Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Miina- , toivottavasti siihen nyt ilmestyis vähän väriäkin ja pääsisit nauttimaan plussasta :)

Niin ja tosiaan, esikkoa täällä totisesti kuumeillaan :) Ja raskauskuumettakin on, mutta kyllä oon vähän miettinyt jo pidemmällekin sinne vauva- ja taaperoikään asti :) Ja panikoinut kaikkien kasvatus- yms. kysymyksien kanssa.. Onko kenelläkään muulla esikoista kuumeilevalla mielessä tulevat kasvatus"metodit"/ -ongelmat? vai olenkohan vaan outo :D
 
Hei, meidän ope kerto että sille oli joskus joku fyssari tullu onnittelemaan raskaudesta ja se ei tienny olevansa raskaana. Se sitten kun sai tietää niin kävi kysymässä että mistä se tiesi niin kuulemma hengityksestä?! Oli kyllä kai ollu jo pidemmällä kun ihan ekat kaks viikkoa, mutta silti ei se itekään tienny ni ei sillä varmaan kauheasti ole voinu se ulospäin näkyä. Kai se hengitys sitten jotenkin nopeutuu vähän ja pinnallistuu, en tiiä.

muilla tuntuu olevan raskauskuumetta, mulla se vaikuttaa enemmän nuhalta :LOL: Heti kun aloin tosissani täällä hillua ja kuumeilla niin siitä asti ollu nenä tukossa :snotty: Kyllä tää varmaan tästä, sniff!

Toivotaan Koiramamman koiruulle pentuja!!! Mä en ollut edes aiemmin ajatellu että koirillekin tehdään ultraääniä :D Mutta tottakai, miksikäs ei.

Mähän kerroin tosta mun ompelu aikomuksesta. No toteutin sen sitten eilen ja nyt on hartiat ihan törky kipeät!!! Mutta sain mä sentään aikaseksi hienomman kun olin kuvitellu :D Vaikka itse sanonkin...no rutturäätälinä pysyn, mutta silti. Siinä kuva tekeleestäni!
http://www.aijaa.com/v.php?i=1421737.jpg

Ai niin ja kuumeilijalle vielä että mäkin kyllä olen pohtinu noita kasvatusjuttuja vaikka ekaa haaveilenkin. Me ollaan itseasiassa pohdittu niitä yhdessä miehen kanssa! Onneks suurimasta osasta ollaan samaa mieltä, mutta kyllähän niitä erimielisyyksiäkin löytyy. Yleensä jostain sellasista tapa-asioista niinkun nukuttaminen tai periaate siitä että pitää syödä aina vaikka ei tykkäiskään... Mun mies sanoo että kyllä lapsen pitää syödä inhokkeja vaikka niitä inhoaakin, mä sanon että kaikkea pitää maistaa, mutta jos ei kerran useamman maistokerran jälkeenkään tykkää niin eihän sitä nyt pakoteta syömään, en mäkään söis jos paha tulis kohdalle...täälläkin varmaan mielipiteet tästä eroaa, mutta omalta kohdaltani tiedän että mua ei pakotettu pienenä syömään pahaa ruokaa, nykyään silti olen kaikkiruokainen. Miehelläni taas kokemus että hänet pakotettiins yömään ja syö nykyäänkin kaikkea, eli lopputulos on kuitenkin sama. Kiistelyt on meilläkin siis tosi hyödyllisiä :LOL: Mutta et ole hullu...tai ainakin meitä on sitten kaksi :LOL:
 
Kiva, että saadaan joukkoon lisää porukkaa, tervetuloa uusille! :wave:

Linna
Täällä kans yks jolla raskauskuumetta, mutta hitusen enempi kuitenki vaavikuumetta ;) Kyllä sitä kaiholla kattelee niitä isoja masuja ja toivois, että itellä olis vielä joku päivä samanlainen.

