Vihainen pitbull juoksentelee vapaana.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Yleensä koira kun koira kavahtaa ihmisen karkotusta/hyökkäystä.
Tee itsestäsi mahdollisimman iso: levitä kädet korkealle ja astu hyökkäävästi koiraa kohti. Samalla huudat niin kovaa kun lähtee että ei.
Toimii, testattu moneen otteeseen.

Miksi koira muuten kävisi lapsesi kimppuun? Onko sellaista historiaa vai ihanko muuten vaan arvelet, että näin tapahtuisi?
Paitsi tässä on se ongelma, että monesti nämä vapaana hölkyilevät koirat on melko kovia koiria. Varsinkin, jos puhutaan jostain pitbullista. Ei se säiky mitään pikkujuttuja. Tuo temppu kyllä tempsii monesti fifiin ja kultsikkaan, mutta jos nekään on kovia luonteeltaan, niin ei toimi.

Meillä päin on sama tilanne, että yhden tyypin koira hyökkäilee muiden koiranomistajien koirien kimppuun ja saattaa siinä samassa yrittää purra myös omistajaa. Ihan mahdotonta saada kuria. Olen itse kuljetellut mukana hiuslakkapulloa. Aikanaan mulla oli myös kolinapurkki mukana (laitetaan pikkukolikoita johonkin metallirasiaan tms), jonka heitin tuollaisen hyökkäävän koiran jalkojen lähelle. Tuota säikähti kyllä yks hyökkäri, ettei meidän päälle enää tullut.

Koirahan saattaa käydä myös lapsen päälle, jos se tykkää hyökkäillä myös esim muiden koirien kimppuun. Nopeesti katsottuna nimettäin lapsi jossain isossa karvahatussa (olkootki tekokarvaa) näyttää aivan koiralta ja voi vaikuttaakin koiralta tai joillekin myös jahtieläimeltä. Meillä päin on nähty pari vaaratilanetta tämmöisessä.

Mutta kaikki vapaanaolevat koirathan eivät tule edes lähelle ihmisiä ja ne saa yleensä suht helposti hätistettyä pois. Eri asia on sitten ne luonnevikaiset, jotka pitäisi lopettaa jos hyökkäilevät. Ikävä kyllä näistä saa kärsiä aika pitkään, en ite ole ainakaan onnistunut saamaan mitään rotia tuon yhden koiranomistajan touhulle.

Vaikka olen koiranomistaja itsekin, niin en missään nimessä hyväksy että vapaana on koiria yleisillä teillä ym hölkyilemässä ja tulemassa tutustumaan toisten koiriin tai ihmisiin. Kyllä ne täytyy olla narunnokassa. Myöskään muualla taajama-alueissa ei saa pitää koiraa vapaana. En ole vielä koskaan nähnty koiraa, joka tottelisi joka ikisessä tilanteessa vapaana..Lisäksi se oma kiltti koira voikin omistajan selän takana ollakin yllättävä. (Esimerkkinä meillä naapurin kiltti kultsu hyökkäsi takaapäin kimppuun. Odotteli siinä vapaana ollessaan kauakana nurmikolla nätisti makoillen..sitten hyökkäsikin takaapäin aivan yllättäin kimppuun. En itse osannut tätä odottaa eik äomistaja. Hän vielä itse piti kerrostalon pihalla tätä vapaana, ettei tälle vapaanaololle ollut mitään laillisia perusteita.)

Suosittelen siis jotain hiuslakkapulloa, kun se ei kovin vaarallista ole kun ihmisetkin sitä suhauttelee omiin hiuksiin (ja silmiin) ja ehkä jotain kolinapurkkia.
 
kaikkitietävä
ja molemmilla roduilla taitaa olla lukkopurenta ainakin bullterrierillä itellä 2ollu ja tosi kilttejä kaikille ihmisille ja koirille et se riippuu siitä miten se koira koulutetaa/kasvatetaan ja jos koira sen lukkopurennan ottaa nii pitänee kuristaa nii pitkää kunnes taju lähös nii sillo päästää viimeistää irti
 
Miksi kaikki vanhemmat aina täällä suunnittelee mitä kaikkea tehdä eläimille jotka "satavarmasti suunnittelevat hyökkäystä heidän lapsiensa kimppuun"? Sitten se homma menee siihen että "Siis mä haen kirveen ja rikkonaisen pullon ja ensin tähtään jalkoihin ja sitten häntään ja sitten..." aletaan yksityiskohtaisesti suunnittelemaan mitä kaikkea kamalaa aletaan tekemään, koska joku eläin aivan varmasti nyttenkin suunnittelee hyökkäystä lapsia vastaan.. Aika kaukaa haettua. Oppikaa lukemaan eläimiä, teilläkin elämä helpottuu. Ja jos semmonen tilanne tulee että esim. koira hyökkää, niin yleensä jo huuto auttaa säikäyttämään koiran pois ennen kuin mitään tapahtuu tai sitten vaan ite koiraa esim niskasta kiinni. Tai sitten pidetään ne lapset kaukana niistä "vapaana riehuvista tappajakoirista".
 

Yhteistyössä