Vauva vuodelle 2016 <3

Täällä semmonen tilanne, että ite oon työttömänä ollut viime syyskuusta asti, valmistuin toukokuussa 2014. Mies on töissä ja vuoden loppuun asti soppari.

Oishan se kiva ehtiä saamaan sitä työkokemusta ennen kun raskaaksi tulisin.. mutta mää aattelen näin asian oon aina tienny että lapsia haluan ja mulle lapsen/lapsien saaminen on työtäkin tärkeempi asia, kyllä sitä uraa ehtii luoda lastenkin jälkeen ja aina voi opiskella uutta, onhan se paljon vaikeempaa päästä takas työelämään kiinni lasten jälkeen varsinkaan jos sitä kokemusta ei ole. Mulle tosiaan on isoin unelma saada lapsia ja jos niitä ei mulle suoda niin en tiedä sitten mitä tekisin. Tosiaan mä en anna käydä niin että ajattelisin että ura ensin ja sitte havahtuisin lähemmäs 30v et ainii pitäskö niitä lapsiakin koska ei voi tietää tuleeko ongelmia saada raskautta ees aluille siinä voi mennä vuosikausia. Mun tarkotus ei siis oo loukata vanhempia tällä tekstillä :) näin mä vaan ajattelen.
 
Kinder_Kitty Mulla oli just samanlaiset ajatukset kun sulla silloin kun aloin haaveilemaan esikoisesta. Sainkin hänet 24-vuotiaana. Oon aina aatellut, että perhe on mulle tärkein asia maailmassa. Ja edelleen toki niin ajattelen, mutta samalla pelottaa kun nykyajan työelämä on niin epävarmaa, ettei tarkoituksella haluaisi tehdä hallaa "uralleen". Toisaalta tavallaan ajattelen, että kyllä kai työnantajatkin musta ajattelevat, että tuolla on jo yks lapsi niin eiköhän se pian ala toista odottaan..Ekan lapsen siis sain opiskeluaikana ja se oli oikein hyvä aika saada vauva. Oli paljon aikaa lapselle. Vakituista työtä mun alalla on turha ootella piiitkiin aikoihin, mutta pidempi pätkä ois kiva olla, josta vois äippälomalle jäädä. Hankalaa..
 
Juu kyllä muakin pelottaa se, että jos nyt se lapsi tulisi ensvuodelle että pääsenkö koskaan töihin tai näin, kun mulla ei tosiaan oo työkokemusta, en oo koskaan ollu ees kesätöissä, vaikka oon hakenu :eek:. mulla on työkokemusta joku 2kk tältä alalta ihan siis semmosta kokemusta mistä oon palkkaa saanu.

Oon siis valmistunut catering alalta. Suunnitelmissa mulla on vielä opiskella toinen ammatti.

Ihanaa, että joku on ajatellut samoin. Mää tosiaan tiedostan sen liiankin hyvin, että ei lapsien saanti oo itsestään selvyys. Nykyaikana kun vaaditaan sitä työkokemusta ja miten sitä voi olla useita vuosia edes jos ei pääse millään töihin.
 
Viimeksi muokattu:
Minä tuun kans mukaan! :) Yritys aloitettu 12/14. Vauvakuume on ollut melkoinen jo ainakin vuoden ajan, mutta mies ei vain oikein meinannut alkuun innostua ideasta. Ikää on siis 22v ja esikoinen on meillä haaveissa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sade_ ja Kinder_Kitty: mulla vähän samaa tilannetta, että vähän työkokemusta ja kans justii aloitin uudessa paikassa nyt elokuulle asti tein sopparin ja kauheesti puhuttiin kyllä että mahollisesta jatkuis. Ni sit kans sai miettii et pitäskö odotella vielä vauvan kanssa, ja kun jatkokoulutustakin oon miettinyt, mutta kyllä me ainakin vielä jatketaan vauvan yrittämistä. Ja itsellä on ystävä vähän samanlaisessa tilanteessa (tosin hänellä jo vauva on) niin kyllä hänkin on sanonut ettei kadu, että vauva tuli.

