Viimein mä osaan sokeroida! Nyt on hieno pilde

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen harjoitellut tekniikkaa ja nyt osaan sokeroida kainalot, jalat ja pilden! Ja noissa alueissa meni yhteensä tunti vain tänään. Nyt on silkinsileä iho. Hitsit kun mä olen iloinen ja ylpeä! Ei tarvi ajella terällä eikä muuta. Ihanaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Hieron ihoa sellaisella karhealla luffavampulla suihkussa, se estää tai vähentää sisäänkasvaneita karvoja. Kainaloissa ja säärissä ne ei kasvakaan minulla sisälle mutta pildessä yrittää joskus.

Kuva? En ole varma haluatko oikeasti, joudut vielä silmäpesulle :) Naku aikuisen pilde vain. Ihan naku ja sileä.

Vanha trendi? Tottahan toki, muinaiset egyptiläisetkin sokeroi :)

Tykkään!!!!!! Ei mennyt kauan ja sain kaikki karvat pois ja koko koti ei ollut tahmainen.

Ap
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Hieno homma!(y)

Mä oon sheivannu viime aikoina kun se on niin nopeeta, enkä haluu kasvattaa niitä sokerointipituuteen.:cautious::oops:
Saa kyllä olla sheivaamassa koko ajan.:cautious:

Sun innosta inspaantuneena voisin itsekin taas sokeroida.:) Tänks!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
Mulla se sulaa vain käsissä ja tarttuu joka paikkaan ja tahmaa

400 grammaa sokeria
3 ruokalusikallista sitruunamehua
3 ruokalusikallista vettä

Sokerivahan valmistaminen on samantyylinen prosessi kuin jälkiruokiin tarkoitetun siirapin valmistaminen. Sokerivahaa valmistettaessa on tärkeää varmistaa, ettei vahasta tule liian paksua. Lisää kaikki kolme ainesta kattilaan ja sekoittele hiljakseen alhaisella lämmöllä, kunnes seos alkaa kiehua. Poista lämmöltä ja anna jähmettyä muutaman minuutin ajan.

Tarkista vahan väri ennen sen käyttöä, sillä väri kertoo, onko vaha valmis käytettäväksi. Vahan tulisi olla vaalean hunajan väristä, kultaan taipuvaa, eikä liian tummaa. Jos keität seosta liian kauan, sokeri voi palaa. Kun olet varma siitä, että seos sopii käytettäväksi, anna sen viilentyä rauhassa, mutta tarkkaile sitä jatkuvasti, ettei se ehdi jähmettyä liikaa.

Kokeile seoksen toimivuutta pienelle ihoalueelle: tarttuuko se ihokarvoihin? Jos tarttuu, on se valmis käytettäväksi.
 
vierailija
Mäkin poistan kaikki karvat sokeroimalla. Ihoon ei jää sellaisia punaisia pisteitä mistä tulee veripisara kuten tulee jos käytän kuuma/kylmävahaa. Se tekniikka kun karvat nypätään niiden kasvusuuntaan on loistava. Iho näyttää tosi hyvältä sokeroinnin jälkeen. Ei ole pilkukas punainen pilde :)
 

Yhteistyössä