Voxra masennuslääkkeestä kokemuksia???

  • Viestiketjun aloittaja "Kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
"Magia"
Hei!

Aloitin tänään Voxra 150 mg. Vähän nuo haittavaikutusket ja sivuoireet pelottaa. Mulla diagnosoitu vakava masennus maaliskuussa 2012. Siitä lähtien ollut käytössä Mirtazapiini 30 mg, joka lihottanut 15 -20 kg. Nyt toiveissa että ei olis niin kauheen kova ruokahalu kokoajan.

Lähinnä pelottaa nuo tajuttomuus ja kouristuskohtaukset. Onko kennelläkään niistä kokemusta ja tuliko ennen kohtausta mitää ennakko oireita?
 
"Magia"
No kirjoittallaanpa itse omia kokemuksia tänne. Voxra 150 mg käytössä nyt viispäivää. Pari päivää oli pää tosikipee, särkylääkkeet onneksi auttoi. Eka päivänä iltapäivällä tuli sellainen "noste" fiilis, kaikki oli hyvin jne. Enään tunnetta ei ole tullut. Nyt parina yönä olen nukkunut jotenkin kevyesti, tuntuu, että olenko ollut unessa ollenkaan, aamulla on pirteä olo. Unet on merkillisiä. Ruokahalu on laantunut parin viimepäivän aikana , ei enään nälätä kokoajan illasta. Tämä johtuu varmaan myös siitä että en kuuten päivään ole ottanut mirtazapiinia. Olo kaikenkaikkiaan ihan ok, välillä iskee pieni ahdistus mutta menee järkeilyn kanssa nopeasti ohi.

Tällähetkellä isoin huoli on yöunien suhteen. Mulla oli unettomuutta viimekeväänä kun masennus diagnosoitiin. Muuttuuko uni tilanne käytön aikana? Palautuuko unet?
 
bhgffyui
Hups,

Täällä toinen palelia, mulla o, ollu Voxra about 2kk ja oon olettanu että tää paleleminen johtuu lääkkeestä, samoin mieliala heittelee ihan uskomattoman paljon, ja välillä ärsytyskynnys on tosi matalalla, esim. en siedä jotain TV mainoksia, ja normaalisti olisi, vaan välittämättä, mutta nyt "menee hermot" joku hiton tekopirtee Bafusin mainos, niin hyvä etten heitä telkkaria kaukosäätimellä...
 
"Magia"
Olen nyt käyttänyt Voxraa kohta 4 viikkoa. Minulla lääke on toiminut hyvin. Olen ehkä himpun verran pirteämpi ja jaksan taas ulkoilla perheen kanssa ja tehdä asioita paremmin. Tuntuu että aloitekyky on palautunut. Yö unet on ihan hyviä tällähetkellä, aluksi oli sellaista että heräilin yöllä, enkä saanut heti unta. Paino on varmaan pudonnut jonkiverran. Erityisesti aamuisin ei ole ruokahalua. Minun kohdallani se on ihan positiivinen sivuoire, koska edellisen lääkkeen kanssa painoni nousi varmaan se 20 kg. Maha on välillä sekaisin ja paleltaa ajoittain, ne taitavat olla niitä negatiivisia vaikutuksia. Kaiken kaikkiaan Voxra on aikankin tähän asti toiminut minulla hyvin ja olen tyytyväinen lääkkeeseen. Minulla annostus edelleen 150 mg/vrk.
 
Aloittanut...
Onko kelleen tullut sellaista sumuista ja pöhnäistä tunnetta aloituksen yhteydessä?? Eilen aamulla 150mg eka pilleri ja parin kolme tunnin päästä pää ihan pöpperössä ja epätodellinen olo. Kesti koko päivän. tässä juuri pohdin uskallanko ottaa tänään pilleriä... Niin kovin pelästyin tuota oloa. Meneeköhän ohi käytön jatkuessa?!
 
