Voi LUOJA mun miestä! Että se tämänki vielä meni tekemään!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Hävettää myöntää mutta olen lievempi versio miehestäsi. Innostun kaikesta ja elän tunteella. Mies on taas eri maata. Aina viilipytty, ellei kyse ole esim. jostain tietokonejutusta, silloin kyllä innostuu.

On todella ärsyttävää kun yritän ehdottaa jotain, esim mökkireissua, leffaan menoa tai vaikka miehen lempiruuan tekemistä niin aina vastaus on sama : "joo, vaikka. ihan sama." Tiedän että mies ei tarkoita tuolla "ihan samalla" että asia olisi hänelle yhdentekevä, mutta joskus sitä toivoo että edes joskus vastaisi että "se olisikin kiva, mennään / tehdään vaan". Ei tarvitsisi seinille hyppiä tms, mutta sanoisi edes jotain posiitiivista joskus.

Suhteen alkuaikoina vedin todella usein herneen nenään kun kysyin Esim. että haluaisiko mies että tulisin yöksi tai tavattaisiinko huomenna. Ja vastaus oli Ihan sama, vaikka, miten vaan itse haluat. :headwall:. Monta kertaa kysyin että haluaako mies ylipäätään olla kanssani kun olen nähtävästi ihan yhdentekevä, ennen kuin tajusin että mies vastaa kaikille samalla lailla. Nyt olen jo tottunut, mutta kyllä silti joskus korpeaa.
No meillä se "ihan sama" tarkottaa oikeasti ihan sama ja se on mulle ongelma :headwall: Mä en tajua, miten se voi olla niin vaikeeta hyväksyä, että mun ehdotus on toiselle ihan sama, jos mä haluan voidaan mennä tai tehdä ja se tosiaan tarkottaa että ihan sama, eli mä saan päättää.
Mutta mulla onko ADHD, ni mä saan olla impulsiivinen :saint: :D No siis vitsi vitsi, oikeesti tieto siitä, mistä ompulsiivisuus ja rajut tunteet johtuu on helpottanu elämää hurjasti.
 
mä en ymmärrä ap
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
mä pakkaan aina samana aamuna ;) vaikka kuinka hauska reissu olis tulossa
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
Viikoksi Saksaan? Sieltä saa kaikkea ja lomalla shoppaa kuminkin, alusvaatteet ja meikkipussi käsilaukkuun, ei siinä mitään pakkaamisia tarvita :D
 
mä en ymmärrä ap
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
mä pakkaan aina samana aamuna ;) vaikka kuinka hauska reissu olis tulossa

Itse en viitsisi viime tippaan jättää enkä myöskään ehtisi.Kauhea stressi vaan tulisi.Mukavempaa kun lähtöpäivä menee rauhallisemmissa merkeissä.Varsinkin pakkaan ajoissa jos matka kestää viikko tai enemmän.Silloin tavaraakin enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Eikö nyt kumminkin kannattais puhua sen ukkelin kanssa eikä rueta pakkailemaan laatikoita? Oikeesti miehes nyt vaan oli ajattelematon puheissaan (ilmeisesti taas kerran) mutta jos selität asian hänelle ja kerrot kuinka innostunut olet reissusta muttet vain ole sellanen superintoilija kuten hän. Ja kerro että jos tuolleen vielä temppuilee niin sä todella sitten ne laatikot pakkaat mutta jos teillä ei muita ongelmia ole niin eikö tuo nyt ole hieman liioittelua molemmilta?
Kannatan puhumista. Selvitä onko se menossa sinne Saksan ja jos on niin sinäkin menet ja selvitätte asiat. SItten joko eroatte tai jatkatte yhdessä.


:hug:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
mä pakkaan aina samana aamuna ;) vaikka kuinka hauska reissu olis tulossa
Niin mäkin. Ihmisillä on erilaisia tapoja pakata. Mä yleensäkin muutenkin toimin vasta paineen alaisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
Häh? :D Miten nuo asiat on verrannollisia keskenään? Pakkaaminen on vihonviimeistä hommaa, jonka mä ainakin haluan jättää niin loppuun kuin mahdollista.


