Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

Ehkä mä olen liian vanha, liian vakava.
Mutta mun mielipide on että jos ollaan yli parikymppisiä niin siinä vaiheessa toinen miettii jo loppuelämän puolisoa (ok, ei kaikki mieti mut mormonit varmaan miettii) ja jos itse on meiningissä mukana ajatuksella "ihana kundi, nyt vaan nautin tästä hulluudesta mutta mietin avioasioita vasta myöhemmin", niin siinä haaskaa toisen aikaa.
Jos semmoinen ihanan hullu parisuhde kestää vaikka 1-2 vuotta niin siinä on hukattu sen aikaa, joka etsii sitä pysyväistä puolisoa.

Äh, parempi kun en kirjoittele tähän ketjuun, olen liian synkeä ja vakava tämmöisiin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: PeskyPixie
Eteläsavotar
Ratkasin mysteerin aikaa sitte, ja kerroin sen täälläkin: HG opiskelee todennäköisesti Savonlinnassa ja taukopoikkis Kuopiossa.

HG puhu aiemmin vaan Itä-Suomesta, ei oo tarkemmin asuinpaikkaansa sanonu. Joku keksi Joensuun, ja se jäi jostain syystä elämään totuutena. Opettajaks voi kuitenkin Itä-Suomen yliopistossa opiskella myös Savonlinnassa.

Eli jos Joensuussa ei kerran ole lähetystyöntekijöitä tällä hetkellä, niin siitä sitte vaan selvittämään, mikä on Savonlinnan tilanne.
Kyllä G ihan itse ja aivan selkeästi mainitsi Joensuun, siinä vauvakuumeketjussa.
 
Ehkä mä olen liian vanha, liian vakava.
Mutta mun mielipide on että jos ollaan yli parikymppisiä niin siinä vaiheessa toinen miettii jo loppuelämän puolisoa (ok, ei kaikki mieti mut mormonit varmaan miettii) ja jos itse on meiningissä mukana ajatuksella "ihana kundi, nyt vaan nautin tästä hulluudesta mutta mietin avioasioita vasta myöhemmin", niin siinä haaskaa toisen aikaa.
Jos semmoinen ihanan hullu parisuhde kestää vaikka 1-2 vuotta niin siinä on hukattu sen aikaa, joka etsii sitä pysyväistä puolisoa.

Äh, parempi kun en kirjoittele tähän ketjuun, olen liian synkeä ja vakava tämmöisiin. :D
Itse asiassa hän ei ole päälle parikymppinen vaan vasta täyttänyt 20v. Jep hyvin nuori ja kieltämättä tuntuu kuin olisin joku "puuma" mutta sitten taas eihän se ole kuin pari vuoden ero :)

Hän ei kyllä ajattele avioliittoja vielä vaan puhuu niistä niin, että sitten joskus tulevaisuudessa samoin kuin lapsetkin. Mä en IKINÄ seurustele ihmisen kanssa ellen usko sata prosenttisesti suhteeseen - ja tulevaisuuteen yhdessä. Lapsiin jne.
 
[QUOTE="Amanda";29600824]Huhhuh. Nyt on pakko kommentoida, tosin lyhyesti kun padilla tympeä kirjoittaa...

Way to go, Happygirl! Se ihastumisen tunne on jotain niin mahtavaa, että jos olisi huume, joka saisi saman olon aikaan, sitä euforiaa ja perhosia masussa -tuntemuksia haluaisi jokainen, hinnasta ja riippuvuuden vaarasta huolimatta. Parhaita tunteita ihmisenä olossa. <3 Poikaystävälle et niin reilu ole mutta tavallaan ymmärrän, että haluat pudota jaloillesi jos jotain menee pieleen. Nauti täysin rinnoin siitä halutuksi tuntemisen ilosta. Se on kuitenkin sinun elämäsi. :)

