vielä pesukone asiaa. LG pesukoneen omistajat

  • Viestiketjun aloittaja katri
  • Ensimmäinen viesti
turhautunut LG:n omistaja
Kysymys niille, joilla on uudehko LG:n pesukone (ja miksei muillekin): kykenevätkö uudemmat LG:n koneet kunnolliseen huuhtelutulokseen? Kuten tässäkin ketjussa on kirjoitettu, ainakin vähän vanhemmissa LG:n koneissa on isona ongelmana se, että pesuaineet (varsinkin nestemäiset) vaahtoavat runsaasti ja kone ei pysty tuota vaahtoa kunnolla poistamaan edes lisähuuhtelujen avulla.

Oma LG:ni on viitisen vuotta vanha, mutta otettu käyttöön vasta hiljattain. Olin aluksi kovin tyytyväinen koneeseen, varsinkin höyryohjelmaan, kunnes satuin muutaman kerran olemaan koneen lähistöllä huuhtelun ja linkouksen aikana: huomasin, että koneen lasiluukkuun jää kaikista lisähuuhteluista huolimatta enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän) vaahtoa näkyviin. Aiemmin en ollut huomannut tätä, koska olin ottanut pyykit pois koneesta vasta kun pesuohjelman lopusta oli jo kulunut aikaa; tuolloin vaahto oli jo ehtinyt valua pois koneen lasiluukusta.

Olen koittanut ongelmaa selvittää, mutta ratkaisua ei ole löytynyt. Pesuaineen annostelulla ei ole vaikutusta; vaahtoa syntyy ja jää kaikilla kokeilemillani (nestemäisillä) pesuaineilla, vaikka annostus olisi minimissään. Koneessa ei pitäisi olla tukoksia tms. kun sitä ei ole vielä kauan käytetty, ja olen pyörittänyt siinä monta kertaa peräkkäin rummunpuhdistusohjelman ja 95 asteen ohjelman - tuloksetta, koska seuraavassa normaalissa pesussa vaahtoa on kuten aiemminkin. LG:n käyttöohjeissa suositellaan käyttämään vain jauhemaista pesuainetta; en tiedä olisiko ongelma niissä pienempi, mutta ne eivät sovellu herkälle iholle ja kestovaippapyykille.

Tämä pesuaineiden liiallinen vaahtoaminen ja huono huuhtelutulos ovat nettikirjoittelun perusteella melko yleinen ongelma näissä nykyisissä vesipiheissä pesukoneissa, ja nimenomaan LG:stä on löytynyt paljon valituksia. Itse alan olla vaahto-ongelman kanssa niin turhautunut, että kone taitaa lähteä vaihtoon, varsinkin kun nyt tulee pestyä vauvanvaatepyykkiä, jossa ei todellakaan saisi olla pesuainejäämiä. Höyryominaisuuden takia uusi konekin voisi olla LG, mutta vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että uudemmissa koneissa tämä ongelma on poistunut. Käyttökokemuksia siis mielelläni kuulisin.
 
turhautunut LG:n omistaja
[QUOTE="höh";23383525]Eikö teillä ollankaan kiinnosta esimerkiksi se, paljonko pyykkikone kuluttaa energiaa?
Sähkön hintavertailu[/QUOTE]

Tottahan sekin kiinnostaa, oli aikanaan yhtenä kriteerinä LG:n konetta ostaessa, ja siinä taitaakin olla paras mahdollinen energialuokitus. Käytännössä tuo energialuokitus tuntuu kuitenkin kikkailulta, koska ainakin meidän koneella on turha kuvitella käyttävänsä pelkkää perusohjelmaa: on pakko aina valita kaikki mahdolliset lisähuuhtelut (ja siitä huolimatta kone ei pysty pesuainetta kunnolla huuhtelemaan). Tällöin pesuaika ja samalla tietysti energiankulutus kasvaa huomattavasti; esim. vauvanvaatepyykkiä kone jyystää melkein neljä tuntia! Vettä kone siis säästää (jolloin huuhtelu ei onnistu), mutta energiaa ei. Todella turhauttavaa.
 
Dippis
Heippa! Tarkoituksena on ostaa muutaman viikon sisään uusi pesukone, tällainen on harkinnassa: http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_211511_13656_13650_13602_-11_38____

LG:n kone on siis kyseessä, onko jollain kokemuksia juurikin tästä kyseisestä koneesta? Mielipiteet kun LG:n koneista ovat niin moninaiset...
 
