Voi elämä tätä mun päänahkaani=O(Kutisee ja on "hilseinen")

Mulla on elämäni ollu suhteellisen paksu tukka, enkä tiiä johtuuko tää nyt sitte siitä vai mistä,että mulla on viimisen vuoden tai kaks ollu syksysin tää ihmeellinen pään karstotusongelma.
Siis päänahka kerää kauheesti tommosta karstan tapasta "hilsettä" vai mitä se sitte liekään on. Ja kutisee ihan julmettomasti.
Sitte mulla on tommosta ihan kampaamosta saatua Bio+ Active carea, ja kun sitä laittaa niin tuntuu että halkee koko pää ku se kirvelee.Ihan hetkeks se kuitenkin helpottaa kutinaa...

Emmä kestä, onko ideoita, mikä rauhottais tätä päätä?
 
MIIA
Tuttu ongelma mullekin. Mä tiedätkös nauroin käärönä kun mulle kampaaja sanoi etä vaihda shampoo ja hoitoaine tähän Erittäin hieno suomalainen-sarjaan. Uskomatonta,mutta se tehos...ja mä kun luulin että se oli vitsi
 
Voisit rasvatakin päänahkaa, kysy neuvoja kampaajalta siihenkin. Ja sitten hyvä shampookuuri seborreaa vastaan apteekista, toimii mulla.

Nyt kun oon raskaana, on päänahka aivan ihana, mutta muutoin kärsin jatkuvasta kutinasta, hilseläiskistä jopa verisestä päänahasta, joten kaikenlaisia hoitoja joutuu välillä käyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Voisit rasvatakin päänahkaa, kysy neuvoja kampaajalta siihenkin. Ja sitten hyvä shampookuuri seborreaa vastaan apteekista, toimii mulla.

Nyt kun oon raskaana, on päänahka aivan ihana, mutta muutoin kärsin jatkuvasta kutinasta, hilseläiskistä jopa verisestä päänahasta, joten kaikenlaisia hoitoja joutuu välillä käyttämään.
Oisko jotain nimee antaa, vai vaatiiko oikeen lääkärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Tuttu ongelma mullekin. Mä tiedätkös nauroin käärönä kun mulle kampaaja sanoi etä vaihda shampoo ja hoitoaine tähän Erittäin hieno suomalainen-sarjaan. Uskomatonta,mutta se tehos...ja mä kun luulin että se oli vitsi
No tätä en oo, kokeillu, eipä paljon hävii vaikka kokeilisin...
 
No muksulta lähtee isotkin karstoittumat kertaheitolla, kun pistää keltaista aqualania päähän, antaa vaikuttaa 20 minsaa ja huuhtelee pois, kammalla voi sitten krapsia karstat pois, toimi meillä ihan älyttömän hyvin, kokeile. älä siis käytä sillä kerralla mitään shamppoota ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyse voi olla ihan jostain ihotaudista ja siihen ei nuo shampoot auta, pahentaa kyllä voivat. Lääkärissä käyntiäkin voisi harkita.
Ei paljoo maksa vaivaa täälläpäin. Se käskee ostaa hilseshampoota
Yksityinen ihotautilääkäri?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No muksulta lähtee isotkin karstoittumat kertaheitolla, kun pistää keltaista aqualania päähän, antaa vaikuttaa 20 minsaa ja huuhtelee pois, kammalla voi sitten krapsia karstat pois, toimi meillä ihan älyttömän hyvin, kokeile. älä siis käytä sillä kerralla mitään shamppoota ;)
Öö, mitenkäs tommonen toimii jos on paksu ja pitkä(tai no keskimittanen) tukka?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Ja mulla helpannu ku käyttää XZ-shamppoota ja hoitoainetta vallan, niin ei siis tuu enään niin herkästi tota vaivaa.
No ihan tavallinen XZ ainakin vaan pahensi (olen kokeillu)
Mä käytän tota suklaa-juttua, vai mitä onkaan, siis tummanruskeakorkkinen. Se tavallinen rasvoitti hiukan mulla.
 
paksutukkainen
Mulla kans paksu tukka ja sama vaiva. On auttanu apteekista saatava hilsesampoo (nizoral) Siitä on myös halpisversio ratiopharmalta. Sillä ku muutaman kerran pesee ensin, ja sitte kerran viikossa ni on pysyny päänahka hyvänä

Kampaaja sano myös joskus, että hiusten huuhteluun on kiinnitettävä huomiota koska paksuun tukkaan jää helposti jäänteitä shampoosta ja hoitoaineesta. Eli pitää suihkuttaa paljon, mielellään pää alaspäin.
 
xz-öljyhoito on aika hyvä. ja tosiaan shampoot ja hoitoaineet vaikuttaa. itse käytän vain ekokaupasta ostettuja koska kaupan aineet vei mun kiharat. enkä ole tarvinnut enää edes hoitoainetta. pesen myöskin sadevedellä useimmiten hiukseni - meille ei tule vettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No muksulta lähtee isotkin karstoittumat kertaheitolla, kun pistää keltaista aqualania päähän, antaa vaikuttaa 20 minsaa ja huuhtelee pois, kammalla voi sitten krapsia karstat pois, toimi meillä ihan älyttömän hyvin, kokeile. älä siis käytä sillä kerralla mitään shamppoota ;)
Öö, mitenkäs tommonen toimii jos on paksu ja pitkä(tai no keskimittanen) tukka?
Siis hierot sitä rasvaa vaan sinne päänahkaan, annat vaikuttaa ja huuhtelet pois, kuivaat pyyhkeellä ja kammalla rapsit kuivat pois, toki voit shamppooööa pestä ne latvat, sitten kun olet saanut rapsittua kuivat pois voit kokeilla varovasti shamppoota, mutta ei lapselle ainakaan jää mitenkään rasvainen tukka sen rasvallapesun jäljiltä ja sitä tukkaa kyllä on ihan riittävästi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No muksulta lähtee isotkin karstoittumat kertaheitolla, kun pistää keltaista aqualania päähän, antaa vaikuttaa 20 minsaa ja huuhtelee pois, kammalla voi sitten krapsia karstat pois, toimi meillä ihan älyttömän hyvin, kokeile. älä siis käytä sillä kerralla mitään shamppoota ;)
Öö, mitenkäs tommonen toimii jos on paksu ja pitkä(tai no keskimittanen) tukka?
Siis hierot sitä rasvaa vaan sinne päänahkaan, annat vaikuttaa ja huuhtelet pois, kuivaat pyyhkeellä ja kammalla rapsit kuivat pois, toki voit shamppooööa pestä ne latvat, sitten kun olet saanut rapsittua kuivat pois voit kokeilla varovasti shamppoota, mutta ei lapselle ainakaan jää mitenkään rasvainen tukka sen rasvallapesun jäljiltä ja sitä tukkaa kyllä on ihan riittävästi =)
Jos mä hieron ensin rasvaa päähäni ja pesen sen jälkeen ja alan kampaamaan niin ei mulla ole tukkaa enää sen jälkeen kun saan takut pois :eek:
No pitää tässä pähkätä näiden kaikkien ohjeiden kanssa...
 

Yhteistyössä