Oi ku kiva! mähän olenkin nuorin täällä :D

Maanantaina pitäis postista tulla raskaustestejä, mutta mieli tekis jo testata. Varsinkin eilisiltaisen tunteiden kieputtelun ja ihmeellisen alavatsa vihlonnan takia. Kp 19 näyttäis olevan kalenterin mukaan ja ovis meni siis, mutta jotenkin olo on tosi outo.. kohta aattelin kaupassa käydä vielä jotain karkkia hakemassa ni jos sitten rtestikin tarttuis mukaan..
 
työtilanteesta - mä olen vähän sitä mieltä että koskaan ei ole työn kannalta ns. hyvä aika tehdä lapsia. Itse olen ollut noin kymmenen vuotta työelämässä ja koskaan ei ole ollut hyvä aika tehdä lapsia uran kannalta. esikoinen sitten kuitenkin tehtiin heti kun tunsin olevani valmis lapselle. olen vähän sitä mieltä että elämässä on kaikelle oma aikansa ja sitten kun siltä tuntuu että on valmis lapselle/lapsille niin sitten ne täytyy tehdä. työjutut sitten aina jotenkin lutviutuu....itseäkin hiukan toisen tekeminen heti perään hiukan mietityttää töiden kannalta koska tulen sitten olemaan yhteensä ainakin neljä vuotta poissa ja moni asia muuttuu sinä aikana....mutta jotenkin elän naiveissa kuvitelmmissa että jotenkin noo työjutut sit sutviutuu

ps. hitsi kun tällä puhelimella on vaikea naputella...
 
Viimeksi muokattu:
Hei ollaan myös myös yritämässä lasta 2016 vuodelle. Hos nyt heti on tärpännyt niin sitten tammikuun alussa ois la. Kotoota löyty jo 2,5v tyttö tai oikeestaan kolme heinäkuussa. Utse sain tytön 19v ja olin määräaikasena työntekijänä. Vakuuteltiin jatkosta mutta kun saivat ammattilaisen niin mun työsuhde loppui. Vaikutti äitiysrahaa yms mutta onneksi mies kävi töissä ettei jouduttu sossun rahoille. Nyt käyn töisä vakituisena ja odotan raskautumista. Tässä hos multa lähtisi työpois niin se on sen ajan murhe itselläni on semonen ajattelu tapa et kaikillaon sina tapansa ratkea ja niin on mennytkin :)
 
Olipas tullut paljon tekstiä sillävälin kun olin poissa! =) Kiva kun kerrotte ajatuksianne ja kerrotte millaisessa tilanteissa olette =) Eiköhän mullakin jossakin vaiheessa tärppää sen työn saannin kannalta, kun vaan jaksaa laitella hakemuksia ja olla sitkee. =) Kyllä mä tässä kaipailisin töitä, mutta toisaalta oon nytten yrittänyt ottaa kaiken irti tästä "vapaa-ajasta".
 
Voiko alkion kiinnittyminen tuottaa lämmönnousun? Minulle nousi nyt alkuillasta lämpö ja maha on pistellyt aanupäivällä ja nyt illalla lievästi juilinut...Nyt näillä hetkillä pitäisi olla meinaan kiinnittyminen tapahtumassa, jos hedelmöittyminen on syntynyt. Ja tätä oiretta en ole ainakaan tietoisesti itselleni tehnyt. On ollut kiire päivä aamusta asti ja hyvä olo. Vasta tosiaan alkuillasta nousi lämpö ja väsy. Mitä mieltä te kokeneemmat olette? :)
 
Kiitos kaikille ajatuksista! :) Tottahan se on, että asiat aina järjestyy! Itsekin oon kokenut sen omassa elämässäni monen monta kertaa ja luotan kyllä siihen, että elämä kantaa.
Tiitu86 Kyllä lämmönnousu tosiaan voi liittyä kiinnittymiseen. Toivotaan parasta!
 
Viimeksi muokattu:
kka
Kiitos MooiMama kun jaksoit rykästä listan! Mulle voi laittaa ya:ksi 8/15 :)

Sade_, mä todella kanssa toivon että kierto lähtisi mahdollisimman pian normaalisti rullaamaan. Mulla oli reilu vuosi sitten parin kuukauden tauko pillereistä ja silloin menkat alkoi tasan 4 viikkoa vikan pillerin ottamisen jälkeen ja kestivät sen 5 päivää, jonka ennen pillereiden aloittamistakin. Sormet ristissä siis että nytkin kävisi yhtä hyvin! Tuota kierron tasoittumistakin ajatellen oon päättänyt lopettaa pillerit paria kuukautta ennen yrityksen aloittamista, jos vaikka jotain häikkää ilmenee.

