Voiko isyydestä kieltäytyä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29439042:
Ja mitenkään ei ole mahdollista, että joku osapuoli valehtelee/liioittelee? Jännä, että ex sai houkuteltua miehen sänkyyn, vaikka miehellä oli aikomus perustaa oikein perhe toisen kanssa. Miten mies voikin olla noin avuton, ettei osaa sille sekopäälle exälle sanoa ei?
"Tuttu ja turvallinen"? Ei valehtele, eikä liiottele. Asia on just näin.
No eihän sitä perhettä koskaan perustettu tän petetyn kanssa. Onneksi
ei ollut kerennyt tätä uutta painaa paksuks.
 
Elareita jää jo nyt helvetisti veronmaksajien vastuulle ja voi vaan miettiä, millaiseksi summat nousisivat, kun jokaisesta eroperheestä tuleva etäisi (tai vaikka etä-äiti) ilmoittaisi "halukkuutensa" luopua elatusvelvoitteestaan ja oikeudestaan lapsiin... Kyllä todelakin pidetään vanhempien vastuulla ne kulut ja perintää voisi vieläkin tehostaa, että valetyöttömät joutuisivat myös maksamaan.

Minulla on poika ja opetan hänelle tulevaisuudessa kaksi asiaa. A) käytä AINA kortsua vaikka nainen sanoisi mitä ja B) jos jostain syystä kuitenkaan et käytä, niin vedä AINA ulos.

Opetan myös, että jos kaikesta huolimatta lapsi tulee, niin siitä on kannettava vastuu.
Lapsenlapsia odotellessa.
 
Asia on täysin eri silloin kun asialle voi jotain itse. Olisin täysin hiljaa jos saisin ripityksen poliisilta jos mun lapseni olisi jotain varastanut.

Jos taas joku nobody (joka ei oikeasti tiedä asioista yhtään mitään sen enempää kuin kukaan muukaan tässä keskustelussa) tulee mulle sanomaan että mun lapseni on kärsinyt ainakin sillä hetkellä, ja tulee tod. näk. olemaan ongelmia aikuisena kiintymyssuhteissaan, sen takia että olen ollut pakotettu jättämään lapseni muiden hoitoon niin siinä vaiheessa voin sanoa että vedäpä kuule sisään. :)
Niin ja siltikään sinun ei tarvitse vetää hernettä nenää kun sulle sanotaan, että se ei muuten varmaan ollut kovin ihanteellinen juttu lapsen kannalta. Itse kun vielä kysyt, niin näin keskustelupalstalla todennäköistä on saada siihen suora vastaus eikä pään silittelyä.. Sitä sympatiaakin saa varmasti tuntemattomilta myös, kun itse osaa suhtautua asiallisesti ja korrektisti.

Mitä tuohon lapsellisuuteen tulee niin jälleen tullaan siihen, että äitiys ei varmastikaan mullista kehityspsykologian perusteita ja ihmisen tarpeita vauvaikäisenä. :) Hienoa, että sinä olet äiti ja tiedät siksi valtavasti, mutta ei jaksa aina vääntää tätä samaa virttä ettei se ole mikään ehto tietämykselle lapsuudesta.
 
"Wtf"
Kertokaa nyt hyvänen aika, miten ketään miestä voisi huijata isäksi!? Jos et halua lasta, niin kortsu tai kaks päälle!'

Jos vahinko sattuu silti ja raskaus alkaa, on luojan kiitos naisen oikeus päättää asiasta. Naisen keho.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29439053:
Meiän "vedä ulos" lapsi nukkuu tuolla pinniksessä :D:heart::D
No sun miehes ei vaan osaa. Itse asiassa monet parit ovat vuosia käyttäneet keskeytettyä yhdyntää ainoana ehkäisymenetelmänä ja siitä luopuessaan saaneet heti muksun.

Ja jos nuori poika häseltää eikä kondomia ole saatavilla, niin ulosveto on varmempi ratkaisu kuitenkin kuin että ei tekis mitään "koska rva ilkeä harmaakin sai lapsen vaikka mies koitti vetää ulos.."
 
No sun miehes ei vaan osaa. Itse asiassa monet parit ovat vuosia käyttäneet keskeytettyä yhdyntää ainoana ehkäisymenetelmänä ja siitä luopuessaan saaneet heti muksun.