 
Minä
Myönnän olevani vähän kuin miehesi. Vedän joskus ihan hirveät stressit, lähtiessä jos ei ole kaikki pakattu ja valmista ajoissa. Vaikka olisi vain johonkin juhliin lähtö kyseessä. Reissuun lähtöä valmistelisin juuri tuolla lailla paria viikkoa ennakkoon, ja siitä pitäisi myös puhua ja suunnitella monta viikkoa :)

Ja tosi paljon ärsyttää miehen "ihan sama" -asenne. Koskaan ei näytä minkäänlaista innostumista mihinkään. Itse kun haluan aina kaikkea hehkuttaa, esim. hyvää ruokaa tms. Mies ei ole pätkääkään hehkuttajatyyppiä. Ellei sitten ole kysymys jostain tietokone- tms. asiasta.
 
vie
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Eikö nyt kumminkin kannattais puhua sen ukkelin kanssa eikä rueta pakkailemaan laatikoita? Oikeesti miehes nyt vaan oli ajattelematon puheissaan (ilmeisesti taas kerran) mutta jos selität asian hänelle ja kerrot kuinka innostunut olet reissusta muttet vain ole sellanen superintoilija kuten hän. Ja kerro että jos tuolleen vielä temppuilee niin sä todella sitten ne laatikot pakkaat mutta jos teillä ei muita ongelmia ole niin eikö tuo nyt ole hieman liioittelua molemmilta?

Jos ois eka kerta kun tämmöistä tai jotain vastaavaa sattuu, niin ehkä jaksaisinki vielä yrittää. Mutta kun oon miljoona kertaa uhkaillut, että jos tätä vielä tapahtuu niin mä lähden, niin siitäkin on mennyt teho. Ei mies ota mua vakavasti eikä tosissaan, varmaan se nytkin istuu tyytyväisenä jossain (luultavasti baarissa) ja odottaa, että kohta se kiltti pikkuvaimo sieltä soittaa ja pyytää anteeksi ja hän pääsee kaikesta niinku koira veräjästä. Ei perkele, ei pääse enää!
Älä vaan ainakaan perään soittele,ei sulla oo anteeks pyydettävää mistään!Meet vaan kassien kanssa sinne minne pitääkin!
 
:hug:
tekeekö sun miele mennä saksaan?
Haluatko mennä yksin?
Oot ollut ennen joten tiedät viihdytkö siellä yksin?
Musta sun kannattaa nautia reissusta. pakottaa mies istumaan alas ja puhumaan asiat selväksi. vaikka tulis ero niin ei se hyödytä että se tulee riidan keskellä. se pitää selvittää varmaksi se ero
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
mä pakkaan aina samana aamuna ;) vaikka kuinka hauska reissu olis tulossa
Niin mäkin. Ihmisillä on erilaisia tapoja pakata. Mä yleensäkin muutenkin toimin vasta paineen alaisena.
Mul on tää sama vika ja se on oikeasti vika, kun se on tarpeeksi hallitseva. Mä olen kaksi kertaa elämässäni toiminu tehokkaasti; kun mies oli hengenvaarallisessa kolarissa ja kun ajoin ite kolarin kun mies oli kuukauden pois. Muuten kaikki on ihme säätöä, mutta kunnon adrenaliinihumala, niin johan toimii !

 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä ap:
Jos kerta reissuun tänä iltapäivällä.IHMETTELEN KOVASTI .Miksi et ollut iltaan mennessä PAKANNUT reissua varten ? Minä kyllä olisin. Kyllä sinusta saa aika epäkiinnostavalta lähteä kun pakkaamisen voi jättää samaan päivään kuin reissuun lähtö.
Selitän sulle samalla tavalla kuin miehellekin, että haluan pakata vasta aamulla, koska käyn aamulla vielä suihkussa, meikkaan jne, enkä sitä paitsi illlalla tiennyt, mitä vaatetta laitan aamulla päälle jne. Se on mun tapa toimia, ja sopii mulle. Ei ollut kiirettä, koska juna lähtee vasta iltapäivällä.
 
