Vauva vuodelle 2016 <3

Imetän kyllä ja tiedän, että se voipi osittain ehkäistä raskautumista, mutta ehkäisykeinohan se ei ole ;)
Saas nähdä miten käy... Menkat kuitenkin alkaneet jo. Jännän äärellä nyt.. :D
 
Oiii, onnea plussanneet!

Tervetuloa Maicy, melkein samoissa mennään. Mulla ovis on just ollut tai on tänään. 3himotuspäivää takana ja nyt taas jännätään. Tähän kiertoon onkin panostettu suht stressittömästi. Ainut mitä pelkäsin oli, jaksaako mies puuhalla enää työpäivän (yö)jälkeen mutta olipa ihana huomata että jaksoi kyllä :love: jotenkin kauhean hyvä mieli nyt. Panostettu on tosiaan myös avokadon ja greippimehun voimin.
 
Maicy: minä en ole ikinä imetysaikana tullut raskaaksi. Nopeimmiten niin että imetyksen loputtua ollut yhdet menkat ja heti seuraavasta kierrosta tärpännyt. Mutta tiedän myös sellaisia, jotka ovet imetyksestä huolimatta tulleet raskaaksi. Tsemppiä. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Imetän kyllä ja tiedän, että se voipi osittain ehkäistä raskautumista, mutta ehkäisykeinohan se ei ole ;)
Saas nähdä miten käy... Menkat kuitenkin alkaneet jo. Jännän äärellä nyt.. :D
Tsemppiä, mähän imetän vieläkin ja olen raskaana. Raskauduin kun esikoisen syntymästä oli 3 kk mutta valitettavasti tämä raskaus ei ollut normaali. Nyt olen uudelleen raskaana ja toivon että tämä lapsi saadaan. Eli imetys ei kyllä ehkäise (meillä ei toivottukaan sitä). Tuossa ekan raskautumisen aikaan imetin alle 2 tunnin välein vuorokauden ympäri. Mutta tämä hormoonitoiminnan palautuminen riippuu varmaan ihan ihmisestä.
 
miss_piggy
Dpo 10, ei oo menkat alkaneet mutta testit negaa. Aamulla tuli ihan häivähdys punaista valkovuodon mukana ja sen jälkeen ei mitään. En tiedä onko menkat alkamassa vai mitä tuo on. Tuskin tärppää ainakaan kun touhuiltiin oviksen aikana vain kp 27 ja ovisplussa tuli kp 28.
Mulla oli ehkäisy käytössä 1v2kk pojan syntymän jälkeen. Nyt siis ollut pari kuukautta ilman.
 
Paputoive, olishan se joo aika ihana konkreettinen muisto häämatkasta, että just siellä oltais saatu alulle lapsi. Yritystä riitti :)

Pientä ällötystä on ollut ilmassa tänään (kp 29/32), mutta voi kyllä olla seurausta ihan rankasta työpäivästäkin. EI auta ku odotella ja jännittää!

Onnea Keväthaave ja Marikoo78 plussasta!

Miss Piggy
, vielä voi kuitenkin olla toiveikas, ettei ne menkat sieltä tulis.. ;)
 
Heippa taas, hiljaisesti taustalla olen viestejänne lukenut. Itsellä viime ajat ollut taas sellaista eipäsjuupas kolmannen suhteen, nyt ovikset päällä ja koko viikon olen funtsinut joko sitä uskaltaisi ekan kerran ilman ehkäisyä... No se jää nähtäväksi siirtyykö uskallus vielä kuukaudella :D


Tsemppiä muille yrityksiin ja onnea plussanneille!
 
sniff: Toivottavasti tärppi käy jo nyt.. :D Joo, en minäkään luota siihen, että imetys toimisi ehkäisynä. Onhan tuo nähty monilla, ettei se auta..

miss_piggy: Tosiaan, älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Niin kauan ku täti pysyy poissa, on raskaus aina mahollinen :) Ja hyvinhän te ootta touhunnu, jos kp 27 on pupuiltu ja kp 28 on sit ollu ovisplussa. Ajankohta siis hyvä.. :) Tsemppiä!!