Ja jos nuori poika häseltää eikä kondomia ole saatavilla, niin ulosveto on varmempi ratkaisu kuitenkin kuin että ei tekis mitään "koska rva ilkeä harmaakin sai lapsen vaikka mies koitti vetää ulos.."
Ootko koskaa kuullu touhutipoista?
 
"hui"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29439064:
Siis miten tällanen tilanne pääsee tapahtumaan? Olitko suhteessa miehen kanssa? Yhdenillan juttu vai mikä?
Olin suhteessa miehen kanssa mutta ennen lapsen syntymää erosimme. Heti erotessamme mies teki selväksi, että hän ei halua olla lapselle isä eikä aio tunnustaa lasta omakseen.
 
säpäle harmaana
"Tuttu ja turvallinen"? Ei valehtele, eikä liiottele. Asia on just näin.
No eihän sitä perhettä koskaan perustettu tän petetyn kanssa. Onneksi
ei ollut kerennyt tätä uutta painaa paksuks.
Niin mikä tuttu ja turvallinen? Luuletko tosiaan, että sinä tiedät koko totuuden nyt, kun yksi osapuoli on sinulle oman versionsa kertonut? Miksi ihmeessä tämä henkilö kertoisi sinulle, että oikeasti itse oli vonkaamassa exältään ja kävi vähän huonompi tuuri?

Luuletko, että olisi tosiaan perustamassa perhettä petetyn kanssa, vaikkei olisi lasta tullutkaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
Edelleenkin mulla trauma siitä tuntemattomasta, rikkaasta, nyt jo kuolleesta isäkandidaatista kenelle mua ei esitelty jo munasoluvaiheessa, johon mä en saanut mahdollisuutta tutustua, meni elarit ja iso perintö sivusuun.

Siis mulla aivan helvetin hylätty ja traumatisoitunut olo.

Tuntuu että kukaan ei rakasta mua, ja mun isäksi tuntema henkilökin konkurssin tehnyt yrittäjä.

Miksi oi miksi, sosiaalimammat ei pakottanut mun oikeaa jo kuollutta faijaa randomisti kadulta sen isompia selvittelemättä maksamaan MILJOONIA ja se ois ollut varmasti tosi hyvä.

Kuulemma sain alkunikin suojatiellä kun mutsivainaa meni munasolun kanssa RIKKAAN miehen auton editse.



Siis miksi mulla ei ollut oikeuksia,oi miksi!!!

 
vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29439080:
Ootko koskaa kuullu touhutipoista?
Olen ja itse asiassa niissä on siittiöitä ihan älyttömän vähän. "Touhutipparaskauksissa" ei yleensä olekaan raskauduttu niistä tipoista vaan siitä, että varsinainen siemensyöksy on jo alkanut eikä mies ole osannut / ehtinyt vetää ulos ajoissa. Olen paremmin perillä biologiasta näemmä kuin sinä.

Lisäksi olen realisti, ja tiedän, että nuoret parit nyt sohlaavat ja sähläävät, ja aina ei olla tilanteeseen niin hyvin varautuneita kuin pitäisi. Siksi kohta b) ohjeissani... Mikä ei tietenkään poista sitä, että kortsu pitäisi olla aina.

Kukapa meistä ei joskus nuoruudessaan olisi osunut tilanteeseen, jossa riskillä harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä.
 
[QUOTE="Wtf";29439077]Kertokaa nyt hyvänen aika, miten ketään miestä voisi huijata isäksi!? Jos et halua lasta, niin kortsu tai kaks päälle!'

Jos vahinko sattuu silti ja raskaus alkaa, on luojan kiitos naisen oikeus päättää asiasta. Naisen keho.[/QUOTE]

Minulla ei ainakaan ole mitään tätä oikeutta vastaan, mutta oikeudesta kuuluu seurata vastuu myös ja se vastuu kuuluisi olla se elättäminen.

Eri asia jos mies haluaa olla osallisena asiassa.

Joka tapauksessa typeräähän se on, että penäät oikeuksia muttet ole valmis sitten kantamaan omasta päätöksestä sitä vastuuta.

Ehkäisyn kanssa seksi on vastuullista seksiä, sitä isompaa vastuuta et voi ottaa asiasta nykypäivän teknologialla.
 