Minä vielä
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Myönnän olevani vähän kuin miehesi. Vedän joskus ihan hirveät stressit, lähtiessä jos ei ole kaikki pakattu ja valmista ajoissa. Vaikka olisi vain johonkin juhliin lähtö kyseessä. Reissuun lähtöä valmistelisin juuri tuolla lailla paria viikkoa ennakkoon, ja siitä pitäisi myös puhua ja suunnitella monta viikkoa :)

Ja tosi paljon ärsyttää miehen "ihan sama" -asenne. Koskaan ei näytä minkäänlaista innostumista mihinkään. Itse kun haluan aina kaikkea hehkuttaa, esim. hyvää ruokaa tms. Mies ei ole pätkääkään hehkuttajatyyppiä. Ellei sitten ole kysymys jostain tietokone- tms. asiasta.
Myönnän kyllä, että olen väärässä, kun en anna toisen elää omalla tavallaan. Mutta tuntuu jotenkin, että toisesta tulee sellainen vetelä ja välinpitämätön, kun toinen kokoajan saa kaikkea hössöttää ja intoilla hänenkin puolestaan. Ja sitten saa jo olla hoputtamassa ja patistamassa joka käänteessä, kun toinen tottuu liikaa, että mitään ei tarvi tehdä, ennenkun toinen on sata kertaa sanonut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Myönnän olevani vähän kuin miehesi. Vedän joskus ihan hirveät stressit, lähtiessä jos ei ole kaikki pakattu ja valmista ajoissa. Vaikka olisi vain johonkin juhliin lähtö kyseessä. Reissuun lähtöä valmistelisin juuri tuolla lailla paria viikkoa ennakkoon, ja siitä pitäisi myös puhua ja suunnitella monta viikkoa :)

Ja tosi paljon ärsyttää miehen "ihan sama" -asenne. Koskaan ei näytä minkäänlaista innostumista mihinkään. Itse kun haluan aina kaikkea hehkuttaa, esim. hyvää ruokaa tms. Mies ei ole pätkääkään hehkuttajatyyppiä. Ellei sitten ole kysymys jostain tietokone- tms. asiasta.
Myönnän kyllä, että olen väärässä, kun en anna toisen elää omalla tavallaan. Mutta tuntuu jotenkin, että toisesta tulee sellainen vetelä ja välinpitämätön, kun toinen kokoajan saa kaikkea hössöttää ja intoilla hänenkin puolestaan. Ja sitten saa jo olla hoputtamassa ja patistamassa joka käänteessä, kun toinen tottuu liikaa, että mitään ei tarvi tehdä, ennenkun toinen on sata kertaa sanonut...
Mä en kyllä ole vetelä, passiivinen enkä välinpitämätön. Tarvittaessa toimin hyvin ripeästi ja ketterästi, ei mun puolesta tarvi asioita tehdä. Eikä mun asenne esim. tätä matkaa kohtaan ollut "ihan sama", yhdessä ollaan suunniteltu, etsitty netistä paikkoja joissa halutaan käydä, muisteltu entisiä matkoja jne. Mua ärsyttää, kun vissiin mun ois miehen mielestä pitänyt pää punaisena hehkuttaa joulusta asti että kohta lähtään kohta lähtään, MUTTA KUN MÄ EN OLE SELLAINEN! En minäkään toppuuttele miehen intoa, annan sen odottaa omalla tavallaan. Siksi tuntuu jotenki kohtuuttomalta, että hänellä on oikeus arvostella mun käyttäytymistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Selitän sulle samalla tavalla kuin miehellekin, että haluan pakata vasta aamulla, koska käyn aamulla vielä suihkussa, meikkaan jne, enkä sitä paitsi illlalla tiennyt, mitä vaatetta laitan aamulla päälle jne. Se on mun tapa toimia, ja sopii mulle. Ei ollut kiirettä, koska juna lähtee vasta iltapäivällä.
Just sama systeemi:) Mitä turhaan laittaa ne seuraavan päivän vaatteet odottamaan ja pakata kaikki muu, kun sää voikin aamulla olla ihan eri kuin piti, ja fiilis myös, ja sitten niitä saa kaivella laukusta. Myös kaikki kosmetiikkajutut pitäisi laittaa mukaan vasta jälkikäteen ja äh, menee hankalaksi. Ja jos tavaraa ottaa muutenkin vähän, niin eihän siinä mene kuin 10 minuuttia kun ne on kasassa.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Mä en kyllä ole vetelä, passiivinen enkä välinpitämätön. Tarvittaessa toimin hyvin ripeästi ja ketterästi, ei mun puolesta tarvi asioita tehdä. Eikä mun asenne esim. tätä matkaa kohtaan ollut "ihan sama", yhdessä ollaan suunniteltu, etsitty netistä paikkoja joissa halutaan käydä, muisteltu entisiä matkoja jne. Mua ärsyttää, kun vissiin mun ois miehen mielestä pitänyt pää punaisena hehkuttaa joulusta asti että kohta lähtään kohta lähtään, MUTTA KUN MÄ EN OLE SELLAINEN! En minäkään toppuuttele miehen intoa, annan sen odottaa omalla tavallaan. Siksi tuntuu jotenki kohtuuttomalta, että hänellä on oikeus arvostella mun käyttäytymistä.
Näinhän se on, että et varmasti ole välinpitämätön, mutta yli-innokkaalle se vaan tuntuu siltä.