Mä oon uskaltautunut kolmelle ystävälle kertomaan, että haaveillaan lasta ensi vuodeksi ja kaikki on olleet aivan totaalisen innoissaan ja onnellisia. Vähän jännitti ystävien reaktio kun mun kaveripiirissä vielä kellään ei ole lasta ja monen tulevaisuuden suunnitelmat ovat luokkaa "mitä sitä ensi viikonloppuna joisi" :D

Pakko muokata viestiä vielä sen verran, että kertoilen minäkin vähän meidän tilanteesta. Me ollaan miehen kanssa molemmat töissä, kumpikin vaan nollasopimuksilla määräaikaisissa työsuhteissa. Todelliset tunnit mulla on 30-38 h/vko luokkaa ja mies tekee töitä kahden eri firman leivissä. Lisäksi tolla paremmalla puoliskolla on oma yritys, jonka parisse työskentelee aina projekteittain. Sinänsä voisi toki olla vakaampikin työtilanne ennen lapsen hankintaa mutta meidän aloilla vakkaripaikat on niin kiven alla että löydettäis ittemme jossittelemasta vielä 35-vuotiainakin jos jäätäis niitä odottamaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Työtilanteesta mä olin aloittanut juuri määräaikaisen osa-aikatyön kun aloin esikoista odottamaan. Ja mies oli työttömänä. Mulle tehtiin aina muutamalle kuukaudelle eteenpäin sopimuksia. Sopimus päättyi kun jäin äitiyslomalle. Äitiysloman jälkeen pääsin taas samaan paikkaan töihin ja sama jatkui. Mies teki pätkätöitä. Sopimus päättyi taas kun jäin äitiyslomalle kuopuksesta. Mies oli työttömänä koko äitiysloman ajan. Palasin vielä hetkeksi mutta töitä oli niin vähän ja aina tuota sopimuksien tekoa niin päätin etsiä toisen työpaikan. Nyt mulla on vakipaikka ja mieskin töissä ja mahdollisesti pidemmäksi aikaa jos ei peräti vaikipaikka.

satuin tänään löytämään lasten odotusajan neuvolakortit ja tippa tuli linssiin kun kattelin niitä ultrakuvia. Mun vauvakuume vaan kasvaa koko ajan. Haluisin jo päästä yrittämään mutta tuo mies taas ei reagoi mitenkään kun koitan asiasta puhua. Mitä väliä sillä parilla kk on ku en pillereitä nyt kuitenkaan enää käytä. Ihan hyvin se aika voi tärppiinkin mennä vaikka yritys jo alotettaisiinkin.
 
Kinder_Kitty, en minä ainakaan ottanu henkilökohtasesti mitenkään tuota sun viittausta yli 3kymppisiin esikoisen haaveilijoihin. Aina elämä ei vaan mene niinkuin toivoisi. Minäki olen omaa perhettä toivonu jo varmaan kymmenen vuotta, mutta ei vain ole oikeaa miestä tullut kohdalle kuin vasta nyt.

Tuosta oikeasta ajoituksesta ja vauvasta. Mulla on tilanne, että olen ollu määräaikaisena viimeiset 12 vuotta. Nyt ennen pääsiäistä sain tietää, että saan vakinaisen työsuhteen elokuussa. Sehän on aivan loistava juttu. Nyt jos sattuis tuleen raskaaksi ennen kesää tai kesän aikana, niin tarkotyais etten kovin montaa kuukautta ehtis olla töissä. Meidän alalla ikävä kyllä ei taida työkyky kestää kellään äitiyslomaan asti, vaan jäädään saikulle noin kuudennen kuun kohdilla. Olishan se noloa mennä elokuussa töihin ja jos oisin raskaana niin työn luonteen vuoksi joutuisin aika pian siinä raskaudesta kertoon kahdelle lähimmälle työkaverille. Mutta, semmosta se on. En todellakaan ala odottaan enään yhtään vain sen takia, ettei työpaikalla ajateltais et heti jää äippälomalle kun saanu vakkaripaikan
 
IMN
Minäkin voisin ilmoittautua mukaan! :) olin jo aikaisemmin tuolla himotestaajien puolella mutta tää ketju taitaa sopia ainakin vielä tällä hetkellä mun tilanteeseen paremmin. Nyt siis jotain myyntipuhetta..
Oon 22-vuotias, vastavalmistunut merkonomi. Miehen kanssa yhteistä taivalta on takana seitsemän vuoden ja kahden lapsen (poika 9/09, tyttö 10/12) verran. Eli täällä temmeltävät siis tulevan syksyn eskarilainen ja temperamentinen uhmaikäinen. Haave kolmosesta on nostanut päätään jo vuoden verran. Halusin kuitenkin hoitaa ensin koulun alta pois ja valmistuinkin n. kuukausi sitten. Tuolloinkaan vielä ei oltu yrittämisestä niin hirveän vakavissaan puhuttu, mutta viimeisimmän pillerilaatan lopulla aloin tuntea vihlontaa kohdunsuulla sekä hajuherkkyyttä. Ensin ajatus raskaudesta pelotti, mutta negatestin tehtyäni vauvakuume nousi potenssiin sata. Päätimme etten enää uutta laattaa aloita ja nyt odottelenkin jo toista viikkoa tyhjennysvuotoa. En ymmärrä miksei se ala, koska ikinä vuoto ei ole jäänyt tulematta.. Voihan olla että nyt jäi välistä ja voin odotella luomumenkkoja. Postissa on tännekkin tulossa jos minkälaista ovis- ja raskaustestiä ja ajattelinkin alkaa tikutella ovista ensi viikolla. Viimeksi kun lopetin pillerit kierto tasaantui vasta yk 6.. en siis odota ihmeitä.

