Vauva vuodelle 2016 <3

Kyllä meilläkin mun äiti ilmoitti heti, että olen ihan hölmö jos vielä lapsia teen kun kaksi aikaisempaa jo niin isoja (5v ja 7v siis...). Mulle siis kolmas ja miehelleni olisi neljäs. Hänellä jo isompia lapsia kaikki, vanhin pääsi just ripille. Tuntuu vaan niin pahalta kun itse toivoo yhteistä lasta miehen kanssa ja vielä kun ei ole ollenkaan itsestään selvää edes ovulaation onnistuminen. Ja mutsi jaksaa polkea mun haaveita :( On jo useamman kerran sanonut, että ei mitään järkeä :/ ja isänikin sanoi että ei mitään lapsia enää. Huoh. Kun en edes ikinä hoidata heitä niillä kun asuvat 800km päässä meistä. Saatikka kenelläkään muullakaan. Näkevät lapsia 1-4 kertaa vuodessa muutenkaan.

Älä välitä muiden mielipiteistä..en minäkään itselläni on 5 omaa ja miehellä 3 ja nyt halutaan yhteinen pikkuinen..tärkeintä on mitä te haluatte.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Merenaalto
Kp 33/32 ja ällö olo. Eilen näytti testi negaa, tänään en oo uskanut testaa. Jos sitä ehkä huomenna aamulla.. tai tiistaina. En vaan halua nähdä sitä negaa! Ja tein sen virheen, että pyysin miestä ostamaan raskaustestin, ja pihi mies kun näki paljon se maksaa, niin totesi kotona, että älä sit turhan usein näitä tee! :D

Toisaalta, eipä oo menkatkaan alkaneet, ja normimenkkoja edeltävä makeanhimo ja ummetus puuttuu täysin, tilalla on tuo ällötys joka ei ainakaan vielä kyllä kohdistu mihinkään yksittäiseen ruoka-aineeseen tms.
 
Täällä alkoi viikko sitten yk7 ja aika pohjamudissa on menty koko viikko. :( Vielä kuukausi sitten mulla oli niin hyvät fiilikset ja päätin etten kesällä murehdi tätä asiaa, mutta niinpäs vaan löydän itseni ajattelemasta taas näitä samoja juttuja. Huoh. :poop: Tuntuu vaan niin toivottomalta.

Kevlarsoul, jos luet vielä tätä ketjua, niin onnea! Tuli hyvä mieli teidän plussasta. Annoit toivoa meille muillekin pitempään yrittäneille. :)
 
miss_piggy
Menkat kesti huimat 3 päivää. Jotain mahatautia vissiin vähän kun 2 iltaa ollut maha tosi kipeä kun nukkumaan on pitänyt alkaa, ja tänään ollut koko päivän. Ylämahassa purisee ja kurisee koko aika, vessassa ei onneks oo tarttenu käydä ku aamulla "tyhjennyksellä" mutta iltasin ollut oksettava olo :D Testin tein vielä varmuudeks vaikka menkatkin oli mutta negaa se näytti.
 
Jollain tavalla tosi tylsää kun äiti tai mun sisarukset ei ole tosi innoissaan tästä raskautumisyrityksestä! Ihan kuin olisin ostamassa autoa tai jotain muuta suht tavallista. Toivottavasti reaktiot muuttuvat sitten kun/jos tosiaan oon raskaana. Jännä juttu miten erilaisia reaktioita mun kavereillakin on. Pari kaveria oli ihan et "ihanaaa!" ja sit ainakin yks oli yllättynyt ja jollain tavalla surullisen oloinen (en tiedä miksi). Onneks on näitä keskusteluja missä voi kunnolla meuhkata tunteistaan ja fiilistellä muiden kanssa. :D
 
Älytöntä kieltämättä muiden puuttuminen ja kommentointi toisten raskautumiseen.. :mad: tsemppiä! Täällä dpo 5 (ehkä), eilen alkanut viluttamaan ja jotenkin väsyttää myös. Villasukat on jalassa. Uhkailin jo lämminveristä miestä uunin lämmitykselläkin, kun ei tunnu villatakkikaan riittävän. Otapa sitten selvää, kun ulkona on muutenkin kylmä.
 
