Voiko kissat jättää kaksin viikonlopuksi?

Kissaihmiset auttakee!

Mulla on 1 ja 2- vuotiaat ihanat tyttökisut. Ollaan miehen kanssa lähdössä sen ystävän mökille juhannukseksi. Lähdetään perjantaina päivällä ja tullaan sunnuntaina. En ole saanut ketään ruokkimaan kisuja, koska kaikki on lähdössä pois kaupungista. Tyttöjä ei voi myöskään ottaa mukaan, koska mökilleon tulossa paljon tuntemattomia ihmisiä ja mökki on hyvin pieni, itsekin nukumme teltassa.

Kissat on tottuneet olemaan kahdestaan päivät ja pärjäävät hyvin reilun vuorokauden. En ole kuitenkaan ollut pitempiä aikoja poissa ilman hoitajaa. Mitä mieltä olette? Riittääkö jos jätän pari hiekkalaatikkoa ja paljon raksuja ja vettä + lelut näkösälle? Ennen viikonloppua olen kyllä kotona paljon.


Kissahan on hyvin itsenäinen ja riippumaton, mutta ainakin nämä pikkutytöt kaipaa kovasti seuraa..

:/
 
vieras
kyllähän tuo kuulostaa pitkälle ajalle:/ mutta eiköhän kissat pärjäisi. minua vaan pelottaisi jos onnistuisivat tekemään jotian, esim. laittamaan hellan päälle tms. kaverin koira on nimittäin sen tehnyt ja siinä paloi keittiö.
 
minnaryyni
Voit jättää, onhan niillä seuraa toisistaan. Ja oman kokemuksen mukaan kissat nukkuu tosi ison osan siitä ajasta, kun perhe on reissussa. Mut älä ihan pelkkien raksujen varaan tyttösiä jätä, kosteaa ruokaa myös. Ainakin sen verran vähintään, että ruokit ennen lähtöä ja täytät sitten vielä kupin tai kaksi. Vähintään reilu purkillinen siis.
 
minä
en jättäisi kissoja viikonlopuksi yksin. kissan on kuitenkin saatava tuoretta ruokaa ja raikasta vettä ainakin 2 kertaa päivässä. meillä kissat ovat myös tarkkoja vateistaan joten nekin on putsattava vähintään 2 kertaa päivässä. onneksi olen saanut tarvittaessa jonkun ruokkimaan kisut ja putsaamaan laatikot, mutta jos hoitajaa ei ole saatavissa niin silloin me jäämme kotiin. kukin tekee tietysti itse niin kuin tahtoo.
 
Olin unohtanut naapurit kokonaan. Viereisessä asunnossa asuu eläkeläispariskunta, jotka kyllä tykkää tytöistä kovasti. Siksi just kysyin kun mielipiteitä on niin monta. Itse olen yleensä sitä mieltä että kun on eläimet otettu niin niiden ehdoilla mennään. Meidät on vaan kauan aikaa sitten jo kutsuttu, enkä haluaisi jättää väliin. Ruokin kissat tuoreruualla ennen lähtöä joka tapauksessa. Yhtä kissaa en kyllä yksin jättäisi, mutta kun kerta tulevat loistavasti toimeen keskenään...
 
Wieras
Mä kans mietin tuota. Meillä kans 2 kissaa. Juhannusta ollaan menossa juhlimaan mummolaan 14km päähän pe-su. Päädyin siihen että käyn lauantaina kotona kissojen luona kun en voi juhlajuomaa kuitenkaan ottaa kun imetän.
Mielestäni voit kissat jättää kun niitä 2 on! Saattaahan kissatkin karata ja olla viikkotolkulla pois ilman et ihmisiä näkeevät!
 
vieras
Kyllä voit jättää. Kunhan on paljon vettä ja raksuja, sekä just pari hiekkalaatikkoa. Mekin ollaan niin menty parin yön reissulle ja ihan ok ovat olleet palatessa. Voitko jättää mitään ikkunaa vähän auki (turvalukolla tms) jotta saisivat vähän raitista ilmaa jos tosi kuumaksi käy sisäilma? Muuten ei hätiä, kyllä ne pärjää kahdestaan. Meillä aina kyllä hiekkalaatikot olleet aika sotkussa ja hiekkaa pitkin lattioita, ihan kuin protestoiden sotkevat sen pitkin lattiaa.
 
vieras
Meillä kissat jätetään usein viikonlopuksi (2-3 pvää) yksikseen. Kunhan kissoille laittaa kupit täyteen kuivanappuloita, monta isoa kulhollista vettä ja pari hiekkalaatikkoa. Lisäksi varmistetaan, että kaikki ovet ovat kunnolla raollaan (vaikka joku paino oven väliin) tai kiinni.
 
niin
Voi jättää.mulla kaks kattia ja olen esim pe iltapäivänä laittanut 2 laatikkoa kunnon hiekoilla,pari kippoa vettä,kuivamuonaa,ruokkinut ja laittanut parit kipot täyteen purkkiruokaa,sitten vielä semmoisia purutikkuja mitä on tarkoitettu kissoille jyrsittäväks.hyvin ovat pärjänneet.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Voi jättää.mulla kaks kattia ja olen esim pe iltapäivänä laittanut 2 laatikkoa kunnon hiekoilla,pari kippoa vettä,kuivamuonaa,ruokkinut ja laittanut parit kipot täyteen purkkiruokaa,sitten vielä semmoisia purutikkuja mitä on tarkoitettu kissoille jyrsittäväks.hyvin ovat pärjänneet.
niin ja ollut lauantain pois ja palannut sunnuntai aamuna
 
naapuri
Me hoidetaan naapurin kissaa, kun naapurit ovat poissa. Kissa käy silloin meillä myös kylässä. Hiekkalaatikin 2 kissaa ainakin saavat täyteen, eikö, joten laatikko olisi hyväputsata. Raiaksta vettä ja tuoretta ruokaa myös, jos syövät yleensä muutakin kuin nappuloita.
 

Yhteistyössä