Meritähti
On noi kyllä nii uskomattomia juttuja, mistä lie tuonkin on se mummo tienny, ihanaa kuitenkin. :heart:

miina-
Toivon mukaan sulla sieltä se viiva lähtee nyt tummumaan ja saadaa kuulla ilouutisia =)

kuumeilija87
Aika hyvä, ite oon ainakin ihan varma, että oon aika tukka "täti" tuossa kasvatuksessa. Munhan lapset ei mua pompota :LOL: (oon kyllä oikeestikin aika jämäkkä, ykski mummo sano mulle kerran töissä, että onko mulla armeijakoulutus taustalla :D ku komenteerasin sitä jostain asiasta.) Mää oon kyllä tuota miettiny nii monta kertaa, ja monissa eri tilanteissa tulee mietittyä miten oman lapsen kans toimis.

*Vitsi ku on nii tylsää, ei oo itestä mitään kerrottavaa. Ootan jo nii kovasti, et pääsen jännäileen tänne teidän kans omia plussauutisia. Sillon sentäs olis jotain kerrottavaa, jos ei mitään jännää nii ainakin joka kierron uusia tuntemuksia :LOL:
 
kukkaiskeiju: aivan ihana toi puku!! miten sä osasit ite sen tehä??

Täällä on tuhrua havaittavissa! :wave: eli luultavasti ne menkat on tulossa. Onneks ei näköjään kierto veny tän pidempään..kunnon vuotoa odottelen alkavaks ehkä ylihuomenna. Tänään kp 33.
 
Miina: Kiitos! Ostin eka kaupasta potkupuvun, josta katoin vähän noitten eri kappaleiden muotoja ja tein siitä kaavat leivinpaperille ja sit vaan kasaan! Ja toi karvakangas oli sinänsä hyvä valinta että siinä ei ihan ekana näy jos menee sauma vähän vinoon... :whistle:

Toivotaan sulle seuraavassa kierrossa enemmän plussa-tuulia!!! Jos nyt jo vähän enteili haamua niin jospa nyt sitten pian tärppäis ihan oikeasti! :hug:
 
Oon jo jonkin aikaa taustalla seurailllut, nyt uskaltaudun mukaan. Eli vähän itsestäni, olen 22-vuotias ja avomies täyttää pian 25 vuotta. Yhdessä ollaan oltu pian kolme vuotta. Vauvakuume on ollut jo pidemmän aikaa, nyt aika lailla pahentunut. Vielä ei yritystä ole, mies hieman vastaan kun minä opiskelen ja hänkin vasta etsii työpaikkaa. Kyllähän minäkin olen sitä mieltä että opiskelut olisi ensin hyvä hoitaa alta pois, mutta kun niin kovasti jo haluaisin sen oman pienen. :ashamed:

Minullakin on myös raskauskuumeilua. Ja odotan innolla sitä että saa ruveta laskemaan omaa kiertoa ja jännäilemään onko raskaana vai ei. On se varmaan niin ihana sitten yhdessä ihmetellä positiivista raskaustestiä. :heart: Toivottavasti sellaisen joskus saan! Onko muita kun pelkää, että mitä jos ei jostain syystä lasta saakaan? Mä jo hermoilen sellaisiakin ja mietin mistä maasta haluaisin sitten lapsen adoptoida.. :/

Kukkaiskeiju, todella ihana vauvanvaate! :heart: voi kun itsekin osaisi..
 
Kiitos Red Dragon ja Linna :)
Luin juuri siskolta lainattua Vauva-lehteä 12/2007. Siinä on juttu vauvakuumeesta. Onko joku muu lukenut? Todella hyvä kirjoitus minusta. Eräs naistutkija on tutkinut vauvakuumetta ja pohtiessaan asiaa oli lukenut muiden tutkijoiden kirjoituksia, tässä ote jutusta: "Rotkirch luki sosiologien kirjoituksia, joissa yritettiin etsiä syitä sille, miksi naiset haluavat lapsia. Miespuoliset tutkijat väittivät, etteivät naiset halua äideiksi. Vauvan kaipuu kertoo oikeasti siitä, että he haluavat seksiä miesten kanssa." :LOL: :eek: :LOL: Miehet.... Mutta juttu on hyvä, kannattaa lukea jos vauvakuumetta potee! :attn:
 
Monanen Tervetuloa mukaan!

kukkaiskeiju Aivan ihana potkupuku! Mulla ei kyllä tuota ompelutaitoa ole kuin sen verran, että saan neuleet kasaan :whistle: Tosi nätti!

miina- Harmi tätin tulosta :/ Mutta sitten uutta yritystä kehiin! Eikös tämä ollutkin eka kierto 'luomuna'?