"pyykkäri"
minulla on ollut 7,5 v. LG 7kg pesukone ja olen ollut siihen tyytyväinen. Nyt juuri kun rummun ja laakereiden takuu meni umpeen (7v,) koneesta hajosi laakerit! Aion hankkia saman merkkisen koneen uudelleen, korjaus kun maksaa 400e. Vaahtoamisesta: Kuluttaja lehden testissä 4/11 viidestä koneesta LG sai parhaan huuhtelu tuloksen, mutta ei sekään hyvä ollut (3/5). Olen aina pessyt vähemmällä pesuaineella, eikä ongelmia ole ollut. Ainoa ongelma oli tänä syksynä koneeseen ilmestynyt hajuhaitta. Kone ja pyykit haisivat ihan kamalalle. Pesin koneen tyhjänä 90 asteessa ja tyhjensin nukkasihdin; jossa ei ollut mitään, mutta haju ei lähtenyt. Ostin sitten kaupasta pesukoneen puhdistukseen käytettävän aineen, jolla haju lähti.
 
atrium
LG:n uutta konetta on 3 x kertaa käynyt huolto tutkimassa, kun se ei pysy kodinhoitohuoneessa. On säädetty jalkoja ja käsketty laittaa kumimattoa alle jne. Vaadimme kaupan purkua, mutta eilen tuli LG tuomio. Myyjän olisi pitänyt kertoa, että kone ei pysy puulattiaperusteisella tasolla paikallaan. Arvatkaa oliko myyjä koskaan kuullutkaan aiheesta? Eli märkää rättiä tuli naamaan 7 kk:n kiemurtelun jälkeen. Pysykää siis kaukana noista paskoista!
 
atrium
LG:n uutta konetta on 3 x kertaa käynyt huolto tutkimassa, kun se ei pysy kodinhoitohuoneessa. On säädetty jalkoja ja käsketty laittaa kumimattoa alle jne. Vaadimme kaupan purkua, mutta eilen tuli LG tuomio. Myyjän olisi pitänyt kertoa, että kone ei pysy puulattiaperusteisella tasolla paikallaan. Arvatkaa oliko myyjä koskaan kuullutkaan aiheesta? Eli märkää rättiä tuli naamaan 7 kk:n kiemurtelun jälkeen. Pysykää siis kaukana noista paskoista!
Nyt on ongelma siirretty takaisin Hirvoxille, mutta tuskin sieltäkään suostutaan mihinkään koneen vaihtoon tms.

Aika jännää, että LG:lle oma maine ei merkitse mitään ja asiakas on vaan väärässä yhden hikisen pesukoneen tähden.
 
Atro
Vanhasta pesukoneesta luovuttiin putkiremontissa ja tilalle tuli varsinainen pesutorni, johon kuuluu pesukoneen lisäksi kuivausrumpu. Masiina on siitä erikoinen, että se alkaa soida ohjelman loputtua.
 
"Minni"
Meillä myös LG suoraveto höyrypesukone. Koneessa ei toistaiseksi moitittavaa. Tosin pelottaa jo valmiiksi se mitä tapahtuu jos ongelmia ilmenee. Meillä OLI LG:n astianpesukone, joka syttyi melkein päivälleen 5 vuotta vanhana palamaan ilmeisesti virtakytkimen oikosulun vuoksi. Tähän Lg otti tylysti kantaa että takuu on ummessa. Ei tosin ottanut koneen myynyt Expert-liikekään. (kone oli hieman kalliimpi meille erikseen tilattu erikoismalli, joka ei kuulunut myyjän varsinaiseen valikkoon ) Olimme kaksi viikkoa aikaisemmin ostaneet LGn pesutornin. Ei olisi ostettu, jos tämä astianpesukone tapaus olisi ollut tiedossa!
 
Mulla on LG:n 9kg kone eikä ole mitään valittamista. Käytän pesupähkinöitä ja satunnaisesti tahranpoistoainetta jos on tarve, aina tulee puhdasta pyykkiä :) Plussaa tosi laaja valikoima erilaisia ohjelmia + lisävalintoja, kuten Medic rinse, Time save..
 
"jii"
Nyt on ongelma siirretty takaisin Hirvoxille, mutta tuskin sieltäkään suostutaan mihinkään koneen vaihtoon tms.

