Voi nyt taas vittu, paljonko eskarista voi pitää omia vapaapäiviä?

ssss
Voi herran jee. Perhe voi päättää aloitetaanko eskari vai ei. Kun päätös on tehty, oletetaan että siinä pysytään. Se vapaaehtoisuuden vaihtoehto tulee tässä vaiheessa esille. Ei todellakaan ole suotavaa että ensin vapaaehtoisesti valitaan eskari ja sitten ollaan poissa miten sattuu koska "eihän eskari ole pakollinen". Kyllä se sen valinnan jälkeen on "pakollinen", olettehan sen valinneet. Voihan sitä aina perua valintansa mutta ei eskari ole mikään paikka jonne mennään milloin huvittaa. Ja kyllä, sille jollekin nimimerkille: meidän koulun yhteydessä olevassa eskarissa REHTORI myöntää pidemmät lomat kuin viikon. Ja tämä mielestäni painottaa sitä aspektia tässä että eskariin on sitouduttava jos sinne valitaan mennä.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27082669]Jos mies tulee kotiin 19 niin tuskin menee 6:lta takas töihin.

Mies voi hyvin viedä eskarilaisen eskariin niin asia on järjestetty.[/QUOTE]

Ap:n perheestä en tiedä, mutta yrittäjät tekevät pitkää päivää.
 
varma vinkki
Kaikista helpoin ratkaisu on se, kun pistät eskarin lisäksi lapsen osapäivähoitoon ja kärsit siitä sen maksun, suurimmillaankin se on kuitenkin vain noin 120 euroa. Tai sitten niin, että pidät lapsen eskarissa ja hoidossa esim. ma-to ja perjantai on vapaapäivä. Ota eskarista selvää, mikä päivä on paras olla pois. Ja sitten mies vie aamulla lapsen hoitoon ja sinä tai mies hakee iltapäivällä, kun parhaiten sopii. Ja tämä ratkaisu näin, jos lapsi viihtyy eskarissa.
 
Meillä eskari alkaa ysiltä ja minusta on aivan hyvä että koko perhe herää silloin kasilta ja viimeistään varttia vaille ollaan ulkona. Eskarilainen on toistaiseksi perheen ainut mutta lokakuussa syntyy pikkuveli. Ei se silloinkaan ole suuri vaiva lähteä vaunujen kanssa. Tuleepa ainakin herättyä ihmisten aikaan puettua päälle ja mentyä ulos happihyppelylle. Päivä alkaa reippaasti eikä jumahda neljän seinän sisään
 
"essi"
Eikö mies voi viedä sitä eskarilaista?
Vaikka sitten aiemmin aamulla, ja maksatte siitä. Jos kerta herääkin ajoissa.
Jos taas ei onnistu, niin sitten vaan vauvakin aiemmin ylös, ja tosiaan ekat päikkärit vaunuissa jo, kun eskarilainen viedään.
Mutta munkin mielestä siellä eskarissa käydään, jos sinne ollaan ilmottauduttu.
Se vaikuttaa lapsen suhteisiinkin siellä, jos on kovasti pois. Ja tietty koko ryhmään, jos siellä olisi paljon epäsäännöllisiä kävijöitä.
Onneksi vauvan rytmi varmaankin vielä muuttuu, ja ehkä asiat sitä myötenkin helpottaa.
 
a) mies lähtee töihin aamulla viimeistään kuudelta, ei siis voi viedä eskarilaista mennessään. Ja joo, vihaan noita sen työaikoja.
b) kyllä mennään joo autolla useimpina aamuina, meillä ei ole tuplarattaita ja tuo 1300m kävely 3-vuotiaan kanssa kestää lähemmäs 45 minuuttia...
c) kyse ei ole todellakaan siitä että mä haluaisin itse nukkua vaan siitä että inhottaa herättää nuo pienemmät kesken unien kun heillä muuten ois mahis nukkua niin pitkään kun nukuttaa, mun mielestä pienet sais tehdä niin. Laiskimus olen kyllä muuten muttei tässä ollut kyse siitä.
d) mä pidän 20.30 nukkumaanmenoaikaa tuolle 3-vuotiaalle aikaisena, tota aiemmin ei nukahtais ikinä, varsinkin kun arkisin usein nukkuu vielä päiväunetkin.

e) todennäköisesti me jatketaan nykyiseen malliin, kunhan rutisin ja sainpahan vähän vertaistukeakin. En mä poikaa ainakaan kokonaan eskarista pois ota missään nimessä; siellä on ikäistään seuraa, hyviä kavereita ja hyvää treeniä koulua varten sosiaalisia tilanteita yms. silmälläpitäen.

