Vauva vuodelle 2016 <3

Mä oon ihan uuno kyllä missään kikoissa yms. joten mielenkiinnolla luen näitä.. :) Greippimehu ym. hapan on kyllä siinä määrin vähän haastava juttu, kun hampaat on niin herkät vihlomiselle.. Koitin jossain kohtaa omenasiideriviinietikka-kuuria aineenvaihdunnan virkistämiseksi ja ei menny kun pari päivää niin alko vihloa hampaita ikävästi.. Etuhampaista kiille lähtenyt kun on pari kertaa päässyt lohkeemaan.. :(

Mitäs se foolihappo sitten tekee?
 
miss_piggy
Mulla kiinnittymisvuotoa tuli vain pari vaivaista tippaa muistaakseni.

Jos oviksen haluaa varmuudella tunnistaa niin suosittelen kyllä ovistestejä. Mulla ainakin toimi.

Tutkimuksiin menosta, monella paikkakunnallahan suositellaan että pitäisi olla yritystä takana ainakin se 1,5 vuotta ennen tutkimuksiin hakeutumista, ja moni lääkäri ei varmaankaan sitä ennen edes lähetteitä tutkimuksiin kirjoita, etenkin jos naisella ei mitään fyysistä vikaa/estettä raskautumiselle ole löytynyt.
 
miss_piggy
Mä oon ihan uuno kyllä missään kikoissa yms. joten mielenkiinnolla luen näitä.. :) Greippimehu ym. hapan on kyllä siinä määrin vähän haastava juttu, kun hampaat on niin herkät vihlomiselle.. Koitin jossain kohtaa omenasiideriviinietikka-kuuria aineenvaihdunnan virkistämiseksi ja ei menny kun pari päivää niin alko vihloa hampaita ikävästi.. Etuhampaista kiille lähtenyt kun on pari kertaa päässyt lohkeemaan.. :(

Mitäs se foolihappo sitten tekee?
Foolihappo ehkäisee mm. alkion erilaisia kehityshäiriöitä tai lähinnä selkärankahalkiota mun käsittääkseni.
 
  • Tykkää
Reactions: NeitiPelargonia
Tervetuloa kaikki uudet naiset! Ihanaa kun on jo näin iso porukka kasassa! :) Ja voi vitsit miten onnelliseksi teitte mut kun niin moni vastaili tuohon oikean ajankohdan pohdintaani! Mahtava huomata, että monella samat jutut pyörii mielessä ja kaikista työepävarmuuksista yms. huolimatta uskallatte rohkeasti haaveilla vauvasta! Ja ihana tuo jonkun papin viisas lause!
Kiitos naiset vertaistuesta!
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin kans liittyä joukkoon :wave: Taustoja vähän, eli ensimmäistä yhteistä lasta miehen kans yritetään. Mulla ennestään kaksi ja miehellä kolme. Ehkäisyrenkaan jätin pois tammikuun lopulla ja eka kierto oli ihan tarkalleen 28 päivää ja oviksenkin vähän niinku bongailin, mutta tärppiä ei tullut. Aikaisemmat raskaudet alkaneet clomifenillä ja yksityisellä gynellä kävin hakemassa taas reseptin. Toinen kierto venyi yli 60 päivään ja teroluteilla saatiin uusi kierto käyntiin. Nyt kp8 menossa ja clomit otettu x2 kp 3-7.

Kysyisinkin, että miten teillä tuo ovulaatio ajoittuu? Onko jollain kokemusta clomeista? Mulla siis vuosien takaa, mutta en muista enää... :ashamed: Mulla oli selkeä oviskipu, kova vihlonta ja sellainen tuikkiva kipu jo kp 6. Kesti muutaman tunnin ja tuli ajoittain, viimeisin kipukohtaus kesti ehkä 15 sekuntia ja oli tosi kova kipu. Sitten hävisi. Eilen kp 7 juili ihan vähän toiselle puolelle, samanlaista tuikkivaa kipua mutta ei läheskään yhtä kipeä kuin edellisen päivän. Eilisestä illasta sitten alkoi menkkajomotus mikä jatkuu edelleen... Menikö ovis jo?? Voiko se tulla jo kp 7?

