Voi elämä tätä mun päänahkaani=O(Kutisee ja on "hilseinen")

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
xz-öljyhoito on aika hyvä. ja tosiaan shampoot ja hoitoaineet vaikuttaa. itse käytän vain ekokaupasta ostettuja koska kaupan aineet vei mun kiharat. enkä ole tarvinnut enää edes hoitoainetta. pesen myöskin sadevedellä useimmiten hiukseni - meille ei tule vettä.
Okei.... Mä ostan enskerralla kaupasta kaikki mömmöt mitä keksin...
 
Rosita
Nimittäin jos sulla on seborreaa, niin siihen auttaa mm. Selukos, sen sijaan jos sulle on puhjennut psoriasis, niin tuo Selukos ei auta vaan pahentaa oireita. Itse proriaatikkona kärsin tuosta vaivasta, mutta apuna on ollut System4 shampoo ja öljyhoito (saa mm. HairStoresta) ja kortisoniliuokset sekä ruokavalio (ei perunaa eikä tomaattia).
Föönaus kuivattaa, joten sitä kannattaa talviaikana varsinkin välttää.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
xz-öljyhoito on aika hyvä. ja tosiaan shampoot ja hoitoaineet vaikuttaa. itse käytän vain ekokaupasta ostettuja koska kaupan aineet vei mun kiharat. enkä ole tarvinnut enää edes hoitoainetta. pesen myöskin sadevedellä useimmiten hiukseni - meille ei tule vettä.
Okei.... Mä ostan enskerralla kaupasta kaikki mömmöt mitä keksin...
Älä osta xz:ia ainakin mulle tuli pahemmat kutinat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosita:
Nimittäin jos sulla on seborreaa, niin siihen auttaa mm. Selukos, sen sijaan jos sulle on puhjennut psoriasis, niin tuo Selukos ei auta vaan pahentaa oireita. Itse proriaatikkona kärsin tuosta vaivasta, mutta apuna on ollut System4 shampoo ja öljyhoito (saa mm. HairStoresta) ja kortisoniliuokset sekä ruokavalio (ei perunaa eikä tomaattia).
Föönaus kuivattaa, joten sitä kannattaa talviaikana varsinkin välttää.
En föönää koskaan....
 
heippa katti!
käytätkö hiuksiin jätettävää hoitoainetta, hiusgeelejä, muotoiluvaahtoa tai hiuslakkaa? Mulla noi kaikki aiheuttaa vastaavanlaisen ongelman kuin sulla nyt. (hiukseni ovat noin paksut ja vähän pidemmät kuin sulla). Kuuma vesi ja föönäus vaikuttaa asiaan myös. Saunaa pitäisi aina mennä hyvin läpikastelluila hiuksilla, tai suojata pää/hiukset muuten kuumuudelta. Vältän nukkumaan menoa/makaamista sohvalla hiusten päällä märillä/kosteilla hiuksilla koska silloin päänahka "hautuu" ja se alkaa oireilemaan juuri kuvaamallasi tavalla. Pitkien hiusten probleema. Hiukan voisi auttaa hiusten leikkuuttaminen kerroksittain, kauttaaltaan. Muista juoda vettä väh se 2l/pvä, vesi oikeasti auttaa. Monessa hiustenpesuaineessa ja hoitoaineessa on aineita jotka voivat aiheuttaa ärsytystä tai allergiaa joka ilmenee nimenomaan päänahan kutinana, hilseilynä, ihottumana, kuivumisena. Näitä aineita ovat mm hajusteet, silikoni, lanoliini. Kannattaisi satsata siihen ihotautilääkärin vastaanotolla käyntiin, voit sieltä saada lähetteen myös julksielle puolelle tutkimuksiin. (laajat allergiatestit). Yksityiselle kannattaa mennä jos haluat asian mahd pian kuntoon, jos haet lähetteen julkiselta puolelta saattaa mennä vuosi ennenkuin sulla on testien tulokset ja lääkärinlausunto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heippa katti!:
käytätkö hiuksiin jätettävää hoitoainetta, hiusgeelejä, muotoiluvaahtoa tai hiuslakkaa? Mulla noi kaikki aiheuttaa vastaavanlaisen ongelman kuin sulla nyt. (hiukseni ovat noin paksut ja vähän pidemmät kuin sulla). Kuuma vesi ja föönäus vaikuttaa asiaan myös. Saunaa pitäisi aina mennä hyvin läpikastelluila hiuksilla, tai suojata pää/hiukset muuten kuumuudelta. Vältän nukkumaan menoa/makaamista sohvalla hiusten päällä märillä/kosteilla hiuksilla koska silloin päänahka "hautuu" ja se alkaa oireilemaan juuri kuvaamallasi tavalla. Pitkien hiusten probleema. Hiukan voisi auttaa hiusten leikkuuttaminen kerroksittain, kauttaaltaan. Muista juoda vettä väh se 2l/pvä, vesi oikeasti auttaa. Monessa hiustenpesuaineessa ja hoitoaineessa on aineita jotka voivat aiheuttaa ärsytystä tai allergiaa joka ilmenee nimenomaan päänahan kutinana, hilseilynä, ihottumana, kuivumisena. Näitä aineita ovat mm hajusteet, silikoni, lanoliini. Kannattaisi satsata siihen ihotautilääkärin vastaanotolla käyntiin, voit sieltä saada lähetteen myös julksielle puolelle tutkimuksiin. (laajat allergiatestit). Yksityiselle kannattaa mennä jos haluat asian mahd pian kuntoon, jos haet lähetteen julkiselta puolelta saattaa mennä vuosi ennenkuin sulla on testien tulokset ja lääkärinlausunto.
En, en , en ja en
Käytän vaan shampoota enkä mitään muuta....
Tosin nyt oon joutunu käyttämään kaupan shampoita, koska rahat on oikeesti vähissä.

