Voiko auton ostaa rahoituksella niin, että tulee jonkun toisen nimiin auto?

  • Viestiketjun aloittaja autorahoituksesta tietäviä
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29668108]Rahoituksen voi ottaa niin että rahoituslaitos merkitään omistajaksi ja B haltijaksi.[/QUOTE]

näin se menee.
mitä se haittaa vaikka auto oliskin maksajan nimissä ?
 
sgkpgs
[QUOTE="aloittaja";29668124]No tarkoitus on neljässä kuukaudessa maksaa se pois, eikähän noita rahoituksia saa vaikka koko vuodelle halutessaan.

Auto on 3000-4000e hintainen ja 1000e on käsirahana jo. Plus tonnin arvoinen auto on antaa vaihdossa[/QUOTE]

Anteeks nyt vaan että sanon vähän rumasti mutta et kyllä tajua mistään mitään tämän asian suhteen. Selvitä asiat kunnolla ennen kuin menette hommaamaan mitään rahoituksia, muuten olette kusessa.
No mitäs se mua haittaa, mutta...
 
"aloittaja"
Anteeks nyt vaan että sanon vähän rumasti mutta et kyllä tajua mistään mitään tämän asian suhteen. Selvitä asiat kunnolla ennen kuin menette hommaamaan mitään rahoituksia, muuten olette kusessa.
No mitäs se mua haittaa, mutta...
Ootko ite vähän tyhmä?

Äitini ottaa rahoituksen, vaikka sitten vuodeksi halutessaan ja minä maksan summan hänelle neljässä kuukaudessa takaisin. Jos ottaa koko auton summalle rahoituksen, niin saa sen tonnin mikä on jemmassa heti käteensä. Autoni arvo on 1600e ja tonnin saisin siitä heti vaihdossa (tai tonni jäisi välirahan kanssa autoni arvoksi)
Mieluummin otan siitä tonnin noin, kuin alan itse kaupittelemaan, tiedä kuinka kauan sitä saa myydä.
 
Todellakin näin. Miksi ottaa rahoituksen liikkeestä kun rahat saa edullisemmin pankista? Käteiskaupassa tytär pääsee heti sekä omistajaksi että halitijaksi.
Se ei muuten automaattisesti menee näin että rahoitusyhtiö on kalliimpi kuin pankkilaina....

Ja ap, usko nyt jo, että JOS ostat sen auton rahoitusyhtiön rahoituksella niin se rahoitusyhtiö on sen auton omistaja niin kauan kuin se on maksettu. Voithan maksaa sen vaikka kerralla jos haluat mutta yleensä kun autoa ostetaan rahoitusyhtiön rahoituksella niin kyseessä on 3-5 vuoden rahoitusratkaisut. Ja yleensä ei mitään käytettyä 3000 autoa osteta rahoituksella vaan käteisellä. Mulla oli omasta autosta jo käsiraha ton 3000 silloin kun sen ostin. Ja kyllä, se rekkariotteen kakkososa jää rahoitusyhtiölle koska se on se osa jolla auton voi myydä. Eihän kukaan anna velalliselle semmosia oikeuksia ennenkun rahat on saatu takas.

Eli helpointa sulle kun äitisi marssii omaan pankkiinsa, ottaa kulutusluoton, sinä saat rahat ja kävelet autokauppaan ostamaan sen kiesin mitä halajat.
 
"vieras."
[QUOTE="aloittaja";29668181]Mieluummin otan siitä tonnin noin, kuin alan itse kaupittelemaan, tiedä kuinka kauan sitä saa myydä.[/QUOTE]

Säästäisit selvää rahaa panostamalla vähän ja myymällä auton itse.

Mutta MIKSI ätisi ei ota kulutusluoton pankista? Saisit rahat suoraan
tilillesi eikä äidin nimi yhdistyisi autoon millään tavalla.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29668187:
Se ei muuten automaattisesti menee näin että rahoitusyhtiö on kalliimpi kuin pankkilaina....

Ja ap, usko nyt jo, että JOS ostat sen auton rahoitusyhtiön rahoituksella niin se rahoitusyhtiö on sen auton omistaja niin kauan kuin se on maksettu. Voithan maksaa sen vaikka kerralla jos haluat mutta yleensä kun autoa ostetaan rahoitusyhtiön rahoituksella niin kyseessä on 3-5 vuoden rahoitusratkaisut. Ja yleensä ei mitään käytettyä 3000 autoa osteta rahoituksella vaan käteisellä. Mulla oli omasta autosta jo käsiraha ton 3000 silloin kun sen ostin. Ja kyllä, se rekkariotteen kakkososa jää rahoitusyhtiölle koska se on se osa jolla auton voi myydä. Eihän kukaan anna velalliselle semmosia oikeuksia ennenkun rahat on saatu takas.

Eli helpointa sulle kun äitisi marssii omaan pankkiinsa, ottaa kulutusluoton, sinä saat rahat ja kävelet autokauppaan ostamaan sen kiesin mitä halajat.
No tuolla saisi minkä tahansa auton 0% käsirahalla. Eikä sillä ole mitään väliä, että kuka se omistaja on, voi olla rahoitusyhtiö niin kauan kuin auto on maksettu. Nyt kyse siitä, että kuka tulee haltijaksi jos äitini ottaa rahoituksen. Itse haluan siihen kuitenkin vakuutukset ja äitini ei halua olla auton kanssa missään tekemisissä, hoitaisi vain tuon rahoituksen, ei siis halua tulla omistajaksi tai haltijaksi autolle. Ei hänellä ole edes ajokorttia :D
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras.";29668198]Säästäisit selvää rahaa panostamalla vähän ja myymällä auton itse.