Me ei olla kerrottu kenellekään yrityksestä. Jännää sitten nähdä reaktioita. Luulen, että ihmisten on niin helppo kommentoida, joskus ajattelemattomastikin, lasten saamista, sillä kaikilla on siitä mielipide ja jokainen vanhempi "tietää kaiken" lapsista ja kasvatuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä varmaankin ollut jo puhe,mutta mistä ostatte gelee royalit? Lähinnä siis hintapolitiikan puolesta kyselen, kun pohdin että mistä edullisimmin sais :)

ON... Voi plääh kun oireita, siis "oireita", ollut viikon verran, mut testit negaa.Tänään dpo 13, huomenna pitäs menkkojen alkaa. Ja siltä nyt tuntuukin, että ne alkaa :( . Toki tää oli vasta yk1 mut heräs toivo viime (Nuvaring)-kierrossa,kun kellontarkat kuukautiset oli viikon myöhässä, ja vaaleenpunasta limaa tuli. Ajattelin että oisko ollu jonkin sortin kiinnittymisyritys. Esikoisesta siis raskauduin vaikka Nuvaring oli käytössä. Mutta joo.. Yritän hommata enemmän kärsivällisyyttä ja sen kanssa sit uuteen kiertoon :)
 
ON: Ei tullu maaliskuun vauvaa meille... ;( Surupuserossa, vaikka tiesin, että ei tästä kierrosta onnistu. Eniten harmittaa nyt tämä kierron pituus.. Hurjat 22 päivää.. :( Huoh. Menkat alko tänään ja ei epäilystäkään, että se olisi jotain muuta. Ei muutako uutta kiertoa nyt sitten testaamaan.

Ebaysta tilasin ovis ja raskaustestejä, 60 kpl ovistestejä ja 30 raskaustestiä. Hintaa tuli huimat 13euroa.. Saas nähä millon ehtii tulla, tuskin tämän kierron aikana pääsee hyödyntämään noita..
 
miss_piggy
Tiitu, viimeksi tilasin geleet sinunapteekki.fi:stä, maksoi 26,90€ muistaakseni mutta tuossa on 60kpl ja vahvuus 1000mg. Jos ostan täältä kaupungista luontaistuotekaupasta, niin maksaa se purkki jotain 21€ mutta niiden vahvuus on vain 500mg, eli pitäis ottaa kaksi jos haluaa kunnon hyödyn.
 
Täälä pitäis alkaa viikon loppuna kuukautiset ja olin haaveillut jos sen jälkeen alettas yrittämään,mutta sen verran raivostuttava tuo mies ollut viikonlopun että tällä hetkellä haluttas tehä vauva ihan yksin.Saapa nyt nähä muuttuuko mieli yrityksen suhteen jos tuo mieheni ärsyttää tarpeeksi.Vauva haave on kyllä nyt niin vahva,että en tiedä saako mua toisiin ajatuksiin edes rasittava mies :) Meidän taustaa sen verran että ensimmäistä alettiin yrittämään 20v ja kärsittiin lapsettomuudesta(käytiin tutkimuksissakin,mutta ei löytynyt vikaa) melkein 3vuotta ja viimein ivf hoidolla syntyi meidän esikoinen kun olin melkein 24v. Tuon jälkeen tapahtui ihme ja kaikki nämä loput neljä ovat saaneet alkunsa joko yhdellä yrityksellä ja pisimmillään taidettiin yrittää 3-4kiertoa.Joten olen valmistautunut siihen että tämä kuudeskin voi saada alkunsa vaikka Eka yrittämällä.Kun minulla on tuo lapsettomuustausta,niin ymmärrän täysin pitkään odottaneiden ja pettyneiden tunteet.Ne tunteet muistaa vaikka nykyään raskautumisessa ei ole ollut ongelmaa.Eipä silti voi tietää vaikkei kuudes raskaus alkais ollenkaan tai ainakaan nopeaa.Kokemusta on myös keskenmenosta,keskeytyneestä keskenmenosta ja kohdunulkoisesta.Raskaita kokemuksia olivatkin
 
Hei vain!