Olen ja itse asiassa niissä on siittiöitä ihan älyttömän vähän. "Touhutipparaskauksissa" ei yleensä olekaan raskauduttu niistä tipoista vaan siitä, että varsinainen siemensyöksy on jo alkanut eikä mies ole osannut / ehtinyt vetää ulos ajoissa. Olen paremmin perillä biologiasta näemmä kuin sinä.

Lisäksi olen realisti, ja tiedän, että nuoret parit nyt sohlaavat ja sähläävät, ja aina ei olla tilanteeseen niin hyvin varautuneita kuin pitäisi. Siksi kohta b) ohjeissani... Mikä ei tietenkään poista sitä, että kortsu pitäisi olla aina.

Kukapa meistä ei joskus nuoruudessaan olisi osunut tilanteeseen, jossa riskillä harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä.
Näinhän se on seksissä voi käydä vaikka mitä ja hedelmöittymiseen ei tarvita kuin YKSI siittiö.
 
säpäle harmaana
Olen ja itse asiassa niissä on siittiöitä ihan älyttömän vähän. "Touhutipparaskauksissa" ei yleensä olekaan raskauduttu niistä tipoista vaan siitä, että varsinainen siemensyöksy on jo alkanut eikä mies ole osannut / ehtinyt vetää ulos ajoissa. Olen paremmin perillä biologiasta näemmä kuin sinä.

Lisäksi olen realisti, ja tiedän, että nuoret parit nyt sohlaavat ja sähläävät, ja aina ei olla tilanteeseen niin hyvin varautuneita kuin pitäisi. Siksi kohta b) ohjeissani... Mikä ei tietenkään poista sitä, että kortsu pitäisi olla aina.

Kukapa meistä ei joskus nuoruudessaan olisi osunut tilanteeseen, jossa riskillä harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä.
Miten voit olettaa, että oma poikasi osaa vetää ajoissa pois, jos ei aikuiset miehetkään osaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Olen ja itse asiassa niissä on siittiöitä ihan älyttömän vähän. "Touhutipparaskauksissa" ei yleensä olekaan raskauduttu niistä tipoista vaan siitä, että varsinainen siemensyöksy on jo alkanut eikä mies ole osannut / ehtinyt vetää ulos ajoissa. Olen paremmin perillä biologiasta näemmä kuin sinä.

Lisäksi olen realisti, ja tiedän, että nuoret parit nyt sohlaavat ja sähläävät, ja aina ei olla tilanteeseen niin hyvin varautuneita kuin pitäisi. Siksi kohta b) ohjeissani... Mikä ei tietenkään poista sitä, että kortsu pitäisi olla aina.

Kukapa meistä ei joskus nuoruudessaan olisi osunut tilanteeseen, jossa riskillä harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä.
Suosii Kreikan mytologian mukaista miesten välistä teinivuosina ja keskittyy tosiaan siihen vaihtoehto b:n niin ei ole pelkoa raskauksista
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29439091:
Niin mikä tuttu ja turvallinen? Luuletko tosiaan, että sinä tiedät koko totuuden nyt, kun yksi osapuoli on sinulle oman versionsa kertonut? Miksi ihmeessä tämä henkilö kertoisi sinulle, että oikeasti itse oli vonkaamassa exältään ja kävi vähän huonompi tuuri?

Luuletko, että olisi tosiaan perustamassa perhettä petetyn kanssa, vaikkei olisi lasta tullutkaan?
Luuletko sinä tietäväsi paremmin asian sitten?

"Pakosti on jotain nyt vielä joka kääntää tämän tarinan täysin päälaelleen".
 
Jos tahtoo toimia tässä ketjussa esiintyneiden mielipiteiden mukaan ja jättäisi miesparan lompakon rauhaan. Ajattelisi kuitenkin lapsensa parasta siinä, että tahtoisi isyydentunnustuksen. Jos isyys on tunnustettu eikä isältä vaadi elareita, ei elareita saa muualtakaan. Lapsi siis häviää joko taloudellisessa mielessä tai siinä, ettei saa faktaa paperiin biologisesta isästään.
Kyllä elarit tulee kelalta jokatapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras.";29438406]Luovutetun sperman vastaanottajan halu ja tarkoitus on hankkiutua sillä tietoisesti raskaaksi ja olla laittamatta luovuttajaa minkäänlaiseen vastuuseen lopputuloksesta = toivotusta lapsesta.[/QUOTE]