Ja sitten se mikä tässä ketjussa inhottaa; nämä oman sädekehän kiillottajat. Yksikin niin kovasti uskossa oleva sättii ja arvostelee minkä kerkeää, piilovittuilee ja meno on kuin lastentarhassa; sulla on paremmat leikkikalut kuin meillä - jos me ei saada leikkiä niillä niin keräännytään piiriksi ympärille lällättelemään ja kerrotaan miten kotona oottaa paljon parempia leluja kuin sulla nyt on. Toiset tappelevat parisuhteen kestosta: onko 1, 5 vai 10 vuotta kestäneellä suhteella oikeus statukseen "pitkä parisuhde". Toiset miettivät kirjoittajan tarinoiden todenmukaisuutta ja googlaavat mormoni-infoja hiki hatussa, jos vaikka löytyisi jotain mehevää, koska todellisuushan ei poikkea infolehtisistä.. Ja anna mun kestää nämä, jotka jaksavat jokaiseen heittoon takertua ja nokkelasti niitä toistaa tasaisin väliajoin, mm. täydellinen englanti, koska mielikuvitus on rajallinen ja toisen kustannuksella vitsin venyttäminen - ah niiiiin - hauskaa.

Tää ketju on yhtä sääntöjen kertomista: 30v parisuhteeni (joka ei oo pitkä verrattuna naapurin eläkeläisten 115v kestäneeseen suhteeseen!!!) on ainoa oikea ihmissuhdemalli. Noudata samaa kaavaa tai kerron uudestaan miten en oo vilkaissutkaan timmissä kunnossa olevia rantaleijonia sitten seksielämän kuihtumisen kerran kuukauteen vuoden 1992 jälkeen, kun vika lapsi oli syntynyt.

Happygirl, pysy spontaanina. Silloin tosin ottaa enemmän siipeensäkin mutta eipähän elämä ole tylsää puurtamista ja kaavoihin kangistumista. Unelmoi parisuhteesta, jossa ei kipinät riitä vaan pitää olla kunnon roihu, lapsosista sitten joskus ynnä muista tulevaisuuden haaveista. Niihin kun ei ole yhtä ainoaa oikeaa tietä eikä ajankohtaa. :) Oot niin nuori vielä, että sulle on koko maailma avoin. Ainoa virhe minkä olet täällä tehnyt on se, että vastailet näiden arkipuurossa kahlaajien ilkeämielisiin kysymyksiin, joissa sua yritetään henkisesti ajaa nurkkaan. Elämä on lyhyt ja nuoruus kattaa siitä hyvin lyhyen ajan - maksat varmasti oppivelkoja sitten tulevaisuudessa mutta voit todeta uskaltaneesi elää, kokea ja etenkin nauttia! <3[/QUOTE]

Kiitos Amanda!<3 Loistava, elämänmyönteinen asenne sinulla ja puhut täyttä asiaa. Tarpeeksi elämässä on velvollisuuksia, ikävyyksiä ettei ihmissuhteissa kannattaisi heittäytyä ja luottaa omaan intuitioon.. Kerran täällä vain eletään, enkä ole menossa naimisiin vielä näillä näkyminen pitkään aikaan.
 
-.-.-
Mä en IKINÄ seurustele ihmisen kanssa ellen usko sata prosenttisesti suhteeseen - ja tulevaisuuteen yhdessä. Lapsiin jne.
Okei. Eli seurustelet 100 %:sti miehen kanssa koko loppuelämän, kunhan saat treffailla muita samalla... Just just. Kuulostat ihannenaiselta. NOT.

Oikeasti, voisitko vastata seuraavaan kysymykseen:

Onko sinusta OK jos miehesi ihastuu toiseen naiseen ja käy hänen kanssaan kahvilla ja uneksii elämästä (ja seksistä) tämän toisen kanssa??

Koska JOS tämä on sinulle OK, niin miksi et kerro miehellesi että haluat avoimen suhteen jossa molemmat saa kahvitella ja kuksia ympäriinsä? Eikö se vain olisi parempi kuin tuo säätö mitä sinulla nyt on meneillään?
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Oletko siis lopultakin eronnut poikaystävästäsi? Vai miks mä en nyt ymmärrä, miten tää asetelma ja nää sun kommentit sopii yksiin?
Eroamassa ellei poikkis tauon jälkeen ole ottanut opikseen ja näytä sitä, tottakai asioiden pitää muuttua. En jaksa enää sitä samaa tylsää puuroa jossa ei ole mitään yhteistä eikä edes keretä tehdä mtn.
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
ok
Ihmisillä on oikeus käyttää omaa päättelykykyään asioiden todenperäisyydestä ja jos jokin ei täsmää, niin sit kirjoittajan vastuulla on ilmoittaa "en ole provo mutta muutan tunnistetietoja tarkoituksella ettei mua tunnistettaisi."
Kirjoittajan vastuulla? Mitähän sä oikein haet. Jos sä huutelet jotain provoksi, niin ihan rauhassa, ei sillä kirjoittajalle ole mitään velvollisuutta alkaa asiaa todistella tai edes sulle vastata. Ja toi asuinpaikan kaivelu ja kalastelu on törkeää. En mä itse vaivautuisi tuollaiseen vastaamaan, kun kuitenkin suurin osa kirjoittelee asiallisesti. Vastailisin sitten niihin asiallisiin viesteihin.