oiskohan mun juttu
Oon nyt tän päivän aikana koittanut etsiskellä paljon tietoa tästä lääkkeestä ja yllättävän paljon oon saanut lukea hyvää...
Mä oon ollut jo vuosia pahasti masentunut.Cipramilia söin joskus,mutta lopetin sitten,kun oli yhtä tyhjän kanssa,ei auttanut,vaikka annostani nostettiinkin.
No sitten lääkäri kirjoitti mulle mirtazapinia,mutta en ole sitä käyttänyt,oon ymmärtänyt että se enemmänkin auttaa nukkumaan hyvin ja mun ongelma kun nimen omaan on se,että voisin nukkua vaikka maailman tappiin asti,eli oon siis todella väsynyt,voimaton,alakuloinen,masentunut,elämisen halu on tipotiessään..:(
Sitten vielä kun luin,että toisilla tää voxra on auttanut röökin lopetuksessa ja painon pudottamisessa ja mulla siis on ongelma myös näissäkin asioissa.
Eli kaiken kaikkiaan kuulostaa sellaselta lääkkeeltä,mitä mun ehkä kannattais kokeilla.
Te jotka tätä lääkettä syötte,ootteko saanut reseptin ihan terveyskeskuslääkäriltä,vai pitääkö mennä psykiatrin luo,että tuon reseptin saa?
Ainoo miinus tosin mulla on se,että oon jokunen aika sitten saanut epilepsia kohtauksen,mutta mulla ei mene mitään lääkettä siihen,oli ainoa kohtaus mitä oon koskaan saanut..ja lääkeselostuksessa varoiteltiin tajuttomuuskohtauksesta,tosin ymmärsin että riski on siinä,jos annos on liian iso.
Haluisin kyllä kokeilla tätä lääkettä,alkaa jo usko hiipumaan elämään ja suoraan sanottuna vituttaa jos tämäkin pieni toivon kipinä kaatuu nyt siihen yhteen epilepsia kohtaukseen.
Ois vielä kiva kuulla muilta kokemuksia tästä lääkkeestä,tai kenties jostain vastaavasta...ja mulla tosiaan ongelmana vaikean masennuksen lisäksi tää kova väsymys,uupumus ja voimattomuus,tuntuu ettei jaksa elää,vaikka en todellakaan siis mitään itsariakaan mieti,on vaan niin raskasta.
 
restart
Pitkään jatkuneeseen keskivaikeaan masikseen Voxraa suosittelivat. En ole aikaisemmin syönyt mielialalääkkeitä.

Ekat päivät lieviä sivuvaikuksia (vähentynyt ruokahalu, lievä kasvojen kuumotus, jonkin verran ärtyisyyttä). Unen saannissa oli vaikeuksia, samaten heräilin tolkuttoman aikaisin. Ketipinor auttoi unensaantiin. Nyttemmin nukun normaalisti ilman sitä eikä pinnakaan enää pala yhtä herkästi.

Viikon popsittuani huomasin, että viinanhimo on kadonnut jonnekin. Vielä jokin aika sitten viikossa kului helposti 3-4 pulloa jäykkää.

Toistaiseksi ei pahaa sanottavaa lääkkeestä - yhdessä terapian kanssa toki. Kuukauden kuuri nyt alkuun, sitten mietitään jatkoa.
 
Magilla
Mulla Voxra on ollut käytössä reilu 7 viikkoa ja olen ollut lääkkeeseen erittäin tyytyväinen. Paino on lähtenyt laskemaan ja jaksan ja voin kaikinpuolin paremmin. Mulla on alkanut tosin olla usein migreenikohtauksia, useita kertoja viikossa. Toivottavasti ne johtuvat muista syistä kuin Voxrasta. Migreenikohtauksia on ollut usempia viikossa nyt viiden viikon ajan. Olenkin menossa puhumaan niistä lääkärille vielä tälläviikolla. Onko muille tullut päänsärkyä, migreeniä Voxrasta?
 
"Amaterasu"
Heippa vain! Olen kärsinyt monenmoisista häiriöistä joista diagnosoituna keskivaikea masennus sekä epävakaa persoonallisuus. Paniikkeja ollut, burnoutia, syömishäiriötä sekä pahoja uniongelmia. Yliunisuutta, johon liittyy oikeastaan tosi huono unenlaatu ja painajaiset sekä uutena unihalvaus. Saatan nukkua vuorokaudet läpeensä väsymystäni. Herään pahimmillaan 10 kertaa yössä hikoiluun, itkuun ja paniikkiin. Tuohon vireystilan kohentamiseen voxraa pistettiin nyt 300mg kun venlafaksiini ei tepsinyt. Voxra toimii niin hyvin!

Plussapuolet: Vähentää masennusta ja lisää aloitekykyä. Pääsee sieltä sängyn pohjalta ja jaksaa jopa innostua asioista. Lisää sosiaalisuutta. Ei lihota.

Miinukset: Tarvitaan voimakasta unilääkettä jotta pääsee nukkumaan. Olo voi olla tosi levotonkin ainakin alussa ja sitten lievittyy. Ahdistusta voi ilmaantua. Siihen auttaa sitten bentsot kuten diapam..

Plussapuolet voittaa miinukset mennen tullen. En halua enää jäädä pimeään masentumaan neljän seinän sisälle. Voxra tuottaa tarpeeksi voimakkaan illuusion siitä että jaksaa, että tältäkö tuntuu olla normaali ja pirtsakka ihminen. :D Toivon mukaan jonain päivänä illuusiosta tulee todellisuutta eikä napsukoita enää tarvitse.
 
