verenpaine raskaana ollessa.

mulla on koko raskauden aikana ollu verenpaine vähän koholla,ei oo muuten kommentoitu niin neuvolan ku lääkärinkään taholta että seuraillaan.
kävin neuvolassa 23 päivä ja silloin oli koholla kanssa,sano että mittaile kotona nää pyhäpäivät ja tarvittaessa sitte äitiyspolille.
kolmena päivänä yrittäny soittaa neuvolaan mutta ei vastata,alapaine on ollu 91-108 välillä ja nyt viimeisimpinä päivinä koko ajan sielä 97-ja siitä yli..

millasia arvoja teillä on ollu että on pitäny mennä näytille,mietin että kauan voin odotella vielä.mulla on 8.päivä neuvola ja yritän kyllä soitella sitä ennen mutta tuskin saan ketään kiinni,kukaan ei oo puhunu että onko joku soittoaika neuvolaan..
 
Mulle sanottiin et jos alapaine menee yli 100 niin päivystykseen heti.Sitte ku alko olee jo pitempään tuolla tasolla niin lepäiltiin tunti pari kotona ja jos sittenki oli viel yli sadan niin lääkäriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamusia09:
OHO :eek: Onko ollu muita merkkejä kuin tuo verenpaine? Minä kävin raskausaikana kun paineet oli 160/98 tienoilla, mutta enteili mulla synnytystä.
no turvotusta on vähän mutta luulen sen johtuvan eilisistä syömisistä.flunssa mulla on ollu jouluaaton aatosta asti,en tiiä vaikuttaako se asiaan kanssa.
päätä on vähän särkeny muutamana päivänä mutta ei ees niin paljoa että lääkettä ois pitäny ottaa,ja niskahieronta auttoi siihen,eli pääkipu luultavasti jumissa olevista niskoista johtuvaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamusia09:
OHO :eek: Onko ollu muita merkkejä kuin tuo verenpaine? Minä kävin raskausaikana kun paineet oli 160/98 tienoilla, mutta enteili mulla synnytystä.
no turvotusta on vähän mutta luulen sen johtuvan eilisistä syömisistä.flunssa mulla on ollu jouluaaton aatosta asti,en tiiä vaikuttaako se asiaan kanssa.
päätä on vähän särkeny muutamana päivänä mutta ei ees niin paljoa että lääkettä ois pitäny ottaa,ja niskahieronta auttoi siihen,eli pääkipu luultavasti jumissa olevista niskoista johtuvaa..
Kokeileppa jos rauhotut ja rupeet lepäämään sänkyyn, mittaat 15min kuluttua, mitkä on lukemat? Jos edelleen huitelee pilvissä niin sit soitto äippäpolille.

muoks. mittaat makuullasi
 
Kannattaa käydä näytillä niin ottavat lisäksi pissanäytteen mistä tarkistavat onko proteiinit plussalla. Millä raskausviikolla olet? Mulla on nyt jo 41+2 ja parilla viime kerralla verenpaineet ovat neuvolassa mitattuna olleet koholla, mutta kotimittauksessa ok. sain kuitenkin pissatestitikkuja kotiin mukaan ja parin päivän välein oon niillä tarkistanu tilanteen ja joka päivä mittaan paineita. Meilläkin neuvola kiinni nyt useamman päivän joten yhteys pitää ottaa suoraan synnärille koska äippäpolikaan ei pyhinä oo auki.
 
*
Mulla oli kans esikoisen aikaan verenpaineet seurannassa melkein koko ajan. Joskus meni yli 100 alapaineet (niitähän ne vissiin enemmän tässä seuraa). Laita niitä lukuja ylös, koska ne tulee haluta nähdä faktoja millaisia lukuja sulla on ollu milläkin mittauskerralla. Mulla ei aiheuttanu mitään toimenpiteitä enkä käyny kertaakaan näytillä muualla kuin neuvolassa... Ehkä sit lähtisin jos ne olis toistuvasti yli 100 eikä missään vaiheessa lähtis edes. Muista oikeesti levätä ja etkä tuijota sitä laitetta mittauksen ajan ettet vaan jännitä sitä tilannetta =)
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mulla oli kans esikoisen aikaan verenpaineet seurannassa melkein koko ajan. Joskus meni yli 100 alapaineet (niitähän ne vissiin enemmän tässä seuraa). Laita niitä lukuja ylös, koska ne tulee haluta nähdä faktoja millaisia lukuja sulla on ollu milläkin mittauskerralla. Mulla ei aiheuttanu mitään toimenpiteitä enkä käyny kertaakaan näytillä muualla kuin neuvolassa... Ehkä sit lähtisin jos ne olis toistuvasti yli 100 eikä missään vaiheessa lähtis edes. Muista oikeesti levätä ja etkä tuijota sitä laitetta mittauksen ajan ettet vaan jännitä sitä tilannetta =)
Siis siinä tapauksessa soittaisin tai kävisin näytillä mikäli luvut ei LASKIS vaan pysyttelis useammalla mittauksella yli 100 =)
 
no nyt oli eka mittaus 177/105 ja toinen 172/95 ja mä aina vähän jännitän lääkärissa tai neuvolassa sitä mittausta,siks hankin kotimittarin.ja aina ku kotona mittaan hengittelen rauhallisesti ja pidän silmät kiinni.
mä taidan soittaa varmuudeks tohon synnärille ku netin mukaan äitiyspoli on ajanvarauksella ja taitaa olla kiinni nyt näin pyhinä.tai sit soitan ihan terveyskeskuspäivystykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Kannattaa käydä näytillä niin ottavat lisäksi pissanäytteen mistä tarkistavat onko proteiinit plussalla. Millä raskausviikolla olet? Mulla on nyt jo 41+2 ja parilla viime kerralla verenpaineet ovat neuvolassa mitattuna olleet koholla, mutta kotimittauksessa ok. sain kuitenkin pissatestitikkuja kotiin mukaan ja parin päivän välein oon niillä tarkistanu tilanteen ja joka päivä mittaan paineita. Meilläkin neuvola kiinni nyt useamman päivän joten yhteys pitää ottaa suoraan synnärille koska äippäpolikaan ei pyhinä oo auki.
mulla on 31+6 viikkoja
 

Yhteistyössä