Olen tässä samaa mieltä kuin HG: jos uskot että tää on provo, niin keksi parempaa tekemistä kuin tässä ketjussa jankkaaminen.
 
kokkoko
Ihmisillä on oikeus käyttää omaa päättelykykyään asioiden todenperäisyydestä ja jos jokin ei täsmää, niin sit kirjoittajan vastuulla on ilmoittaa "en ole provo mutta muutan tunnistetietoja tarkoituksella ettei mua tunnistettaisi."
Öh. Mitähän sä oikein haet. Jos sä huutelet jotain provoksi, niin ihan rauhassa, ei sillä kirjoittajalle ole mitään velvollisuutta alkaa asiaa todistella tai edes sulle vastata. Ja toi asuinpaikan kaivelu ja kalastelu on törkeää. En mä itse vaivautuisi tuollaiseen vastaamaan, kun kuitenkin suurin osa kirjoittelee asiallisesti. Vastailisin sitten niihin asiallisiin viesteihin.

Olen tässä samaa mieltä kuin HG: jos uskot että tää on provo, niin keksi parempaa tekemistä kuin tässä ketjussa jankkaaminen.
 
Owl
Mielestäni täällä on suurimmaksi osaksi koetettu takoa järkeä HG:lle.
Eli yksinkertaisesti: kenenkään tunteita ei saa loukata toimimalla selän takana.
Nythän kuulostaa siltä, kuin HG:n tauotettu miesystävä olisi se pahantekijä, sillä hän ei huomioi naistaan tarpeeksi.
Silloin asiat pitää ratkoa oikein, jättämällä toinen, kertomalla rehellisesti mitä on tullut puuhattua selän takana, toimia oikein!
Et voi oikeuttaa tekojasi vain tuntemuksiesi perusteella, koska sinusta tuntuu niin ihanalta! Hyppää miesystäväsi rooliin?Haluaisiko hän olla kanssasi, kun tietäisi miten petollisesti toimit ja käännät asiat hänen syykseen?
Tunne iloa ja nauti elämästä ja hyppivästä tunteesta vatsanpohjassasi, mutta elä tee mielipahaa toiselle tarkoituksella.
Valitse, niin että saat pitää tunteesi, mutta vaihtoehtoisesti luovut siitä ihmisestä, joka uskoo sinuun ja ei tiedä petollisuudestasi.
Järki on kuitenkin oltava, jos tahdot toimia oikein, eikä vain omaan etuun sokeasti uskoen.
Uskon, että jossakin sisimmässäsi ymmärrät asioiden oikean laidan, itselleen valehtelu tekee siitä huonosta omastatunnosta vain siedettävämmän.

Ei se ole kiusaamista, jos sanoo kuinka toimia oikein satuttamatta muita osapuolia.
 
"hmh"
Okei. Eli seurustelet 100 %:sti miehen kanssa koko loppuelämän, kunhan saat treffailla muita samalla... Just just. Kuulostat ihannenaiselta. NOT.

Oikeasti, voisitko vastata seuraavaan kysymykseen:

Onko sinusta OK jos miehesi ihastuu toiseen naiseen ja käy hänen kanssaan kahvilla ja uneksii elämästä (ja seksistä) tämän toisen kanssa??