Muoks. Hain eilen cittarista ovisliuskoja ja eilen illalla ja tänään aamulla lähes yhtä vahva viiva kuin kontrolliviiva, mutta ei ihan. Jos nyt lähtee haalistumaan, niin eikös sekin jo viittaa ohimenneesseen ovikseen?
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI VAUVASTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle (jos mahdollista) PUNAISENA, kiitos!


keskiviikko 15.4.2015



YK: Yrityskierto
<3: kuinka mones vauva haaveilussa
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäYAYK<3TJOTTaustalla
MooiMama265/14131.
pipiipa21121.
Kinder_Kitty2201/1521.
pumpulipallero291.
tiitu86284/1511.x
Eea283/1526.
Sade_276/152.
jennimarjaana211/1531.
stua277/141.km 3/15
Cosey341/1542.yksi munasarja
Jepulis803/144.
Leonella317/1492.
makau3110/1462.
Equus2911/142.km 4/15
Unelmoida267-8/151.
Wellmu342.
miss_piggy332.pco, km 2/13
OmaAurinkoinen324/151.
Piitu85304/152.
Vivi Hellion356/14122.
kka248/151.
Pupelaattori351/153.
Puuharakka232.
erica87283.
outius282.
Autumnn241.
Jembbba2212/141.
JustDoIt20113.km 12/11, pco 1/15
poucodeamor223/1512.
IMN224/153.
Linap231/1511.
Lotus243.
Nettte202/151.
Ninnatar3.
Mappe86298/141.
Ehkä sittenkin?291.
tähkä942.
sporttimimmi286/14101.
tsilinut3323.
Sniff3510/142.2 km 2013, ku 2014
esikoinenhaaveissa237/12341.km 4/15
NeitiPelargonia3210/141.
smurffiina843014.
Merenaalto302/1533.pco



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
[TR]
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on listaa taas päivitelty! Tervetuloa kaikki uudet!! <3 Ihanaa, että juttelu on näin vilkasta! Päivän kivimmät hetket ovatkin niitä kun tsekkaa onko tänne tullut uusia kommentteja teiltä ihanaisilta!! <3 :)

jennimarjaana: Onnea synttäreiden johdosta!! :)

IMN: Mää koitan päivitellä listaa ainakin joka toiselle sivulle, että sen kauempaa ei yleensä tarvi etsiskellä :)

sporttimimmi: meinaatteko mennä siellä Ruotsissa hoitoihin, jos kesää ennen ei tärppää? :)

Linap: Käyn YTHS:llä täällä Helsingissä :) Sää oot saanu nopeeta ajan! Mulle hoitaja soitteli kolmen viikon ajan ennen ku saatiin varattua aika tolle gynelle ja sit tosiaan sai vasta kahen kk:n päähän :) ja aika onkin mennyt niin nopsaa että käynti onkin viikon päästä jo! :) Tuu kertoon ihmeessä mitä ne sulle sieltä YTHS:ltä sanovat ja saatko apua :)

esikoinenhaaveissa: Oon seurannu sun haaveilua tuolla muissa ketjuissa ja tosi harmi juttu, ettei tää pieni tarrannutkaan matkaan :/ Mutta varmaan vähän helpottaa ku tietää, että sinne on kuitenkin yrittänyt tarrautua kun positiivisen testin oot saanu :) Toivon todella, että tulevat hoidot vielä mahdollistais sulle syliin oman pienen tuhisijan!! :) <3 Ootteko puolison kanssa miettineet muuta vaihtoehtoa, jos omaa biologista vauvaa saakaan? esim. adoptiota? :)

smurffiina84: Totta kai mukaan vielä pääsee! Tervetuloa!! :)

Mappe86: Tsemppiä tähän kiertoon!! <3 :)

Equus: voimahaleja!! Km:t on kurjia, mutta jostain oot joskus lukenu, että km:n jälkeen saattaa tärpätä oikeasti, että se km on vaan valmistellu paikkoja seuraavalle tarraajalle! Toivottavasti sinunkin kohdallasi kävisi näin!! :)

Merenaalto: Itellä ei ole kokemusta ku kahdesta ovulaatiosta tän vuoden aikana ku ollaan yritetty ja nekin on tullu kahdessa vika kierrossa.. Ekalla kerralla ovis tuli kp 19 ja toisella kertaa kp 13, että heittelee tosi kovasti.. Mun käsittääkseni sit ku lähtee tasavahvojen jälkeen haalistuun niin sitten on ovis jo mennyt..
 
