Vegaaneja paikalla? alle 3-vuotiaan vegaaniruokavalio...?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Eli ei kananmunaa,eikä maitotuotteita. Mitä leivän päälle,entäs jugurtin tilalle? Miten tehdään pannaria tms. leipomuksia? Kumpi on ravitsemukselisesti parempaa soija vai kaurakerma? sitä käsittääkseni voi käyttää... entäs mitä juomaksi maidon sijaan?
 
"Mami"
[QUOTE="...";24469982]Kun puhutaan noin pienen erityisruokavaliosta, se pitää suunnitella ravitsemusterapeutin kanssa. Ei todellakaan täällä.[/QUOTE]

Näin todellakin! Kannattaa olla todella tarkkana, ettei pikkuiselle tule puutostiloja!
 
"a.p"
No,mulle tulee nyt yht`äkkiä siis ruokittavaksi tälläinen lapsi,enkä ole moiseen perehtynyt... kävin nyt kyllä vegaaniliiton sivuilla lueskelemassa,mutta ajattelin et jos täälä olis vegaani-äitejä jotka voisi antaa vikkiä...
Ei,en ala omille tuollasia rajotuksia laittamaan!
 
Blue
[QUOTE="a.p";24470093]No,mulle tulee nyt yht`äkkiä siis ruokittavaksi tälläinen lapsi,enkä ole moiseen perehtynyt... kävin nyt kyllä vegaaniliiton sivuilla lueskelemassa,mutta ajattelin et jos täälä olis vegaani-äitejä jotka voisi antaa vikkiä...
Ei,en ala omille tuollasia rajotuksia laittamaan![/QUOTE]

No sit kysyt tarkat ohjeet äidiltä ja kysyt millä korvaa minkäkin. Älä lähde itse soveltamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Oikea vegaaniruokavalio on muuten tarpeeksi monipuolinen kattamaan ravintotarpeet. Taitaa olla jokunen vitsku jotka joutuuvat purkista ottamaan jos en omiani muista, siis mitä ei saa kuin lihasta?

Veljeni on vegaani joten osaan pari vinkkiä antaa:

Linssit, soija (tumma soijarouhe on hyvää!), tofu... Kaurakermaa voit käyttää ruokakerman tavoin.
 
"..."
Kannattaa myös kysyä mitä levitettä ja rasvaa voit käyttää ruuanlaitossa ja leivonnassa. Riisimaito voi olla myös korvaavana maitona. Kysyisin äidiltä. Ja kananmunanhan voi vain jättää pois isoista osista ruokia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24470139:
Ikävä että noin pieni pakotetaan tuollaiseen:mad:
No ei kai vanhempien pidä minkään normin mukaan syöttää lapselle lihaa jne jos kokeevat sen oman arvomaailman vastaiseksi?
Jos lapset oikeasta ravinnonsaannista pidetään huolta, en nää tuossa mitään ongelmaa.
 
dipt
Samat sanat ja sitten vielä lisätään lapsen huolia opettamalla, että "eläimet ei tykkää että niitä syödään". Karmeaa.
No eivät ne varmasti tykkääkään. Minusta on julmaa opettaa lapselle lihansyöntiä järjettömässä mittakaavassa, kuten nykyään tehdään. Joka aterialla pitäisi muka olla lihaa, hoh. Karmeaa. Terveempää kasvissyönti on.
 
karmeaa
No eivät ne varmasti tykkääkään. Minusta on julmaa opettaa lapselle lihansyöntiä järjettömässä mittakaavassa, kuten nykyään tehdään. Joka aterialla pitäisi muka olla lihaa, hoh. Karmeaa. Terveempää kasvissyönti on.
Mutta on kamalaa laittaa pieni lapsi kärsimään tunnontuskia siitä, mitä hän tulee näkemään tiheästi. Eli eläimen syömistä, mikä oikeasti on luonnollista. Väärin opetettu lapsi suree sitä, että ne kaverin lautasella olevat eläimet kärsivät.
 
Minä tiän pari vegaanilasta ja ei niille kyllä ole opetettu että soosoo kun syötte possujen äitiä.
Ehkäpä se asennekasvatus tulee jokaisella jossain vaiheessa kun laps kasvaa, on kyse vege tahi sekasyöjäperheen lapsesta.
 
Meillä on molemmat tenavat olleet kasvis & kala-ruokavaliolla syntymästään saakka, eivätkä ole hirveästi tuntuneet kärsivän, vaikka kaverin lautasella onkin ollut lihaa päiväkodissa ja koulussa. Lapset voi opettaa kasvisruokavalioon ihan syyllistämättä toisia, kertomalla että jokainen perhe tekee itse ratkaisunsa sen suhteen mitä lautaselle pannaan.
 
"erina"
Pannarista tulee hyvää kun tekee sen soijamaitoon ja korvaa kananmunan banaanilla (1keskikokoinen banaani kananmunaa kohden), oon tehny pannukakkua näin vaikka ei enää ole mitää tarvetta välttää eläinkunnan tuotteita. Leivälle sinistä keijua tai uutta alpron levitettä. Jugurtiksi alpron soija jugurtteja, ne alpron suklaa vanukkaat on tosi hyviä myös! Vegaanisiajuuston tyyppisiä tuotteita on myös mutta ne oli tosi kalliita eikä kovinkaan hyviä.
 
Meillä on molemmat tenavat olleet kasvis & kala-ruokavaliolla syntymästään saakka, eivätkä ole hirveästi tuntuneet kärsivän, vaikka kaverin lautasella onkin ollut lihaa päiväkodissa ja koulussa. Lapset voi opettaa kasvisruokavalioon ihan syyllistämättä toisia, kertomalla että jokainen perhe tekee itse ratkaisunsa sen suhteen mitä lautaselle pannaan.
Miksi lapset pitää aivopestä tuollaiseen?? Miksei voi antaa syödä kaikkea ja antaa lasten ITSE isompana päättää mitä syö ja mitä ei???
 
dipt
Mutta on kamalaa laittaa pieni lapsi kärsimään tunnontuskia siitä, mitä hän tulee näkemään tiheästi. Eli eläimen syömistä, mikä oikeasti on luonnollista. Väärin opetettu lapsi suree sitä, että ne kaverin lautasella olevat eläimet kärsivät.
Tehotuotannossa ei ole mitään luonnollista. Minusta taas on ihan luonnollista ymmärtää että ne eläimet kärsivät. Ei sen ymmärtämisessä ole mitään väärää.
 

Yhteistyössä