Ellanolla: ihanata! Millon ajattelit testata? Sulla ei enää montaa piinapäivää ole. :D

Toukokuinen: Ite ennen edellistä raskautta kokeilin kans noita greippimehuja sun muita. Greippimehua join pitkin kiertoa, en kyllä tiedä miten se olisi "oikeasti" pitänyt tehdä. :) Samoin punkut tuli kokeiltua, just oviksen aikoihin... Eipä tainnu vaan mun kohalla auttaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jembbba: Jotain siellä näkyy, mut on vielä hailakka etten osaa sanoa, et viivanpaikkako vai plussa :)) Onko sun dpo:t varmoja? Eli testasitko ovista vai suurinpiirteinkö lasket?
 
Dpo: days pass ovulation?, eli monesko päivä ovulaation jälkeen on menossa :) Yleensä dpo 14 alkaa sit menkat ja sillon jo voi todellakin testata onko raskaana vai ei.. Mä alotan testaukset yleensä turhan aikasin, jotain dpo 7 helpostikin.. Mutta vain, koska oon niin pirun malttamaton :D
Mulla nyt menossa dpo3, eli periaatteessa sunnuntaina vois jo rueta testaileen, jos vaan hakis testejä...
 
miss_piggy
Kyllä minäki testailen aina tyyliin dpo 5 alkaen :D Ilmankos oonkin tuolla hätähousuiset himotestaajat-ketjussa :)

Greippimehun pitäis vissiin paksuntaa kohdun limakalvoa. Nyt ei oo mulla ollut käytössä mutta mulla onkin omega3+E, gelee royalet 1000mg, maca-jauhe, foolitabletit, monivitamiinit ja oli inositoli-kapselit jotka on loppunu. Ne on jotain E-vitamiinijohdannaisia joita saa luontaistuotekaupasta ja käytetään ainaki USA:ssa ihan lapsettomuushoitoihinkin. Tosin aika isolla annostuksella. Itse otin vain kaksi päivässä.

Mutta lähinnä syön näitä ihan senkin takia että oma kierto pyörisi kun on tosiaan noita hormoni-häiriöitä ja kierto on mitä on.
 
ladygreen: yrityksen pituus on olut vähän vaihtelevaa.. yhteen aikaan jouduin syömään teroluteja mutta sen kummempaa apua en ole tarvinnut. Mulla pcos vaikuttaa niin että kierrot on pitkiä.. tänään kp46/52 ja kierron pituus vähän vaihtelee. Mulla ei ole ylipainoa.. ja se on iso plussa, ksoka pcos on monesti pahemi ylipainoisilla. Olen onnekas koska ovuloin kuitenkin melkein joka kierto vaikka on tuo pcos. Entien tässä häirtisee kovat kivut joita on aina usemman viikon putkeen.. niin ja yrityksen historiasta sen verran että nyt ollaan oltu 1,5vuotta ilman ehkäisyä. Aktiivisempaa yritystä alkuvuodesta alkaen ja vielä enemmän on panostettu maaliskuisen keskenmenon jälkeen.

nyt on alkanut tulla oireita jotka vois tulkita raskausoireiksi. =)
Toivotaan että oireet viittaa raskauteen (y)

Ja ihanaa, että näin paljon plussia! Onnea paljon, toivotaan lisää näitä:love:
 
miss_piggy mistä oot hommannut noita gelee royale 1000mg?

En oo tänne reiluun kuukauteen kirjotellu, mutta aina käyn lukemassa :) täällä menossa kp34 ja ei näy menkkoja. Raskaustestikin tehty tänään ja negatiivinen.

Ovistakin koitin tikutella sen 5-6pv mutta ei tullu plussaa ja tämä siis kp13-kp19 vissiin.. Tänään myös juotu eka lasi greippimehua ja hyi ,että kun oli pahaa:poop: mutta kyl se alas meni kahvia päälle vaan (y) epäilen vahvasti, että ongelmaa on tuossa munarakkulan kasvuvaiheessa. No jospa sitä menis syksyllä käymään gynelllä hakemassa lisää terolutia tai jotain muuta jos menkkoja ei ala näkymään..
 