(ei kai tuo yksi ollut tosissaan että jättää 3-vuotiaan yksin kotiin? vauva sentään pysyisi pinnasängyssään, vaikkakaan en itse jättäisi vauvaakaan, mutta 3v voi saada päähänsä IHAN MITÄ TAHANSA)
 
Esiopetus päiväkodissa on maksutonta vain, jos tietty läsnäolomäärä toteutuu. Näin on meille sanottu vanhempainilloissa.

Meidän sällin eskarissa tiistai ja keskiviikko on niitä varsinaisia esiopetuspäiviä, ja silloin olisi suotavaa olla paikalla. Ma, to, pe ei vissiin niin väliä.

Mä nappaan vauvan joko hereillä olevana tai nukkuvana, ja pistän pyjamassaan makuupussiin tai lämpöpussiin, ja sitten vaunuihin tai rattaisiin, ja kipaistaan viemään isoveikka esikouluun :). Tai sitten jätän skidin kotiin nukkumaan iskän kanssa.
 
a) mies lähtee töihin aamulla viimeistään kuudelta, ei siis voi viedä eskarilaista mennessään. Ja joo, vihaan noita sen työaikoja.
b) kyllä mennään joo autolla useimpina aamuina, meillä ei ole tuplarattaita ja tuo 1300m kävely 3-vuotiaan kanssa kestää lähemmäs 45 minuuttia...
c) kyse ei ole todellakaan siitä että mä haluaisin itse nukkua vaan siitä että inhottaa herättää nuo pienemmät kesken unien kun heillä muuten ois mahis nukkua niin pitkään kun nukuttaa, mun mielestä pienet sais tehdä niin. Laiskimus olen kyllä muuten muttei tässä ollut kyse siitä.
d) mä pidän 20.30 nukkumaanmenoaikaa tuolle 3-vuotiaalle aikaisena, tota aiemmin ei nukahtais ikinä, varsinkin kun arkisin usein nukkuu vielä päiväunetkin.

e) todennäköisesti me jatketaan nykyiseen malliin, kunhan rutisin ja sainpahan vähän vertaistukeakin. En mä poikaa ainakaan kokonaan eskarista pois ota missään nimessä; siellä on ikäistään seuraa, hyviä kavereita ja hyvää treeniä koulua varten sosiaalisia tilanteita yms. silmälläpitäen.

(ei kai tuo yksi ollut tosissaan että jättää 3-vuotiaan yksin kotiin? vauva sentään pysyisi pinnasängyssään, vaikkakaan en itse jättäisi vauvaakaan, mutta 3v voi saada päähänsä IHAN MITÄ TAHANSA)
jos laitat vaununkoppaan aamuyöstä vauvan nukkumaan, paksua peittoo vaan päälle ja vaunuilla viemään? tulisko 3v jo pyörällä ton matkan tai onko sisaristuinta?

mä juttelisin eskarintätien kans et jos olis joka perjantai vapaa, niille varmaan kävis kyllä sellanen? ota se selville, niin ei ole kun 4 aamua ;)

tsemppiä :hug:
 
"vieras"
Hei as if, onko sulla kaikki ok? :)
En tarkoita pahalla, tullut vain mielikuva sun viimeaikaisista jutuista että kaikki ei oo ihan kohdillaan, vaikutat usein tosi vihaiselta ja siltä että sulla on patoutumia joita tuuletat täällä.
 
"nipa"
Meidän eskarilainen käy 2-3 päivää viikossa ja silloin jää aina myös sinne hoitoon iltaan saakka. Ilmoitetaan aina edeltävänä viikkona milloin tulemme. Saisi toki tuoda muulloinkin mutta vapaapäivinä tai mummuhoitopäivänä emme vie.
Eikä ole napinaa kuulunut.
Ilmoittaa pitää sen ruuan tilauksen takia.
 
"Maira"
[QUOTE="vieras";27082669]Jos mies tulee kotiin 19 niin tuskin menee 6:lta takas töihin.

Mies voi hyvin viedä eskarilaisen eskariin niin asia on järjestetty.[/QUOTE]

:D Hieno oletus, kaikki ei tee 8h päivässä töitä..
 