Alisa84 Toivottavasti pian ollaan molemmat jännäilemässä testien ym. kanssa. Onneksi saa täällä jännätä muiden puolesta!
 
Onpas tullut tekstiä tänne valtavasti. Oon kyllä lueskellutkin, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Loman jälkeen töitten alkaminen vetää olon ihan väsyneeksi.
Tervetuloa uusille, olikin useampi liittynyt kuumeilemaan, mukavaa =)
Kukkaiskeiju oli ommellut hienot potkarit! Minä taidan tyytyä ostamaan kaupasta, ei taitais valmista tulla... Mutta ihmeesti vauvakuumeessa alkaa aina tekeen mieli kutoa pienet villasukat! :) Vaikka sekin tökkää aina siihen kantapäähän... :ashamed:

Kyllähän tässä jo kovasti odottaa että pääsis kasvattamaan mahaa, kai se sitten on raskauskuumetta. Eihän sitä montaa kuukautta enää tarvi odottaa. Sitten saakin alkaa jännäämään ympäristön suhtautumista asiaan...
:eek:
Kuopus sanoi eilen saunan lauteilla, jotain siihen tyyliin, että kun äiti ei voi enää saada vauvoja. Vastasin että miten niin, kyllähän äiti voi vielä vauvoja saada. Siihen hän sanoi että no tee sitten vauva :) Mutta mitähän lie sanoo sitten kun on tosi kyseessä :)
No joo, alanpa tässä hommaileen jotaki ennen kuin painun pehkuihin...
 
Heips!

Täällä yksi väsynyt äippä...Lapset sairastelleet kuten monella muullakin, yöt menneet enemmän ja vähemmän valvoessa, töissä sitten oltu silmät ristissä. Työpäivän jaksaa hyvin kunhan ei tee sitä virhettä, että istahtaisi paikalleen. Tänään meillä oli ensiapukoulutus, joka kesti kolme tuntia, siellä pitikin teoriaosuuden aikana sinnitellä hereillä...

Yksi raskauskuumeinen myös täällä suunnalla...Molemmat edelliset raskaudet olleet suht helppoja, ainoastaan verenpaineen kanssa oli pientä ongelmaa loppuvaiheessa. Masu oli pieni molemmilla kerroilla eikä olo hirmu tukala ollut viime metreilläkään. Ihanaa aikaa! :heart:

Talvicci
Meidän nuorimmainen on syntynyt helmikuun lopussa, kohta siis vuoden täyttää. Itse lähdin töihin jo kun poika oli 2,5kk ja isukki jäi sitten kotiin. Viime viikolla mieskin sitten palasi töihin ja molemmat lapset hoitoon, ehtivät tosin olla vain päivän ennen kun alkoivat sairastella.

Alisa84
Sinäkö opiskelet fysioterapeutiksi? Missä päin jos saan olla utelias?
Itse valmistuin ft:ksi vuosi sitten Jyväskylästä.

Tämä mamma lähtee nyt tavoittelemaan nukkumattia, jospa meilläkin ensi yönä nukuttaisiin... :wave:
 
Tervetuloa uusille!