Toukokuinen Ei suoranaisesti varmaan, mutta ne vitamiinit. Liputan itse foolihapon nimeen ja sen vaikutuksiin (itselläni synnynnäinen vaurio). Eikä se hormoonien hyrrääminenkään haitaksi ole.. :D Oon vaan rakastunut avokadoon. Greippimehua oon juonut kp1 alkaen tähän päivään kp18 asti (greippi on ollut jo lapsesta asti yksi mun suosikkihedelmä). Eilen ja tänään nautin punkkulasillisen (sopivasti sisko toi tuliaisiksi (y))
Tuossa jotain: http://www.terve.fi/ravinto/78156-avokado-herattaa-himot-ja-nitistaa-taudit

Tänne sitten heti kertomaan kaikki oireilut! ;)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
On. Tuskailin noiden ovistestien kanssa, nyt kuitenkin tuli jo vähän viivaa, mitä en aiemmin ole saanut, jännitän tässä pari päivää, että olisiko mulla oikeasti näin pirun myöhäinen ovis? kp 19. Ei sitten ihme, että ei ole tärpännnyt, koska kuka nyt viikko ennen menkkoja enää jaksaa jyystää, jos kaks viikkoa sitä ennen on oletettuna aikana tehny kaikkensa :D Jännän äärellä...

Juna: Minkä ikäsiä sulla on kaksi? Meillä -11 ja -13 syntyneet ja juupaseipässaapaskenkä menty myös pidemmän aikaa... Nyt kuitenkin päätettiin antaa onnen käydä, jos on tullakseen.

Jembba: Toivottavasti vahvistuu.
 
Jembbba Mä uskon, että se on plussa :p

Juna samaa rataa on omatkin ajatukset menneet silloin vuoden alussa kun tähän ryhtymistä mietittiin. Mutta nyt päätös pitää ja kolmas saa tulla. Ainakin tämä vuosi yritetään vielä. Välillä on kyllä tunne, että ei kovin helpolla onnistuta. Mistä lie sekin ajatus tullut. Aiemmat tärpänneet 5. ja 3. kerralla (ja nyt yk5). Mutta hyvähän se vaan on, että asian ottaa tosissaan, kun on niitäkin, jotka eivät ota, sikiävät vaan. Tsemppiä, Juna! :)
 
On. Tuskailin noiden ovistestien kanssa, nyt kuitenkin tuli jo vähän viivaa, mitä en aiemmin ole saanut, jännitän tässä pari päivää, että olisiko mulla oikeasti näin pirun myöhäinen ovis? kp 19. Ei sitten ihme, että ei ole tärpännnyt, koska kuka nyt viikko ennen menkkoja enää jaksaa jyystää, jos kaks viikkoa sitä ennen on oletettuna aikana tehny kaikkensa :D Jännän äärellä...

Juna: Minkä ikäsiä sulla on kaksi? Meillä -11 ja -13 syntyneet ja juupaseipässaapaskenkä menty myös pidemmän aikaa... Nyt kuitenkin päätettiin antaa onnen käydä, jos on tullakseen.

Jembba: Toivottavasti vahvistuu.
Meillähän nuo kaksi ekaa ovat jo "isoja" eli 07 ja 09 syntyneet, siksipä tämä jossittelu onkin niin voimakasta koska elämä on melkein liiankin helppoa että haluaako kaiken taas aloittaa alusta :D
 
Jembbba Mä uskon, että se on plussa :p

Juna samaa rataa on omatkin ajatukset menneet silloin vuoden alussa kun tähän ryhtymistä mietittiin. Mutta nyt päätös pitää ja kolmas saa tulla. Ainakin tämä vuosi yritetään vielä. Välillä on kyllä tunne, että ei kovin helpolla onnistuta. Mistä lie sekin ajatus tullut. Aiemmat tärpänneet 5. ja 3. kerralla (ja nyt yk5). Mutta hyvähän se vaan on, että asian ottaa tosissaan, kun on niitäkin, jotka eivät ota, sikiävät vaan. Tsemppiä, Juna! :)
No nyt taas teidän juttuja lukiessa vahvistuu että kolmannelle annetaan lupa, mutta tämä ajankohta on vähän kysymysmerkki ;)
Meillä saanet myös helposti alun molemmat, esikoinen ekasta ja kuopus toisesta kierrosta. MUTTA tässä on tullut 6v ikää lisää joten... Mutta jos ja kun yritys alkaa niin olen päättänyt antaa itselleni 30v asti aikaa (ikää 28v).
 

Yhteistyössä