Mäkään en oikein osaa lukea noita testejä.. Yhden kyllä vasta tehnytkin.. Siinä paketissa luki ettei sävy vaikuta vaan pitää olla kaks samanmoista viivaa jotta voi olla positiivinen.. No, mun tulos oli haalea viiva joten aattelin suorilta että on negatiivinen.. Ilmeisesti kertoo kuitenkin jotain esim että ovis meni jo? Mulla oli vahvat tuntemukset joita en päässy heti testaamaan.. Hämää vaan kun olivat viikon etuajassa. Mulla ollut suht tasainen kierto heti kun pillerit jätin.

Tänään koulussa n.klo 10 alko semmonen päänsärky ettei mitään rajaa. Etoi ja vihloi ohimoa lujasti. Mietin johtuiko siitä, että aamukahvi jäi juomatta vai kertooko tää nyt jostain muusta?? En muista koska mulla olis ollu tommonen jysäri viimeksi! Hain sitten kahvin, söin banaanin ja särkylääkkeenkin otin. Katotaan kuin mun käy kun meen nyt salille heilumaan.. Mä niin toivon että nämä merkit kertois et masussa tapahtuu jotain :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Merenaalto Kyllä minä laittasin noin vahvalla viivalla jo peitot heilumaan ;)

Ovistestien tulkinnassa on mullakin ollut vähän alkukankeutta :| Kolmena päivänä oon nyt testannu aamupissasta ja koko ajan selkeästi tummuu, mutta en vaan hirveästi luota siihen että koko ovista tässä kierrossa tapahtuis. Kuitenki eilen sitten ihan varalta "tehtiin vauvaa" :D Tämän seurauksena järkyttävä kipu alavatsassa ja pitikin vähän aikaa pitää taukoa kun tuntui niin ikävältä.

Tissit kutisee, naama kutisee ja kukkii, päänahka hilseilee, mutta tukka rasvottuu.. mitäköhän muuta hehkeää mun kehossa tapahtuukaan ku en enää pillereitä popsi. Onneks oon työttömänä niin ei tarvi näyttää tätä kaunista naamaa ihmisten ilmoilla :D Vähän aikaa jo toivoin että nää oiski jo raskausoireita (samoja oli kakkosta odottaessa), mutta viivanpaikkaa vaan puskee :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
IMN Kyllä me ollaan heiluteltukin peittoja tasaiseen tahtiin, mutta tiedättekös kun jos ei sitä ovista täysin saa bongattua, niin väsyttää jo ajatuskin, että pitäisi reilu pari viikkoa varmistellen joka päivä :p

Mulla on noi testit niitä pregcheck "vaimitänenytonkaan" mitä saa cittarista. Eikä ole minkän valtakunnan kokemusta eri merkeistä, että näyttääkö joku selvemmin tai huonommin oviksen. Tietty digit olis parhaita mutta niin hitsin kalliita.
 
MooiMama No ihan hyvä, että kropassa sentäs jotain tapahtuu ja voin mahdollisesti joskus uudestaan raskautua. Rankkaa tämä on silti kun kerrankin raskautuu niin se otetaankin sitten pois. Adoptiota en ole miettinyt, eikä varmaan jakseta koskaan siihen rumbaan lähteä kun tulee miehellä ikä vastaan. Sijaisvanhemmuutta olen enemmän miettinyt ja siihen voisi lähteä mukaan jos ei hoidot tuota toivottua tulosta.
 
Ovulaation ajankohdan voi tietää (eikä silloinkaan ihan tarkkaan) testeillä vain, kun testaa tarpeeksi pitkään. Kun ovis lähenee, niin itsellä testiviiva vahvistuu joka päivä, mutta muuna aikana kierrosta viivan vahvuus vaihtelee. Joillakin käy myös niin, että ensin viiva lähtee tummumaan, seuraavissa haalenee ja sitten alkaakin taas tummua/tulee jo plussa. Ovisplussasta taas menee yleensä 24-48h ovulaatioon. Ja plussa siis on vasta, kun viivat ovat tasavahvat tai testiviiva vahvempi. On siis vaikea sanoa yhdestä viivasta, menikö ovulaatio, mutta sen verran vahva, Merenaalto, sun viiva on, että veikkaisin oviksen olleen/tulevan pian. Oireiden perusteella saattoi jo tosiaan ollakin. Jatkamalla tikuttamista tarpeeksi pitkään voi tietysti varmistua siitä, että ovulaatio meni. :)

Ja ovulaatio voi tulla hyvinkin aikaisin. Mulla on ovis ollut kierrossa, jossa tulin raskaaksi, noin kp 7.
 
