Victoria Milan/käräytämme pettäjät!

  • Viestiketjun aloittaja "mimtsukka"
  • Ensimmäinen viesti
"öö"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25172212:
Joo niin onkin :D Mutta ei se vähennä meidän keskenäistä rakkautta, sitoutumista, luottamusta, hyvää suhdetta, jos joskus käy kokeileen jonkun toisen pissavehkeitä. Meillä nyt vaan on niin sovittu, että siitä ei tarvitse toiselle kertoa, jos se kokeilu jää muutamaan kertaan, eri asia tietysti, jos haluaa ruveta suhteeseen jonkun muun kanssa. Edes mä en rupeis mihinkään 1+2 asumismuotoon :D
Miten voi olla luottamusta, jos salailee toiselta asioita?
 
[QUOTE="öö";25172229]Miten voi olla luottamusta, jos salailee toiselta asioita?[/QUOTE]

Miksei vois olla? Mä luotan tuohon ukkoon, kuin kallioon. Tiedän, ettei se koskaan tahallaan pahoittais mun mieltä, mutta kyllä mä ymmärrän, että ei tää ajattelutapa kaikkien kaaliin mene. Meille tää sopii, enkä mä oleta, että kaikilla muilla olis samanlaiset säännöt, kuin meillä. Sitä vaan en ymmärrä, ettei muut sitä ymmärrä :D
 
"öö"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25172246:
Miksei vois olla? Mä luotan tuohon ukkoon, kuin kallioon. Tiedän, ettei se koskaan tahallaan pahoittais mun mieltä, mutta kyllä mä ymmärrän, että ei tää ajattelutapa kaikkien kaaliin mene. Meille tää sopii, enkä mä oleta, että kaikilla muilla olis samanlaiset säännöt, kuin meillä. Sitä vaan en ymmärrä, ettei muut sitä ymmärrä :D
Niin, ymmärrän että se ok, kun yhteiset pelisäännöt on selvät. Mutta mietin että noissa jutuissa ei aina loppuun asti mietitä asioita, vaan niillä paneskeluilla voi olla seuraamuksia. Ja kuinka salailu ja luottaminen voi olla samassa lauseessa? Ja "ei koskaan" on aika paljon
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;25172239:
Miksi se petetty ei saisi tietää, että sitä petetään? Voiskos joku kertoa?
Koska pettäjä joutuisi vastaamaan teoistaan.

On mukavampi elää pilvilinnoissa huonossa suhteessa.

Luultavasti myös pettäjä joutuisi keskustelemaan puolisonsa kanssa parisuhteen ongelmista, eikä vain hyppäisi vieraaseen sänkyyn, sehän se vasta kamalaa olisikin.

Ei todellakaan ole yhtään hyvää syytä.


Jos haluaa pitää jonkun asian salassa, olisi paras hoitaa se homma niin, ettei paljastu tai että siihen osallinen henkilö ei saa mitään motiivia avata suutaan.

Jos ei halua pettämisen paljastuvan, paree ois tehdä se niin, että KUKAAN EI SAA TIETÄÄ. Muuten se on sitten voi voi, jos paljastuu.
Omaa tyhmyyttä ja oma valinta. Ei ole toisten tehtävä pitää muiden liittoja kasassa salailemalla. PISTE, nih.
 
[QUOTE="öö";25172272]Niin, ymmärrän että se ok, kun yhteiset pelisäännöt on selvät. Mutta mietin että noissa jutuissa ei aina loppuun asti mietitä asioita, vaan niillä paneskeluilla voi olla seuraamuksia. Ja kuinka salailu ja luottaminen voi olla samassa lauseessa? Ja "ei koskaan" on aika paljon[/QUOTE]

Kuinka paljon asioita yleensä mietitään ihan loppuuns asti? Tai mikä asia edes on sellainen, että sen voisi järkeillä ihan loppuun asti, niin monta muuttujaa on kuitenkin matkassa? Meidän parisuhteessa luottamus ja salailu voi olla samassa lauseessa, tai en mä pidä edes sitä salailuna, itsehän olen halunnut, ettei mulle kerrota, kuin myös siippakin. Ja "ei koskaan" on näillä näkymin "ei koskaan", kai nyt kuka tahansa aikuinen tajuaa, ettei sellaista "ei koskaan" voi luvata?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25172183:
Ei sellainen ole perhe, joka on pelkkää valetta.
Jos kysyt perheen lapsilta ne saattaa olla eri mieltä?

Ennen kuin käräytät ketään kannattaa ehkä puhua lasten kanssa ja kysyä onko heillä hyvä olla vai haluaisivatko mielummin muuttaa slummiyksiöön äidin kanssa. Jos ovat sitä mieltä että vuoroviikkojärjestelyt ja uusperhe-elämä olisi kivaa voit tarjoutua järjestämään sellaista heille.
 
"öö"
Jos kysyt perheen lapsilta ne saattaa olla eri mieltä?

Ennen kuin käräytät ketään kannattaa ehkä puhua lasten kanssa ja kysyä onko heillä hyvä olla vai haluaisivatko mielummin muuttaa slummiyksiöön äidin kanssa. Jos ovat sitä mieltä että vuoroviikkojärjestelyt ja uusperhe-elämä olisi kivaa voit tarjoutua järjestämään sellaista heille.
Vaihtoehtoina siis on vaan: -slummiyksiö (?????) äidin kanssa ( miksi ei isän ) vuoroviikkoasuminen ( miksi vaan tämä järjestely? ) uusperhe (???)
 
äiti vaan
Jos kysyt perheen lapsilta ne saattaa olla eri mieltä?

Ennen kuin käräytät ketään kannattaa ehkä puhua lasten kanssa ja kysyä onko heillä hyvä olla vai haluaisivatko mielummin muuttaa slummiyksiöön äidin kanssa. Jos ovat sitä mieltä että vuoroviikkojärjestelyt ja uusperhe-elämä olisi kivaa voit tarjoutua järjestämään sellaista heille.
Miksei siltä petetyltä tarvitse kysyä mitään? Miksi sen pitäis "vaan kärsiä"???? Kai silläkin nyt pitäs olla oikeus onnelliseen elämään? Vai eikö susta se "petetty" ole ihminen ollenkaan? Että sitä kyllä pitäisi saada käyttää hyväksi ja satuttaa miten vaan koska on uskollinen?
 
Jos kysyt perheen lapsilta ne saattaa olla eri mieltä?

Ennen kuin käräytät ketään kannattaa ehkä puhua lasten kanssa ja kysyä onko heillä hyvä olla vai haluaisivatko mielummin muuttaa slummiyksiöön äidin kanssa. Jos ovat sitä mieltä että vuoroviikkojärjestelyt ja uusperhe-elämä olisi kivaa voit tarjoutua järjestämään sellaista heille.
Sä puhut paljon lapsista. Entä jos lapsia ei ole? Muutatko kantasi vai ketä sitten suojellaan?

Jos tälle linjalle lähdetään asioissa niin kannattaako mitään epämiellyttävää tietoa kertoa kenellekään ihmisille mistään asiasta mikä voisi koskettaa häntä. Olisiko parempi että kaikki eläisimme vain pumpulimaailmassa missä näennäisesti kaikki on hyvin?

Mitä sitten jos ne lapset joskus aikuisina olisi sitä mieltä että voi kun joku olisi käräyttänyt tuon meidän iskän niin äitikin olisi saanut vielä mahdollisuuden onneen? Sillä mä oikeasti uskon että harvempi avoin suhde tms. oikeasti miellyttää kumpaakaan pitkällä tähtäimellä.

Mistä me tiedetään elääkö ne lapset jo perhehelvettiä siellä jo kun isä/äiti pettää? Miksi oletat että viet perheidyllin jos pettäjä käräytetään? Miksi se ei voisi olla itse asiassa pelastus ja mahdollisuus uuteen onneen kaikilla?
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Sä puhut paljon lapsista. Entä jos lapsia ei ole? Muutatko kantasi vai ketä sitten suojellaan?

Jos tälle linjalle lähdetään asioissa niin kannattaako mitään epämiellyttävää tietoa kertoa kenellekään ihmisille mistään asiasta mikä voisi koskettaa häntä. Olisiko parempi että kaikki eläisimme vain pumpulimaailmassa missä näennäisesti kaikki on hyvin?

Mitä sitten jos ne lapset joskus aikuisina olisi sitä mieltä että voi kun joku olisi käräyttänyt tuon meidän iskän niin äitikin olisi saanut vielä mahdollisuuden onneen? Sillä mä oikeasti uskon että harvempi avoin suhde tms. oikeasti miellyttää kumpaakaan pitkällä tähtäimellä.

Mistä me tiedetään elääkö ne lapset jo perhehelvettiä siellä jo kun isä/äiti pettää? Miksi oletat että viet perheidyllin jos pettäjä käräytetään? Miksi se ei voisi olla itse asiassa pelastus ja mahdollisuus uuteen onneen kaikilla?
Niin, sitä kun ei voi tietää... Siksi en siihen halua puuttuakaan, ellei kyse ole esim. omasta siskosta tai ystävästä.
Jokatapauksessa pelissä on sen verran, että parempi jättää asia ns. Herran haltuun.
Todennäköisesti pettäminen tulee kuitenkin jollain tavalla ilmi, ellei siltä halua sulkea silmiään.
 
Mä ymmärtäisin, jos se petetty osapuoli olisi joku läheinen ihminen, mutta oikeasti, ketä jaksaa NOIN paljon kiinnostaa toisten pettämiset? :O Eikös sen liikenevän ajan ja energian voisi käyttää vaikka oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten vaikkapa vapaaehtoistyöhön? Jos kerran hyvää haluaa tehdä.
 
Pakolliset huomautukset: juu, pettäminen on väärin, pettäjien käräyttäminen voi saada paljon pahaa aikaan eikä sikäli suositeltavaa. Mutta. En kyllä hyväksy tuota tripodinkaan asennetta, jossa eroperheen lapsista tulee automaattisesti slummiutuneita kouluampujia, ja kaikesta tästä hän syyttää kolmatta pyörää. Kyllä sillä pettäjällä ja petetyllä on itselläkin _joku_ osuus niiden lastensa hyvinvointiin, ei kolmas pyörä lasten elämää pysty yksinänsä tuhoamaan.
 
Mä ymmärtäisin, jos se petetty osapuoli olisi joku läheinen ihminen, mutta oikeasti, ketä jaksaa NOIN paljon kiinnostaa toisten pettämiset? :O Eikös sen liikenevän ajan ja energian voisi käyttää vaikka oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten vaikkapa vapaaehtoistyöhön? Jos kerran hyvää haluaa tehdä.
Mietippä tämmöinen hypoteettinen tilanne:

Mies etsii seuraa sivustolta, bongaa sieltä kaksi naista, hivkantajan ja käräyttäjän. Kuksii hivkantajaa ilman kumia, koska ei tykkää kumeista. Samana päivänä käräyttäjää käräyttää miehen naiselle ja nainen ei suostu seksiin, vaan vaatii asioiden selvittämistä ja sukupuolitautitestit.

Eikö se olisi vaan hyvä asia, että käräyttäjä käräytti tuntemattoman? Hiv.tartunnat on nousussa nyt.
 
Profeettah
En tiedä onko tarkoituksenmukainen käräyttely ihan tervehenkistä toimintaa, mutta periaatteena se olisi ihan hyvä. Aina sanotaan esim. raskaaksi tulemisesta, että miehellä on yhtäläinen vastuu, koska tiesi että seksi voi joka ikinen kerta johtaa siihen. Samalla tavalla vastuu on perheen tai parisuhteen eheydestä. Jos pettää, ottaa joka kerta riskin että se voi paljastua ja rikkoa sen siihenastisen "onnellisen" elämän. Kun käräyttäjää ei ajattele yksityisenä ihmisenä, vaan ikään kuin pettämistä vastaan taistelevana yhdistyneenä rintamana, se omasta mielestäni enemmänkin suojelee perheitä ja parisuhteita kuin rikkoo niitä. Jos jokaiselle olisi etukäteen selvää, että esim. 70% todennäköisyydellä he jäävät rysän päältä kiinni tämän rintaman ansiosta, jättäisi moni tekemättä sitä virhettä.