Ja siksi itse myönnänkin, että itse yli-innokkaana en anna toiselle tilaa elää ja ottaa asioita niinkuin haluaa. En aina tajua sitä, että kaikkien ei tarvi hihkua ja hehkuttaa, mutta voivat silti olla yhtä iloisia asiasta.

Eli ei hänellä todellakaan ole oikeutta arvostella sua tossa asiassa. Mutta mä ymmärrän hänen tunteensa, koska itsessä sama "vika".

Toivottavasti teidän asiat vielä järjestyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Mä en kyllä ole vetelä, passiivinen enkä välinpitämätön. Tarvittaessa toimin hyvin ripeästi ja ketterästi, ei mun puolesta tarvi asioita tehdä. Eikä mun asenne esim. tätä matkaa kohtaan ollut "ihan sama", yhdessä ollaan suunniteltu, etsitty netistä paikkoja joissa halutaan käydä, muisteltu entisiä matkoja jne. Mua ärsyttää, kun vissiin mun ois miehen mielestä pitänyt pää punaisena hehkuttaa joulusta asti että kohta lähtään kohta lähtään, MUTTA KUN MÄ EN OLE SELLAINEN! En minäkään toppuuttele miehen intoa, annan sen odottaa omalla tavallaan. Siksi tuntuu jotenki kohtuuttomalta, että hänellä on oikeus arvostella mun käyttäytymistä.
Näinhän se on, että et varmasti ole välinpitämätön, mutta yli-innokkaalle se vaan tuntuu siltä.

Ja siksi itse myönnänkin, että itse yli-innokkaana en anna toiselle tilaa elää ja ottaa asioita niinkuin haluaa. En aina tajua sitä, että kaikkien ei tarvi hihkua ja hehkuttaa, mutta voivat silti olla yhtä iloisia asiasta.

Eli ei hänellä todellakaan ole oikeutta arvostella sua tossa asiassa. Mutta mä ymmärrän hänen tunteensa, koska itsessä sama "vika".

Toivottavasti teidän asiat vielä järjestyy!
Mutta harmi ettei ap:n mies tiedosta että hänen käytöksessään on vikaa, vaan juonittelee ja odottaa, että ap hyppii miehen kieron pillin tahtiin... :| Eri asia jos mies tiedostaisi että on tehnyt nyt väärin ap:tä kohtaan, nähtävästi ei tiedosta sitä mitenkään kun odottaa "anteeksipyyntöä". Ihme narsismia...
 
tuittupää
Kyllä silti kannattas puhua miehelle.
Sanot suoraan mitä ajattelet, mitä mielessäsi liikkuu.
Lähet reissuun niinku on sovittu ja koitat saada asiat kuntoon.
JOs ei reissussa selkiinny kuviot niin katso sitten uusiksi pakkauspuuhia.

Kai sulla on omat liput omassa jemmassa?
 
vieras
Huh huh..melkoinen tyyppi on miehesi. Tsemppiä kovasti ja tossa tapauksessa kyllä lähtisin itse kiitämään.

näille ihmettelijöille jotka pakkaa omat kamansa reilusti ajoissa: ihmisillä todellakin on erilaisia pakkaamistapoja. itse vietin parikymppisenä melkoista matkalaukkuelämää reissaten todella paljon ja asuessani ulkomailla useissa eri maissa. tuli sellainen rutiini pakkaamiseen että siitä lähtien olen pistänyt kamat kasaan reissua varten juuri muutamaa tuntia ennen matkalle lähtöä.
 

Yhteistyössä