaan huomion keskipisteenä ja isovanhemmille ekana lapsenlapsena. Jännityksellä ootan tulevaisuutta siinäkin mielessä, että miten esikoinen tulee suhtautumaan. Puhumme kyllä paljon vauvoista ja siitä, että meillekin saattaa joskus vauva tulla.

Stua Pahoittelut keskenmenosta! :hug:

Kinder_Kitty Söin Terolutteja ennen ekaa raskautta, mutten kyllä muista että ois vuotoon vaikuttaneet..

).( Tein tänäkin aamuna vielä testin kun pakkauksessa oli kaksi. Illalla meen kaverille istumaan iltaa ja viiniä ois tarkoitus nauttia niin halusin tarkistaa, ettei sille ole estettä. Negaahan se näytti. Just äsken sitten vessakäynnin yhteydessä huomasin, että menkathan ne alkoi! Jes!! Vihdoin selvyys tähän tilanteeseen! Eli nyt on kp1. Jännä nähdä onko mun kierto nt lopullisesti sekaisin. Täytyy nyt alkaa merkkaan ylös niin saa seurattua.

Mulla on nyt kauheen ristiriitaiset fiilikset! Pakko purkaa tänne, jos on kohtalotovereita! Eli teen keikkahommia ja nyt on yks paikka, missä oon tutustunut pomoon ja hän on viime aikoina paljon tarjonnut mulle töitä. Epäilen, että jos heillä pidempiaikainen paikka aukeaa, mut varmaan heti pyydettäis siihen. Se ois niin hyvää työkokemusta tällaiselle aika hiljattain valmistuneelle! Sitten kuitenkin vauvakuume alkaa olla aika kova ja haluaisin jo pikkuhiljaa toisen lapsen, ettei ikäerokaan ehdi kauhean isoksi paisumaan. Miehen kanssa ollaan kovasti puhuttu, että miten tehdään. Edelleen pidetään tuota kesäkuuta yrityksen aloituskuukautena, mutta täytyy nyt vielä pohtia ja katsoo mikä sitten on fiilis tai onko siihen mennessä kerennyt työtarjousta tulla.Toinen asia on oma asunto. Säästämme parhaillaan sitä varten ja ostoon olisi mahdollisuus näillä näkymin ensi vuoden alussa. En haluaisi tähän asuntoon vauvaa, mutta mitään varsinaista estettäkään ei ole, koska tilaa riittää. Kyse on vain siis siitä, että haluaisin asua maan tasalla rivarissa vauvan tullessa. Onko muilla samanlaista tilannetta, että järjellä ajateltuna lapsen hankintaa pitäis ehkä vähän vielä lykätä?
 

Yhteistyössä