Liityn minäkin joukkoon. Olen tänä vuonna 27-vuotta täyttävä ensimmäistä lasta miehen kanssa yrittävä. Kuudes yrityskierto meneillään ja jo nyt tuntuu ja pelottaa, että voimmeko ikinä lasta saadakaan. Kumpaakaan ei ole tutkittu, eikä lapsia kummallakaan entuudestaan ole. Pillerit jätin noin viiden vuoden syönnin jälkeen pois helmikuussa. Kamalaa epätietoisuuden aikaa, kun tuntuu, että tarinoita lapsettomuudesta on ympärillä kuitenkin suhteellisen paljon. Toki myös tarinoita onnistumisesta ja lapsen saannista.

Mukava seurailla ja lueskella myös teidän muiden tarinoita ja fiiliksiä. Toivotaan, että meillä kaikilla tärppi tulisi! :)
 
Tervetuloa unelmapuu :) Meillä ensimmäinen onnistui yk5, mutta ajassa meni lähemmäs seitsemän kuukautta, jos ei enemmänkin pitkien kiertojen takia. Olin samanikäinen. Tiedän, että aika tuntuu pitkältä, mutta peukut pystyssä, että kohta tärppäisi!
 
miss_piggy
Niin no onhan mullakin sitten jos tärppäisi, raskaus nro 3, kun kerran eka raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Ja poika syntyi yhdistelmällä clomifen ja terolut. Nyt ei siis käytössä muuta kuin vitskuja ja luontaistuotteita. Mutta nuoresta asti olen hormonihäiriöiden kanssa kamppaillut ja meillä se valitettavasti kulkee suvussa. Niin isän kuin äidin puolella on noita hormonihäiriöitä joten siltä pohjalta...
Ja kiitollinen pitää olla että nyt on menkatkin tulleet ihan luomuna, sekään ei ole mulle itsestäänselvyys. Kun kierto ei ole vakio, niin ei tiedä tuleeko menkat vai ei ja ovuloiko vai ei. Kyllä tuo raskaus ainakin itsellä jotenkin kohotti itsetuntoakin, oli sellainen olo, että on musta silti johonkin ja kykenen siltikin tuottamaan uuden elämän vaikka kaikkia vaivoja onkin.
 
Taalla taas.. nyt on sitten haat juhlittu ja lomat pidetty!Olisi voinut pitempaankin lomailla kun sita ei ihan samalla lailla tule lomailtua kun onsuku/kaverit/perhe siina vieressa. Mutta siis mukavaa oli ja hyvin meni haat ym :)

Mulla oli siis norethisterone-pillerit kaytossa kun halusin siirtaa menkkoja ja nyt alkoi sitten kuukautiset eilen (niinkuin arvelinkin).
Tassa kierrossa voi sitten oikeasti ruveta yrittamaan :) Yritan olla stressaamatta, tosin ostin netista ovistikkuja ja raskaustesteja valmiiksi :p

Onnittelut plussanneille ja tsemppia kaikille jotka yrittavat :)
 
Kiitos miss_piggy! Täytyy nyt hankkia niitä sit.

Jooh, menkat ne alko... Pettymys tietty mut ei voi mitään. Loma edessä viä, josko sitä rentoutumalla pystyis tätä avittaan...
Vielä heitän kysymyksen ilmaan, kirjoittaako joku blogia aiheesta raskautuminen? tai onko tiedossa joku kiva blogi? Vinkkejä otetaan vastaan :)
Kivaa viikkoa!
 
dpo 7. Leivoin eilen vihaisena jauhelihapiirakkaa ja viime yönä näin unta että nännipiha oli laajentunut halkaisijaltaan 10cm. Palelun, mielialojen heittelyn ja nälän tunteen lisäksi ei muuta. Nänniarkuuskin on kadonnut.
 

Yhteistyössä