voi herrajumala tuota linnanmäen toimitusjohtajaa!

  • Viestiketjun aloittaja hui kamala
  • Ensimmäinen viesti
töissä ollut
Alkuperäinen kirjoittaja ei tiiä;24089822:
Millainen palkka niillä sitten pitäs olla? Siis eikös kesätöistä ilman alan koulutusta saa just tuon tasoista palkkaa eli ihan minimiä.
Olin lintsillä töissä muutama vuosi sitten oman alan töissä.
Olin viittä vaille valmistunut ammattiini, mutta palkka oli sen noin 6€/h.
Seuraavana keväänä soittivat, että tulenko taas hommiin (olivat tyytyväisiä työpanokseeni edellisvuotena). Kerroin palkkatoiveeni, joka ei todellakaan päätä huimannut, mutta he kieltäytyivät maksamasta sitä. Olisin saanut max. 7€/h....
Että se siitä.
 
Rodukka
- Toimari on asiattomuuden kunkku. Sillä ei kuitenkaan ole mitään seliteltävää, koska toimivat tes:n mukaan. Tyhmä on, kun lähtee edes selittelemään ja epäonnistuu siinä.
- Miksi täällä aina joku alkaa uikuttamaan, että kun siivoojillakin/myyjilläkin? Paska palkka on paska palkka! PAM pitää huonosti huolen omistaan, kun tuollaisia työehtosopimuksia kehtaavat edes solmia. Isona liittona voisivat hyvinkin painostaa parempiin palkkoihin.
- Oli pissa/kakkahätäväli mikä tahansa, pitäisi esim. edes luvalla päästä vaadittuna hetkenä tarpeilleen. Miten helkkarissa joku suostuu natsimeininkiin???
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"vieras"
- Toimari on asiattomuuden kunkku. Sillä ei kuitenkaan ole mitään seliteltävää, koska toimivat tes:n mukaan. Tyhmä on, kun lähtee edes selittelemään ja epäonnistuu siinä.
- Miksi täällä aina joku alkaa uikuttamaan, että kun siivoojillakin/myyjilläkin? Paska palkka on paska palkka! PAM pitää huonosti huolen omistaan, kun tuollaisia työehtosopimuksia kehtaavat edes solmia. Isona liittona voisivat hyvinkin painostaa parempiin palkkoihin.
- Oli pissa/kakkahätäväli mikä tahansa, pitäisi esim. edes luvalla päästä vaadittuna hetkenä tarpeilleen. Miten helkkarissa joku suostuu natsimeininkiin???
Hyvä tiivistelmä!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24091824:
Siis ihan oikeastiko väki käy työpäivän aikana yli 3 kertaa vessassa?! Taidan olla omituinen ja erittäin onnekas, kun minä pärjään tarvittaessa vaikka koko päivänkin kokonaan käymättä. Ja jos käynkin, niin minusta siinä ei ole mitään hankalaa hoitaa ne asiat normaalien taukojen aikana.
Kyllä, joskus pärjää 2 käynnillä, joskus pitää käydä jopa 4 - 5 kertaa.
Ja tarpeiden pidättäminen on todellakin epäterveellistä.
 
lsfv
[QUOTE="vieras";24089549]Tosi ikävältä toi kyllä kuulostaa, mutta toisaalta en mä ois ainakaan valmis maksamaan yhtään enempää jo nyt aivan sikahintaisista rannekkeista ja hävyttömän kalliista ruoasta/herkuista. Jostainhan pitää noi rahat säästää, mikä menee uusien laitteiden hankintaan. (esim. verrattuna mcdonaldsiin, eihän sinne tartte hankkia miljoonien uusia kamoja joka vuosi uudestaan)[/QUOTE]

Säätiö tekee miljoonien voittoa joka vuosi. Hävyttömän rannekkeen hinta johtuu siitä, että ihmiset ovat valmiita maksamaan niin paljon. Hävyttömän pieni palkka johtuu siitä, että ihmiset ovat valmiita työskentelemään niin halvalla.

Säätiö = Roisto

Se, että yhteiskunta kompensoi tätä toimintaa on anteeksiantamatonta. Mutta linnanmäki on osa suomalaisten lasten kulttuuriperintöä ja sen nimissä saa ryöstää?
 