  • Tykkää
Reactions: as if
[QUOTE="vieras";27083394]Hei as if, onko sulla kaikki ok? :)
En tarkoita pahalla, tullut vain mielikuva sun viimeaikaisista jutuista että kaikki ei oo ihan kohdillaan, vaikutat usein tosi vihaiselta ja siltä että sulla on patoutumia joita tuuletat täällä.[/QUOTE]

Oonko mä nyt sit viime aikoina rutkuttanut sen enempää kuin muutenkaan? Jonkun mielestä tosin just edellisviikolla olin täyskusipää ja itsekäs kakkiainen mm. kun en vaadi teinejäni antamaan huoneitaan omien yövieraideni käyttöön, ootkohan se sama? :D

Kyl mää oikeesti oon ihan kiva enkä koe että mun elämä ois sen hankalampaa kun kellään muullakaan.

Niin ja joo, tuo eskari alkaa 8.30. Puoli tuntia ois aamulla pitkä aika ja oiskin ihana kun alkais vast ysiltä (niinkuin luulin alunperin...), ysiltä aukeis myös tuon 3-vuotiaan puisto ja sais kätsysti samalla reissulla vietyä molemmat, nyt vien puistolaisen joko myöhemmin ja haen samalla reissulla kun eskarilaisen tai sit vetkutellaan aamulla jossain (käydään kaupassa tai ajellaan tms) ja jätän puistoon sit. Että aika edestakaisin rehaamista meidän aamupäivät.
 
Tuleeko eskariin jokin taksikyydistys kauempaa tuleville lapsille?
Meillä oli sellainen yli 5 kilsan päästä tuleville. Itsellä vain puolitoista kilsaa, mutta otin yhteyttä taksiyrittäjään ja sovin itsemaksettavasta kyydistyksestä. 2 euroa päivässä tuli hintaa ja säästi TODELLA hermoja kun ei tarvinnut kaikkia pienempiä pakata kahdesti päivässä autoon viemistä ja hakemista varten.

:)
 
Tuleeko eskariin jokin taksikyydistys kauempaa tuleville lapsille?
Meillä oli sellainen yli 5 kilsan päästä tuleville. Itsellä vain puolitoista kilsaa, mutta otin yhteyttä taksiyrittäjään ja sovin itsemaksettavasta kyydistyksestä. 2 euroa päivässä tuli hintaa ja säästi TODELLA hermoja kun ei tarvinnut kaikkia pienempiä pakata kahdesti päivässä autoon viemistä ja hakemista varten.

:)
Ei tonne ketään kulje taksilla, kaikki taitaa olla tästä niin läheltä.
Ja ihan "kohtalon ivaa" sekin että viime vuonna meidän 10-vuotias meni 3 aamuna ysiksi kouluun ja tänä vuonna ei ikinä... Ois just ehtinyt vahtia pienempiensä unta sen aikaa kun heittäisin eskarilaisen ennen kuin pitäis lähteä.


(Tä viesti kuulostaa ihan oikean ammattivalittajan kirjoittamalta :LOL:)
 
Ymmärrän ap:tä enemmän hyvin. Pienen vauvan rytmiä voi olla mahdoton muuttaa. Meillä on 3,5kk vauva joka käy yöunille 20-21 ja heräisi aamulla 8-9. Nukkuu yönsä hyvin, mutta silti on joskus vaikea herättää aamulla, kun viemme 5v:n kerhoon kahdesti viikossa. Meillä on vielä sellainen tapaus tuo vauva, että ei viihdy ollenkaan hereillä ollessaan vaunuissa tai turvakaukalossa. Huutaa kurkkusuorana |O. Siksi joudun herättämään pikkuisen kerhoaamuina klo 7, että on sitten valmis unille, kun lähdemme. Ja ehkä olen jonkun mielestä outo, mutta en tykkää koskaan herättää nukkuvaa vauvaa!

Ihmettelen taas tätä vauhkoamista, kun heti käännettiin asia niin, että ap on laiska. Hän kun nimenomaan mainitsi, ettei haluaisi pikkuista herättää. Lisäksi mietin sitä, että onko sellainen asioiden vääristely tahallista, koska se on jo sitten kiusaamista. Ei muuta. Kiitos.
 
"vieras"
Meiän pojan eskarissa on kaks lasta pois joka perjantai... ei se ainakaan tunnu ketään haittaavan :) noilla on lelu- ja leikkipäivä sillon niin ei jää mistään opetuksesta paitsi ja saavat pidemmän viikonlopun. Helpottaishan se jo viikkoa.

Nukahtaisko se vauva uudestaan jos vaan laittaa kaukaloon eikä vaihda vaatteita tms. lähtis vaan suoraan autoon...
 
"Sara"
En lukenut koko ketjua eli en tiedä onko joku ehdottanut, mutta vie eskarilainen ainakaan muutamana päivänä viikosta vasta ysiin. Opettajia tuskin haittaa, jos ei mitään retkiä tai vastaavia ole niinä päivinä.
 

Yhteistyössä