Voi että nämä turhasta IL:n sivuilla valittajat ÄRSYTTÄÄ!!! "Kelan lannistama Tommi pelkää talvea"

  • Viestiketjun aloittaja kaisnansa
  • Ensimmäinen viesti
iso kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mitä;30401462:
Ei kai se hallitus voi koko ajan olla kädestä pitämässä.. kyllä nyt hitto soikoon ihmiset itsekin voisivat jotakin tehdä!

Tässä yksi tietolähde:

Koulutusrahasto :: Etusivu
Kuljetusalalla hallitus on tehnyt kaikjensä työllistymisen vaikeuttamiseksi, eli kepillä on lyöty suomalaisia minkä keritty. Tietenkään nämä kiristyvät määräykset eivät koske ulkomaalaisia yrityksiä.
 
:::
Kelan lannistama Tommi pelkää talvea

Kelan tulkinnan mukaan Tommi ei voi saada täysiä tukia, koska hän asuu äitinsä

Tommi on valittanut kohtelustaan työttömyysturvan muutoksenhakulautakuntaan. Optimistiksi ei uskalla ryhtyä, sillä hänen mukaansa Kela pimittää lautakunnalle jättämässään lausunnossa olennaista tietoa hänen työ- ja koulutushistoriastaan väittämällä, että hän "on saanut työmarkkinatukea lähes katkotta vuodesta 1999."

Tommin mukaan Kela "unohti" mainita viimeisen 15 vuoden ajan useiden työpätkien lisäksi sen, että hän opiskeli vuosina 2001-2004 uuden ammattitutkinnon.
Oikaiskaa, jos olen väärässä, mutta eikös sitä valittajan ihan itse pidä toimittaa nuo tiedot sinne muutoksenhakulautakuntaan. KELA esittää oman lausuntonsa johon valittaja sitten esittää kirjallisesti oman näkemyksensä asioiden oikeasta laidasta. Eli tässä on tainnut nyt Tommi ihan itse "unohtaa" mainita 15 vuoden ajan työpätkänsä.
 
lkvvh
En minä kyllä ymmärrä miten helkutissa vanhempien tulot otetaan huomioon yli kolmikymppisellä.Eikö se elatus vastuu ollut 18 vuoteen?
Jos minä olisin tuossa tilanteessa laittaisin kirjat posterestanteen niin eipä tarvitsisi kelan kanssa tapella.
 
Todellisuutta
Miksei ihmiset vaan mene töihin, sillä tavalla sitä rahaa saa.
Mistä sun kaltaisia idiootteja riittääkin. Miksi on niin vaikea käsittää, että ei niitä töitä vain ole kaikille. Jatkuvasti on uutisia yt-neuvotteluista, lomautuksista ja irtisanomista ja silti te jotkut pässit luulette, että kyllä töitä riittää. No ei riitä! Tälläkin paikkakunnalla erään yrityksen haaratoimipiste suljetaan ja työttömäksi jää 43 ihmistä, se on iso määrä 6000 asukkaan kylässä jossa muutenkin yksi seudun korkeimpia työttömyyslukuja.
 
Sinänsä kummallista, että milloin puhutaan esim. pk- seudun pitkäaikaistyöttömistä, niin ketju ei kauaa vanhene kun se on täynnä kommentteja, että heidän pitäisi muuttaa korpeen, missä asumiskulut olisivat oleellisesti pienemmät.



Tommi on nyt siis muuttanut pienempien asumiskulujen perässä korpeen ja seurauksena on työmarkkinatuen puolitus. Tämä kyykytys ei kuitenkaan tunnu vauhdittavan Tommin työnsaantia mitenkään.

Ilmeisesti ei saa asumistukeakaan, koska ilmoittaa että ei pysty maksamaan vuokraa. Ja jos kela tulkitsee hänen asuvan äitinsä luona, niin tuskin voi saadakaan.

Miksi Tommin äiti olisi velvollinen toimittamaan tulotietonsa mihinkään? Jos jokainen yksityinen vuokranantaja jolla on työmarkkina- tai asumistukea saava vuokralainen joutuisi toimittamaan omat tulo- ja tilitietonsa liitteeksi vuokralaisensa hakemuksiin, niin veikkaan, että siitä nousisi meteli.