Koska JOS tämä on sinulle OK, niin miksi et kerro miehellesi että haluat avoimen suhteen jossa molemmat saa kahvitella ja kuksia ympäriinsä? Eikö se vain olisi parempi kuin tuo säätö mitä sinulla nyt on meneillään?
Minäkin haluaisin tähän vastauksen.
 
urrrr
mä en kyl tajuu et miten teil ei yhtäkkiä ollu yhtään yhteistä aikaa poikaystäväsi kanssa, kun just muutama kuukausi sitten sanoit että olette 24/7 yhdessä eikä poikaystäväsi saa tehdä mitään ilman sinua.
 
Ok/kokkoko: Et tajunnut. Ei mua kiinnosta kenenkään asuinpaikka. Mutta jos haluaa sen salata, niin ei kannata täällä palstalla yhdessäkään ketjussa puhua yhdestäkään paikkakunnasta ikäänkuin kotikaupunkina. Kannattaa puhua vaikka "asun etelä-Suomessa", se on sopivan epämääräinen.

Joensuu on paikkana jo liian tarkka, koska ilmeisesti joku tekee täällä salapoliisityötä ja on tutkinut että onko siellä jenkkimormoneja. Parempi kuin HG ei olisi puhunut edes ilmansuunnasta eli idästä,koska lääkis on semmoinen että niitä ei ole itä-Suomessa kuin Kuopiossa, kasvatustieteet Savonlinnassa.

Eli silloin kun heittelee paikkakunnan nimen, niin ihmiset yhdistävät kirjoittajan+paikkakunnan. Eli ei kannata hiiskua paikkakunnista mitään, jos haluaa pysyä anonyyminä.
 
"hmh"
Voihan se olla, Echo, että Häppis hämäsi siinä lääkisasiassa. Että se ex-poikakaveri oikeesti opiskelee jotain ihan muuta.

Ei ainakaan tuntunut se tarina ihan todelta, murtuili.

Toisaalta siis, lääkisläisten aikataulut ovat todella tiukat, koska iso osa opiskelusta on harjoitustöitä ja praktiikkaa, kemiaa yms. ja lisäksi lääkisläisten sosiaalinen elämä on todella aikaavievää ja lääkiskeskeistä. Että sillai ajatellen tuo kokonaistilanne olisi hyvin ymmärrettäväkin: poitsu itse asiassa jo kyllästynyt koko Häppikseen, joka taas jättää poitsun ennen (ja vielä ikävällä, valheellisella tavalla) jotta ei itse tulisi jätetyksi.

Mutta toi mormoni on kyl aika vitsi. Olispa totta tää stoori...
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Owl
Echo, laitoit viestissäsi, että olet ehkä turhan vakava ja vanha (?)
Mutta lukisin sen mieluummin järkenä.
Voit nimittäin toimia väärin ja olla silti vakava ja vanha. Vaikka nuoruuteen yleensä
liitetään hulluttelu, niin mielestäni aika moni nuori ymmärtää jo oikean ja väärän eron.

T:toinen vakava ja vanha ;)
 
Pessimisti
Eroamassa ellei poikkis tauon jälkeen ole ottanut opikseen ja näytä sitä, tottakai asioiden pitää muuttua. En jaksa enää sitä samaa tylsää puuroa jossa ei ole mitään yhteistä eikä edes keretä tehdä mtn.
Musta oot tehny oikeen ratkasun kun miehes ei huomioinu sua silleen kuin oisit halunnut. Ehkä se nyt oppii olemaan pitämättä sua itsestäänselvyytenä Oot ihanan positiivinen ja spontaani ihminen. Ihan tässä pessimistikin muuttuu nuoreksi romantikoksi kun lukee sun elämäntäyteisiä kirjoituksia.

:hug::flower:
 
Owl
Ne on just pahimpia ne manipuloijat. Saavat naisen uskomaan, että kaikki on hyvin ja että parisuhteessa on asiat niin kuin pitääkin. Illuusion usva leijuu jokaisen aamun yllä. Ihan puistattaa.
Aivan! Onneksi totuus tulee ilmi ja muistan taas olla vihainen kaikesta kokemastani vääryydestä, mitä tulee jatkuvana listana mieleeni.
Hetken jo hymyilin muka iloisena. Olinkin vain unohtanut mitä sikoja nuo miehet ovat.
Täytyykin päivittää mies syypää vitutukseeni-lista ajantasalle.
 

Yhteistyössä