Entinen lintsiläinen
No niin... Räikkönen oli aika koominen, kieltämättä, ja hoiti haastattelun huonosti. haastattelija itse oli ärsyttävä ja selvästi hakemassa jotain isompaakin juttua. Kaksi entistä työntekijää, joita haastateltiin... ei herra mun jee, mitä kundeja. En ihmettele että ovat potkut saaneet.

Kaikki työntekijät tietävät ennen sopparin allekirjoittamista palkan ja työajat. Päivät tosiaan vaihtelivat niin, että alku- ja loppukaudesta päivät ovat lyhyitä ja kevyitä, neljä-viisi tuntia, ja sesongin aikaan meidän osastolla 11,5 h. Me myös päästiin vessassa käymään miten haluttiin, jos ei ollut jonoja. Tietty pelimyyjillä ja muilla yksin työpisteellä olijoilla se on eri asia, ja joutuivat käymään vain taukojen aikana.

Kaikille kerrotaan myös, ettei pelejä saa pelata (joku arpajaislainsäädäntö takana muistaakseni) edes vapaa-ajalla. Ilmeisesti sillä erotetulla kundilla joko auktoriteetti- tai kuullunymmärtämisongelma.

Myöhästymisestä ei meidän osastolla tullut sanktiota, jos sille oli perusteltu syy (bussi myöhässä tms.) ja siitä soitettiin esimiehelle. Itse tulin useamman kerran myöhässä töihin, mutta aina soitin kun tiesin että nyt bussi on myöhässä ja asia oli sillä ok. Mitään varoituksia ei tuollaisesta tullut.

Karkkien ja muiden mässyttäminen muualla kuin taukotilassa tai tauolla kahvilassa tai ravintolassa ollessa, oli kielletty. Ei kuulu asiakaspalveluun että asiakkaan tullessa kassalle siellä puputetaan posket pullollaan, ja sen suurin osa ymmärsi.

Työterveyshuolto oli huonosti järjestetty, mutta nykyöään käsittääkseni sairaanhoitajan lappu flunssasta kelpaa todistukseksi.

Etuja mun aikana oli seuraavasti, ja niihin olin ihan tyytyväinen: 10 ilmaislippua laitteisiin joka kuukausi, 10 % alennus Lintsin tuotteista (ei lipputuotteet) ja 5 ilmaisranneketta kesässä perheelle/kavereille jaettaviksi, ilmaiseksi laitteissa käynti ja Sealife ja Korkeasaari koko palvelussuhteen ajan ja ilmaiseksi itse ja kaveri muihin suomalaisiin huvipuistoihin ja ilmainen ranneke parissa pohjoismaisessa huvipuistossa.

Olin Lintsillä kaikkiaan 4 kesää töissä, lopetin kun löysin oman alan töitä. Suurin osa työntekijöistä oli suunnilleen 18-23-vuotiaita, joukossa muutama 16-vuotias. Jos työoloista on kysyttävää vielä, niin voin yrittää vastata.
 
peifhv
[QUOTE="vieras";24092801]Lopeta nyt jo toi jankkaaminen! Kesällä on kuuma, on pakko juoda nestettä -> pakko käydä vessassa. Huomaa ettet kovin usein käy, on näemmä se pissimätön kusi noussu päähän.....[/QUOTE]

Peesi.

Itse olen ollut näillä helteillä metsurina ja pyrkinyt juomaan sen verran että vähintään parin tunnin välein tulisi pissi.

Muutenkin helteillä työskennellessä juominen on aivan helvetin tärkeää.
 
pqoegnrw
Säätiö tekee miljoonien voittoa joka vuosi. Hävyttömän rannekkeen hinta johtuu siitä, että ihmiset ovat valmiita maksamaan niin paljon. Hävyttömän pieni palkka johtuu siitä, että ihmiset ovat valmiita työskentelemään niin halvalla.