Jaa että miten rahat loppuvat parissa päivässä? Jos alle kolmensadan rahoista pitää maksaa kaikki kuun laskut, niin onko ihme? Ihan normaalilla palkansaajalla, hyvätuloisellakin tilituli- päivä on myös tilimeni- päivä, jolloin rahat käyvät vain kääntymässä tilillä.

Ongelmaa ei olisi jos kela noudattaisi omia ohjeitaan. Miksi vasta valituskierteen kautta. Kas, noilla tuloilla jo siihen valituksen tekemiseen menee suuri summa rahaa matka- ym kulujen muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mitä;30401440:
"Mies sinnittelee 261 eurolla kuussa".
"Kaikkein uuvuttavinta on se, että rahat loppuvat parissa päivässä. Ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia pärjätä."

Kuinka kehtaa valittaa, jos on itse täysin kykenemätön itsestään ja raha-asioistaan huolehtimaan!!!
Jos maksat puhelinlaskun/lataat puheaikaa (jotta voit soittaa vaikka sinne kelalle,lääkäriin ym), joudut ostamaan jotain lääkettä ja käymään kaupassa, niin siinä on jo jokunen kymppi selällään.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"just just"
Nyt ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa: kaveri siis oleskelee mökillä (ei tartte käydä töissä tai huolehtia lapsistaan tai edes tehdä mitään muutakaan) , jossa joutuu kantamaan veden ja käymään ulkohuussissa (tämä ei ollut edes mitenkään tavatonta minun lapsuudessani) , mutta silti reilut 200 euroa hupenee jo parissa päivässä??
 
[QUOTE="just just";30402224]Nyt ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa: kaveri siis oleskelee mökillä (ei tartte käydä töissä tai huolehtia lapsistaan tai edes tehdä mitään muutakaan) , jossa joutuu kantamaan veden ja käymään ulkohuussissa (tämä ei ollut edes mitenkään tavatonta minun lapsuudessani) , mutta silti reilut 200 euroa hupenee jo parissa päivässä??[/QUOTE]

Niinkun tossa todettiin, käyt lataamassa puhelimen, käyt apteekissa, ostat kuukauden vessapaperit ja hammastahnan, sekä reissun vaatimat bussiliput korvesta keskustaan ja laske mitä jää. Bussipilettien hinta on semmoinen, että montaa reissua kuussa ei tee, joten samalla kertareissulla hoituu mahdollisimman paljon kuun sapuskaostoksista.
jonka jälkeen tili on kuiva.
 
joopa taas joo
"Jos posket ei näy takaapäin niin missä vika on? Kas sosiaalihuoltohan on ollut vastuuton. Kas viina menee ensin poskiin sieltä aivoihin, ja sieltä käsin vaikuttaa se kaikkiin vaivoihin..."

(Eppu Normaali: Baarikärpänen)

Juu siis sosiaalihuollon vika. Ei kelan.
 
"just just"
Niinkun tossa todettiin, käyt lataamassa puhelimen, käyt apteekissa, ostat kuukauden vessapaperit ja hammastahnan, sekä reissun vaatimat bussiliput korvesta keskustaan ja laske mitä jää. Bussipilettien hinta on semmoinen, että montaa reissua kuussa ei tee, joten samalla kertareissulla hoituu mahdollisimman paljon kuun sapuskaostoksista.
jonka jälkeen tili on kuiva.
No missäänhän tuossa ei sanottu, kuinka kaukana "korvessa" tuo kaveri asuu. Minunkin tuttavalla käy peurat pihalla päivittäin ja lähimpään kunnan keskustaan ei ole kuin puoli kilsaa. Näkeehän sen nyt sokea Reettakin, että tässä on taas kehitelty nyyhkytarina äidin nurkissa asuvasta aikamiespojasta. Näitä oikeassa kurjuudessakin asuvia löytyy, he eivät valitettavasti saa ääntään Iltapulujen sensaatiouutisiin...enemmän olisin huolissani näiden maan hiljaisten hyvinvoinnista....
 
[QUOTE="just just";30402370]..enemmän olisin huolissani näiden maan hiljaisten hyvinvoinnista....[/QUOTE]

Eivät voi hyvin, jos kela puolittelee työmarkkinatukia miten huvittaa.