Kiitos sulle, selvensi paljon nää sun vastaukset =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
xz-öljyhoito on aika hyvä. ja tosiaan shampoot ja hoitoaineet vaikuttaa. itse käytän vain ekokaupasta ostettuja koska kaupan aineet vei mun kiharat. enkä ole tarvinnut enää edes hoitoainetta. pesen myöskin sadevedellä useimmiten hiukseni - meille ei tule vettä.
Okei.... Mä ostan enskerralla kaupasta kaikki mömmöt mitä keksin...
Niillä rahoilla käy äkkiä kerran siellä yksityisellä ihotautilääkärillä! Eikä tule kaapillista vääriä ostoksia.
 
pieras
mun miehellä sama ongelma, kyse ei ole hilseestä eikä kuivumisesta, vaan päänahkaan tulee ns. talia. Kutiaa ihan hulluna ja varisee olkapäille isoina palasina. Ei auttanut apteekin tuotteet eikä hilseshampoot. Kävi lääkärillä ja sai yöksi laitettavaa sellaista kortisoni nestettä jota hierotaan päänahkaan. Viikossa ongelma oli hävinnyt ja nykyään jos ilmenee, niin muutamana yönä sitä lääkettä niin ei pääse villiintymään!
 
hei vinkkaa
Mulla ei muuten ainakaan sovi noi bio+ tuotteet. =) Ihan vain vinkkinä. En tiedä tarkkaa syytä, miksi mullakin alkoi yhtäkkiä käymään, kuten sulle, mutta auttoi, kun vaihdoin shampoon System 4 -sarjan Climbazolea sisältävään shampooseen. En tiiä, onko se tuo että sen pitäs ehkäistä hiivasientä (liekö mulla se päänahassa) vai sitten se, et siinä ei ole hajusteita eikä väriaineita, mut se on ainoa, jolla voin pestä päivittäin ilman, että revin päänahan irti. Muilla kun pesee pari kertaa putkeen, kutina palaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei vinkkaa:
Mulla ei muuten ainakaan sovi noi bio+ tuotteet. =) Ihan vain vinkkinä. En tiedä tarkkaa syytä, miksi mullakin alkoi yhtäkkiä käymään, kuten sulle, mutta auttoi, kun vaihdoin shampoon System 4 -sarjan Climbazolea sisältävään shampooseen. En tiiä, onko se tuo että sen pitäs ehkäistä hiivasientä (liekö mulla se päänahassa) vai sitten se, et siinä ei ole hajusteita eikä väriaineita, mut se on ainoa, jolla voin pestä päivittäin ilman, että revin päänahan irti. Muilla kun pesee pari kertaa putkeen, kutina palaa.
Aahaa... Systemiä minäki oon käyttäny aikanaa... hmm... sillon ei kyllä itseasiassa kutissu....
 