Mulle voi siis lisätä listaan IMN, 22v, ya 4/2015, 3. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Niin moni uusi on uskaltanut kirjoittaa tänne, joten ehkäpä minäkin voisin. Olen toki lukenut moniakin keskusteluja, mutta kirjoittanut en ole.

Olen siis 23-vuotias esikoisesta haaveileva neiti. Miekkonen on saman ikäinen ja tilanne meillä on se, että mies töissä ja minä opiskelen. Opiskelujen kannalta vauva tulisi mainioon aikaan, koska saan kandini juuri valmiiksi, joten lopusta opiskelusta tulee vapaampaa. Olisikin mukava saada lapsi ennen valmistumista.

Lopetin pillerit tammikuun alussa ja kuukautisia ei sen koommin ole näkyny, huitelen jossain kp95.. Negatiivisia testejä oon tehny sellaset neljä. Vähän jo tuumin joskos yths:lle varaisi ajan, kun menkat on aina olleet epäsäännölliset ilman pillereitä. Pelottaa hitusen tuo menkkojen epäsäännöllisyys, joten saa nähdä milloin tämän "leivontaprosessin" pulla alkaa kohoamaan :D

Linap, 23v, ya 1/2015, yk1, 1.lapsi
 
Linap Täällä kans jätetty pillerit marraskuussa poies ja ekat luomumenkat tuli joulukuussa, mutta toisia ei näkyny. Varasin ihan yksityiselle gynelle ajat kun varmaankin terveyskeskuksessa ois käsketty vaan odotella ja en kyllä ois suostunu odotteluun. Mullakin siis kiertopäivät oli jo yli60pvän paikkeilla kun gynellä kävin ja hän sitte määräs terolutit(keltarauhaslääke) jolla sitte saatiinkiin jonkinlaiset menkat tulemaan =)

Harmittaa kun ei sillon teininä tullu pidettyä kirjaa menkoista, että koska ne tuli ja näin : / mutta semmonen muistikuva mulla kuitenkin on, että ei ainakaan säännölliset ollu. Mulla ei olis varmaan vieläkään menkat alkanu ilman teroluteja =)
 
Sade_ Mulla ristiriitaiset ajatuksen johtuu osaks töistä ja osaks esikoisesta. Oon ollut vasta vuoden alusta töissä äitiysloman jälkeen ja tuntuu inhalta jos kohta taas jää pois kelkasta. Toisekseen kun tuo esikoinen alkaa näyttämään uhman piirteitä niin mietitys on kova että onko vielä hyvä hetki toiselle. Poika on alkanut sentään alkanut kiinnostumaan itsensä pukemisesta ja syö itse sekä nukkuu hyvin, sikäli alkaa olemaan hyvin asiat. Aloitin vasta uuden harrastuksenkin mikä taas täytyisi sitten raskauden edetessä jättää tauolle eikä sekään houkuta. Paljon on asioita minkä takia tuntuu että ehkä ei vielä mutta onko missään kohtaa sitten "täydellinen" hetki? Mietin kyllä selvästi asioita liikaakin kun pienetkin riidat miehen kanssa saattaa saada minut miettimään lykkäystä :D

Tänään, tällä hetkellä tuntuu siltä että heti vaan yrittämään mut pitää vissiin nuo tän kuun pillerit popsia loppuun :D
 
Viimeksi muokattu:
Puuharakka: tuntui aivan kuin omia mietteitä olis lukenut, mulla kans tulee vähän väliä ajatuksia et onko nyt sopiva aika jne. Mut jotenkin sitten aina vauvakuume vie voiton ja edelleen siis yritetään. Jossain vaiheessa mietin että olisinko syönyt pillereitä kesän loppuun mutta sitten miehellekin totesin että eihän välttämättä tärppää kuin vasta kesän lopussa muutenkin. Joten pillerit on ja pysyy poissa, onnekas kyl oon siinä mielessä että mulla palautu heti kierto säännölliseksi. Itte en kans oo pahemmin nuorenpana pistäny ylös kiertoo mutta muistin mukaan säännöllinen.. Nyt on tuo sovellus ni pysyy kärryillä :)
 

Yhteistyössä