Säätiö = Roisto

Se, että yhteiskunta kompensoi tätä toimintaa on anteeksiantamatonta. Mutta linnanmäki on osa suomalaisten lasten kulttuuriperintöä ja sen nimissä saa ryöstää?
Viime vuoden tuotto oli 22,5 miljoonaa. Viime vuoden keskeisin tavote kerätä lastensuojeluun 3,2 miljoonaa toteutui. Jos linnanmäki maksaisi 600 työntekijälleen asiallista palkkaa niin mitään katastrofia ei tapahtuisi
 
Tauoista..
Lintsin kioskeissa on vain yli 6 tunnin päivissä yksi 30 min tauko. Alle ja tasan 6 tunnin päivissä (jotka lähes aina venyvät 10-15 min) ei ole taukoja laisinkaan. Lisäksi yli (ei tasan) 9 tunnin päiviin saa yhden 15 min tauon. Eli 11 tunin päivään saat yhteensä 45 min taukoa. Tuo Räikkönen ei selvästikkään tunne talon sääntöjä vaikka on ne itse allekirjoittanut. Sen sijaan laitteilla ja peleillä on enempi taukoja. 11 tunnin päivissä kutakuinkin: 25min+15min+25min+12min tjsp. Mutta pointtina se että taukojen määrä vaihtelee jopa talon sisällä eri osastoilla vaikka TES on sama ja palkka kaikilla sama. Ennen oli asiat kuulema paremmin ennen kuin uusi johto aloitti toiminnan.

Ps: Ystäväni on nyt töissä Linnanmäen kioskeissa
 
[QUOTE="vieras";24092801]Lopeta nyt jo toi jankkaaminen! Kesällä on kuuma, on pakko juoda nestettä -> pakko käydä vessassa. Huomaa ettet kovin usein käy, on näemmä se pissimätön kusi noussu päähän.....[/QUOTE]

No joo, päähänhän se taitaakin minulla sitten nousta. Miksi helteellä onkaan pakko juoda nestettä? Olen käsittänyt, että se liittyy nestevajaukseen kun hikoillaan. Mistä se ylimääräinen pissa sitten tulee?

No mutta en enempää jankkaa. Näköjään olen todellakin harvinainen yksilö, kun pystyn hoitamaan vessa-asioinnit ihan normaaleilla tauoilla. Pitääpä muistaa mainita cv:ssä, työnantaja varmaan arvostaa tällaista ominaisuutta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24094280:
No joo, päähänhän se taitaakin minulla sitten nousta. Miksi helteellä onkaan pakko juoda nestettä? Olen käsittänyt, että se liittyy nestevajaukseen kun hikoillaan. Mistä se ylimääräinen pissa sitten tulee?

No mutta en enempää jankkaa. Näköjään olen todellakin harvinainen yksilö, kun pystyn hoitamaan vessa-asioinnit ihan normaaleilla tauoilla. Pitääpä muistaa mainita cv:ssä, työnantaja varmaan arvostaa tällaista ominaisuutta.
Saako udella senverran, että oletko mahdollisesti jossain pienemmässä elintarvikekaupassa töissä? Sellaisissa yleensä taukoiluihin kehittyy aika hyvä pelisilmä ja joustokyky.
 
"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24094280:
No joo, päähänhän se taitaakin minulla sitten nousta. Miksi helteellä onkaan pakko juoda nestettä? Olen käsittänyt, että se liittyy nestevajaukseen kun hikoillaan. Mistä se ylimääräinen pissa sitten tulee?

No mutta en enempää jankkaa. Näköjään olen todellakin harvinainen yksilö, kun pystyn hoitamaan vessa-asioinnit ihan normaaleilla tauoilla. Pitääpä muistaa mainita cv:ssä, työnantaja varmaan arvostaa tällaista ominaisuutta.
Heh! Täällä toinen, joka osaa olla pissaamatta alvariinsa! Taito näemmä tämäkin.
Itse olen työskennellyt kuumassa keittiössä, ja joskus laskeskellut juoneeni vuoron aikana viisi litraa käymättä kertaakaan vessassa. Ei siksi, ettei saisi, vaan siksi, ettei yksinkertaisesti tule hätä. Eli tuo lintsiläisten "ei voi juoda, kun ei saa pissata"- lätinä ei uppoa. Sitä voi olla tietysti vaikea ymmärtää, jos istuu ilmastoidussa toimistossa.
 
"mutsi"
Siis olen sanaton....................aivan järkky äijä, ihan UMPIkiero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voiko Suomessa, noinkin isossa firmassa, olla tuollaista...voisin melkein oksentaa...!!!

Ei kertakaikkiaan...huhhuhhuh...näkee heti silmistä, et äijällä on paljon salattavaa ja taitaa pyörittää hyvinkin sairasta peliä...................

Voin täten luvata, etten ikipäivänä astu varpaallani Lintsille ja lupaan kyllä kertoa tuosta äijästä kaikille tuttavillenikin.
 
[QUOTE="vieras";24094443]Saako udella senverran, että oletko mahdollisesti jossain pienemmässä elintarvikekaupassa töissä? Sellaisissa yleensä taukoiluihin kehittyy aika hyvä pelisilmä ja joustokyky.[/QUOTE]

Siis tällä hetkellä olen pienehkössä marketissa ja siellä kyllä pääsisin ylimääräisille pissatauoillekin joskus tarvittaessa, mutta en kyllä ole tuollaisia tarvinnut.

Aiemmin olen ollut matkatoimistossa, jossa loma-aikana olin useita päiviä ihan yksin. Eli en voinut laittaa lappua luukulle vessataukojen ajaksi ja eväätkin söin oven raosta luikkien. Päivätkin venyivät tuolloin yli 8-tuntisiksi.
 
cv
Eipä nyt ainakaan tänä kesänä lähdetä Lintsille. Ihan vaan siksi, että herra tj oli niin ylimielinen ja itseriittoinen ja ylenkatsoi nuorta, taitavaa toimittajaa. Olivat työehdot sitten mitä vaan.
 
hjkhj
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24091824:
Siis ihan oikeastiko väki käy työpäivän aikana yli 3 kertaa vessassa?! Taidan olla omituinen ja erittäin onnekas, kun minä pärjään tarvittaessa vaikka koko päivänkin kokonaan käymättä. Ja jos käynkin, niin minusta siinä ei ole mitään hankalaa hoitaa ne asiat normaalien taukojen aikana.
No ihan oikeasti, pässi!
Ja missä työpaikassa ei muka saa vessaan mennä kun siltä tuntuu?
 
assholisti
No ihan oikeasti, pässi!
Ja missä työpaikassa ei muka saa vessaan mennä kun siltä tuntuu?
Tästä syystähän esimerkiksi oikeudenistunnot kestävät Suomessa vuosikausia kun porukka käy vuoron perään kusella ja paskalla eikä hommat etene kun jokainen tarvittava ei ole koskaan yhtäaikaa paikalla.

Taksimiestä kannattaa pyytää sammuttamaan mittari aina kun hän juoksee pusikkoon. 50km matkallahan kun mittari raksuttaa kolmesti sen 4 minuuttia, niin tulee jo liikaa ylimääräistä.

Nokia kaatui siihen että Kallasvuo lähti kuselle kun päätettiin että panostetaanko kosketusnäyttöihin ja käytettävyyteen vai kameraan.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";24092581]Koomista miten tuo tj saa noinkin yksinkertaisen haastattelun mokattua noin totaalisesti. Vielä lisäavulla ja luettuaan kysymykset :D Juuri tämänlaisista haastatteluista hänelle sitä ylimääräistä maksetaan, loistavat kasvot ja ääni firmalla. Tuli todella epämääräinen kuva firmasta, tj liian hyökkäävä ja uskomatonta tuo nuoreen naistoimittajaan kohdistuva vähättely, samaa kohtelua nuorille typerille kesätyöläisille?[/QUOTE]

peesi.

mitenkähän tämän ketjun keskustelut ohjautu siihen kuka millonkaki mitenkä monta kertaa käy vessassa?! kamoon hei
 
että näin
[QUOTE="vieras";24096267]Mä oon parhaimmillaan juonu 9 litraa nestettä (12 tuntia) käymättä kertaakaan vessassa - meni ihan hikoiluun tuo neste :D[/QUOTE]

Tossa vaiheessa olisit ollut jo sairaalassa.
 

Yhteistyössä