Kiitos Lotus täsmennyksistä. Tässä oppii pikkuhiljaa :)

En malttanut olla testaamatta ovistikulla tilannetta, kun laskennallisesti olis huomenna SE päivä.. Testiviiva oli haalea, joten vahvistanee epäilyni, että ovis tosiaan oli jo viime viikon perjantaina. Eikä nyt mitään merkkejä olekaan ollut.

Voi että odotan sitä hetkeä, kun joku täällä kertoo saaneensa positiivisen tuloksen raskaustestistä :heart: Eisenniinväliä vaikkei olis oma, kunhan joku hihkasis, että nyt tärppäs! :) Jaettu ilo, se paras ilo.
 
Ihana NeitiPelargonia! Kyllä mäkin silti toivon et jollekin jo plussa uutisia :)

ON: Hitto tätä valkovuodon määrää, eikä nyt pitäs omasta mielestä hirveesti tulla kun tuo
ovis tuli ja meni. Hiukan otti töissä myös hajut nenään ja semmonen pieni kuvotus ja omituinen nippailu alavatsassa. Ens viikon tiistaina pitäs laskelmien mukaan menkat alkaa ja jotenkin oon niin pessimisti et kyllä ne sielt tulee vaikka olo olis mikä.
 
Hei ihanat naiset! Onpas meitä paljon :)

Kukakohan on ensimmäisenä testailemassa mahdollista tärppiä?jennimarjaana ainakin ensi viikolla. Hihkaskaa, jos joku aikaisemmin. Jännää!

Mulla on tuntemusten eli kipujen mukaan ovis juuri tapahtumassa ja peittoja heilutettiin eilen ja tänään. Toivottavasti nappaa vaikka aika pelottavaltakin ajatus tuntuu. Voin siis testailla 2 viikon päästä, juuri sopivasti kesäloman alkajaisiksi. Tulen sitten kertomaan miten käy.

Olitte jutelleet lapsen teon ajoituksesta. Onhan se kyllä haastavaa ja kun koskaan ei tiedä kuinka kauan yrittäminen kestää. Me ajattelimme asian näin, että olemme seurustelleet 3,5 vuotta, joista 1,5 kihloissa ja reilu vuosi avoliitossa. Kummallakin vakkarityö, raha asiat suht hyvällä mallilla ja parisuhde kukoistaa. Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin ja siitä sitten vuoden päästä koulun. Koululainen ja 3-vuorotyö ei kuulosta hyvälle yhdistelmälle, joten ajateltiin että olisin äitiyslomalla,kun esikoinen menee kouluun. Jos suunnitelma ei toimi niin sitten keksitään suunnitelma b. :)
 
Täält on kiva lukea juttuja joista itekkin miettii. Jotku asiat on ihan uusia mulle. Esikoista ku suunniteltiin niin jätin pillerit pois ja peitto heilu joka päivä. En mietiny oviksia sun muita juttuja. Nyt ku on enemmän tietoa kun on opiskellut yms. Niin on tullu semmonen että liika tieto vähän pelottaa. Jos nyt ei tärppää jso nyt menee kesken mitä jos mulle käy jotain. Niin paljon kaikenlaisia riskejä. Liikatieto lisää tuskaa.Pelkään kokoajan että se vuoto mitä tuli oli menkat tai jotain muuta vastaavaa. Toivon että olisin nyt raskaana. Ei tarvitsis enempää miettiä näitä alku juttuja.