Mutta sillon kun tästä jauhettiin tässä ketjussa niin puhuttiin siitä miten ne miehet luistaa vastuusta. Totta kai nainen päättää tekeekö/ haluaako lapsia, mutta jos luovuttaa spermaa ja laps ei koskaan saa tietää isäänsä, niin täytyy sillon olla vieläkin hullumpi kuin se häntäheikki joka suunnistaa mulkullaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29439091:
Niin mikä tuttu ja turvallinen? Luuletko tosiaan, että sinä tiedät koko totuuden nyt, kun yksi osapuoli on sinulle oman versionsa kertonut? Miksi ihmeessä tämä henkilö kertoisi sinulle, että oikeasti itse oli vonkaamassa exältään ja kävi vähän huonompi tuuri?

Luuletko, että olisi tosiaan perustamassa perhettä petetyn kanssa, vaikkei olisi lasta tullutkaan?
Tiedän nämä kaikki osapuolet.
Tää mies oli mun ystävä.

Se exänsä pano oli vahinko omien sanojensa mukaan (no sanoi hän paljon muutakin). Ei se vonganut vaan tämä exä houkutteli.
Olisi kyllä perustanut perheen tämän uuden kanssa, jos tämä asia olisi jäänyt salaisuudeksi.

Mun mielestä te olette aika sinisilmäisiä jos ette usko että ihmiset voivat toimia noin. Tämä ei ole todellakaan ainoa kerta kun olen tätä sekoilua nähnyt.
Siellä laitapuolelen piireissä tapahtui paljon muutakin mitä ette varmaan uskoisi.

Ei elämä ole pelkkää hattaralinnaa, pahojakin ihmisiä on olemassa.
 
Minulla ei ainakaan ole mitään tätä oikeutta vastaan, mutta oikeudesta kuuluu seurata vastuu myös ja se vastuu kuuluisi olla se elättäminen.

Eri asia jos mies haluaa olla osallisena asiassa.

Joka tapauksessa typeräähän se on, että penäät oikeuksia muttet ole valmis sitten kantamaan omasta päätöksestä sitä vastuuta.

Ehkäisyn kanssa seksi on vastuullista seksiä, sitä isompaa vastuuta et voi ottaa asiasta nykypäivän teknologialla.
Joidenkin mielestähän hedelmöittynyt alkio on ensihetkestä lähtien lapsi, jolla on oikeus syntyä ja elää ja kasvaa ihmiseksi, ja sen hedelmöittäneillä vanhemmilla on näin ollen vastuu alusta asti. Tältä pohjalta on aika outo ajatus että isä nostaisi kädet pystyyn ja vetoaisi oikeuteensa kieltää osuullisuutensa, koska lapsi kasvaa äidin vatsassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
säpäle harmaana
Tiedän nämä kaikki osapuolet.
Tää mies oli mun ystävä.

Se exänsä pano oli vahinko omien sanojensa mukaan (no sanoi hän paljon muutakin). Ei se vonganut vaan tämä exä houkutteli.
Olisi kyllä perustanut perheen tämän uuden kanssa, jos tämä asia olisi jäänyt salaisuudeksi.


Mun mielestä te olette aika sinisilmäisiä jos ette usko että ihmiset voivat toimia noin. Tämä ei ole todellakaan ainoa kerta kun olen tätä sekoilua nähnyt.
Siellä laitapuolelen piireissä tapahtui paljon muutakin mitä ette varmaan uskoisi.

Ei elämä ole pelkkää hattaralinnaa, pahojakin ihmisiä on olemassa.
Ja sinusta tässä ei ole mitään hattaralinnaa? Haloo?! Että oikein vahinko? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29439120:
No jos alkuperäinen selitys on tuo "paha ex houkutteli sänkyyn", niin kyllä minä tämän tarinan nyt kuitenkin haluan kyseenalaistaa.
Minusta se on paljon todennäköisempää että EX on oikeasti perseestä kuin "tosi kiva ihminen".

Johtuen juurikin siitä että ollaan exiä toisilleen.

Eihän se sitä tarkoita että seksi oli paskaa, mutta kaikki muu on voinutkin olla.
 

Yhteistyössä