voiko lasketun ajan siirtyminen merkata jotain pahaa?

mä eilen kirjottelin että kävin neuvolalääkärissä ja se ultras ja sieltä löyty pieni möykky jonka sydän sykki,kooltaan vastas viikkoja 8-8+4 ja neuvolan perusteella mä oisin nyt jossain viikolla 10 tosin mä en muista millon mun viimeset menkat on ollu ja mulla on toooosi epäsäännöllinen kierto.ja kysyinki tältä lääkäriltä että onko toi ihan normaalia että laskettu aika siirtyy kahella viikolla,selitti että munasolu voi viikonkin olla hedelmöityskykyisenä ja sit jos kuukautiskiertokin heittelee ni tollanen kahen viikon siirto voi olla mahollista..

mutta mä meni lukemaan sitä mun eilistä ketjua ja joku sielä kirjotti että hänellä siirty kans kahella viikolla laskettu aika ja se merkkas kehityshäiriötä ja meni kesken..mä täälä itkua tuherran ja mietin että merkkaako se nyt munkin tapauksessa samaa.. :/
 
Munasolu on kylläkin vain vuorokauden verran hedelmöityskykyinen, mutta siittiöt voivat elää naisen elimistössä jopa 7 vrk:tta. Mutta siis, jos kuukautiskierto on epäsäännöllinen, niin tuollainen heitto on ihan mahdollinen. Jos sydämen syke on havaittu ultrassa, niin useimmiten kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti. :hug:
 
mie
Ei se La:n siirtyminen aina tarkoittaa mitään pahaa. Itselläni oli kanssa epäsäännöllinen kierto esikkoa yrittäessään, 26-40pv oli kierron pituus. Sitten kun tulin raksaaksi menkoista laskettuna neuvolan mukaan LA olisi ollut 19.10. Ensimmäisessä ultrassa sikiö vastasi kuitenkin vastaa viikkoa 10 ja uudeksi lasketuksi ajaksi merkattiin 2.11. Terve poika synti rv 42+1 eli vasta 17.11 :) :) Sama poitsu on nyt melkein neljävuotias tomera miehenalku :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantalaimon:
Munasolu on kylläkin vain vuorokauden verran hedelmöityskykyinen, mutta siittiöt voivat elää naisen elimistössä jopa 7 vrk:tta. Mutta siis, jos kuukautiskierto on epäsäännöllinen, niin tuollainen heitto on ihan mahdollinen. Jos sydämen syke on havaittu ultrassa, niin useimmiten kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti. :hug:
joo siellä se sydän kovasti sykki =)
 
nakku
siis laskettua aikaa muutetaan, jos ultrassa ilmenee, että hedelmöittymisaika poikkeaa yli viidellä päivällä arvioidusta. Pahaa se voi merkata, jos sinulla useampi mies kierrossa ja tuo muutos tarkoittaa, että isukki ei olekaan se vakipartneri :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten neuvola pystyi edes laskemaan sinulle LA:ta?

.... tosin mä en muista millon mun viimeset menkat on ollu ja mulla on toooosi epäsäännöllinen kierto.
no kun suurinpiirtein yritin muistella millon mun menkat on ollu ja sanoin kyllä että en oo sit yhtään varma..niin sen päivän perusteella mitä sanoin niin laskivat sen
 
bud
Mulla on kans tosi epäsäännöllinen kierto ja kun tulin raskaaksi, en pystyny viikkoja arvuutteleen ollenkaan. Vasta ultrassa rv. 12 olisko ollu, selvis oikeat viikot (poikkesi neuvolan arvioimasta) ja terve tyttö meille syntyi. Älä ajattele pahinta ellei sulle ole annettu aihetta siihen ammattilaisten toimesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
siis laskettua aikaa muutetaan, jos ultrassa ilmenee, että hedelmöittymisaika poikkeaa yli viidellä päivällä arvioidusta. Pahaa se voi merkata, jos sinulla useampi mies kierrossa ja tuo muutos tarkoittaa, että isukki ei olekaan se vakipartneri :D
no juu kyl tuo oma mies on ihan se lapsen isukki :D
 
Ekassa LA siirtyi 2 ja puol viikkoo eteenpäin ultrassa, ja syntyi sitten vasta rv41.
Tokassa ja kolmannessa LA pysyi samana.

Minulkii oli ekassa kierto ihan sekasii vaikka pillereitä söinkii. Pillerit ei sopinu ja siks sotki kierron ja siks tulin raskaaksikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mulla on kans tosi epäsäännöllinen kierto ja kun tulin raskaaksi, en pystyny viikkoja arvuutteleen ollenkaan. Vasta ultrassa rv. 12 olisko ollu, selvis oikeat viikot (poikkesi neuvolan arvioimasta) ja terve tyttö meille syntyi. Älä ajattele pahinta ellei sulle ole annettu aihetta siihen ammattilaisten toimesta!
:ashamed: joo mä oon ehkä turhan herkkä ja tosiaan luin sen yhen vastauksen sieltä ketjusta niin hetihän mä rupesin että mitäs jos..ja ei se lääkäri sanonu sanallakaan että joku ois pielessä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mulla on kans tosi epäsäännöllinen kierto ja kun tulin raskaaksi, en pystyny viikkoja arvuutteleen ollenkaan. Vasta ultrassa rv. 12 olisko ollu, selvis oikeat viikot (poikkesi neuvolan arvioimasta) ja terve tyttö meille syntyi. Älä ajattele pahinta ellei sulle ole annettu aihetta siihen ammattilaisten toimesta!
:ashamed: joo mä oon ehkä turhan herkkä ja tosiaan luin sen yhen vastauksen sieltä ketjusta niin hetihän mä rupesin että mitäs jos..ja ei se lääkäri sanonu sanallakaan että joku ois pielessä
Se ensimmäien laskettuaikasi perustui täysin arvaukseen, lääkärin arvio taas ultaääneen... suotta huolehdit.
 
Noinhan se just meneekin usein kun ei ole varmaa tietoa kuukautisista. Että ensin laitetaan jokin arvio ja ultralla tarkistetaan. Mulla siirty tässä viimisimmässä raskaudessa viikolla ja myöhemmin oli lääkäri sitä mieltä, että voipi olla, että ois pitäny vielä siirtää, mutta ei sit enää korjattu.
Mulla oli kans kuukautiskierto ihan mitä sattu, koska olin vasta lopettanu imettämisen kun tulin sitten jo raskaaksi.
 

Yhteistyössä