Vinkkejä suolaiseen piirakkaan

Moi, laitetaanpas kaikki suolaiset piirakka ohjeet pinoon.
Olisi tarvetta tyttären synttäreille sunnuntaiksi. Ei millään jaksaisi tehdä sitä samaa ja vanhaa kinkkupiirakkaa. :p
Otan mielelläni kaikki vastaan ja kokeilen. Kiitti. :)
 
Tää on kyllä kinkkupiirakka, mutta laitan silti.....
En ole vielä ehtinyt itse kokeilla. Tätä tehtiin "Tiinan keittiössä" tällä viikolla. Kuulosti ja näytti tooooosi hyvältä.

Quiche Lorraine
8:lle
100 g huoneenlämpöistä voita
8 dl vehnäjauhoja
3 dl maitoa
4 tl leivinjauhetta
2 maustemittaa suolaa
150 g suikaloitua savukinkkua
2 sipulia
4 dl juustoraastetta
1 dl pestoa
3 munaa
3 dl maitoa
suolaa ja pippuria
Sekoita piirasainekset ja vaivaa taikina notkeaksi. Kauli levyksi jauhotetulla pöydällä ja vuoraa levyllä rengasvuoka. Kuullota sipulia voissa. Sekoita kinkku, sipuli, juusto ja pesto. Kaada täyte piirasvuokaan. Vatkaa munat ja maito ja mausta suolalla ja pippurilla. Kaada muna-maitoseos täytteen päälle. Paista 200 asteessa noin puolitoista tuntia. Tarjoile tonnato-kastikkeen kera.

Tonnato-kastike
8:lle
3 munankeltuaista
1 rkl sinappia
1 rkl balsamiviinietikkaa
2 dl rapsiöljyä
4 sardellifileetä
2 rkl kaprista liemineen
2,5 dl tonnikalaa
puolikkaan sitruunan mehu
Vatkaa keltuaiset, sinappi ja viinietikka. Lisää öljy ohuena nauhana sähkövatkaimella voimakkaasti vatkaten. Lisää pilkotut sardellit, tonnikala, silputtu kapris ja sitruunamehu. Mausta suolalla ja pippurilla.
 
koukero
mulla semmonen helppo ohje pohjaan rasia esim.creme bonjour tuorejuusto valkosipuli tai maustamaton juusto,kanamuna ja vehn'äjouhoja, n.3-4dl.sekoitetaan pohjataikinaksi.taikina jääkaappiin kun teet täytteen.2dl maitoa ja 2 kanamunaa vatkataan,siihen mitä kaapista löytyy esim.tonnikalapurkki,paprika,oliiveja,juustoraastetta(kannattaa laittaa aina ettei jää täyte veteläksi) mustapippuria,paprikajauhetta,purjoa tai sipulia jos haluat.mielikuvitusta vaan.tämä on painonvartioitten piirakan ohje ja mä olen täytevaihtoehtoja tehny sen mukaan mitä sattuu oleen.ananas ja broileri käy myös. :flower:
 

Yhteistyössä