Mutta MIKSI ätisi ei ota kulutusluoton pankista? Saisit rahat suoraan
tilillesi eikä äidin nimi yhdistyisi autoon millään tavalla.[/QUOTE]

Hänellä on jo vaikka mitä kulutusluottoja yms. Mahtaisikohan edes saada sellaista.
Hyvätuloinen on kyllä.
 
jobbari
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29668187:
Se ei muuten automaattisesti menee näin että rahoitusyhtiö on kalliimpi kuin pankkilaina....
Menee muuten tasan tarkkaan näin. 0% korolla rahoituksen kate on auton hinnassa joten auton saa halvemmalla ottamalla lainan pankista ja maksamalla käteistä (jos nyt yhtään osaa tinkiä).
 
[QUOTE="aloittaja";29668201]No tuolla saisi minkä tahansa auton 0% käsirahalla. Eikä sillä ole mitään väliä, että kuka se omistaja on, voi olla rahoitusyhtiö niin kauan kuin auto on maksettu. Nyt kyse siitä, että kuka tulee haltijaksi jos äitini ottaa rahoituksen. Itse haluan siihen kuitenkin vakuutukset ja äitini ei halua olla auton kanssa missään tekemisissä, hoitaisi vain tuon rahoituksen, ei siis halua tulla omistajaksi tai haltijaksi autolle. Ei hänellä ole edes ajokorttia :D[/QUOTE]

Jos äitisi merkitään rahoitusyhtiön papereihin auton ostajaksi niin rahoitusyhtiö on omistaja ja äitisi on haltija. Ja näinollen myös äitisi ottaa ne vakuutukset. Sinähän voit olla se maksaja mutta äitisi on papereissa se haltija.
 
[QUOTE="aloittaja";29668203]Hänellä on jo vaikka mitä kulutusluottoja yms. Mahtaisikohan edes saada sellaista.
Hyvätuloinen on kyllä.[/QUOTE]

No ei hän välttämättä sitten saa sitä rahoitustakaan. Rahoitusyhtiöt kun tekee tarkistuksen muiden luottojen todentamiseksi.
 
Menee muuten tasan tarkkaan näin. 0% korolla rahoituksen kate on auton hinnassa joten auton saa halvemmalla ottamalla lainan pankista ja maksamalla käteistä (jos nyt yhtään osaa tinkiä).
No ei kyllä mene. Mistäs se autojobbari tietää miten se asiakas meinaa maksaa kun autoa tulee ostamaan ja tinkii hinnan jo valmiiksi ENNEN kuin edes puhutaan maksusta? ;)

Mulla on tästä asiasta ihan henkilökohtasia kokemuksia joten ei kannata alkaa vängätä vastaan jos ei kaikkia asioita ole osannu ottaa huomioon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29668223:
saa siihen paperiin 2 haltijaa jos haluaa. vakuutukset ja muut valitulle haltijalle..
No niin muuten saakin!

Eli onnistuuhan se ap sinunkin kohdallasi että olet toinen haltijoista ja otat sitten ne vakuutukset itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29668234:
ei tarkasta kun luottotiedot pikkusummissa.
Mulle taas on sanottu eri tavalla. Jos kyse esim. Nordea Rahoituksesta tai OP-Pohjolasta niin heillä käsittääkseni näkyy myös kyseisen pankkikonsernin myöntämät korttiluotot?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29668250:
Mulle taas on sanottu eri tavalla. Jos kyse esim. Nordea Rahoituksesta tai OP-Pohjolasta niin heillä käsittääkseni näkyy myös kyseisen pankkikonsernin myöntämät korttiluotot?
tuttu autokauppias ei käytä noita pankkeja, mutta varmaan pitää paikkaansa.
 
autoilija
[QUOTE="aloittaja";29668111]Mutta voiko asian tehdä niin, ettei A ole muu kuin maksaja?
Vai pitääkö tosiaan laittaa omistajaksi?[/QUOTE]

Jos autoon ottaa rahoituksen rahoitusyhtiöltä, niin rahoitusyhtiö on aina omistaja niin kauan, kunnes koko osamaksuvelka on maksettu. A tulee haltijaksi ja B voidaan merkitä rekisteriin toiseksi haltijaksi. Todennäköisesti rahoitusyhtiö laittaa aina rahoitussopimuksen tekijän ensimmäiseksi haltijaksi.
 
onpa vaikeaa
[QUOTE="aloittaja";29668153]No käsittääkseni tässä olisi ostaja heti omistajana, mutta 2-osa rekkarista jäisi liikkeelle/rahoitusyhtiölle.
Näin höpötti myyjä eräälle toiselle asiakkaalle kun olin siellä, saattoi kyllä olla että jäi osa kuulematta ja tarkoiti juurikin sitä, että rahoitusyhtiö pysyy omistajana kunnes on maksettu[/QUOTE]

Täytyy nyt selvittää pari perusasiaa. Ostaja ei voi olla omistaja, ennen kuin rahoitusvelka on kokonaan maksettu. Rahoitusyhtiö on OMISTAJA.

Jos ottaa pankkilainan ja maksaa sillä auton, niin kuka tahansa voidaan merkitä rekisteriotteeseen omistajaksi. Pankkihan ottaa taas mahdollisesti jotain muuta vakuudeksi tai vaatii takauksen.
 

Yhteistyössä