Kukkaiskeiju tosi söpö puku! :heart:

).( Meillä oli pari tyyppiä kylässä (miespuolisia), niin mies alkoi niille selittämään, että kyllä tässä ihan ollaan tosissaan alkamassa yrittää perheenlisäystä... :eek: Ihan kiva, että on tosissaan jutussa mukana, mut jaiks että se noin sanoo tutuille. Mitäs jos mä en tulekaan noin vain raskaaksi ja menee viis vuotta ennen ku maha kasvaa jos koskaan ja sit se puhuu tollasi jo ennen aloitusta muille.... :eek:

No toivottavasti tärppää tänä vuonna. Suunnittelin tässä että käytänki laastarit sit silleen että 6 peräkkäin ja sit vasta taukoviikko, niin saan yrityksen aloitusta / luomukierrot alkamaan 2vk aiemmin (kun tänään laitoin siis 12. viimeisen laastarin, 11 vielä odottaa). :LOL: Nää on suuria eroja. :D *tärähtänyt ja pimahtanut*
 
Kukkaiskeiju Todella ihana!!!

Emmu80 Mein kuopus on myös helmikuun lopun tyttösiä :)

Laala Mie en kans tykkää hirveästi mainostaa että perheenlisäystä toivotaan. Just samasta syystä kuin sinäkin. Silloin kun esikoinen vihdoin tärppäs, oli mummoni ihmetellyt siskolleni että mites se vasta nyt (ei kyllä tiennyt aloituksen ajankohtaa). Sisko oli sanonu että vastahan ne naimisiin meni, mummo siihen että kyllähän ne nyt aikaisemmin on alkaneet yrittämään. Aloitimme kyllä aikaisemmin, mutta vain pari kuukautta.

Lumikello Ollessani päiväkodissa töissä yks äiti kertoi, että hänen vanhimpaisensa, noin 5 vee, oli yks ilta tullu sanomaan että: pyydä iskältä niitä vauvasiemeniä, että saataisiin pikkuveli. Äidin uus mies oli siihen sanonu, että on hälläkin niitä vauvasiemeniä. Lapsi oli kattonu vähän aikaa ja kysyny: no mikä tässä sitten kestää? :LOL:

ON: tuli tänään postista valokuvat ja mukana kuopuksen keskolakuvatkin. Voi että toinen on ollu pieni ja ihana!! Haikeudella kattelin niitä kun nykyään tuo neiti on niin tomera ja topakka mimmi! Kasvaa ne vain...
 
kukkaiskeiju

Aivan ihana se puku minkä olit tehny :heart: Olisinpa ite noin kätevä käsistä, mutta en todellakaan ole.

[/b]Monanen
Tervetuloa tänne :flower: Olipas yllättävää, että miesten logiikalla ajateltuna me naiset ei kärsitä vaavikuumeesta vaan jostain ihan muusta :LOL:

emmu80
Jeps, ja tarkoitus olis valmistua nyt jouluna :) Tällä hetkellä oon sairaalassa työharjottelussa ja niinku varmaan luit nii olin aika paniikissa kun sinne menin (mun sairaalakammon takia), mut ihan hyvin on nyt nää kolme päivää menny :) Ootkos muuten missä töissä, ei tarvi paikan nimee sanoo, mut vaikka minkäläisten asiakkaitten kans työskentelet, TULE? Ja onko töitä riittäny heti valmistumisen jälkeen?

Laala
Aika ihana mies sulle :) Ihana kun on noin tosissaan. Eikä tuo yhtään kaameelta kuulosta, et aiot saada yitystä pari viikkoa lähemmäksi tuolla keinoin :D Varmaan ihan normaalia hullujen vauvakuumeisten naisten keskuudessa ;) :LOL:
 
Olipas taas luku-urakka, kiva juttu =)
Kommenttia tuohon että kertoakko lähipiirille että yrittää vauvaa vai ei...
Ite en mielellään kerro kenellekkään. Tulee just semmonen olo että kaikki alkaa kyseleen että mikä on ku kestää :LOL: Ja jotenkin mukavampi sitten kertoa vauvauutinen yllätyksenä ku ei oo muut edes tienneet yritystä olleen :D

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! Itsekkään en oo kyllä kauaa täällä ollut mutta tervetuloa kuitenkin :wave: !

Ja olipas aivan ylisuloinen potkari!! Sori, en muista kuka sen oli tehny mutta hieno oli =) Ja sopii sekä tytölle että pojalle =)

Raskauskuumeesta: Kyllä vain! Mullakin on ikävä sitä raskausaikaa! Se on NIIN ihanaa ku masu alkaa tosiaan oleen pallonmallinen ja liikkeitä alkaa tuntemaan :heart: Viimesimmän kuukauden oon kyllä ollu molemmissa raskauksissa NIIN kypsä koko touhuun :LOL: Lyllertää nyt sen mahan kans ja aina se jää johonkin oven väliin tai ei pääsekkään yhtä pienestä raosta kuin ennen :LOL: Siis aivan oikeasti mulle kerran sattu niin että olin pistämässä jotakin kaapin ovea kiinni ja mietin että mikä siinä on välissä.. no mahahan se vain :ashamed: :D
Ja se tunne ku toinen potkii ja vääntelehtii masussa. Siis ku ihan päällepäinkin huomaa ne liikkeet ku masu keikkuu :heart: Ihanaa!
Synnytyskuumekin mulla on ;) ! Käyhän se pirun kipeetä mutta on se vain niin mahtavaa touhua että lähtisin koska vaan uudestaan!
Eli mulla on ainakin 3 kuumetta: vauva-, odotus- ja synnytyskuume! Ja eipä unohdeta imetyskuumetta! Se se vasta ihanaa touhua onkin! :D *sekoaa* :LOL:

Tämmöstä sekavaa tekstiä täältä tälläkertaa... B)
 
Raskauden "näkemisestä"

Yks meijän luokkalainen sano että sen äiti oli aina tienny ku se oli ollu raskaana. Vaikka tää mun luokkakaveri ei ollu edes ite vielä tienny odottavansa.Oli kuulemma nähny sen silmistä,ku kuulemma alkuraskaudesta menevät sameeks :D

Hopeapajukin tuosta näköjään jo mainitsi...


Kukkaiskeiju'

Olipa ihana! Ootko ihan omasta päästä tuon tehny vai jonku ohjeen mukaan?

Kuumeilija87

Täälläki yks höperö :wave:
Kattellu miten muitten lapsia on kasvatettu ja miten minut ite on kasvatettu.
Siitä sitten tullu kaikkee mieleen miten minä ite haluaisin omani kasvatettavan.
Just nuo mm.ruokajutut,ei karkkia ennen ruokaa yms...
Meillä tuntuu ukon kanssa olevan aika samanlaiset käsitykset siitä miten halutaan meijän lapset kasvattaa. Tosin sen näkee sitten ku niitä on :D


Monanen

Tervetuloa! :heart:
Sullaki sama tilanne ku täällä :wave:

Mitäs sä muuten opiskelet ja kestääkö sulla vielä kauan se koulu?
Laitetaanko listaan paikkakuntaa ja onko teillä esikoinen haaveissa vai jo toinen/kolmas...?


Lumikello

Mullaki haluttais neuloo pikku villasukkia mut mitähän ukko siihen tuumais :whistle:
Se ei vieläkään tiiä mun kaapissa piilossa olevasta ihanasta bodysta :LOL:


Omaan napaan

Töistä pääsin kaheksalta.
Nenä on yhtäkkiä menny tukkoon ja päätä jomottaa.
Toivottavasti en nyt sairaaks tulis...

Mutta tämä tyttö lähtee juomaan teetä ja nukkumaanki pitäis mennä ku huomenna on aamuvuoro...
 
Talvicci
Juu esikoinen haaveissa. Mä oon ajatellut et yrityksen vois alottaa vuonna 2009. Miehelle en oo asiasta mitään vielä sanonut mutta eiköhän senkin saa sitten innostumaan.. :whistle: Sairaanhoitajaksi opiskelen, puolitoista vuotta olisi vielä jäljellä. Eli jos vuoden vielä odottaisi niin sittenhän sitä voisi jo raskaantua ilman että koulu jäisi kesken.. ;) Tehän voisitte hyvin jo yrityksen aloittaa, kun sulla valmistuminen noin lähellä. :p Tietty sen miehen saaminen mukaan on aika ratkasevaa..

Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista! :wave:
 
Joy
No nyt olen päivittänyt itteni tilanteen tasalle =)
On kyllä niin helpottavaa että täällä voi lukea muidenkin tilanteista, ja varsinkin kun on paljon samanlaisia jotka kuumeilee, mutta oma mies ei ole vielä saanut tartuntaa :D
Uusiakin tullut mukaan, kivaa kun on paljon porukkaa!
Meillä on tosiaan sellainen tilanne että mies ei ole vielä valmis isäksi, ihan on juuri näin sanonut. En tiedä olenko itsekään äidiksi valmis, mutta en usko että kukaan voi olla valmis sellaiseen jota ei ole koskaan kokenut. Eikös sen raskaus ajan tarkoitus ole valmistaa vauva maailmaan ja vanhemmat niin valmiiksi vauvaa varten kuin mahdollista? En minä tietenkään miestäni ala pakottamaan kun ei vielä tunnu oikealta lapsen toivominen, mutta käännytys-projekti on jo alkanut :D
Mulla oli tossa viisi päivää menkat myöhässä ja johan kerkesin toivoa vaikka mitä :ashamed: Pillereitä syön, mutta viime kierrossakin unohdin aika monta välistä ja söin vähän miten sattuu. En todellakaan tarkoituksellisesti, on meinaan sen verta paha migreeni taukoviikolla,etten sen tulemista tahdo nopeuttaa missään nimessä. Mutta sieltähän ne sitten kuitenkin alkoi, ja oikeastaan hyvä niin. Kyllä, mä kuitenkin haluan että jos/kun tähän pieneen perheeseen vauva tulee, niin se on toivottu molempien puolesta.

Olen tässä viimeaikoina miettinyt sellaista, kun meillä on muutama kissa, että mitenhän ne suhtautuisi lapseen? Te joilla on lapsia ja lemmikkejä, miten teillä on mennyt? En sillä että ne mitään vauvalle tekisi,mutta lähinnä mietin että alkaakohan ne sitten kuseksia minne sattuu? Yhdellä ystävällä alkoi tyttökissa tekemään kaikki tarpeensa milloin sohvalle ja milloin lattialle kun raskaus alkoi! Mitään muita asioita ei ollut heillä muuttunut, kuin tuo plussa testissä ja kissa pimahti!
Kaikkea sitä miettiikin täällä yksinänsä :)
Mutta minäpä jatkan valvomista, aamulla vasta kotiin nukkumaan. Niin, siitäkin oli puhetta että hoitsuja tässä ketjussa on paljon, täällä ois kans yks :wave:
 
Kukkaiskeiju, tosi hieno puku! Luultavasti itekkin yritän jotain sitten joskus ompelukoneen kanssa taituroida :D Koulussa joskus monia vuosia sitten tein vauvalle potkupuvun, siitä kyllä tuli ihan hieno, kun oli apuakin koko ajan saatavilla... yksin olisi aika hankala lähteä tekemään. Meinaatko vielä lisää ommella? Sitten heti kuvia, kun uusia vaatteita valmistuu :)

Monanen, tervetuloa mukaan! Mua kovasti nauratti toi juttu, et miks naiset haluaa vauvaa. Kyl ne miehet keksii :LOL:



Raskauden näkemisestä
Meillä äiti aina kertoo unia, et mitkä viittaa raskauteen.. joskus se on niitä nähnyt, ja joskus sattunut sitten unet kohalleen, mutta aina ei :D Sen ainakin muistan, et kananmuna jollain tavalla unessa merkitsee vauvaa :D Tai sit ihan oikeesti jos jos jokin kasvi (en muista mikä, kotona on sellainen) alkaa kasvamaan uutta versoa, niin tarkoittaa raskautumista jollekin tutulle :LOL: Siis se kasvi oli jokin sellainen, ettei vissiin kauheen useesti ala itestään itämään. Toivottavasti pian äiti näkisi kananmuna-unen :LOL:

Lumikello, voikun se olisikin niin helppoa (lapsen saaminen), mitä toinen ajattelee :) On ne niin hassuja ne lapset =) Mutta toivotaan, että pian lapsesi saakin ihmetellä uutta masu-asukkia!
 

Yhteistyössä