Myös tää vauvakuume ja kaikki on niin sekavaa toisaalta aattelen että oon raskaana. Oon palljon väsyneempi. Mustat silmänaluset. Selkä kipee ja menkkakipuja. Ja rinnat on kipeet. Sama kun silloin kun oli maitoa täynnä. Oon nukkunut öisin 8-9h siltikin väsyttää. Onneks työ joustaa sen verran että saan otettua päikkärit :) mutta asioilla on aina toinenkin puolensa. Ja se mulla on pelko että en ookkaa raskaana ja oireet johtuu muusta.
 
miss_piggy
Oviksen tosiaan testeistä tunnistaa kun molemmat viivat on yhtä tummia tai tuo pissasta tuleva viiva on jopa tummempikin :) Tietysti on myös ne clear bluen digitaaliset testit joista pätkähtää hymynaama kehiin kun on ovis mutta ovat aika kalliita.

clomeista,
yhden kierron niitä söin ja siitä silloin heti tärppäsi. Mulla taisi olla siinä kierrossa silloin ovis joskus kp 17.. en tosin tarkalleen muista mutta ovis oli jotain aivan järjetöntä. Munasarjat oli kuin tulessa ja käveleminenkin tuntui tosi epämukavalle, oli elämäni eka kunnon ovis ja tosiaan siitä sai meidän poikakin alkunsa. Ja kesti monta päivää! Silloin sitten peitot heiluikin ennen ovista, oviksen aikoihin ja vielä sen jälkeen :D
 
Mä tuolla hätähousujen puolella oon kovasti yrittänyt olla kirjottelematta mitään / seuratakin vaan harvakseltaan, mut kuinkas ollakkaan oon foorua tuijotellut päivittäin... :D Oon silti pystynyt hillitsemään intoni kirjoitella tänne tai tulla marisemaan ahdistuksista, mutta nyt oli taas semmonen olo että vaan sormet syyhyää... Mulla on nyt se yk 5 ja 23/30... Viime kerralla kun venähti kierto siihen 31 ni olin ihan ulkona kaikesta, toivottavasti tällä kertaa ei venähdä yhtään etten saa kaikenlaisia tyhmyyksiä päähäni, paras tietysti jos siellä jo köllöttelisi joku masussa ;) Pientä ressiä edelleen tuottaa tuo muutama viikko sitten havaittu 7cm kysta. Sain polille aikaa mutta siihen on vielä kuukausi, sittenkin vaan tarkistellaan tilannetta yms... Tosi ahdistavaa. :( Eipä se kysta tosiaan raskaaksi tuloa pitäisi estää, mutta hiukan oon kyllä epäileväinen että tuunko muka tämmösen pallon kanssa raskaaksi... Niin no.

Oon onneks nyt onnistunut olemaan ressaamatta liikaa raskaudesta, mutta nyt ku kuukautiset lähenee, alkaa pikkuhiljaa nousta semmonen testinostokuume. Jos vaan oikeesti pystyisi odottamaan edes sinne että ne menkat on oikeesti myöhässä...
 
Mä oon alusta asti tehnyt ovistestit apteekin ClearBlue testeillä kun oon ajatellut että ne on varmimpia ja selkeimpiä. :) Toki varmaan kalliimpia kun nuo marketeiden mutta ite en voi elää epävarmuudessa ja arvuutella aina että onko vai ei :D

Onkohan muuten ihan normaalia että vaikka mulla ovulaatio oli jo ma aamuna niin vieläkin armottomasti koskee rintoihin ja alavatsaa turvottaa ja jomottaa ihan tuhottomasti? Tiedän että normaalia vahvemmat ovisoireet joutuu lääkkeistä mutta että vielä kolme päivää oviksen jälkeenkin on tätä :whistle:
Ja sitten taas kuitenkaan valkovuotoa ei enää tule..

No, kahden viikon päästä sitten jännät paikat.. suuri pessimistisyys kyllä ettei kuitenkaan tärppää vaikka pitäiskin mahdollisimman positiivisesti ajatella.. hermostuttavaa tällainen odottelu :'(
 
Viimeksi muokattu:
aigle samoilla päivillä menkää ja tiiätkö että omatki sormet syyhyää. Haluun vastauksen nyt ja heti. Purkasin jo tunteeni pari minuuttia sua ennen. :D toivottavasti kysta ei tuo ongelmaa ja olisi plussa tulossa. ???? onneks en oo yksin tämmösten tjntemusten kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä