Voiko koululaista (ja minkä ikäisenä) jättää pulaan aamuherämisissä ja kouluun ehtimisessä?

Meillä on kummallisesti niin, että jos minä olen kotona, neiti sammuttaa puhelinhälytyksen ja kääntää kylkeä, eikä saa oikein muitakaan aamutoimia tehtyä, jos minä en hoputa vaiheesta toiseen. Mutta kun en ole kotona, niin kummasti se täältä joka aamu on kouluun ehtinyt, ovet on lukossa ja useimmiten jopa kaikki tavarat mukana :D.
 
vierailija
Niin, se kontrolli pilaa monesti koko jutun. Suosittelen, et lähdet aina eri aikoihin aamukävelylle (olet saatavilla aluksi ja myöhemmin vaikkapa aamu-uinnille!) sinne lähistölle ja palaat aina eri aikoihin kotiin. Katso vähän tarkemmin sään mukaan, et varmasti löytyy ne sadekengät ym, tai jos on pakkasta. Uskon, et sillä tavalla vältytään parhaiten valtataisteluilta, mikä helposti tulee - eikä tässä kuitenkaan siitä ole kysymys---!
Kauan sitten olin tosi tyytyväinen, kun olin käyttänyt lapsia uimakoulussa (bussilla!) ennen aamuyhdeksää. Siellä tosin oli muori, olla oli kuulemma huono tapa: oli aina käynyt aamu-uinnilla eikä osannut lopettaa sitä rutiinia, kun ei muka herää k u n n o l l a ilman sitä:)
 
Meillä on kummallisesti niin, että jos minä olen kotona, neiti sammuttaa puhelinhälytyksen ja kääntää kylkeä, eikä saa oikein muitakaan aamutoimia tehtyä, jos minä en hoputa vaiheesta toiseen. Mutta kun en ole kotona, niin kummasti se täältä joka aamu on kouluun ehtinyt, ovet on lukossa ja useimmiten jopa kaikki tavarat mukana :D.
Niinpä, mä olen varmasti hyysännyt liikaa. :D
Mut tää kaikki antoi mulle toivoa että jospa nuo aikuisenakin hoitavat asiansa kun eivät asu enää meillä.
 
vierailija
Saako kysyä tyhmiä? Miksi ette laita lapsia niin aikaisin nukkumaan, että heräävät itsekseen ajoissa? Jos herääminen on yhtä pelleilyä ja kymmenen herätyskellon ja linnunlaulukellon ja luonnonvalokellon metsästämistä ympäri kämppää, lapsi on vielä liian väsynyt heräämään oikeasti. Hän ei ole saanut riittävästi unta. Ei ongelma ole siinä aamussa, vaan illassa, jolloin on menty liian myöhään nukkumaan. Korjatkaa se ilta, niin aamutkin menevät paremmin.

Ei yksikään terve ihminen ikuisesti nuku. Itselleni ajatuskin siitä, että aamu on yhtä kellon pirinää ja torkuttamista ja taas kellon pirinää ja vääntämistä ja myöhässä olemista tuntuu suorastaan väkivaltaiselta tavalta aloittaa päivä. Ei mulle maistuisi ruoka eikä huvittaisi mikään, jos sängystä on revitty kesken sen makoisimman unen.
 

Yhteistyössä