Vielä kerran ainakin voin pistää tän eli RV ja olotila!!

Täällä 41+1 ja suoraan sanottuna tämä kärsimätön sielu on RIKKI!! :ashamed:
Minkään näkösiä merkkejä ei ole että tämä pieni tulis koskaan ulos..
Yöt menee valvoessa kun ei saa enää käännyttyä ilman heräämistä.. Onneks muuten saa suht ok taas nukuttua kolmen viikon valvomisen jälkeen..
Plääh vali vali ruti ruti kiti kiti mutta kun ei jaksais enää olla norsu... :ashamed:

Mites muut?
 
"pöh"
RV 39+5 ja olo yhtä hyvä kuin on ollutkin viimeisen 9kk aikana. Lenkkeillä jaksaa, kaupat jaksaa kierrellä.. En malttaisi olla paikoillani, enkä öisinkään herää muuta kuin pari kertaa vessaan. Että täällä ainakin pyyhkii ihan hyvin. Voishan toi jo uloskin tulla, mutta eipä se ainakaan elämää haittaa.. Että jos on parempi kasvaa vielä mahassa, niin antaa mennä vaan, tämä mamma jaksaa : )
 
[QUOTE="pöh";28965754]RV 39+5 ja olo yhtä hyvä kuin on ollutkin viimeisen 9kk aikana. Lenkkeillä jaksaa, kaupat jaksaa kierrellä.. En malttaisi olla paikoillani, enkä öisinkään herää muuta kuin pari kertaa vessaan. Että täällä ainakin pyyhkii ihan hyvin. Voishan toi jo uloskin tulla, mutta eipä se ainakaan elämää haittaa.. Että jos on parempi kasvaa vielä mahassa, niin antaa mennä vaan, tämä mamma jaksaa : )[/QUOTE]

Lenkillä mäki päivittäin käyn ja en oikeen paikallaan jaksa olla.. Yöt verottaa vaan sen verran paljon että ketuttaa.. Koko raskaus menny muuten ihan loistavasti verrattuna muihin kahteen jollon olin puolesta välistä asti niiin rikki koko ajan. :D
 
"noppispoppis"
33+3 ja mä oon ihan kypsä jo! tuntuu että tätä vauvaa on joka puolella ja mä en ite mahdu tänne kroppaan enää ollenkaan. Mut yliajalle varmaan menee kun kolmatta jo odotan ja edes harjotussupistuksia ei oo tullu kun ehkä 10 koko raskauden aikana.
 
pilipali
35+5, olo on muuten ihan hyvä, mutta väsyttää. Yöt menee tuskaillessa kuumuutta ja hyvää asentoa etsiessä. Tulis nyt ne kunnon syksyiset ilmat jo. Yleensä rakastan lämpöä mutta nyt en kestä tätä kuumuttaa. Valun hikea jo yrityksestä päästä sohvalta ylös.
 
[QUOTE="noppispoppis";28965860]33+3 ja mä oon ihan kypsä jo! tuntuu että tätä vauvaa on joka puolella ja mä en ite mahdu tänne kroppaan enää ollenkaan. Mut yliajalle varmaan menee kun kolmatta jo odotan ja edes harjotussupistuksia ei oo tullu kun ehkä 10 koko raskauden aikana.[/QUOTE]

Ei yliaika niin sanottu ole.. Vaikka tän raskauden aikana oon todennut että mikä vaan on mahdollista :D
Mun neuvolatäti ja neuvolalääkäri ja kaikki selitti ettei voi mennä yliajalle ku aiemmat on syntyny 39+6 ja 38+3 mut hyvin näyttää menevän silti :rolleyes: Sekin varmaan tähän kypsymiseen vaikuttaa kun kaikki vakuuttaa ja vakuuttaa ja itekkin siihen uskoo ja sit käyki näin..
Ei mulla nuista kahdesta ollu mitään supistuksia ennen ku meni vedet tosta noin vaan!
 
"Vieras"
Vastaan vaikken ole enää raskaana. Eli pari päivää sitten synnyttänyt. Olo on kuin raskaudesta olisi jo ainakin vuosi. Ihanaa kun on "oma" kroppa jo tullut takas (just vaa'alla kävin ja vielä olisi 10 kg lähtöpainoon). Mutta silti aivan loistava olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eleonoora86
[QUOTE="Vieras";28965908]Vastaan vaikken ole enää raskaana. Eli pari päivää sitten synnyttänyt. Olo on kuin raskaudesta olisi jo ainakin vuosi. Ihanaa kun on "oma" kroppa jo tullut takas (just vaa'alla kävin ja vielä olisi 10 kg lähtöpainoon). Mutta silti aivan loistava olo :)[/QUOTE]

Onnea vauvasta! :) :flower:
 