Kuis monella maan hiljaisista tulot jää alle ton 260,- ?
 
"opiskelijat"
Eivät voi hyvin, jos kela puolittelee työmarkkinatukia miten huvittaa.

Kuis monella maan hiljaisista tulot jää alle ton 260,- ?
No jos mietitään opintotuen suuruutta, niin eipä siinä vuokran, sähkön, vakuutuksen jälkeen paljoa enempää käteen jää (usein jopa vähemmän). Joten on otettava lainaa tai oltava sen koulun lisäksi osa-aikatöissä (mutta ei kuitenkaan niin paljoa ettei rajat ylity).

Tai kuten minä, kerran olen opiskeleva perheellinen saan vain opintorahan, josta minulle käteen jää suurinpiirtein tuo 260 euroa.
 
vieras..
Eivät voi hyvin, jos kela puolittelee työmarkkinatukia miten huvittaa.

Kuis monella maan hiljaisista tulot jää alle ton 260,- ?
Ainakin aika monella opiskelijalla, paitsi että heidän tarvii ottaa lainaa ja maksaa siittä asumisesta ja vedestä, mitä Tommin ei tarvi tehdä. Onhan se toki paska tilanne jos joutuu mökillä majaileen tuollaisella liksalla, mutta multa on vaikee tähän löytää sympatioita. Hän vois käyttää energian, jonka sanoo menevänsä Kelan kanssa tappelemiseen, niin ihan vaan töiden hakuun, ehkä pääsis irti tuosta kierteestään. Totta on paljon työttömiä, mutta silti on avoimiakin työpaikkoja, kyllä sitä sai itsekkin aikoinaan hakea moneen paikkaan ennen kuin tärppäs.
 
[QUOTE="opiskelijat";30402406]No jos mietitään opintotuen suuruutta, niin eipä siinä vuokran, sähkön, vakuutuksen jälkeen paljoa enempää käteen jää (usein jopa vähemmän). Joten on otettava lainaa tai oltava sen koulun lisäksi osa-aikatöissä (mutta ei kuitenkaan niin paljoa ettei rajat ylity).

Tai kuten minä, kerran olen opiskeleva perheellinen saan vain opintorahan, josta minulle käteen jää suurinpiirtein tuo 260 euroa.[/QUOTE]

Jos puolisosi maksaa kaiken muun, niin pärjäät tolla koko kuukauden ihan helposti ja jää vielä sukanvarteenkin? Maksat siitä kaikki omat kulusi ja kulkemisesi?
 
"Mene töihin". Mihin töihin? Työttömyys on tällä paikkakunnalla kasvanut 9.2%, naapurikaupungissa 11,2%, toisessa naapurissa 8.2%. Mihin töihin nuo kaikki yt-neuvotteluissa sun muissa työttömiksi jääneet noin vaan menee? Miuta kiinnostas tietää tää millä kasvava työttömyys ratkaistaan ihan vaan menemällä töihin?
 
"123"
"Mene töihin". Mihin töihin? Työttömyys on tällä paikkakunnalla kasvanut 9.2%, naapurikaupungissa 11,2%, toisessa naapurissa 8.2%. Mihin töihin nuo kaikki yt-neuvotteluissa sun muissa työttömiksi jääneet noin vaan menee? Miuta kiinnostas tietää tää millä kasvava työttömyys ratkaistaan ihan vaan menemällä töihin?
Meidän pikkukaupungissa on kans työttömyys tuota luokkaa, ja mollin sivuilta löytyy 37 työpaikkaa. Naapurikaupungista 75 kpl. Osa on joo sellaisia mihin tarvii kunnon koulutuksen, mutta iso osa on sellaista minne pääsee amistutkinnolla tai oletettavasti ihan ilman sitäkin.
Siivooja, mainostenjakaja, ulkoalueiden hoitaja, puistotyöntekijä, lehtimyyjä, haastattelija, myyjä, käsilumityöntekijä, "malli", varastotyöntekijä, keittiöapulainen jne jne.
Mutta toisaalta, eihän noista hirveästi palkkaa saa... Ja onhan osa ehkä vähän turhan raskasta... :rolleyes:
 

Yhteistyössä