Kokeilin...
Kamala lääke!!!!! Päänsärkyä ja epätodellista oloa oli koko sen viikon mitä jaksoin yrittää tuota lääkettä ns. ajaa sisään!!! Olo oli todella outo... poissaoleva ja epätodellinen. Pää ihan jumissa kaikin puolin, en esim. pystynyt seuraamaan muiden keskustelua ja silmissä oli kamalia näköhäiriöitä. Lopulta alkoi tulla kamalia paniikki ja pelkokohtauksia siitä epätodellisesta olosta...tuli ajatus että kohta pakko lähteä sairaalaan et olen hullu...
 
"Magia"
On varmaan hyvin yksilöllistä kenelle lääke sopii ja kenelle ei. Itse olen todella tyytyväinen lääkkeeseen, koska olen niin paljon pirteämpi, iloisempi ja minulla on taas aloitekykyä. Masennuslääkkeistä olen kokeillut Klotrityl Miteä, Cybaltaa, Mirtazapiinia ja nyt Voxraa. Ja Voxra todella toimii kohdallani. Minäkin huomaan ajattelevani, kuten Amaterasu kirjoitti, että tältäkö tuntuu olla normaali pirteä suht hyvin jaksava ihminen. Minäkin toivon todella että joskus voisin saavuttaa saman olotilan ihan ilman lääkkeitä.

Olen hyvin kiitollinen lääkärillllle joka minulle Voxraa ehdotti. Elämä maistuu paljon paremmalta nyt! :)
 
"vierailija"
eilen aloitin lääkkeen. eilinen tuntemus oli se että päätä alkoi särkemään heti ja väsytti. Tänään olin melko pirteä herättyäni mutta kun otin lääkkeen niin väsähdin heti. jos eilen tuntu että väsyttää niin tän päivän tunnetta kuvaisi se ettei oo ees hereillä. puhe sammaltaa, katse harottaa, on voimaton ja ihme olo. lääke määrättiin mulle masennuksen/uupumuksen takia. mieheni kokeili lääkettä kaksi vuotta sitten ja tuli raivohulluksi. siis aivan käsittämättömän aggressiiviseksi. itseä vain ärsyttää enemmän kuin yleensä. mutta tää väsymys on kaikista vaikeinta!
 
"Magia"
Mullakin oli aluksi tuota päänsärkyä pari päivää. Siihen onneksi tehosivat särkylääkkeet. Olo oli myös ensimmäisinä päivinä vähän ihmeellinen ja pienin hetkin jopa epätodellinen. Minulle lääke on kuitenkin sopinut hyvin. Olen syönyt Voxraa 150 mg annostuksella pari kuukautta ja olen edelleen lääkkeeseen tyytyväinen.
 
"vierailija"
Hei, minulle voxra on sopinut hyvin. Lääkkeettä aloittaessa tuli kummallisia olotiloja. Olin itkuisempi, ahdisti kaikki, tuntui välillä tosi oudolle olo. En ihan osaa kuvailla sitä tunnetta. Sitten pikkuhiljaa alkoi tulla hurjia energiapiikkejä, jaksoin siivota saunankin... tuntui ihan käsittämättömältä olla toimiva ihminen. Jaksoin herätä aamulla reippaasti. Ja työpäivän jälkeen touhuta lasten kanssa. Ahdistus helpotti ja ne kummalliset olotilat jäivät pois. Minulla ei ole vaikuttanut yöuniin ollenkaan. Nyt kun ole syönyt lääkettä 3kk, oloni on hyvä ja rauhallinen. Tuntuu mahtavalta jaksaa tehdä normaaleja asioita ja mieliala on parempi. Alkuun lääke vei ruokahalun, kannattaa muistaa syödä. Sekin tasaantuu, ja nyt ruokahalu on normaali. Tosiaan muistan, että aloittaessa lääkkeen käyttöä oli joskus oksettava olo. Sekin meni kuitenkin ohi. Tsemppiä kaikille. Itselläni kahden pienen lapsen äitinä on tullut värit elämään ja olen vasta nyt tajunnut, kuinka masennus teki minusta toimintakyvyttömän, miten väsynyt ja pelokas, ahdistunut olin. Toivon samanlaisia hyviä kokemuksia kaikile!
 
"Mii"
Oon käyttäny voxraa nyt vuoden 150mg ja lisänä jo pitkään käytössä ollut essitalopraami 15mg.psykiatri suositteli tuota coktailia,kun oli väsymystä ja masennus oireita pelkällä essitalopraamilla.amerikassa kuulema yleinen yhdistelmä hoito.ja hyvin on toiminu,alussa oli aika pahaa huimausta ja phv:n tunnetta sekä outoja ajatuksia mut ne meni ohi.oon paljon virkeempi nykyään,ainoo mikä mietityttää että pääseekö näistä lääkkeistä ikinä eroon ku oon jo monta vuotta syöny masennuslääkkeitä ja jos lapsia joskus haluais/sais niin uskaltaako niitä tehä ton lääkityksen kanssa..
 
nainen, 22-vuotta
Mulla on ollut masennusta jo melkein kymmenen vuotta. vuosi sitten aloitin ssri:n ja venlafaksiinin jälkeen voxran.

mikään muu lääke ei auttanut samoin, kun tää voxra on mua auttanut.
oon kärsinyt ahdistuksesta ja msennuksesta ja kaikesta siihen liittyvästä. Painoa kertyi venlafaksiinin takia joitakin liikakiloja. Voxran kanssa olen saanut jo suurimman osan pois.

mulla ei ole tuottanut mitään mainittavia sivuoireita, paitsi että ehkä alkoholi ei ole ollut "niin kivaa" kuin ennen, humalatilassa tullut lähinnä pahoinvointla. Mikä sinäänsä ei hetkauta elämääni, en muutenkaan ole koskaan ollyt viinasta niin kiinnostunut. Poikaystävällä myös voxra, ja alkoholin jälkeen muutamien päivien kamala morkkid ja
 
nainem 22-vuotta
...ja masennus.

(kännykällä viestittelen ja onnistuin evottamaan edellisen viestin)

tosi yksilöllisiähän nää kokemukset on, mut älkää ikinä käyttäkö venlafaksiinia. Sen viekut on aivan saa*anasta. Kuvitelkaa pahin krapula, kerrotte.sen kymmenellä ja lisäätte jörkyttävän ahdistuksen ja ja sähkötällit kaikkialle kehoon. Eikä mitään hyvää tuonut. Järkyttävät hikoilut, varsinkin yöll. ja lihotti.

Voxra taas on aktivoinut mua, auttanut nousee sängystä ylös ja mielialaki on noussut, en tiedä auttaako lääke vai koertoteitse.aktivoitumisen kautta.

ahdistusta vielä on, ja paniikkioireita, mutta nekin ovat helpottaneet huomattavasti.

mä ainakin kehottasin kokeilemaan. Itellä ei tainnut tulla alottamisesta kun vähän pahaa oloa alle viikoksi, se oli täysin siedettävää. ja jos unohtaa ottaa niin ei mulla ainakaan ole sen pahempia.oireita tullut, toisin kun venlafaksiinissa.
 
Jatkanko vai en???????????
Itse syönyt Voxraa neljä päivää. annoksella 150mg. Kaikki mahdolliset lääkkeet on kokeiltu ennen tätä. Sepram, zoloft ei auttaneet, cipralex teksi väsyneeksi ja ärtyisäksi. Suprium aiheutti vapinaa ja tisseistä alkoi tulla maitoa ja cymbalta vei seksuaalisen kyvyn kokonaan. Nyt tämä voxra. Ja todella pelottava olo. Jotenkin olo on sellainen outo, epätodellinen. Välillä siitä olosta meinaa iskeä paniikki..Että olenko enää järjissäni. Lisäksi puhe välillä sammaltaa ja silmät tosiaan tuntuu harittavan jotenkin. Ihme valo ilmiöitä vilkuu silmissä toisinaan..Eli outoja näköhäiriöitä. Aivan erilaiset aloitusoireet kuin millään muulla lääkkeellä. Päätä särkee myös jatkuvasti. Joka päivä on ollut tunne että huomenna en kyllä enää ota lääkettä, että tähän loppuu tämän syönti.Niin outo tämä olo on ollut. Mutta kuitenkin olen ottanut.
eilen kävin ruokakaupassa ja tuntui että "leijun" siellä jotenkin. siis olo oli hyvin epätodellinen. Ajattelin että toivottavasti ei tule tuttuja vastaan, en yksinkertaisesti pystyisi puhumaan mitään. Niin sekava olo.
Vieläkö mun kannattaa jatkaa, vai luovuttaa????????????????????????????
 
"Aloittelija"
Olen myös aloittanut Voxra 150 mg neljä päivää sitten. En ole mistään lääkkeestä kokenut näin voimakkaita aloitusoireita. Olo on pelottavan epätodellinen. Kävin kaupungilla "leijumassa" minäkin ajattelin horjuvani kuin humalainen, koordinaatiokyky tuntui olevan kateissa. Lääkkeen aloituksen jälkeen olen muuttunut hyvin hitaaksi. Myös pää tuntuu hiljenneen. Toisaalta se on hyvä, mutta toisaalta se tuntuu tämän epätodellisen olon kanssa hyvin pelottavalta. Olisi tosiaan mukava tietää menevätkö nämä oudot olot ohi?
 

Yhteistyössä