"noppispoppis"
Ei yliaika niin sanottu ole.. Vaikka tän raskauden aikana oon todennut että mikä vaan on mahdollista :D
Mun neuvolatäti ja neuvolalääkäri ja kaikki selitti ettei voi mennä yliajalle ku aiemmat on syntyny 39+6 ja 38+3 mut hyvin näyttää menevän silti :rolleyes: Sekin varmaan tähän kypsymiseen vaikuttaa kun kaikki vakuuttaa ja vakuuttaa ja itekkin siihen uskoo ja sit käyki näin..
Ei mulla nuista kahdesta ollu mitään supistuksia ennen ku meni vedet tosta noin vaan!
Ekasta meni mullakin vedet ilman supistuksia ja piti käynnistää rv36+1 ja tokasta sit supisteli rv29 asti niin et jouduin ihan vuodelepoon mut syntyi sit kuitenkin vasta 40+2 :)
 
tonttu24
21+1, periaatteessa kaikki hyvin, mut kolme viikkoo rasitusmurtumasta saikulla olleena suorastaan vituttaa. En malta pysyä aloillaan, haluan töihin ja mua siellä kovasti odotetaankin. :( muuten vointi kyllä loistava, ulkopuoliset ei huomaa edes raskautta, pystyn töissä tekemään kaikki hommat että siinä mielessä ei auta valittaa. Harmittaa tää toimettomuus :(
 
"vieras"
Rv 38+4, tosi kömpelö olo ja alkaa mahakin olemaan tiellä kun ei oikein mikään onnistu niinku ennen :D
Yöllä heräilen ja joka toinen yö menee pari tuntia valvoessa ja kun pitää kuitenkin herätä ajoissa laittaa koululaiset kouluun niin päivällä oon ihan väsyny ja pitää päikkärit ottaa jos vaan kerkee.
Närästää taas...

Lenkillä tulee käytyä, 5km keskimäärin kävelen mutta siihen saa varata aikaa kun ei oo tuo vauhti mikään kova ja jalkoja särkee.... Eikä tuo liikunta vaikuta painon nousuun mitenkään.
 
Rv. 29+3. Gynekäynnit tällä hetkellä viikon välein. Lapsukainen on edelleen perätilassa. :mad: Saisi tuo ihan oikeasti kääntyä, kun potkut rakkoon tekee jo aika kipeää.

Viime viikolla kohdun kaulaa oli jäljellä 2,5 cm (siis se kiinni oleva osa) ja sisäsuu oli taas aukeamassa. Tosin huonomminkin on ollut, lyhimmillään kohdun kaula oli 1,9 cm. Niin ja se sisäsuu on ollut auki jo rv. 18 lähtien. Saa nähdä, miten käy huomenna lääkärillä, laittaako jo sairaalaan hakemaan piikkejä keuhkojen kehitykseen... Ei kyllä olisi enää niin hirveää, jos lapsukainen päättäisi syntyä, viime viikolla oli painoarvio 1200 g, eli hyvän kokoinen.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
toka tulossa
Rv 16 menossa ja olo ihan normaali vielä, ei ees muista raskautta kun pahoinvointi on ohi.... Sokerirasitukseen aika varattu, eiköhän sieltä taas tuomio napsahda tälläkin kertaa..
 
11+5. Vessassa saa ravara ja jos aamulla ei saa nukkua nuin pahoinvointi kestää koko päivän. Selkä tahtoo jo töissä väsyä, seisomatyö jossa paljon kävelemistä, nostamist, kantamista... niin ja iltapäivisin iskee kunnon väsymys.
 
Rv miljoona, sattuu, sattuu, sattuu ja sattuu. Lähes koko ajan ja ihan joka puolelle.

Supistelee, vessassa tulee ravattua sata kertaa yössä, väsyttää, kävelen kuin jalkapuoli ankka, sängystä ylösnousu vie vartin, istumaan ei pysty, kun vauva puskee kylkiluista läpi ja mitäköhän vielä.

Eiköhän tämä ulos kohta tule, joten sikäli ihan positiivinen filis kaikesta kakasta huolimatta. Kun vaan sais ittensä vähän parempaan kuntoon, että pystyis jotain tekemään. Ajattelin ommella aamupäivän, kun lapsetkaan ei ole kotona, mutta taitaa mennä makaamiseksi, ehkä nukkumiseksikin, kun niin väsyttää. Harmi, että menee hyvää aikaa hukkaan.

Mutta ensi viikolla mulla on vauva kainalossa ihan viimeistään, se on varmaa. Tai sitten mä teen raskauden yliaikaisuuden maailmanennätyksen.
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
"vieras"
20+6 ja muuten loistava fiilis, mutta kaikki farkut tuntuu epämukavilta ja polvipussittavissa trikoohousuissa (myös niissä 2 viikkoa sitten ostetuissa) on homssuinen olo. Paidat on joko tosi tiukkoja (näytän olevan paljon pidemmällä raskaana kuin olen) tai telttoja (näytän vain lihavalta).

Mut joo, jos vaatehuoli on suurin huoli niin olen kai aika huoleton :) Supparitkin ovat vähentyneet parista viime viikosta selvästi.
 

Yhteistyössä