hp
Minulla kans kutisi päänahka aivan hirveästi aikaisemmin. Varsinaista hilse/karstaongelmaa ei ollut. Aloin käyttää kaupan hilseshampoota säännöllisesti. Ja nyt ei kutise ollenkaan. Pesen joka päivä, käytän muotovaahtoa, ilmakihartimella kuivaan ja tarvittaessa vahaa.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja heippa katti!:
käytätkö hiuksiin jätettävää hoitoainetta, hiusgeelejä, muotoiluvaahtoa tai hiuslakkaa? Mulla noi kaikki aiheuttaa vastaavanlaisen ongelman kuin sulla nyt. (hiukseni ovat noin paksut ja vähän pidemmät kuin sulla). Kuuma vesi ja föönäus vaikuttaa asiaan myös. Saunaa pitäisi aina mennä hyvin läpikastelluila hiuksilla, tai suojata pää/hiukset muuten kuumuudelta. Vältän nukkumaan menoa/makaamista sohvalla hiusten päällä märillä/kosteilla hiuksilla koska silloin päänahka "hautuu" ja se alkaa oireilemaan juuri kuvaamallasi tavalla. Pitkien hiusten probleema. Hiukan voisi auttaa hiusten leikkuuttaminen kerroksittain, kauttaaltaan. Muista juoda vettä väh se 2l/pvä, vesi oikeasti auttaa. Monessa hiustenpesuaineessa ja hoitoaineessa on aineita jotka voivat aiheuttaa ärsytystä tai allergiaa joka ilmenee nimenomaan päänahan kutinana, hilseilynä, ihottumana, kuivumisena. Näitä aineita ovat mm hajusteet, silikoni, lanoliini. Kannattaisi satsata siihen ihotautilääkärin vastaanotolla käyntiin, voit sieltä saada lähetteen myös julksielle puolelle tutkimuksiin. (laajat allergiatestit). Yksityiselle kannattaa mennä jos haluat asian mahd pian kuntoon, jos haet lähetteen julkiselta puolelta saattaa mennä vuosi ennenkuin sulla on testien tulokset ja lääkärinlausunto.
Hiukset ainakin kärsii enemmän jos saunaan menee märällä tukalla. Pitäisi aina mennä kuivalla tukalla, vaikka luulisi että olisi juuri toisin päin. Päänahasta en sitten ole varman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Selukos apteekista.
Mulla on tuo ongelma että kutiaa,verille menee koppa kun saa raapia.
Useampia kertoja peräkkäin ensin ja sitten pari kertaa viikossa.
Mun täytyy kokeilla tätä. Mullakin kutisee pää välillä niin pirusti ja sitten sitä tulee raavittua, että veri tihkuu. :ashamed:
 
Mulla on ihan sama ongelma, olen arvellut että joko psoriasis tai seborrooinen ekseema. Nitzoral auttaa yleensä, ei aina. Sitten mulla oli apteekista Ducrayn Kertyol shampoo, muttei se oikein auttanut, vähän vain helpotti.
Decubalilla on semmonen kutiavalle päänahalle tarkoitettu hoitoaine (siis apteekista sekin), joka helpottaa kans kutinaa. Se on semmoinen ihanan viilentävä. Sitten mulla on kampaajalta ostettu 4System Therapeutic Tonic ongelmaiselle päänahalle, joka myös helpottaa kutinaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Tuttu ongelma mullekin. Mä tiedätkös nauroin käärönä kun mulle kampaaja sanoi etä vaihda shampoo ja hoitoaine tähän Erittäin hieno suomalainen-sarjaan. Uskomatonta,mutta se tehos...ja mä kun luulin että se oli vitsi
No tätä en oo, kokeillu, eipä paljon hävii vaikka kokeilisin...

Tää auttaa mullakin =)
 
vastaan
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja heippa katti!:
käytätkö hiuksiin jätettävää hoitoainetta, hiusgeelejä, muotoiluvaahtoa tai hiuslakkaa? Mulla noi kaikki aiheuttaa vastaavanlaisen ongelman kuin sulla nyt. (hiukseni ovat noin paksut ja vähän pidemmät kuin sulla). Kuuma vesi ja föönäus vaikuttaa asiaan myös. Saunaa pitäisi aina mennä hyvin läpikastelluila hiuksilla, tai suojata pää/hiukset muuten kuumuudelta. Vältän nukkumaan menoa/makaamista sohvalla hiusten päällä märillä/kosteilla hiuksilla koska silloin päänahka "hautuu" ja se alkaa oireilemaan juuri kuvaamallasi tavalla. Pitkien hiusten probleema. Hiukan voisi auttaa hiusten leikkuuttaminen kerroksittain, kauttaaltaan. Muista juoda vettä väh se 2l/pvä, vesi oikeasti auttaa. Monessa hiustenpesuaineessa ja hoitoaineessa on aineita jotka voivat aiheuttaa ärsytystä tai allergiaa joka ilmenee nimenomaan päänahan kutinana, hilseilynä, ihottumana, kuivumisena. Näitä aineita ovat mm hajusteet, silikoni, lanoliini. Kannattaisi satsata siihen ihotautilääkärin vastaanotolla käyntiin, voit sieltä saada lähetteen myös julksielle puolelle tutkimuksiin. (laajat allergiatestit). Yksityiselle kannattaa mennä jos haluat asian mahd pian kuntoon, jos haet lähetteen julkiselta puolelta saattaa mennä vuosi ennenkuin sulla on testien tulokset ja lääkärinlausunto.
Hiukset ainakin kärsii enemmän jos saunaan menee märällä tukalla. Pitäisi aina mennä kuivalla tukalla, vaikka luulisi että olisi juuri toisin päin. Päänahasta en sitten ole varman.



ihotautilääkärin neuvo tuo kasteleminen. suojaaminen tietty parempi vaihtoehto.

 

Yhteistyössä