Itse en perisuomalaisena lähtisi ketään käräyttämään, mutta ihailen niitä jotka uskaltavat kertoa vaikean totuuden. Ja enemmän kuin pettäjiä, halveksin niitä petettyjä osapuolia jotka ampuvat viestintuojan, sulkevat silmänsä, kieltävät ilmiselvät tosiasiat, jne. Totuus tekee vapaaksi. Pettäminen kertoo aina siitä että suhteessa ei ole kaikki hyvin. Tieto siitä antaa mahdollisuuden korjata tilannetta. Mikäli pettäjä on pohjimmiltaan mätä, tieto siitä antaa petetylle mahdollisuuden lähteä ja tulla onnelliseksi sen sijaan että elää vuosikymmeniä huonossa suhteessa. Jos taas kyse on kommunikaatio-ongelmista tms. niihin voi hakea apua.

Tottahan voi sanoa, että ennen kuin jäi kiinni pettämisestä elämä oli mallillaan, lapset onnellisia ja kaikki hyvin, ja sen jälkeen tuli ero ja rahavaikeudet ja alkoholismi ja masennus, jne. En epäile etteikö niinkin voisi käydä. Mutta jotain on täytynyt olla vialla kun on kääntynyt pois siitä "onnellisesta" elämästä ja huolimatta kaikista riskeistä on lähtenyt etsimään jotain muuta. Parisuhteen tai perheolosuhteiden on täytynyt olla NIIN tulehtuneet, että henkilö on itse päättänyt valita sen tien. Mitä silloin on enää käräyttäjän tuhottavissa? Kulissit? Kun joku paljastaa pettämisen, se pitäisi nähdä puhdistavana, vapauttavana asiana. Enää ei tarvitse salailla, vaan voi nostaa kissan pöydälle ja tehdä asioille jotain. En ymmärrä miten kukaan voi pitää pettäjän käräyttämistä pahana asiana.
 
"hih"
Mä en ymmärrä, että erikseen ryhdytään tommoseen pettäjien metsästämiseen. Eri juttu, jos esim. tietämättään on varatun kanssa ja totuuden kuultuaan kertoo siitä petetylle.
Sulla nyt ei oo ymmärräystä muutenkaan parisuhdeasioissa, kun ei ole kokemusta. On hyvin mustavalkosta vielä kaikki. Sitten kun on itse asioita läpikäynyt, ja niitä tunteita - voi olla toinen ääni kellossa
 
"hih"
[QUOTE="hih";25173295]Sulla nyt ei oo ymmärräystä muutenkaan parisuhdeasioissa, kun ei ole kokemusta. On hyvin mustavalkosta vielä kaikki. Sitten kun on itse asioita läpikäynyt, ja niitä tunteita - voi olla toinen ääni kellossa[/QUOTE]

Enkä siis kannata ap;n ajatusta, tai kenenkään käräyttämistä, mutta tuli vaan mieleen sun teksteistä...
 
[QUOTE="hih";25173295]Sulla nyt ei oo ymmärräystä muutenkaan parisuhdeasioissa, kun ei ole kokemusta. On hyvin mustavalkosta vielä kaikki. Sitten kun on itse asioita läpikäynyt, ja niitä tunteita - voi olla toinen ääni kellossa[/QUOTE]

Musta vieraiden ihmisten parisuhteisiin sekaantuminen on mustavalkoista. :D Ja typerää. Ihmiset voisi elää ihan sitä omaa elämäänsä. Jokainen on vastuussa omista virheistään ja ihmissuhteistaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Khimaira
Mä en ymmärrä, että erikseen ryhdytään tommoseen pettäjien metsästämiseen. Eri juttu, jos esim. tietämättään on varatun kanssa ja totuuden kuultuaan kertoo siitä petetylle.
hyvä kysymys.
Eli tietoisesti lähdetään pettämään toisen parisuhteessa olevan kanssa tuhoten hyvässä lykyssä kaksi liittoa..? Ai niin, sehän oli salainen sivusto ja homma tapahtuu salassa..
Kamalaa se muuten olisi jos kännissä baarissa menisi jonkun muun matkaan, parempi etsiä ja tutustua rauhassa ja mennä vasta sitten. Kun joka tapauksessa se pettäminen on nyt vaan se juttu jota ilman parisuhde ei kukoista :snotty:
 

Yhteistyössä