Aika jännää, että LG:lle oma maine ei merkitse mitään ja asiakas on vaan väärässä yhden hikisen pesukoneen tähden.
Oletko kuullut vatupassista,se on oltava suoraan ,jokajuunnasta,ja lukitusmutterit kiinni.
olen jo kolme konetta "passannut"ja pysyy.
 
vierailija
[QUOTE="höh";23383525]Eikö teillä ollankaan kiinnosta esimerkiksi se, paljonko pyykkikone kuluttaa energiaa?
Sähkön hintavertailu
Tottahan sekin kiinnostaa, oli aikanaan yhtenä kriteerinä LG:n konetta ostaessa, ja siinä taitaakin olla paras mahdollinen energialuokitus. Käytännössä tuo energialuokitus tuntuu kuitenkin kikkailulta, koska ainakin meidän koneella on turha kuvitella käyttävänsä pelkkää perusohjelmaa: on pakko aina valita kaikki mahdolliset lisähuuhtelut (ja siitä huolimatta kone ei pysty pesuainetta kunnolla huuhtelemaan). Tällöin pesuaika ja samalla tietysti energiankulutus kasvaa huomattavasti; esim. vauvanvaatepyykkiä kone jyystää melkein neljä tuntia! Vettä kone siis säästää (jolloin huuhtelu ei onnistu), mutta energiaa ei. Todella turhauttavaa.[/QUOTE]

Hei! viestiketju on vanha, mutta löysin tämän nyt.. Itse olen taistellut aivan saman koneen ja ongelman kanssa nyt pari vuotta ja kone on lähdössä vaihtoon. Löysitkö paremman koneen, jossa ei tätä ongelmaa ole? Osaisitko suositella hyvää konetta?
 
perhrrnisä
Ollut LG:n 8 kg:n malli, nyt 10 v. käytössä. Vikaantunut vuosien varrella 2 kertaa, molemmilla kerroilla samantapainen vika (n. 230-250 e korjaukset, ei pese loppuun, pitää kovaa ääntä yms.). Muutoin säilynyt siistinä, mutta seuraava kone on jokin muu. Nyt 3. kerran rikki, ja tähän päättyy sen käyttö - ikävä kyllä.
 
Melkein tyytyväinen
minulla on ollut LG 7kg pesukone melkein 14v. Ja olen ihmetellyt kuinka kauan se vielä toimii. No ei toimi enää. Tuli noin 3kk sitten sellainen kipinän näköinen valo koneen lingotessa ja tietysti olin varuillani ja vahdin konetta. Ei se kuitenkaan syttynyt tuleen, mutta lopulta kone ei toimi enää.
Tuli virheilmoitus 5E tai SE ilmoitus muistaakseni. En löytänyt opasta enää ja etsin Googlella vikailoitusta. En meinannut millään löytää sitä, mutta lopulta näin jossain että moottori ylikuumentunut.

Olen huomannut tuon vaahdon myös jota ihmettelin myös ja joka ei häviä huuhtelulla.
Lingotessa ei pysynyt paikallaan kaltevalla kylpyhuoneessa, mutta kaappien välissä pysyy. Tosin tärisyttävästä astiakaappia sitten pelottavasti.

Olen kyllä muuttanut monta kertaa niin en tiedä onko tasapainossa pysynyt. Muistaakseni myyjä sanoi että laita koneen takaa ruuvit rumpuun että pysyy paikallaan, kun muuttaa. Se muistaakseni vaikutti siihen anturaan joka mittaa paljonko vettä kone ottaa pesuun. Ja että ei saa laittaa kylelleen vaan pitää pitää pystyssä kone koko ajan.
Mutta en tietenkään muutossa niitä ruuveja löytänyt.
Koneessa ei ole suoramoottori vaan on vanhempi malli.
Äidilläni on myös LG ja on ollut tyytyväinen siihen.
En tiedä minkä merkkiseen koneen ostaisin, höyryominaisuus kyllä kiinnostaa.
 
vierailija
Itse olen ihmetellyt LG:n koneen rummun "alumiini" kannakerakennetta joka kerää on muotoiltu ontoksi ja kerää tolkuttomasti likaa sisälleen ja ....alkaa haista. Rakenne on rummun takana eikä sitä pysty puhdistamaan milään. Suoranainen rakennevirhe. Olisi kiva tietä ovatko muut ihmetelleet LG:n suoravetokoneiden haisemista esim puhdistuksesta huolimatta.
Meillä 8 kilon LG ja toimii hyvin, mutta on alkanut haista. Yritin puhdistaa edestä käsin..ei auttanut. Ilmeisesti on kyse samasta asiasta. Eikö tuolle voi helposti mitään?
 

Yhteistyössä